Page 90 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 90
AJANS
Stratejik ve sürdürülebilir iletişim,
yalın mesajlar, hedef odaklı çözümler;
ATENA ‹letiflim
Hedeflerinin “sürdürülebilir bir Kasap ile ajans›n kurulufl öyküsü,
büyüme yakalamak” oldu¤unu gelecek hedefleri ve Pandemi
aç›klayan ATENA ‹letiflim Kurucu sürecinde markalara önerilerini
Ortaklar›; Leyla Karakoç ve Yeflim konufltuk. n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
A TENA İletişim Danışman- göre freelance çalıştığımız ekip
arkadaşlarımız da var. Böyle çalış-
lık uluslararası ve ulusal
markalara stratejik ileti-
şim danışmanlığı hizmeti veri- mayı tercih ediyoruz, çünkü hem
sektörümüzün yapısı gereği edi-
yor. “Yenilikçi, vizyoner ve şeffaf törler ve kreatifler freelance çalış-
iletişim” yaklaşımları geliştirme maya meyilli hem de dünya böyle
hedefiyle ilerleyen ATENA İleti- esnek bir sisteme doğru gidiyor.
şim’in verdiği başlıca hizmetler Nitekim pandemi de ne kadar doğ-
arasında “stratejik medya ilişki- ru bir karar verdiğimizi gösterdi.
leri, özgün içerik üretimi ve yö- ATENA İletişim olarak sadece kı-
netimi, sözcü ve kanaat önderliği demli, habercilik geçmişi olan ki-
iletişimi, stratejik kriz iletişimi şilerle çalışıyoruz. PR’da müşteri-
ile medya eğitimi” yer alıyor. yi anlamak kadar medyayı tanı-
ATENA İletişim Kurucu Ortağı mak, haberi bilmek de önemli. Bir
Yeşim Kasap, “Markaların iş he- müşteriyle birçok kişi değil, en
deflerini göz önünde bulundura- fazla iki kişi ilgileniyor. O kişiler de
rak kendilerini etkili ve anlaşılır tüm süreçleri yönetiyor. İşimizin
biçimde ifade edebilmelerini gerektirdiği gibi çok hızlı karar alı-
sağlıyoruz. Müşteri portföyü- yor, hedef odaklı çalışıyor ve hızlı
müzde farklı sektörlerden şir- iş çıkarıyoruz.”
ketler bulunuyor. Halihazırda, Sürdürülebilir büyümede ileti-
enerji, yenilenebilir enerji, sigor- şim ve markalaşmanın önemi: Ye-
ta, bankacılık sektöründen müş- şim Kasap, Türkiye’de sürdürüle-
terilerimize hizmet veriyoruz. bilir büyümenin yolunun marka-
Bunun yanı sıra düşünce kuru- laşmaktan geçtiğine dikkat çeki-
luşları, enstitüler ve STK’larla yor: “Marka, stratejik ve sürdürü-
çalışıyoruz” diyor. Yeşim Kasap lebilir iletişim, yalın mesajlar ve
Yeşim Kasap, ATENA İleti- hedef odaklı çözümlerdir. Türki-
şim’in Kurucu Ortağı Leyla Kara- ye’de sürdürülebilir büyüme, mar-
koç’la birlikte ajansı kurma öykülerini de paylaşı- kalaşma üzerine düşünmekten ziyade hızlı büyü-
yor: “Her ikimiz de hem Türkiye’de hem yurtdışın- meye odaklanılıyor. Üretimin devam edebilmesi ve
da 20 yıla yakın gazetecilik yaptık. Ayrıca hem PR büyüme için öncelikle iletişim ve markalaşma ge-
(halkla ilişkiler) ajanslarında ve hem de kurumsal rekiyor. Türkiye’de büyük bir özveri ile kurulan KO-
tarafta çalıştık. Bu birikimle de kendi yolumuzu be- Bİ’lerin önemli bölümü kuruluşundan sonraki ilk 5
lirlemek istedik. İsmimize gelince, tanrıça Athena yılda kapanıyor. Bunun önüne geçmek için kısa ve
Yunan mitolojisinde birçok özelliğinin yanı sıra ze- orta vadeli stratejilerinin içinde muhakkak sürdü-
ka, ilham ve stratejiyi temsil ediyor. Biz de bu özel- rülebilirlik, iletişim yer almalı. Bunlar kalıcı büyü-
liklerden yola çıkarak ajansımızın adını ATENA İle- me ve markalaşmayı beraberinden getirecektir.
tişim koyduk.” Ülkemizde KOBİ’lerin yaşadığı temel sorunların
“Farkımız; hedef odaklı, hızlı çalışma”: Yeşim başında bu geliyor.”
Kasap, ajansın farkını şu sözlerle aktarıyor: “Ajans- “Kriz dönemlerinde dikkatle iletişim yapmak
ta çekirdek ekibimizin yanı sıra müşteri ve projeye önemli”: Yeşim Kasap, halkla ilişkiler (PR) çalış-
90 KobiEfor A€ustos 2020