Page 90 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 90

AJANS



                                 Stratejik ve sürdürülebilir iletişim,
                               yalın mesajlar, hedef odaklı çözümler;


                                       ATENA ‹letiflim



           Hedeflerinin “sürdürülebilir bir                Kasap ile ajans›n kurulufl öyküsü,
           büyüme yakalamak” oldu¤unu                      gelecek hedefleri ve Pandemi
           aç›klayan ATENA ‹letiflim Kurucu                 sürecinde markalara önerilerini
           Ortaklar›; Leyla Karakoç ve Yeflim               konufltuk.  n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
           A     TENA İletişim Danışman-                                  göre freelance çalıştığımız ekip

                                                                          arkadaşlarımız da var. Böyle çalış-
                 lık uluslararası ve ulusal
                 markalara stratejik ileti-
            şim danışmanlığı hizmeti veri-                                mayı tercih ediyoruz, çünkü hem
                                                                          sektörümüzün yapısı gereği edi-
            yor. “Yenilikçi, vizyoner ve şeffaf                           törler ve kreatifler freelance çalış-
            iletişim” yaklaşımları geliştirme                             maya meyilli hem de dünya böyle
            hedefiyle ilerleyen ATENA İleti-                              esnek bir sisteme doğru gidiyor.
            şim’in verdiği başlıca hizmetler                              Nitekim pandemi de ne kadar doğ-
            arasında “stratejik medya ilişki-                             ru bir karar verdiğimizi gösterdi.
            leri, özgün içerik üretimi ve yö-                             ATENA İletişim olarak sadece kı-
            netimi, sözcü ve kanaat önderliği                             demli, habercilik geçmişi olan ki-
            iletişimi, stratejik kriz iletişimi                           şilerle çalışıyoruz. PR’da müşteri-
            ile medya eğitimi” yer alıyor.                                yi anlamak kadar medyayı tanı-
              ATENA İletişim Kurucu Ortağı                                mak, haberi bilmek de önemli. Bir
            Yeşim Kasap, “Markaların iş he-                               müşteriyle birçok kişi değil, en
            deflerini göz önünde bulundura-                               fazla iki kişi ilgileniyor. O kişiler de
            rak kendilerini etkili ve anlaşılır                           tüm süreçleri yönetiyor. İşimizin
            biçimde ifade edebilmelerini                                  gerektirdiği gibi çok hızlı karar alı-
            sağlıyoruz. Müşteri portföyü-                                 yor, hedef odaklı çalışıyor ve hızlı
            müzde farklı sektörlerden şir-                                iş çıkarıyoruz.”
            ketler bulunuyor. Halihazırda,                                  Sürdürülebilir büyümede ileti-
            enerji, yenilenebilir enerji, sigor-                          şim ve markalaşmanın önemi: Ye-
            ta, bankacılık sektöründen müş-                               şim Kasap, Türkiye’de sürdürüle-
            terilerimize hizmet veriyoruz.                                bilir büyümenin yolunun marka-
            Bunun yanı sıra düşünce kuru-                                 laşmaktan geçtiğine dikkat çeki-
            luşları, enstitüler ve STK’larla                              yor: “Marka, stratejik ve sürdürü-
            çalışıyoruz” diyor.                               Yeşim Kasap  lebilir iletişim, yalın mesajlar ve
              Yeşim Kasap, ATENA İleti-                                   hedef odaklı çözümlerdir. Türki-
            şim’in Kurucu Ortağı Leyla Kara-                              ye’de sürdürülebilir büyüme, mar-
            koç’la birlikte ajansı kurma öykülerini de paylaşı-  kalaşma üzerine düşünmekten ziyade hızlı büyü-
            yor: “Her ikimiz de hem Türkiye’de hem yurtdışın-  meye odaklanılıyor. Üretimin devam edebilmesi ve
            da 20 yıla yakın gazetecilik yaptık. Ayrıca hem PR  büyüme için öncelikle iletişim ve markalaşma ge-
            (halkla ilişkiler) ajanslarında ve hem de kurumsal  rekiyor. Türkiye’de büyük bir özveri ile kurulan KO-
            tarafta çalıştık. Bu birikimle de kendi yolumuzu be-  Bİ’lerin önemli bölümü kuruluşundan sonraki ilk 5
            lirlemek istedik. İsmimize gelince, tanrıça Athena  yılda kapanıyor.  Bunun önüne geçmek için kısa ve
            Yunan mitolojisinde birçok özelliğinin yanı sıra ze-  orta vadeli stratejilerinin içinde muhakkak sürdü-
            ka, ilham ve stratejiyi temsil ediyor. Biz de bu özel-  rülebilirlik, iletişim yer almalı. Bunlar kalıcı büyü-
            liklerden yola çıkarak ajansımızın adını ATENA İle-  me ve markalaşmayı beraberinden getirecektir.
            tişim koyduk.”                                 Ülkemizde KOBİ’lerin yaşadığı temel sorunların
              “Farkımız; hedef odaklı, hızlı çalışma”:  Yeşim  başında bu geliyor.”
            Kasap, ajansın farkını şu sözlerle aktarıyor: “Ajans-  “Kriz dönemlerinde dikkatle iletişim yapmak
            ta çekirdek ekibimizin yanı sıra müşteri ve projeye  önemli”:  Yeşim Kasap, halkla ilişkiler (PR) çalış-

           90 KobiEfor A€ustos 2020
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95