Page 80 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 80
S‹GORTA
Sigorta sektöründe
4 aylık büyüme yüzde 20.9
Pandemi’de
mücadelenin
öncüsü: sigorta
Sigorta sektörü, COVID-19 Salgını ile adına pek çok uygulama ve kampanyayı
mücadelede sigortalıların ve hayata geçirirken, acenteleri başta
paydaşlarının yanında. Sektör firmaları, olmak üzere tüm paydaşlarını da
zorlu süreçte sigortalıları mağdur korumaya yönelik çalışmalara imza
etmemek ve hayatlarını kolaylaştırmak attı. n Haz›rlayan: Deniz YANIKTAfi
C OVID-19 Salgını (Pandemi), tüm dünyayı oldu- rarlar aldıklarını anımsattı. Bu kararlar doğrultusun-
ğu gibi Türkiye ekonomisini de derinden etki-
da genel uygulamada peşin veya kredi kartına genel-
liyor. Salgın, iş yapış şekillerini, üretim, yatı-
gortalarında prim ödemelerinin Nisan’dan itibaren
rım ve tüketim alışkanlıklarını da değiştirdi. Sigor- likle 3 taksit tahsil edilen DASK ve zorunlu trafik si-
ta sektörü de değişen koşullara uyum sağlamak ve düzenlenecek poliçeler için kredi kartına 5 taksit ola-
paydaşlarını desteklemek için ciddi bir mücadele cak şekilde tahsil edilmesi; sigortalıların Nisan ve
veriyor. Sigorta sektörü bu dönemde sigortalıları ve devam eden sigorta prim tahsilatlarının ek maliyet
satış kanalları dahil tüm paydaşlarına çeşitli avan- alınmadan bir ay ertelenmesi ve sağlık sektöründe
tajlar sunmaya başladı. Zorlu süreçte sigortalıları hizmet veren sağlık çalışanlarına sigorta ürünlerinde
mağdur etmemek ve hayatlarını kolaylaştırmak prim indirimi yapılması tavsiye edildi.
adına pek çok uygulama hayata geçirildi. Sektör, Kararlarda bankaların/ kredi kuruluşlarının kredi-
teminata dahil olmadığı ve bu risk için prim alın- lerini yeniden yapılandırması/geri ödemelerin erte-
madığı halde, lütuf ödemesi olarak özel sağlık si- lenmesine yönelik aldıkları tedbirlere uyumlu olarak;
gortası ve tamamlayıcı sağlık sigortası poliçelerin- hayat sigorta şirketlerinin, bireysel kredilerle bağ-
de COVID-19 teşhis ve tedavi fark ücretini üstlendi. lantılı olarak akdedilmiş olan hayat sigortaları kap-
Salgın nedeniyle sigortalıların mağdur olmaması samındaki riskler için, kredi süresinin uzadığı poliçe-
için poliçelerdeki hizmetlerin kullanım hakkı süre- lerde erteleme süresi boyunca teminat vermeye de-
leri uzatıldı, tahsilatlar ertelendi. Acentelerin prim vam etmeleri tavsiyesi vardı. Sigorta sektörünün hız-
ödemeleri erkene alındı, gelir kayıplarının minu- lı manevra kabiliyetinin de gözlemlendiğini aktaran
mumda tutulması için paketler açıklandı. Benli, bazı şirketlerin çözüm odaklı yaklaşım sergile-
Salgınla birlikte sigorta sektörü de acenteleriyle yerek sigortalıları için süre uzatımı, poliçe tutarların-
birlikte evden çalışma düzenine geçti, uzaktan eri- da indirim gibi kampanyalar düzenlemelerinden
şime geçiş çok hızlı ve sorunsuz yapıldı. Sektör di- memnuniyet duyduklarını da dile getirdi.
jital kanalları vasıtasıyla; acenteleri, eksperleri, Atilla Benli, hem 25 Mart 2020 tarihli Devlet Des-
asistans hizmeti veren şirketleri ile her an ulaşıla- tekli Ticari Alacak Sigortası Tarife ve Talimat Tebli-
bilir durumda ve her yerden poliçe kesebiliyor. ğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğin hem de 30
Sigorta sektörünün tüm paydaş- Mart 2020 tarihli Devlet Destekli Ticari Alacak Sigor-
larıyla faaliyetlerine kesintisiz de- tası Sistemine Devlet Tarafından Taahhüt Edilecek
vam ettiğini belirten Türkiye Sigor- Reasürans Desteğine Dair Cumhurbaşkanı Kararı’nın
ta Birliği (TSB) Yönetim Kurulu KOBİ'lerin salgın nedeniyle oluşabilecek muhtemel
Başkanı Atilla Benli, koronavirüs olumsuzluklarına merhem olacağını da söyledi.
pandemisinin Türkiye sigorta sek- TSB, sektörün 2020 yılı ilk 4 aylık dönemine iliş-
Atilla
törüne ve sigortalılara olumsuz Benli kin prim üretimi verilerini de açıkladı. TSB üyesi
yansımalarını mümkün olduğu öl- şirketlerden derlenen verilere göre; sektör, yılın ilk
çüde sınırlı düzeyde tutabilmek ve sağlık çalışanları- 4 aylık döneminde yüzde 20.9 büyüdü. Büyüme hızı
na destek olabilmek amacıyla tavsiye niteliğinde ka- yılın ilk iki ayında yüzde 29.9’luk düzeye göre 9 pu-
80 KobiEfor Haziran 2020