Page 83 - KobiEfor_Nisan_2020
P. 83

AKILLI YAfiAM



            Ford’dan bisiklet, scooter ve motorların üzerine kapı açılmasını
            engelleyen akıllı teknoloji
              Ford mühendisleri, “Yolu Paylaş” yaklaşımı doğ-  letçinin ciddi şekil-
            rultusunda; bisiklet, scooter ve motosiklet sürücüle-  de yaralanmasına
            rinin trafikte karşılaştığı en büyük tehlikelerden biri  veya hayatını kay-
            için çözüm geliştirdi. Ford’un ‘Çıkış İkazı’ adını verdi-  betmesine yol açı-
            ği teknolojiyle sistem, potansiyel bir kazayı sensör-  yor. 2018’de sade-
            lerle tespit edip alarm vasıtasıyla araç kapılarının ta-  ce Almanya’da bu
            mamen açılmasını engelliyor, kazaların önüne geçi-  sebeple 3500 kaza
            yor. Kapı açma kazaları İngiltere’de her yıl 60 bisik-  oldu.

            “Help Steps” ile adımlarını                     Adidas, Google ve EA SPORTS™
            iyiliğe çevir                                   FIFA Mobile’dan bir ilk
               Adımsayar bir sağlık                           Türünün ilk örneği olan
            uygulaması olan Help                            adidas GMR oyun teknoloji-
            Steps (HS), kullanıcıla-                        si, futbolla dijital oyunu bir-
            rın gün içerisinde attığı                       leştirerek oyuncuların EA
            adımları hesap içerisin-                        SPORTS™ FIFA Mobile’da
            de biriktirerek günün                           sanal performansı gerçek
            sonunda çeşitli STK’lara                        dünya oyunuyla etkilemele-
            ve kullanıcılara bağış sağlayacak                                 rini sağlıyor. adidas GMR iç
            iyilik adımlarına dönüştürüyor.                                   tabanı her tür ayakkabının
               Akıllı telefonlara ‘store’lardan                               içine yerleştirilebiliyor. Dün-
            ücretsiz indirilebilen uygulama,                                  yada bir ilk olan adidas GMR
            kullanıcının günlük attığı adımla-                                özel oyun içi ödüllerin kilitle-
            rı sayıyor, gün sonunda kısa bir                                  rini açmak, takım genel dere-
            reklam izleterek adımlarını Help                celendirmelerini artırmak ve skor tabelalarında re-
            Steps adımına çeviriyor. Reklamlardan elde edi-  kabet etmek için bir oyuncunun vuruşlarını, şut gü-
            len gelirin belirlenen kısmı kullanıcının adımları-  cünü, mesafeyi ve sahadaki hızını ölçüyor. adidas,
            na geri aktarılıyor. Bağış ekranında; Ana Yardım  EA SPORTS™ FIFA Mobile ve Jacquard™ by Google
            Dernekleri bölümünde; Kızılay, AHBAP Platfor-   ile işbirliğinden doğan, fiziksel futbolla dijital oyu-
            mu, Kansersiz Yaşam Derneği ve HAÇİKO, Gönül    nun birleştirildiği bir yenilik olan adidas GMR’yi sa-
            Verdiklerim başlığında; UCİM, Dilsiz Dostlar,   tışa sundu. adidas GMR, Jacquard™ by Google Tag’i
            Dünya İşitme Engelliler Federasyonu, Çocuklar   kullanarak gerçek dünyadaki oyunla FIFA Mobile
            İçin Söylüyoruz ve ALS-MNH Derneği gibi önemli  Ultimate Team™ genel değerlendirmelerini artıra-
            kurumlar var.                                   rak oyunculara bağlı oynama gücü veriyor.
            Türk gıda perakendeciliğinde bir ilk

              Türkiye peraken-                                                   hiç tarım ilacı kullanma-
            de sektörünün öncü                                                   dan üretilebiliyor. Carre-
            markalarından Car-                                                   fourSA, Türkiye’de pera-
            refourSA, Türkiye’de                                                 kende sektöründe bir ilke
            bir ilki gerçekleşti-                                                imza atarak yaklaşık 6 ay
            rerek “Yerinde Üre-                                                  önce İstinye Hipermarke-
            tim ve Dikey Tarım”                                                  ti’nde “Yerinde Üretim ve
            serası yöntemi ile müşterilerine market içinde ye-  Dikey Tarım” sistemi sayesinde yetiştirdiği ürünle-
            tiştirilen ürünleri sunuyor. Sabancı Holding ve  rin satışına başladı. Gelişen yoğun taleple Carrefo-
            Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA, yüzde 100  urSA MKM Akatlar Gurme marketinde ikinci bir
            yerli yazılım ve Türk mühendislerinin ürettiği ta-  üretim dolabı açıldı. Sistem içinde su dönüşümü
            mamı yerli olan özel yapay zekâ teknolojisiyle kı-  sağlanması nedeniyle geleneksel üretim yöntem-
            vırcık, marul, fesleğen, reyhan, maydanoz, kekik  lerine göre yüzde 90 tasarruf sağlanıyor. Lojistik
            vb. CarrefourSA Bizim Bahçe ürünlerini “Yerinde  maliyetleri azaldığı için ürün satış fiyatları düşü-
            Üretim ve Dikey Tarım” yöntemiyle sağlıklı bir şe-  yor. Dış etkenlerden etkilenilmediği için de sürek-
            kilde üretip müşterilerine sunuyor. En taze ürün,  li ve düzenli hasat yapılabiliyor.
                                                                                       Nisan 2020 KobiEfor 83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88