Page 79 - KobiEfor_Nisan_2020
P. 79
Geliştirme Başkanlığı) destekli Teknoloji Geliştirme
ETÜ öğrencisinin farklılaşma alanlarını
Merkezi (TEKMER) kurma çalışmalarımız devam et-
Rektör Bülent Çakmak şöyle anlatıyor:
mektedir” bilgisini veriyor.
“• Öğrencilerimize sı-
Üniversite; savunma, biyoteknoloji ve makine nav merkezli eğitim yeri-
imalat sanayiye odaklanıyor ne öğrenme merkezli
ETÜ olarak üniversite-sanayi işbirliğini çok önem- eğitim uyguluyoruz. Yani
sediklerini aktaran Bülent Çakmak, özellikle KO- dijital nesil veya internet
Bİ’lerin ürün geliştirme ve üretim aşamalarında ihti- nesli gibi sıfatlarla adlan-
yaç duydukları alt yapı, danışmanlık hizmetlerini kar- dırılan öğrencilerimiz derslerini dijital eğitim tek-
şılamaya çalıştıklarını belirtiyor. Çakmak, TÜBİTAK nolojilerini kullanarak aldıklarından diğer üniver-
ve Avrupa Birliği Çerçeve Programları’na sunulacak sitelerdeki akranlarına göre dijital teknolojilere
projelerin hazırlanması, sunulması ve takip edilmesi daha kolay uyum sağlayabilmekte ve nitelikli eği-
gibi işlemlerin kurumsal olarak gerçekleştirilmesi tim alan bireyler olarak mezun olabilmektedirler.
için Proje Geliştirme ve Koordinasyon Merkezi ile bu • Öğrencilerimizin gerek kulüp faaliyetlerini ve
merkez bünyesinde Teknoloji Transfer Ofisi’ni (TTO) etkinliklerini gerekse de proje çalışmalarını des-
kurduklarını açıklıyor. Çakmak, yürüttükleri çalışma- teklemek suretiyle sadece derslerle yetinmeleri-
ları şöyle anlatıyor: “Teknoloji Transfer Ofisimiz dü- ni sağlamayıp mezunlardan istenen yeni beceriler
zenli olarak firma ziyaretleri gerçekleştirmektedir. (ortak çalışma kültürü, sertifikasyon programla-
Bu kapsamda öğretim üyesi-sanayici eşleşmesi yapı- rına katılma ve proje yapma becerisi gibi) kazan-
larak sanayicinin problemlerine bilimsel çözümler maları temin edilmektedir.
üretmek amacıyla sanayi odaklı bitirme tezleri teşvik • Sanayi odaklı bitirme projeleri yaptırmak su-
edilmektedir. Bu amaçla Erzurum’da bulunan sanayi retiyle TÜBİTAK gibi kurumlardan destek almala-
kuruluşları ile çeşitli protokoller imzalanarak hayata rı teşvik edilmektedir. Nitekim bu dönem itibariy-
geçirilmiştir. Gerçekleştirdiğimiz bu işbirliklerine ör- le öğrencilerimizin üç adet bitirme projesi TÜBİ-
nek verecek olursak; TÜBİTAK destekli olarak, ülke- TAK tarafından desteklenmiştir.
mizde ilk kez 3 boyutlu metal yazıcı geliştirmek üze-
• Öğrencilerimize yaz ve kış sezonunda çeşitli
re, içerisinde ASELSAN, TUSAŞ ve HAVELSAN gibi
spor branşlarında ücretsiz kurslar düzenlenmek-
seçkin firmaların da bulunduğu konsorsiyuma biz de
te ve üniversitemiz bünyesinde kurulmuş olan ta-
üniversite olarak dahil olduk. Halihazırda devam
kımlara (buz hokeyi, okçuluk, curling, snowboard,
eden bu projenin ikinci fazı başarı ile tamamlanmış- masa tenisi, kickboks, vb. gibi) katılarak ulusal
tır. Ayrıca sahip olduğumuz araştırma altyapı imkan-
yarışmalara katılmaları sağlanmaktadır.
larını tüm araştırmacıların hizmetine sunmak için ili-
• Öğrencilerimizin yabancı dil düzeylerini artır-
mizde bulunan Atatürk Üniversitesi ile bir protokol
mak için lisansta aldıkları İngilizce derslerinin
yaptık ve iki üniversitenin araştırma laboratuvarlarını
haftalık saatleri artırılmış ve müfredat, uygulama
tek bir portal altında topladık. Bölgemizdeki diğer
odaklı olacak şekilde güncellenmiştir. Ayrıca öğ-
üniversitelerle de bu işbirliğini gerçekleştirmek için rencilerimiz için ayrı ayrı günlerde İngilizce Film
çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Böylece savunma sa-
Günleri ve Speaking Club gibi yeni uygulamalar
nayi, biyoteknoloji ve makina imalatı gibi milli proje-
hayata geçirilmiştir.
lerin Ar-Ge çalışmalarında yer almayı hedefliyoruz.”
• Eğitim bilimciler akran-akran öğrenmesinin
eğitim metodolojileri içinde önemli bir yer teşkil
“Erzurum’un avantajları var”
ettiğini ifade etmektedirler. Bu kapsamda Mü-
Üniversite öğrencileri için Erzurum’un artılarının
hendislik Fakültesi’nde yazılım ve donanım alan-
eksilerinden fazla olduğunu dile getiren Rektör Bü-
larında açılan kurslar, konu hakkında bilgi sahibi
lent Çakmak, “Araştırma alanında işbirliği yaptığımız
olan öğrenciler tarafından akranlarına verilmekte
ikinci bir üniversite ve kış turizmine sahip birçok te-
ve böylece öğrencilerimizin yeni beceriler kazan-
sis ilimizde yer alıyor. Öğrenci ile personelimizin kış
maları temin edilmektedir.
sporları imkanlarından istifade etmeleri ayrıca şeh-
rimiz ve bölgemizdeki sanayi kuruluşlarının işbirliği- • Öğrencilerimizin geleceğe dönük kariyer
ne açık olmaları avantajlarımız arasında yer alıyor” planlamaları için üniversitemizin ilk kurulduğu
yıllardan itibaren Kariyer Merkezimiz etkin olarak
diyor. Eksikliklerini ise şöyle aktarıyor: “Sanayi kuru-
rol almakta olup şehrimizde ve bölgemizde ilk ka-
luşlarımızın sayısı az. Öğrenciler şehrimizi kış ve so-
riyer fuarını düzenlemiştir. Böylece öğrencileri-
ğuk ile özdeşleştirdikleri için tercih edilirlik oranımız
miz ulusal ve uluslararası düzeyde firmalar ile bir
düşük oluyor. Ayrıca sportif ve kültürel imkanların
araya gelmek suretiyle kariyer planlamalarını
yeteri kadar bilinmemesi de tespit ettğimiz eksiklik-
gerçekleştirmektedirler.”
ler arasında yer alıyor.”
Nisan 2020 KobiEfor 79