Page 75 - KobiEfor_Nisan_2020
P. 75
Aklease yatırımların tamamlayıcı gücü olmaya devam edecek
Finansal kiralama sektörü 2019 y›l›n› 49 milyar nansal kurulufllar (Dünya Bankas›, Avrupa Yat›r›m
TL alacak ile tamamlad›. Sektörün aktif büyüklü- Bankas› vb.), ihracat kredi kuru-
¤ü ise 58 milyar TL olarak gerçekleflti. Bu y›l ise lufllar› (Hermes, US Exim vb.) ve
özellikle imalat sanayi taraf›ndaki geliflmeler ile sektör bazl› özel fonlar yer al›yor”
birlikte sektörde yüzde 15 büyüme bekleniyor. diye konufluyor.
Aklease Genel Müdürü Çetin Düz, “Aklease ola- Düz, fonlar› müflterilerinin yat›-
rak her segmentten yat›r›mc›ya ulafl›yor; üretim r›m projesinin nakit ak›fl›na uygun
Çetin
sektörü makine ve ekipmanlar›, ifl-inflaat makine- flekilde sunduklar›n› anlat›yor:
Düz
leri, üretim hatlar›, hava, deniz, kara tüm ulafl›m “Ayr›ca Türkiye’nin birçok farkl›
araçlar›, enerji ve sa¤l›k sektörü ekipmanlar› gibi ilindeki birçok önemli GES (günefl enerjisi santra-
yat›r›m gerektiren tüm projelerde yer al›yoruz. li) yat›r›m›n›n finansman›na da arac›l›k ettik; bu-
Ayn› zamanda verimlilik ve müflteri memnuniyeti güne kadar yaklafl›k 130 mw GES, 90 mw RES fi-
ad›na süreçlerimizin kaliteden ödün verilmeden nansman› yapt›k ve yenilenebilir enerji konusun-
iyilefltirilmesi ve h›zland›r›lmas›na yönelik çal›fl- daki mevcut projelerde yer almaya devam edece-
malar›m›za h›z kesmeden devam ediyoruz. Bu sa- ¤iz. 2020 y›l›nda da tüm kaynaklar›m›zla ve ülke-
yede müflteri memnuniyetinin sürdürülebilirli¤ini mize olan inanc›m›zla büyük-küçük her tutardaki
de amaçl›yoruz. Fonlama taraf›nda ise çok genifl yat›r›ma destek olarak daha çok say›da yat›r›mc›-
bir portföye sahibiz. Fonlama a¤›m›z›n içerisinde ya ulaflmay›, leasing ile daha önce tan›flmam›fl
para ve sermaye piyasalar› haricinde, yurt içi ve müflterilere ulaflarak sektöre kazand›rmay› he-
yurt d›fl› bankalar, uluslararas› ve çok tarafl› fi- defliyoruz.”
KOBİ’ler 2019’da e-ticaretle Sosyal finansın
42 milyon ürün sattı dünya liderleri zirvede buluştu
E-ticaret altyapı sağla-
yıcısı IdeaSoft tarafından “B‹REV‹M”in öncülük etti¤i “Tasarruf Finans
KOBİ’lerin dijitalleşme sü- Platformu”, Türkiye’nin ve dünyan›n ilk sosyal fi-
reçlerini yakından takip et- nans zirvesini gerçeklefltirdi. Zirvede a¤›rl›kl›
mek amacıyla her yıl ha- olarak, “bireylerin, borçlanarak de¤il, kendi var-
zırlanan “KOBİ E-ticaret l›klar›na hep birlikte yat›r›m yaparak” birikim
Raporu”nun 2019 sonuçla- yapt›klar› ve ihtiyaçlar›n› karfl›lad›klar› Birlikte
rı yayınlandı. Tasarruf Finans yönteminin ve insan merkezli fi-
Raporda, 2018’e göre, yüzde 25 artışla 8.000’i nans faaliyetlerinin ve
aşan IdeaSoft altyapısını kullanan sanal mağaza- uygulamalar›n›n dün-
dan satılan toplam 42 milyon ürün mercek altına ya örnekleri ve Türki-
alındı. 2018’de ilk defa mobil cihazlar üzerinden ye geliflimi ele al›nd›.
verilen sipariş sayısı masaüstü cihazları aşmıştı. T.C. Hazine ve Ma-
2019’da artış devam etti ve mobil cihazlardan ve- liye Bakan Yard›mc›s›
rilen siparişler yüzde 30’luk artışla 2.9 milyona Dr. Nureddin Nebati,
ulaşırken internet alışverişlerinde masaüstü si- “2021 y›l›nda kamu
parişler önceki yıla yakın seyretti ve 2.2 milyonda olarak yap› tasarruf sand›klar› kuruyoruz” dedi.
kaldı. Online alışverişlerin coğrafi bölgeler arası Almanya Tasarruf Sand›klar› Birli¤i Baflkan›
dağılımında Marmara Bölgesi daralırken Doğu Christian König, “Konutta Sürdürülebilir Finans-
Anadolu Bölgesi yüzde 114’lük pay artışı yaşadı. man” ile Uluslararas› Konut Finansman› Birli¤i
KOBİ’lerin e-ticaretteki toplam cirosu geçtiği- Genel Sekreteri Mark Weinrich ise “Ekonomik
miz yıla oranla yüzde 80 artarak 1 milyar 621 Konut Finansman›” konulu sunum gerçeklefltirdi.
milyon 17 bin 296 TL’ye ulaştı. İnternetten yapı- Tasarruf Finans Platformu Lideri ve B‹REV‹M
lan her bir alışverişte ortalama 8.1 ürün sipariş Yönetim Kurulu Baflkan› Murat Çiftçi, “B‹REV‹M
edilirken, sepet ortalaması ise 315 lira 38 kuruş olarak, Cumhuriyetimizin 100. y›l› olan 2023'e
olarak kaydedildi. Masaüstü görüntülemelerin kadar, 3 milyon ailenin daha ev sahibi olmas›na
binde 5’i, mobilde binde 2’si satışa dönüştü. vesile olmak gibi net bir hedefimiz var” dedi.
Nisan 2020 KobiEfor 75