Page 60 - KobiEfor_Nisan_2020
P. 60
“Mobilyan›n Baflkenti”; MODOKO
MODOKO Yönetim Kurulu Başkanı attığı yeni projelerle sektörünün öncüsü
Koray Çalışkan, MODOKO’nun imza olmaya devam ettiğini söylüyor.
T ürkiye mobilya sektöründe ki firmaları büyütme, eğitme ve
modern ve seçkin üretim-
yurtdışı seyahatleri kapsamında
leriyle öne çıkan mobilyacı-
lar sitesi MODOKO, 50. yılını yeni Ticaret Bakanlığı’ndan 3 milyon
dolarlık bir URGE desteği aldıkla-
projeleriyle kutluyor. MODOKO rını da ifade ediyor. Çalışkan, dü-
Yönetim Kurulu Başkanı Koray şük ücretli mal alan pazarlara
Çalışkan, MODOKO’nun bugün mobilya ihracatı yapıldığını ve bu-
imza attığı yeni projelerle sektö- nu değiştirmek için çalıştıklarını
rünün öncüsü olmaya devam et- kaydediyor ve “Hedefimiz; kaliteli
tiğini söylüyor: “Türkiye’nin en malı, kaliteli pazarlara gönder-
eski mobilya kooperatiflerinden mek” diyor. Çalışkan, Türkiye’nin
biri olarak 50. yılımızı geride bı- marka değerini arttırabilmeyi
rakmanın gururunu yaşıyoruz. amaçladıklarını da ifade ediyor.
Yarım asrı geride bırakan, Türki- MODOKO, Şile’nin Gebze sını-
ye mobilya sektörüne yön veren rında bir mobilya imalat merkezi
MODOKO olarak 50. yılımız dola- kuracak: MODOKO’nun 190 ülke-
yısıyla bir dizi programa da start Koray Çalışkan ye ihracat yapan mobilya sektörü-
vermiş bulunuyoruz.” nün önemli bir yapıtaşı olduğunu
Koray Çalışkan, “Toplam 150 bin metrekare hatırlatan Koray Çalışkan, Türkiye’nin mobilya ih-
alanda, 601 modülde, 270 işletmecinin 350 mağa- racatının ciddi bir kısmını oluşturduklarını ve sek-
zayla faaliyet gösterdiği MODOKO, yüzde 100 dolu. tör ortalaması civarında büyüdüklerini kaydediyor:
‘Mobilyanın Başkenti’ sloganıyla her tarzda mobil- “Hammaddemiz kendimizin olduğu için dünyada fi-
ya üreten ve kişiye özel tasarım yapan birçok fir- yat anlamında daha rekabetçiyiz. Hammaddenin
mayı da bünyesinde bulundurarak yaşam alanları- yüzde 85’ini kendi özkaynaklarımızla karşılıyoruz.
nı daha ‘özel’ kılan MODOKO, doğrudan 5.000, do- Bu da bize ciddi bir maliyet avantajı sağlıyor. Dün-
laylı olarak 35.000 kişiye istihdam sağlayan bir yada en çok mobilya ihracatı yapan 55 milyar dolar
ekosistem. Elit ve kaliteli yapısıyla MODOKO, sek- ile Çin, onu 9 milyar dolar ile Almanya izliyor. An-
tördeki birçok firmanın da başlangıç noktası” diyor. cak Koronavirüs Salgını nedeniyle Çin’den boşalan
Yönetimi bir yıldır sürdüren yeni bir Yönetim Ku- hacmi, diğer ülkelerin tamamının karşılama imka-
rulu olarak MODOKO’yu farklılaştırmak ve dünyaya nı yok. Bu noktada Türkiye kazanacak.”
açmak amacıyla yola çıktıklarını belirten Çalışkan, Koray Çalışkan, hayata geçirecekleri yeni bir
MODOKO’yu 365 gün açık bir fuar merkezi haline projeyle MODOKO’nun imalat konusunda yaşadığı
getirmek amacıyla çalışmalara başladıklarını anla- soruna çözüm sağladıklarını açıklıyor: “En yakın
tıyor: “İlk önce yurtdışından insanları MODOKO’ya mobilya ihtisas OSB, Sakarya’da. Biz de MODOKO
çekmek için çalışmalara başladık. Kurtköy’de, Sa- olarak Şile Belediye Başkanı ile bir çalışma yürütü-
biha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda yıllık bir yoruz. Şile’nin Gebze sınırında MODOKO benzeri,
fuar alanı oluşturduk, orada 365 gün MODOKO’nun imalat odaklı bir kooperatifi hayata geçirmeye çalı-
tanıtımını yaptığımız bir standımız var. Sabiha Gök- şıyoruz. MODOKO üyesi şirketler, imalatlarını ora-
çen Uluslararası Havalimanı’nın yıllık 40 milyon zi- ya taşısın istiyoruz. Toplam 600 dönüm bir arazide
2
yaretçisi var, MODOKO standımız, giden ve gelen 500 m ’lik modüller oluşturmayı düşünüyoruz.
yolcuların keşişim noktasında yer alıyor. Ayrıca Projeyi hazırlama aşamasındayız. MODOKO’nun
sosyal medyada düzenli yayınladığımız Arapça ve üyelerinin öncelikli yer alacağı bir kooperatif ola-
İngilizce reklam filmleri çekiyoruz.” cak. Şile’nin Gebze sınırında bir mobilya imalat
“Hedefimiz; kaliteli malı, kaliteli pazarlara merkezi kuracağız. Şile Belediyesi yeri buldu, pro-
göndermek”: Koray Çalışkan, MODOKO içerisinde- je üzerinde konuşuyoruz.”