Page 58 - KobiEfor_Nisan_2020
P. 58
Oto yedek parçan›n cazibe merkezi;
YEDPA Yönetim Kurulu Başkanı
Salih Sami Atılgan, 2020’de
yapı kooperatifinden işletme
kooperatifine geçmeyi ve
YEDPA ikinci etap projesine
başlamayı hedeflediklerini açıklıyor.
T ürkiye’den oto yedek parçanın kalbinin attığı yer;
2078 işyerinde 14 bin çalışan, günlük 5 bin araç
hareketiyle YEDPA Ticaret Merkezi. 310 bin m
kapalı alanıyla Türkiye’nin en büyük monoblok binası 2
olarak tasarlanan YEDPA’da, ağırlıklı olarak toptan
oto yedek parça ticareti yapılıyor. YEDPA, 2020 yılında
hayata geçireceği yeni projeleriyle oto yedek parça
sektöründe cazibe merkezi olmaya devam edecek.
Bankalar, kargo şirketleri, nakliye ambar firma-
ları, posta hizmetleri, mali, hukuki vb. müşavirlik Salih Sami Atılgan
hizmetleri gibi tüm hizmet birimleri, toplam 1000
araç kapasiteli açık ve kapalı otoparkları, 10 cadde- yor. Atılgan, bu konuda Dudullu Organize Sanayi
si ve caddelerinde kamyonların dolaşabildiği ve Bölgesi, İMES Sanayi Sitesi, DES Sanayi Sitesi, MO-
caddeler arasında asansör ve yaya bağlantıları bu- DOKO, KEYAP ve KADOSAN gibi komşu ticaret ve
lunan YEDPA, İstanbul şehir merkezine yakın, E5 ve sanayi merkezleri ile işbirliği yaptıklarını anlatıyor:
TEM otobanlarının kesiştiği Ataşehir ilçe sınırların- “Direkt YEDPA’dan TEM’e bağlantı yapılabilir, YED-
da alıyor. YEDPA Sağlık Ocağı ve 112 Acil İstasyo- PA etrafındaki yoğun yapılaşma nedeniyle YED-
nu, Aşevi, sergi alanları, cami, muhtarlık, zabıta bi- PA’ya ticari araçların ulaşımı zorlaştı. YEDPA’ya
rimi vb. yatırımlarıyla yalnızca kendi bünyesine de- ulaşım noktasında yönlendirme levhalarımızın da
ğil, bölgesine de sosyal katkılar sağlıyor. kalıcı şekilde takılmasını talep ediyoruz.”
YEDPA ikinci etap projesi, 2020’de hayata geçi- Üniversite-sanayi işbirliği önemli: Üniversite sa-
rilecek: YEDPA Yönetim Kurulu Başkanı Salih Sami nayi işbirliğine de büyük önem verdiklerini, önümüz-
Atılgan, yarım asra yaklaşan deki dönemde YEDPA’da işini
haklı mücadeleyi kazandıkları- büyüten ve belli ölçeğe ulaşmış
nı, İmar Barışı ile birlikte işletmelere yönelik bir lojistik
2019’da YEDPA’lıların tapuları- merkezi projesini hayata geçir-
na kavuştuklarını belirterek, meyi planladıklarını kaydeden
2020 yılında hedeflerinin yapı Atılgan, bu konuda da YEDPA
kooperatifinden işletme koope- içerisinde oluşturdukları çalış-
ratifine geçmek olduğunu açık- ma grubunun Maltepe Üniversi-
lıyor: “YEDPA’lılar tapularını tesi Lojistik bolümü ile görüştü-
aldı. Sırada; işyeri ruhsatlarının alınması ve YED- ğünü paylaşıyor. Atılgan, Yeditepe Üniversitesi ile de
PA’da eksik kalan proseslerin tamamlanması var. işbirliği konusunda görüştüklerini bildiriyor.
İşyeri ruhsatlarının alınmasından sonra YEDPA’nın Kreş projesi hedefleniyor: Sosyal sorumluluk
yapı kooperatifinden işletme kooperatifine geçiş projelerine de önem verdiklerini vurgulayan Atıl-
sürecinin hızlı bir şekilde sonuçlanması için çalışa- gan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle
cağız. Önümüzdeki dönemde kamudan temel bek- YEDPA’da kreş yapılması için çalışmalara başladık-
lentimiz; YEDPA arsasındaki imar plan çalışmaları- larını söylüyor. Atılgan, YEDPA’nın teknik açıdan
nın bir an önce sonuçlandırılması. Böylece YED- bölgesinin en sağlam, depreme karşı en dayanıklı
PA’nın ikinci etap projesini hayata geçireceğiz.” yapısı olmasına rağmen bölgenin bilinçlendirilmesi
YEDPA TEM Otoyolu bağlantı çalışmasına des- amacıyla AFAD işbirliğiyle deprem eğitimleri, Kızı-
tek talebi: Salih Sami Atılgan, kamudan ikinci bek- lay işbirliğiyle yılda 4 kez kan bağışı kampanyası,
lentilerinin de YEDPA’dan TEM Otoyolu’na bağlantı sergi alanlarında her Cuma akşamı kültür ve musi-
çalışmasının desteklenmesi olduğunu dile getiri- ki faaliyetleri gerçekleştirdiklerini anlatıyor.