Page 91 - KobiEfor_Subat_2020
P. 91
ilk yat›r›m yapan medya ajanslar›ndan biri oldukla- olacak. Bu noktada bizim fark›m›z flu; do¤ru planla-
r›n› vurguluyor: “Ahmet Akyol, problemleri an›nda ma ve günlük optimizasyonlarla reklamverenler le-
çözen ve h›zl› geri dönüflü seven bir anlay›flla çal›- hine avantajlar yaratmaya çal›fl›yoruz.”
fl›r. Mindshare ve GroupM’de çal›flan bir ekip olarak Berrin ‹naluk, sektöre iliflkin flu de¤erlendirmeyi
2013’te Speed Medya’ya transfer olduk. Günün so- yap›yor: “2019’un ilk 6 ay›nda sinema ve dijital alan
nunda biz, reklamverenlerimizin bütçelerini yöneti- büyüdü ancak genel olarak sektörde küçülme göz-
yoruz, bu nedenle matemati¤i en etkin haliyle kul- lendi. 2019 genelinde 2018’e göre yüzde 1 seviyesin-
lanmal›y›z. fiirince’de Matematik Köyü’nde, de büyüme olabilir. Beklentimiz, 2018’de 8 milyar
Prof.Dr. Ali Nesin’i ziyaret ettik. Speed Medya’n›n 200 bin TL olan reklam yat›r›m›n›n 2019’da 8 milyar
logosu; 9 noktay› birlefltirme 400 milyon TL olmas›. Türkiye’de reklam yat›r›mlar›-
hikayesinden ç›kt›. Dokuz n›n GSY‹H içindeki pay› çok düfltü ve binde 2’ler sevi-
noktal› Speed logosu özetle; yesine geriledi. Bas›n›n küçülme oranlar› ise yüzde
‘Veriyi do¤ru oku, rakamlara 30’lara dayand›. 2020’de, Türkiye tekrar bir seçim
güven, rasyonel ol ve çerçeve- atmosferine girmezse y›l›n ilk yar›s›n›n medya sek-
nin d›fl›nda düflün’ demek. 2015 Nisan’›nda yeni lo- törü aç›s›ndan pozitif geçece¤ini, reklam yat›r›mlar›-
gomuzu, kurumsal kimli¤imizi, manifestomuzu ya- n›n bir miktar artaca¤›n› düflünüyoruz. Gelece¤in
y›nlad›k, ifl birimlerimizi oluflturduk. Her y›l Eylül yükselen mecras›; dijital. Günümüzde mecralar› te-
ay›nda bütün flirket, Matematik Köyü’ne gidiyoruz.” kil bazl› ayr›flt›rmak yerine ekran planlamas› öne ç›-
Speed Medya, entegre bir iletiflim planlama sü- k›yor. Televizyon, aç›k havada dijital kanallar, tablet-
recini yönetmek için; “Human Math. Marketing ler, bilgisayarlar veya ak›ll› telefon ekranlar›. Tele-
Math. Design Math. Operation Math. Sat Score” vizyon gerçe¤ini en az›ndan birkaç y›l daha gözard›
servislerini sunuyor. Ajans›n “veriyi; basit, anlafl›- etmemeliyiz, gücünü koruyacak. Önümüzdeki 5 y›lda
labilir ve mobil sevenler için Speed App” uygula- televizyon ile dijital eflitlenecek. Hedeflemeli reklam
mas› var. ‹naluk, “Türkiye’nin ilk medya aplikasyo- meselesi çok daha yayg›n konuflulmaya ve kullan›l-
nunu biz oluflturduk. Uygulama, ‘Dün en maya baflland›. Amazon; Türkiye’ye gelifliy-
çok izlenen program hangisi? Hangi ka- le sektörün çehresini tamamen de¤ifltire-
nal ne kadar izlenmifl? Bu ay›n en çok ya- cek. Art›k hedef kitlenin sat›n alma al›fl-
t›r›m yapan reklamvereni kim?’ sorular›- kanl›klar›n› birebir görebilece¤iz, iflin içine
n›n yan›tlar›n› ve daha fazlas›n› sunuyor. sepet derinli¤i vs. gibi kavramlar girecek.
2020 y›l› sonunda uygulamam›z› müflterilerimize Mesaj› do¤ru flekilde, do¤ru zamanda, do¤ru plat-
özel flifreli hale getirmeyi planl›yoruz” diyor. formda vermek meselesi önemli. Kulland›¤›n›z mec-
Berrin ‹naluk, bütün ifllerini veriye dayand›rd›kla- ra ne olursa olsun, siz marka de¤er transferi tafl›-
r›n›, büyük verinin yorumlanmas›, anlaml› ifl sonuç- yorsunuz. Önümüzdeki dönemde en çok konuflulan-
lar›na dönüfltürülmesinde uzman bir ekipleri bulun- lardan biri de ‘de¤er transferi nedeniyle güvenilir
du¤unu ve bu konuda aç›k ara birinci olduklar›n› di- mecralarda ve do¤ru platformlarda yer almak’ ola-
le getiriyor: “Reklam yat›r›mlar›n›n geri dönüfllerini cak. Güvenilirlik meselesi markalar taraf›ndan daha
hesapl›yor ve bu geri dönüfller do¤rultusunda opti- fazla sorgulan›r olacak.”
mizasyonlar› günlük yap›yoruz. Rakiplerimizden ay- KOB‹’lere ve markalaflma
r›flt›¤›m›z di¤er önemli nokta; h›zl›y›z. Butik bir hiz- yolculu¤undakilere öneriler:
met veriyoruz, reklamverenlerimiz kendilerini ayr›- Berrin ‹naluk, markay› “Güven.
cal›kl› hissediyor, 7/24 müflterilerimizin yan›nday›z. Tüketiciye verdikleri güven,
Markalar›m›zla birlikte büyümeyi de çok seviyoruz. özbenlik alg›s› ve sürdürülebi-
Biz reklamverenle sürecin en bafl›nda, onlar›n ifl or- lirlik” sözleriyle tan›ml›yor ve KOB‹’ler ile markalafl-
ta¤› gibi hareket ederek, ifl ve pazarlama hedefleri- ma yolculu¤undakilerine flunlar› öneriyor: “Butik hiz-
ni anlayarak, bütün süreci birlikte kurgulamak isti- met KOB‹’ler için çok önemli. Sektörümüzde en
yoruz. Reklamverenlerimizin ifl hedeflerine ulafl- önemli konu; fleffafl›k. Aç›k iletiflime dikkat etmeliler.
malar›nda kald›raç olmak istiyoruz.” Ajans›n reklamverenin ifl hedeflerini anlamas›, ayn›
Berrin ‹naluk’a göre; 2020 daha fazla veriyi konu- dili konuflmalar›, yat›r›mlar›n geri dönüflünün ölçüm-
flabilece¤imiz ve veriye odaklanabilece¤imiz bir y›l lenmesine yönelik ajansla iflbirli¤i yap›lmas›, bunun
olacak. ‹naluk, son dönemde reklamverenlerin ajans için gerekli verilerin sa¤lanmas› da çok önemli. Biz
de¤ifltirme trafi¤inin çok artt›¤›na, sektörde fiyat se- reklamverenlerimizin ihtiyaçlar›n› do¤ru anl›yoruz,
viyesi standard›n›n kayboldu¤una da dikkat çekiyor: onlar›n etkin ifl sonuçlar›na ulaflmalar› için en do¤ru
“Gelinen noktada reklamverenlerin tercihinde ajans- sonuçlara ulaflmaya çal›fl›yoruz. Bizimle güvene da-
lar›n sat›n alma gücü, önemli bir kriter olmaktan ç›k- yal› aç›k iletiflim kurabilecekleri, deneyimli ekibimi-
t›. Önümüzdeki dönem, medya ajans›n›n planlama zin onlar›n dertlerini kendilerine dert edinebilecekle-
kabiliyetlerinin daha fazla öne ç›kaca¤› bir dönem rinin sözünü verebilirim.”
fiubat 2020 KobiEfor 91