Page 91 - KobiEfor_Subat_2020
P. 91

ilk yat›r›m yapan medya ajanslar›ndan biri oldukla-  olacak. Bu noktada bizim fark›m›z flu; do¤ru planla-
          r›n› vurguluyor: “Ahmet Akyol, problemleri an›nda  ma ve günlük optimizasyonlarla reklamverenler le-
          çözen ve h›zl› geri dönüflü seven bir anlay›flla çal›-  hine avantajlar yaratmaya çal›fl›yoruz.”
          fl›r. Mindshare ve GroupM’de çal›flan bir ekip olarak  Berrin ‹naluk, sektöre iliflkin flu de¤erlendirmeyi
          2013’te Speed Medya’ya transfer olduk. Günün so-  yap›yor: “2019’un ilk 6 ay›nda sinema ve dijital alan
          nunda biz, reklamverenlerimizin bütçelerini yöneti-  büyüdü ancak genel olarak sektörde küçülme göz-
          yoruz, bu nedenle matemati¤i en etkin haliyle kul-  lendi. 2019 genelinde 2018’e göre yüzde 1 seviyesin-
          lanmal›y›z. fiirince’de Matematik Köyü’nde,      de büyüme olabilir. Beklentimiz, 2018’de 8 milyar
          Prof.Dr. Ali Nesin’i ziyaret ettik. Speed Medya’n›n  200 bin TL olan reklam yat›r›m›n›n 2019’da 8 milyar
                            logosu; 9 noktay› birlefltirme  400 milyon TL olmas›. Türkiye’de reklam yat›r›mlar›-
                             hikayesinden ç›kt›. Dokuz    n›n GSY‹H içindeki pay› çok düfltü ve binde 2’ler sevi-
                             noktal› Speed logosu özetle;  yesine geriledi. Bas›n›n küçülme oranlar› ise yüzde
                             ‘Veriyi do¤ru oku, rakamlara  30’lara dayand›. 2020’de, Türkiye tekrar bir seçim
                            güven, rasyonel ol ve çerçeve-  atmosferine girmezse y›l›n ilk yar›s›n›n medya sek-
          nin d›fl›nda düflün’ demek. 2015 Nisan’›nda yeni lo-  törü aç›s›ndan pozitif geçece¤ini, reklam yat›r›mlar›-
          gomuzu, kurumsal kimli¤imizi, manifestomuzu ya-  n›n bir miktar artaca¤›n› düflünüyoruz. Gelece¤in
          y›nlad›k, ifl birimlerimizi oluflturduk. Her y›l Eylül  yükselen mecras›; dijital. Günümüzde mecralar› te-
          ay›nda bütün flirket, Matematik Köyü’ne gidiyoruz.”   kil bazl› ayr›flt›rmak yerine ekran planlamas› öne ç›-
            Speed Medya, entegre bir iletiflim planlama sü-  k›yor. Televizyon, aç›k havada dijital kanallar, tablet-
          recini yönetmek için; “Human Math. Marketing    ler, bilgisayarlar veya ak›ll› telefon ekranlar›. Tele-
          Math. Design Math. Operation Math. Sat Score”   vizyon gerçe¤ini en az›ndan birkaç y›l daha gözard›
          servislerini sunuyor.  Ajans›n “veriyi; basit, anlafl›-  etmemeliyiz, gücünü koruyacak. Önümüzdeki 5 y›lda
          labilir ve mobil sevenler için  Speed App” uygula-  televizyon ile dijital eflitlenecek. Hedeflemeli reklam
          mas› var. ‹naluk, “Türkiye’nin ilk medya aplikasyo-  meselesi çok daha yayg›n konuflulmaya ve kullan›l-
          nunu biz oluflturduk. Uygulama, ‘Dün en                 maya baflland›. Amazon; Türkiye’ye gelifliy-
          çok izlenen program hangisi? Hangi ka-                  le sektörün çehresini tamamen de¤ifltire-
          nal ne kadar izlenmifl? Bu ay›n en çok ya-               cek. Art›k hedef kitlenin sat›n alma al›fl-
          t›r›m yapan reklamvereni kim?’ sorular›-                kanl›klar›n› birebir görebilece¤iz, iflin içine
          n›n yan›tlar›n› ve daha fazlas›n› sunuyor.              sepet derinli¤i vs. gibi kavramlar girecek.
          2020 y›l› sonunda uygulamam›z› müflterilerimize  Mesaj› do¤ru flekilde, do¤ru zamanda, do¤ru plat-
          özel flifreli hale getirmeyi planl›yoruz” diyor.  formda vermek meselesi önemli. Kulland›¤›n›z mec-
            Berrin ‹naluk, bütün ifllerini veriye dayand›rd›kla-  ra ne olursa olsun, siz marka de¤er transferi tafl›-
          r›n›, büyük verinin yorumlanmas›, anlaml› ifl sonuç-  yorsunuz. Önümüzdeki dönemde en çok konuflulan-
          lar›na dönüfltürülmesinde uzman bir ekipleri bulun-  lardan biri de ‘de¤er transferi nedeniyle güvenilir
          du¤unu ve bu konuda aç›k ara birinci olduklar›n› di-  mecralarda ve do¤ru platformlarda yer almak’ ola-
          le getiriyor: “Reklam yat›r›mlar›n›n geri dönüfllerini  cak. Güvenilirlik meselesi markalar taraf›ndan daha
          hesapl›yor ve bu geri dönüfller do¤rultusunda opti-  fazla sorgulan›r olacak.”
          mizasyonlar› günlük yap›yoruz. Rakiplerimizden ay-  KOB‹’lere ve markalaflma
          r›flt›¤›m›z di¤er önemli nokta; h›zl›y›z. Butik bir hiz-  yolculu¤undakilere öneriler:
          met veriyoruz, reklamverenlerimiz kendilerini ayr›-  Berrin ‹naluk, markay› “Güven.
          cal›kl› hissediyor, 7/24 müflterilerimizin yan›nday›z.  Tüketiciye verdikleri güven,
          Markalar›m›zla birlikte büyümeyi de çok seviyoruz.  özbenlik alg›s› ve sürdürülebi-
          Biz reklamverenle sürecin en bafl›nda, onlar›n ifl or-  lirlik” sözleriyle tan›ml›yor ve KOB‹’ler ile markalafl-
          ta¤› gibi hareket ederek, ifl ve pazarlama hedefleri-  ma yolculu¤undakilerine flunlar› öneriyor: “Butik hiz-
          ni anlayarak, bütün süreci birlikte kurgulamak isti-  met KOB‹’ler için çok önemli. Sektörümüzde en
          yoruz. Reklamverenlerimizin ifl hedeflerine ulafl-  önemli konu; fleffafl›k. Aç›k iletiflime dikkat etmeliler.
          malar›nda kald›raç olmak istiyoruz.”            Ajans›n reklamverenin ifl hedeflerini anlamas›, ayn›
            Berrin ‹naluk’a göre; 2020 daha fazla veriyi konu-  dili konuflmalar›, yat›r›mlar›n geri dönüflünün ölçüm-
          flabilece¤imiz ve veriye odaklanabilece¤imiz bir y›l  lenmesine yönelik ajansla iflbirli¤i yap›lmas›, bunun
          olacak. ‹naluk, son dönemde reklamverenlerin ajans  için gerekli verilerin sa¤lanmas› da çok önemli. Biz
          de¤ifltirme trafi¤inin çok artt›¤›na, sektörde fiyat se-  reklamverenlerimizin ihtiyaçlar›n› do¤ru anl›yoruz,
          viyesi standard›n›n kayboldu¤una da dikkat çekiyor:  onlar›n etkin ifl sonuçlar›na ulaflmalar› için en do¤ru
          “Gelinen noktada reklamverenlerin tercihinde ajans-  sonuçlara ulaflmaya çal›fl›yoruz. Bizimle güvene da-
          lar›n sat›n alma gücü, önemli bir kriter olmaktan ç›k-  yal› aç›k iletiflim kurabilecekleri, deneyimli ekibimi-
          t›. Önümüzdeki dönem, medya ajans›n›n planlama  zin onlar›n dertlerini kendilerine dert edinebilecekle-
          kabiliyetlerinin daha fazla öne ç›kaca¤› bir dönem  rinin sözünü verebilirim.”
                                                                                     fiubat 2020 KobiEfor 91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96