Page 90 - KobiEfor_Subat_2020
P. 90
AJANS
Berrin ‹naluk
Türkiye’nin ilk 10 medya ajans›ndan biri;
Speed Medya
Speed Medya CEO’su Berrin ‹naluk, önceliklerinin ise televizyon ile birlikte
en büyük hedeflerinin dengeli ve di¤er mecralar›; sinema, dijital, radyo
sürdürülebilir bir büyüme oldu¤unu ve aç›khavay› büyütmek oldu¤unu
söylüyor. ‹naluk, 2020 y›l›nda en büyük aç›kl›yor. n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
S ektörde yüzde 2 pazar pay›na sahip Speed Med- Medya gücünü Media Plus ile birlefltirdi, Almanya
ya, Türkiye’nin ilk 10 medya ajans›ndan biri.
merkezli global ajans Media Plus, Avrupa’n›n en bü-
Speed Medya CEO’su Berrin ‹naluk, ifl ortakla-
20’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Bu iflbirli¤i
r›yla uzun dönemli çal›flabilen, güven esasl› bir ajans yük ba¤›ms›z medya ajans›, Almanya’da ilk s›rada ve
olma hedefiyle çal›flt›klar›n› söylüyor: “Agresif bir bü- Speed Medya’n›n tarihinde yerelin global ajans› ol-
yüme hedefimiz yok. En büyük hedefimiz, dengeli ve ma yolunda en önemli dönüm noktalar›ndan biri. Av-
sürdürülebilir bir büyüme. Ciromuzun yüzde 65’ini rupa ve ABD Media Plus networküyle iflbirli¤i içeri-
oluflturan müflterilerimizle 6 y›ld›r çal›fl›yoruz. Yakla- sindeyiz. Yurtd›fl›ndaki konkurlar için Türkiye aya-
fl›k 42 kifli istihdam ediyoruz, toplam 41 reklamvere- ¤›nda onlar bizden, müflterilerimizin yurtd›fl› ifllerin-
nimize hizmet sunuyoruz. En önemli gurur kaynakla- de ise biz onlardan destek istiyoruz.”
r›m›zdan biri; çal›flan sirkülasyonumuzun yüzde 5 ol- “Veriyi oku, say›lara güven, sürdürülebilir ol”:
mas›. Son 3 y›lda sadece 1 kifli iflten ayr›ld›. 2019’u Berrin ‹naluk, “Reklamverenlerin pazarlama so-
yüzde 15 büyümeyle kapatt›k. 2020’de de sa¤l›kl› bir runlar›n› çözmek, tüketicilerine en verimli flekilde
büyüme (yaklafl›k yüzde 15-20 civar›nda) hedefliyo- ulaflmalar›n› ve yapt›klar› iletiflim yat›r›mlar›n›n
ruz. En büyük önceli¤imiz; televizyonla birlikte di¤er karfl›l›¤›n› maksimum seviyede almalar›n› sa¤la-
mecralar›; sinema, dijital, radyo ve aç›khavay› büyüt- mak için bilimin dili matemati¤i etkin bir flekilde
mek. Tv mecras›nda en büyük yerli medya ajans›y›z.” kullanan medya planlama ve sat›n alma ajans›y›z”
‹naluk, ajans›n uluslararas› çal›flmalar›nda önem- diyor. Speed Medya’n›n 2004’te, Ahmet Akyol tara-
li bir iflbirli¤ine de imza att›¤›n› anlat›yor: “Speed f›ndan kuruldu¤unu belirten Berrin ‹naluk, dataya
90 KobiEfor fiubat 2020