Page 90 - KobiEfor_Subat_2020
P. 90

AJANS




































                                        Berrin ‹naluk

                          Türkiye’nin ilk 10 medya ajans›ndan biri;


                                        Speed Medya




          Speed Medya CEO’su Berrin ‹naluk,               önceliklerinin ise televizyon ile birlikte
          en büyük hedeflerinin dengeli ve                di¤er mecralar›; sinema, dijital, radyo
          sürdürülebilir bir büyüme oldu¤unu              ve aç›khavay› büyütmek oldu¤unu
          söylüyor. ‹naluk, 2020 y›l›nda en büyük         aç›kl›yor.          n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
         S     ektörde yüzde 2 pazar pay›na sahip Speed Med-  Medya gücünü Media Plus ile birlefltirdi, Almanya

               ya, Türkiye’nin ilk 10 medya ajans›ndan biri.
                                                          merkezli global ajans Media Plus, Avrupa’n›n en bü-
               Speed Medya CEO’su Berrin ‹naluk, ifl ortakla-
                                                          20’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Bu iflbirli¤i
          r›yla uzun dönemli çal›flabilen, güven esasl› bir ajans  yük ba¤›ms›z medya ajans›, Almanya’da ilk s›rada ve
          olma hedefiyle çal›flt›klar›n› söylüyor: “Agresif bir bü-  Speed Medya’n›n tarihinde yerelin global ajans› ol-
          yüme hedefimiz yok. En büyük hedefimiz, dengeli ve  ma yolunda en önemli dönüm noktalar›ndan biri. Av-
          sürdürülebilir bir büyüme. Ciromuzun yüzde 65’ini  rupa ve ABD Media Plus networküyle iflbirli¤i içeri-
          oluflturan müflterilerimizle 6 y›ld›r çal›fl›yoruz. Yakla-  sindeyiz. Yurtd›fl›ndaki konkurlar için Türkiye aya-
          fl›k 42 kifli istihdam ediyoruz, toplam 41 reklamvere-  ¤›nda onlar bizden, müflterilerimizin yurtd›fl› ifllerin-
          nimize hizmet sunuyoruz. En önemli gurur kaynakla-  de ise biz onlardan destek istiyoruz.”
          r›m›zdan biri; çal›flan sirkülasyonumuzun yüzde 5 ol-  “Veriyi oku, say›lara güven, sürdürülebilir ol”:
          mas›. Son 3 y›lda sadece 1 kifli iflten ayr›ld›. 2019’u  Berrin ‹naluk, “Reklamverenlerin pazarlama so-
          yüzde 15 büyümeyle kapatt›k. 2020’de de sa¤l›kl› bir  runlar›n› çözmek, tüketicilerine en verimli flekilde
          büyüme (yaklafl›k yüzde 15-20 civar›nda) hedefliyo-  ulaflmalar›n› ve yapt›klar› iletiflim yat›r›mlar›n›n
          ruz. En büyük önceli¤imiz; televizyonla birlikte di¤er  karfl›l›¤›n› maksimum seviyede almalar›n› sa¤la-
          mecralar›; sinema, dijital, radyo ve aç›khavay› büyüt-  mak için bilimin dili matemati¤i etkin bir flekilde
          mek. Tv mecras›nda en büyük yerli medya ajans›y›z.”  kullanan medya planlama ve sat›n alma ajans›y›z”
            ‹naluk, ajans›n uluslararas› çal›flmalar›nda önem-  diyor. Speed Medya’n›n 2004’te, Ahmet Akyol tara-
          li bir iflbirli¤ine de imza att›¤›n› anlat›yor: “Speed  f›ndan kuruldu¤unu belirten Berrin ‹naluk, dataya

          90 KobiEfor fiubat 2020
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95