Page 61 - KobiEfor-Aralık-2020
P. 61
hataların en aza indirilmesine kadar şirketlerin iş mizin (TBM) yapılandırılmasına ve güçlendirilmesine
yükünü azaltan birçok hizmeti en güvenli ortamda devam ettik ve hizmet alanlarımızı genişlettik, pekiş-
sağlıyoruz. KEP hizmetleri şirketleri disipline eden tirdik. 2021 yılına yeni hizmetler ve çözümlerle girme
ve kişiye bağımlılığı azaltan bir sistem.” hazırlıklarımızı arttırdık.”
Olcay Yıldız, Pandemi döneminde evden çalışma KOBİ’lere özel ürünler: TÜRKKEP’in neredeyse
sistemi ile birlikte e-dönüşüm hizmetlerini kullan- tüm hizmet ve çözümlerinin bireylerden başlayarak
mayan şirketlerin süreçten olumsuz etkilendiğini, en büyük kurum ve kuruluşlara kadar kullanıcı kit-
kağıt ortamında yapılan sözleşmelerin, banka tali- lesine hitap ettiğini belirten Olcay Yıldız, özünde gü-
matlarının yerine temassız ve kağıtsız ortamda on- ven hizmetleri ve altyapıları sunduklarını vurguluyor:
line yapılmasının öneminin daha çok ortaya çıktığını “Örneğin; e-fatura altyapımızı KOBİ müşterilerimiz
ifade ediyor. Yıldız, geleneksel iş süreçlerinden elekt- Fatura Portal’ımızdan, büyük kurum olan müşterile-
ronik iş akışlarına doğru hızlı bir geçiş olduğunu, bu rimiz ise KKP/ERP sistemleriyle gerçekleştirdiğimiz
geçişin güven hizmetleri katmanını zorunlu hale ge- entegrasyon yöntemiyle kullanır. Farklı kullanıcıla-
tirdiğine dikkat çekiyor: “Bu dönemde özellikle KEP rımız ihtiyaçlarına göre KEP Webmail Arayüzümüzü,
ve e-imza ürünlerimize ve çözümlerimize yönelik ol- kapalı bulutumuz üzerinde veya kurumun altyapısı
dukça yoğun talep aldık. E-dönüşüm artık yeni dün- içinde yerinde kurarak sunduğumuz özelleşmiş KEP
yanın vazgeçilmez bir parçası.” uygulamalarımızı veya kurumun kullandığı her tür-
TÜRKKEP’in yeni dönem çalışmaları: Olcay Yıldız, lü uygulamayla gerçekleştirdiğimiz entegrasyonlar
2020 yılında KEP ve özel entegratörlük hizmetlerine sayesinde kendi uygulamalarını KEP ve imza işlev-
yönelik altyapılarının güncellenmesi leriyle donatılmış şekilde kullanabi-
ve kapasitelerinin arttırılması çalış- liyor. E-imza, KEP, e-Fatura, E-Arşiv
malarını başlattıklarını ve önemli öl- Fatura, E-İrsaliye, e-SMMM, e-MM
çüde hedeflerini gerçekleştirdiklerini gibi temel altyapı ve hizmetlerimizi, ve
aktarıyor: “Bu yıl e-irsaliye hizmetle- bu altyapıların kurum içinde daha ve-
rimizle birlikte e-SMMM ve e-MM hiz- rimli şekilde kullanılmasını sağlayan,
metlerimizi de mükelleflerimizin kul- KEP-IK, KEPAssist, KEP Mutabakat,
lanımına açtık. Pandemi döneminde Muhaberat Yönetim Sistemi gibi uç uy-
oluşan uzaktan çalışma gereksinimle- gulamaları ve farklı KKP/ERP’ler için
rine cevap olarak, hem güvenli ve ka- geliştirdiğimiz entegrasyon çözümle-
palı bulutumuz üzerinden işlettiğimiz rini tüm müşteri gruplarımıza sunabi-
hem de büyük kurumlara yerinde ku- liyoruz. TÜRKKEP İmza son dönemde
rulum olarak sağlayabildiğimiz TÜRK- KOBİ’ler tarafından en çok tercih edi-
KEPİmza uygulamamızı kulllanıma len ürünlerimizin başında geliyor.”
açtık. Tüm KEP uygulamalarımızın Olcay Yıldız, KOBİ’lerin diğer tüm
elektronik imza işlevlerini çeşitlendir- kurum ve kuruluşlarla birlikte özel-
dik. Geçtiğimiz yıllarda TÜRKKEP’in likle pandemi döneminde güven hiz-
başlattığı İnsan Kaynakları süreçlerinde KEP kul- metlerinin kullanımının sadece zorunluluk değil,
lanımı (KEP-İK) projemiz 2020 yılında sunduğumuz aynı zamanda yeni gerçekliğin ve iş yapma şeklinin
hizmetler açısından zenginleşerek devam etti. Çok bir olgusu olduğunu anladığını kaydediyor: “Pandemi
farklı İK uygulamaları ve Kurumsal Kaynak Planla- özellikle KOBİ’ler için kaynak tasarrufunun ve hızlı iş
maları Uygulamaları (ERP) ile entegrasyonlarımız ar- yapmanın önemini arttırdı. Daha önce bütçe ya da dö-
tarak devam ediyor. Geçen yıl ulusal Posta ve Telgraf nüşüm sürecinin sancılarını gerekçe olarak gördük-
Teşkilatımızın (PTT) ve Adalet Bakanlığı’mızın deste- lerini gözlemliyorduk. Devletimiz dönüşüm süreçle-
ğiyle gerçekleştirdiğimiz Ulusal Elektronik Tebligat rini destekledikçe (başlangıçta zorunluluk gereği de
Sistemi’ne (UETS) entegrasyon çalışmamızın tüzel olsa) bu süreçlerin sağladığı tasarruf ve hızı gördük-
kişilikler nezdinde yaygınlaştırılması çalışmalarımızı çe, KOBİ’lerin ilgisi ve dolayısıyla güven hizmetlerine
sürdürdük. Çok önemli başka bir ulusal proje; Cum- talebinin arttığını açıkça görmeye başladık. E-fatura
hurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi’mizin yürüttüğü gibi ürünler herşeyden önce hız ve maliyet tasarru-
ve artık tüm kamu kurumlarımız nezdinde yaygınlaş- fu sağlıyor. KOBİ olarak düzenlediğiniz bir e-fatura
mış e-Yazışma projesine BTK tarafından diğer yetkili dakikalar içinde muhatabına ulaşıyor. Kağıt faturaya
KEP Hizmet Sağlayıcıları ile birlikte sağladığımız des- oranla çok daha düşük maliyetlerle üstelik yanında
tekten çok büyük mutluluk duyuyoruz. Özetle, 2020 yı- gelen katmadeğerli hizmetlerle (elektronik ve güve-
lının tamamında, kamu ve özel sektör projelerimiz, iş nilir bir ortamda dosyalama, saklama, kolay ve hızlı
ortaklıkları ve proje işbirliklerimiz devam etti. Artan iş erişim) kullanılmaya başlandığında, başlangıçta ya-
ve pazar etkinliğimiz doğrultusunda Merkez ve Bölge şanan tereddüt hızlıca rahatlığa dönüşüyor ve kağıt
Müdürlüklerimizin ve TÜRKKEP Başvuru Merkezleri- faturanın kullanımına ihtiyaç olmadığı anlaşılıyor.”
$UDOÜN KobiEfor 57