Page 76 - KobiEfor_Nisan_2019
P. 76

AJANS



           AI motoru için de genel kullan›c› deneyimi ve öneri  önerilen ürün görme flans› elde ediyorlar. Di¤er
           mekanizmas›n›n yeniden gelifltirilmesine ve daha  platformlar›n aksine daha kapsay›c› ürün seçenek-
           kiflisel, daha iyi performans sunan sonuçlar ç›kar-  leri sunarken kiflisellefltirilmifl tam sayfa öneriler,
           mas›n› sa¤layacak.                              sadece kullan›c›ya özel olarak gelifltirildi¤i ve su-
                                                              nuldu¤u için çok daha fazla görülüyor ve etkile-
                                                              flim sa¤l›yor. Ayr›ca al›flveriflçilerin daha fazla
                                                              bilgi için ürünlere t›klad›klar› kiflisellefltirilmifl
                                                              bu ilk sayfalar, gerçek zamanl›, dinamik pro-
                                                              mosyonlar ve di¤er özel tekliflerin de sunulma-
                                                              s›na olanak tan›yor.”
                                                                Yükselen mecra mobil: Can Tunçer, Türki-
                                                              ye’de 100’e yak›n müflterileri bulundu¤unu be-
                                                              lirterek, hizmet verdikleri ana sektörün moda
              RTB House Snippets ile markalar RTB House’un  oldu¤unu, bu sektörü kariyer, otomotiv, finans,
           içgörülerini kullanarak görsellerini daha verimli ve  ürün karfl›laflt›rma ve turizmin takip etti¤ini aç›kl›-
           markan›n kitab›na uygun hale getirme flans› bula-  yor. Web sitesinde ayl›k en az 60-70 bin tekil ziya-
           caklar. Snippets, daha önce sunulmas› çok zor olan  retçisi, belli bir hacmin üzerinde sat›fl› ve birden
           dinamik içeriklerin de gösterilmesinde kullan›labi-  fazla ürünü bulunan müflterilerle çal›flt›klar›n› kay-
           lir. Herhangi bir format için içerik kodlar›n› indire-  deden Tunçer, yap›lan iflbirli¤inin faydaya dönüfl-
           bilecek olan markalar, içeriklerine ihtiyaç duyulan  mesinde bu kriterlerin önemli oldu¤unu vurgulu-
           tan›mlay›c› etiketleri ekleyebilecek ve herhangi bir  yor. Tunçer, sunduklar› çözümlerle müflterilerimi-
           online kanaldaki reklam kampanyas›nda yer vere-  zin hacimlerini büyütmelerine katk› sa¤lad›klar›
           bilecekler. Yeniden hedefleme kampanyalar›ndaki  için tercih edildiklerinin alt›n› çiziyor. Yükselen
           5 y›ll›k deneyimi içerisinde RTB House, sadece gö-  mecran›n mobil oldu¤una dikkat çeken Tunçer, bu
           ze hofl gelen de¤il ayn› zamanda verimli kendine  noktada uygulamalar›n ve sosyal medyan›n öne
           özgü, dinamik yarat›c› içerikler gelifltirdi. Yeni  ç›kt›¤›n› ifade ediyor.
           Snippets özelli¤i ile markalar›n en fazla istedi¤i ko-  Can Tunçer, özellikle e-ticaret yapmak isteyen
           nular›n bafl›nda gelen daha fazla trafik oluflturul-  internetten sat›fl› hedefleyen yolun bafl›ndaki bir gi-
           mas›, istikrarl› marka kampanyalar›n›n yürütülme-  riflimin  mutlaka bu ifli profesyonellerle yürütmesi
           si ve hedef kitle hakk›nda daha fazla içgörü elde  gerekti¤ini söylüyor: “Çal›flaca¤›n›z ajans›n refe-
           edilmesi sa¤lan›yor.                            ranslar›na bakmal›s›n›z. Uzun süreli kontratlardan
                                                              kaç›nmal›s›n›z. Ajans›n size iyi yön göstermesi ve
                                                              sonuç elde etmesi önemlidir. Biz müflterileri-
                                                              mizle birlikte büyüyoruz, onlar ne kadar fazla ci-
                                                              ro sa¤larsa bizim de ciromuz o kadar artar. Do-
                                                              lay›s›yla ‘Marka kazand›kça biz de kazanaca¤›z’
                                                              mant›¤›yla çal›flan bir ajans› tercih etmeliler.”

                                                                Türkiye’de sektöre yat›r›mlar
                                                                RTB House Ülke Müdürü Can Tunçer, sektöre
                                                              iliflkin flu bilgileri paylafl›yor: “IAB Türkiye AdEx-
                                                              TR sonuçlar›na göre 2017’ye k›yasla dijital rek-
                                                              lam yat›r›mlar› yüzde 14.2 büyüme kaydederek
                                                              2.47 milyar TL’ye ulaflt›. Display reklam yat›r›m-
                                                              lar› 2018’de yüzde 15 büyüme göstererek 1.41
                                                              milyar TL’ye ulafl›rken ‘Display’ reklam katego-
                                                              risinde en büyük pay› 959 milyon TL ile ‘Gösterim
                                                              ya da T›klama Bazl› Reklam Yat›r›mlar›’ ald›. Mo-
                                                              bil reklam yat›r›mlar› ise 1.4 milyar TL olarak
              RTB House’un yeni  Tam Sayfa Öneri özelli¤i,  öne ç›k›yor.
           her bir online al›flveriflçinin geçmifl davran›fllar› ve  Üstelik 411 milyon TL’lik hacme ulaflan ‘Sosyal
           online tercihlerine göre flekillendirilen birçok ürü-  Medya’ reklamlar›n›n yüzde 79’u da mobil cihazlar-
           nün ayn› anda sunulmas›na olanak tan›yor. Kulla-  da yer al›yor. Bunun yan› s›ra ‘Programatik’ sat›n
           n›c›lar, kendilerine özgü olarak haz›rlanm›fl alt  alman›n 2018’de art›fl göstererek 1.64 milyar TL’ye
           sayfada, ürün sayfas›na gitmeden çok daha fazla  ulaflmas› da dikkat çeken verilerden biri.”

           76 KobiEfor Nisan 2019
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81