Page 76 - KobiEfor_Nisan_2019
P. 76
AJANS
AI motoru için de genel kullan›c› deneyimi ve öneri önerilen ürün görme flans› elde ediyorlar. Di¤er
mekanizmas›n›n yeniden gelifltirilmesine ve daha platformlar›n aksine daha kapsay›c› ürün seçenek-
kiflisel, daha iyi performans sunan sonuçlar ç›kar- leri sunarken kiflisellefltirilmifl tam sayfa öneriler,
mas›n› sa¤layacak. sadece kullan›c›ya özel olarak gelifltirildi¤i ve su-
nuldu¤u için çok daha fazla görülüyor ve etkile-
flim sa¤l›yor. Ayr›ca al›flveriflçilerin daha fazla
bilgi için ürünlere t›klad›klar› kiflisellefltirilmifl
bu ilk sayfalar, gerçek zamanl›, dinamik pro-
mosyonlar ve di¤er özel tekliflerin de sunulma-
s›na olanak tan›yor.”
Yükselen mecra mobil: Can Tunçer, Türki-
ye’de 100’e yak›n müflterileri bulundu¤unu be-
lirterek, hizmet verdikleri ana sektörün moda
RTB House Snippets ile markalar RTB House’un oldu¤unu, bu sektörü kariyer, otomotiv, finans,
içgörülerini kullanarak görsellerini daha verimli ve ürün karfl›laflt›rma ve turizmin takip etti¤ini aç›kl›-
markan›n kitab›na uygun hale getirme flans› bula- yor. Web sitesinde ayl›k en az 60-70 bin tekil ziya-
caklar. Snippets, daha önce sunulmas› çok zor olan retçisi, belli bir hacmin üzerinde sat›fl› ve birden
dinamik içeriklerin de gösterilmesinde kullan›labi- fazla ürünü bulunan müflterilerle çal›flt›klar›n› kay-
lir. Herhangi bir format için içerik kodlar›n› indire- deden Tunçer, yap›lan iflbirli¤inin faydaya dönüfl-
bilecek olan markalar, içeriklerine ihtiyaç duyulan mesinde bu kriterlerin önemli oldu¤unu vurgulu-
tan›mlay›c› etiketleri ekleyebilecek ve herhangi bir yor. Tunçer, sunduklar› çözümlerle müflterilerimi-
online kanaldaki reklam kampanyas›nda yer vere- zin hacimlerini büyütmelerine katk› sa¤lad›klar›
bilecekler. Yeniden hedefleme kampanyalar›ndaki için tercih edildiklerinin alt›n› çiziyor. Yükselen
5 y›ll›k deneyimi içerisinde RTB House, sadece gö- mecran›n mobil oldu¤una dikkat çeken Tunçer, bu
ze hofl gelen de¤il ayn› zamanda verimli kendine noktada uygulamalar›n ve sosyal medyan›n öne
özgü, dinamik yarat›c› içerikler gelifltirdi. Yeni ç›kt›¤›n› ifade ediyor.
Snippets özelli¤i ile markalar›n en fazla istedi¤i ko- Can Tunçer, özellikle e-ticaret yapmak isteyen
nular›n bafl›nda gelen daha fazla trafik oluflturul- internetten sat›fl› hedefleyen yolun bafl›ndaki bir gi-
mas›, istikrarl› marka kampanyalar›n›n yürütülme- riflimin mutlaka bu ifli profesyonellerle yürütmesi
si ve hedef kitle hakk›nda daha fazla içgörü elde gerekti¤ini söylüyor: “Çal›flaca¤›n›z ajans›n refe-
edilmesi sa¤lan›yor. ranslar›na bakmal›s›n›z. Uzun süreli kontratlardan
kaç›nmal›s›n›z. Ajans›n size iyi yön göstermesi ve
sonuç elde etmesi önemlidir. Biz müflterileri-
mizle birlikte büyüyoruz, onlar ne kadar fazla ci-
ro sa¤larsa bizim de ciromuz o kadar artar. Do-
lay›s›yla ‘Marka kazand›kça biz de kazanaca¤›z’
mant›¤›yla çal›flan bir ajans› tercih etmeliler.”
Türkiye’de sektöre yat›r›mlar
RTB House Ülke Müdürü Can Tunçer, sektöre
iliflkin flu bilgileri paylafl›yor: “IAB Türkiye AdEx-
TR sonuçlar›na göre 2017’ye k›yasla dijital rek-
lam yat›r›mlar› yüzde 14.2 büyüme kaydederek
2.47 milyar TL’ye ulaflt›. Display reklam yat›r›m-
lar› 2018’de yüzde 15 büyüme göstererek 1.41
milyar TL’ye ulafl›rken ‘Display’ reklam katego-
risinde en büyük pay› 959 milyon TL ile ‘Gösterim
ya da T›klama Bazl› Reklam Yat›r›mlar›’ ald›. Mo-
bil reklam yat›r›mlar› ise 1.4 milyar TL olarak
RTB House’un yeni Tam Sayfa Öneri özelli¤i, öne ç›k›yor.
her bir online al›flveriflçinin geçmifl davran›fllar› ve Üstelik 411 milyon TL’lik hacme ulaflan ‘Sosyal
online tercihlerine göre flekillendirilen birçok ürü- Medya’ reklamlar›n›n yüzde 79’u da mobil cihazlar-
nün ayn› anda sunulmas›na olanak tan›yor. Kulla- da yer al›yor. Bunun yan› s›ra ‘Programatik’ sat›n
n›c›lar, kendilerine özgü olarak haz›rlanm›fl alt alman›n 2018’de art›fl göstererek 1.64 milyar TL’ye
sayfada, ürün sayfas›na gitmeden çok daha fazla ulaflmas› da dikkat çeken verilerden biri.”
76 KobiEfor Nisan 2019