Page 83 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 83

CEO



           Her baflar› öyküsünü bir meydan okuma olarak gören; Türkiye, Gürcistan,
                Azerbaycan ve Türkmenistan’dan Sorumlu Atlas Copco Kompresör
                    Tekni¤i ‹fl Alan› Genel Müdürü Jan Kougl’un yaflam mottosu;

             “Make it done! Gerçeklefltir!”





            “Müflterimizin baflar›s›, bizim                  vurgulad› ve s›rr›n› aç›klad›:
            baflar›m›zd›r” diyen; Türkiye,                  “Becerilerinizi gelifltirin; farkl›
            Gürcistan, Azerbaycan ve                       çal›flmalardan deneyimler edinin ve
            Türkmenistan’dan Sorumlu Atlas                 bir sonraki ad›ma haz›rlan›n.” Sat›fla
            Copco Kompresör Tekni¤i ‹fl Alan›               yönelik kiflili¤i nedeniyle kariyerinin
            Genel Müdürü Jan Kougl, kariyer                dönüm noktalar›n›n sat›fl alan›nda
            gelifliminde f›rsatlar› yakalaman›n ve          gerçekleflti¤ini belirten Kougl;
                                 yeniliklere aç›k          çal›flmay› ve baflarmay› seven bir lider.
                                   olman›n önemini
                                                            n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
                                       “Ç           al›flmay›, ekip ruhunu  fiirket vizyonunuzu uygularken;


                                                                           bir yandan pazar› da gelifltirebil-
                                                    ve büyüme için f›rsatlar
                                                                           mek gerekiyor. Bu da; do¤ru
                                                    yaratarak, kendilerini
                                                    gelifltirmelerini sa¤la-
                                                    may› seviyorum. ‹fller  strateji, güçlü ve dinamik  organi-
                                                                           zasyon, do¤ru ürün önerisi, güçlü
             Jan
            Kougl                          baflar›ld›¤›nda ve sonuçlar›n› gör-  lojistik a¤ ve tabii ki müflterilerle
                                           dü¤ümde büyük bir memnuniyet    do¤ru ve zaman›nda iletiflim ku-
                                           duyuyorum” diyen Türkiye, Gür-  rarak al›nan geri bildirimler saye-
                                           cistan, Azerbaycan ve Türkme-   sinde mümkün olabilir. Liderlik
                                            nistan’dan Sorumlu Atlas Copco  modelimizin baflar›l› olmas›n› bu
                                            Kompresör Tekni¤i ‹fl Alan› Ge-  detaylar sa¤l›yor. Bizim için;
                                            nel Müdürü Jan Kougl’un yaflam  müflterimizin baflar›s›, bizim ba-
                                            mottosu; “Make it done! Gerçek-  flar›m›zd›r.”
                                            lefltir!”                          “Becerilerinizi  gelifltirin,
                                              ‹yi bir yönetici olman›n kriter-  farkl› çal›flmalardan deneyimler
                                            lerini; “Süreçleri incelemek ve  edinin, bir sonraki ad›ma haz›r-
                                            bilmek, vizyon sahibi olmak,   lan›n”: Jan Kougl, kariyerinin ge-
                                             misyona uygun  flekilde strateji-  liflmesinde en önemli faktörün
                                             yi belirlemek ve uygulamak,   motivasyon oldu¤unu söylüyor:
                                              güçlü bir organizasyon kurarak  “Çal›flman›n sonucunu almak,
                                              insanlara yol göstermek ve   organizasyonun ve çal›flanlar›n
                                              oyun alan›nda kendi rollerini  baflar›lar›, beni mutlu ediyor. At-
                                              bulabilmelerine izin vererek,  las Copco’nun organizasyonu ve
                                             yeteneklerini gelifltirmelerine  kültürü; kariyer geliflimi için hari-
                                             destek olmak” diye s›ralayan  ka bir ortam sunar. fiirket kültürü
                                               Kougl; bir liderin tak›m› ve  ve yap›s›, kiflilerin vizyonlar› ve
                                               flirketi için gerçeklefltirdi¤i  yöneticilerinin kendilerine verdi¤i
                                              de¤ifliklikleri ve baflar›y› flu  misyonlar› do¤rultusunda strateji
                                             sözlerle özetliyor:           uygulamalar›na olanak sa¤lar. Bu
                                              “Azim; baflar›ya inanmak ve id-  liderlik modeli kariyer geliflimin-
                                           dial› hedefler koyabilmek, tak›m  de önemli bir rol oynar.
                                           olarak çal›flmak, daha fazla proje  Vizyona dayal› bir strateji olufl-
                                           üzerinde çal›flarak daha fazlas›n›  turmak, ekipleri planlama ve he-
                                           baflarmak ve bölge belirlemek.   def belirleme süreçlerine dahil
                                                                                     Haziran 2018 KobiEfor 83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88