Page 78 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 78

DOSYA/MESLEK YÜKSEKOKULLARI
















           FSM GSMYO giriflimci yetifltiriyor



              Fatih Sultan Mehmet Vak›f Üniversi-                         davet ediyorum” diye konufluyor.
            tesi Güzel Sanatlar Meslek Yüksekoku-  M. Lütfi                 FSM GSMYO’dan mezun olan ö¤-
                                                Yaz›c›o¤lu
            lu (FSM GSMYO) 2012 y›l›nda aç›ld›. Ta-                       rencilerin kendi iflini kurabilece¤i-
            mamen prati¤e dayal› bir e¤itim içeri¤i                       nin alt›n› çizen Yaz›c›o¤lu, “Mezun-
            sunan kurum ayn› zamanda e¤itiminin                           lar›m›z›n genifl bir çal›flma imkan›
            içeri¤iyle ‘giriflimci’ yetifltiriyor.  Fatih                   var. Birinci olarak; mimari ve mü-
            Sultan Mehmet Vak›f Üniversitesi Güzel                        hendislik bürolar›na çizim eleman›
            Sanatlar Meslek Yüksekokulu Müdürü                            yetifltiriyoruz. ‹kinci olarak mezun-
            Dr. M. Lütfi Yaz›c›o¤lu, “Güzel Sanatlar                      lar›m›z kendi iflini kurabiliyor, giri-
            MYO Mimari Restorasyon Bölümü Tür-                            flimci yetifltiriyoruz. Üçüncü olarak
            kiye’nin bu alandaki ilk meslek yükse-                        da bilgisayarda çizim yapacak nite-
            kokuludur. Yüksekokulumuz, üniversi-                          likte mezunlar yetifltiriyoruz” diye
            temizin yürütmüfl oldu¤u e¤itim-ö¤re-                          konufltu.
            tim, araflt›rma, gelifltirme ve kamusal                           FSM GSMYO mezunlar› için saha
            hizmetler kapsam›nda uygulamaya dö-                           ile iflbirli¤i büyük önem tafl›yor. Va-
            nük görevleri yüklenmek için kurul-                           k›flar Genel Müdürlü¤ü’nün vak›fla-
            mufltur” dedi.                                                 ra ait binalar›n restorasyonlar›nda
              Okulun kurulufl amac›na de¤inen                              mezunlar›n görev ald›¤›n› belirten
            Yaz›c›o¤lu, flunlar› söyledi: “Temel                           Yaz›c›o¤lu, “Önceli¤imiz nitelikli
            amac›m›z; bireylerin sanatsal yönünü gelifltirmek,  mezun yetifltirmektir. Piyasan›n aranan ara eleman
            geleneksel sanat›n geçmiflten günümüze ve gele-  ihtiyac›n› karfl›l›yoruz. Her bölümde ö¤rencinin bafla-
            ce¤e aktar›lmas›n› sa¤lamak, kültür ve medeniye-  r›l› olmas›n› beklemiyoruz. Kurdu¤umuz altyap› im-
            tin ileri düzeyde alg›lanmas›nda uygulamaya yöne-  kanlar›n› sunarken ö¤renciye seçme hakk› tan›yoruz.
            lik modern çal›flmalar yapacak bireyleri yetifltir-  ‹ddia ediyorum 58  mimari restorasyon program›
            mektir. Bu amaç ve kapsamda uluslararas› ölçüt-  içinde kendimizi 1 numara olarak görüyorum. Dikey
            lere uygun sanatsal faaliyetlerin üretilmesi ve  geçifl ile Mimarl›k Fakültesi’ne geçifl yapan ö¤renci-
            mevcut sanatsal eserlerin korunmas› amaçl› nite-  lerimiz 28-30 dersten muaf say›l›yor” diyor.
            likli bir e¤itim program› gelifltiriyoruz.”
                                                              K›z ö¤renciler yo¤un ilgi gösteriyor
              GSMYO giriflimci yetifltiriyor                    FSM GSMYO’daki 140 ö¤rencinin yüzde 60’›n› k›z
              Kandilli yerleflkesinde ö¤rencilerle buluflan FSM  ö¤renciler oluflturuyor. Mezunlar›n yüzde 80’inin ifli-
            GSMYO’nun en önemli farkl›l›klar›ndan birini prati-  nin haz›r oldu¤una dikkat çeken Yaz›c›o¤lu, flu bilgi-
            ¤e dayal› e¤itim sistemi oluflturuyor. Bunun için  leri veriyor: “Bugüne kadar 320 mezun verdik. Önü-
            atölye ve laboratuvarlara a¤›rl›k verdiklerinin alt›n›  müzdeki dönem hem öz hem de tafl›y›c› ‘Ambalaj’ bö-
            çizen Yaz›c›o¤lu, “Bünyemizde; Ahflap Uygulama  lümünü açmak istiyoruz. Türkiye’de bu alan yok. Oy-
            Atölye ve Laboratuvar›, Alç› Uygulama Atölye ve La-  sa her fleyin bir ambalaj› var. Ve bu ambalaj ayn› za-
            boratuvar›, Boya Uygulama Atölye ve Laboratuvar›,  manda markalaflman›n da önemli bir bölümünü
            Maket Uygulama Atölye ve Laboratuvar›, Sedef Uy-  oluflturuyor. ‹kinci açmak istedi¤imiz bölüm ise ‘Ta-
            gulama Atölye ve Laboratuvar›, Mimari Animasyon  fl›nabilir Kültür Varl›klar›n›n Restorasyonu.”
            Atölye ve Laboratuvar›, Konservasyon Atölye ve La-  FSM GSMYO’da ö¤rencinin farkl›laflmas› için saha
            boratuvar›, Tafl Atölye ve Uygulama Laboratuvar›  uygulamalar› a¤›rl›k kazan›yor. 30 saate varan staj-
            bulunuyor. Altyap›da herhangi bir eksikli¤imiz bu-  larda özellikle Milli Saraylar, müzeler ve vak›flar me-
            lunmuyor. ‹lgili tüm gençleri okulumuzu ziyarete  zunlar›n saha alanlar›n› oluflturuyor.

            78 KobiEfor Haziran 2018
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83