Page 78 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 78
DOSYA/MESLEK YÜKSEKOKULLARI
FSM GSMYO giriflimci yetifltiriyor
Fatih Sultan Mehmet Vak›f Üniversi- davet ediyorum” diye konufluyor.
tesi Güzel Sanatlar Meslek Yüksekoku- M. Lütfi FSM GSMYO’dan mezun olan ö¤-
Yaz›c›o¤lu
lu (FSM GSMYO) 2012 y›l›nda aç›ld›. Ta- rencilerin kendi iflini kurabilece¤i-
mamen prati¤e dayal› bir e¤itim içeri¤i nin alt›n› çizen Yaz›c›o¤lu, “Mezun-
sunan kurum ayn› zamanda e¤itiminin lar›m›z›n genifl bir çal›flma imkan›
içeri¤iyle ‘giriflimci’ yetifltiriyor. Fatih var. Birinci olarak; mimari ve mü-
Sultan Mehmet Vak›f Üniversitesi Güzel hendislik bürolar›na çizim eleman›
Sanatlar Meslek Yüksekokulu Müdürü yetifltiriyoruz. ‹kinci olarak mezun-
Dr. M. Lütfi Yaz›c›o¤lu, “Güzel Sanatlar lar›m›z kendi iflini kurabiliyor, giri-
MYO Mimari Restorasyon Bölümü Tür- flimci yetifltiriyoruz. Üçüncü olarak
kiye’nin bu alandaki ilk meslek yükse- da bilgisayarda çizim yapacak nite-
kokuludur. Yüksekokulumuz, üniversi- likte mezunlar yetifltiriyoruz” diye
temizin yürütmüfl oldu¤u e¤itim-ö¤re- konufltu.
tim, araflt›rma, gelifltirme ve kamusal FSM GSMYO mezunlar› için saha
hizmetler kapsam›nda uygulamaya dö- ile iflbirli¤i büyük önem tafl›yor. Va-
nük görevleri yüklenmek için kurul- k›flar Genel Müdürlü¤ü’nün vak›fla-
mufltur” dedi. ra ait binalar›n restorasyonlar›nda
Okulun kurulufl amac›na de¤inen mezunlar›n görev ald›¤›n› belirten
Yaz›c›o¤lu, flunlar› söyledi: “Temel Yaz›c›o¤lu, “Önceli¤imiz nitelikli
amac›m›z; bireylerin sanatsal yönünü gelifltirmek, mezun yetifltirmektir. Piyasan›n aranan ara eleman
geleneksel sanat›n geçmiflten günümüze ve gele- ihtiyac›n› karfl›l›yoruz. Her bölümde ö¤rencinin bafla-
ce¤e aktar›lmas›n› sa¤lamak, kültür ve medeniye- r›l› olmas›n› beklemiyoruz. Kurdu¤umuz altyap› im-
tin ileri düzeyde alg›lanmas›nda uygulamaya yöne- kanlar›n› sunarken ö¤renciye seçme hakk› tan›yoruz.
lik modern çal›flmalar yapacak bireyleri yetifltir- ‹ddia ediyorum 58 mimari restorasyon program›
mektir. Bu amaç ve kapsamda uluslararas› ölçüt- içinde kendimizi 1 numara olarak görüyorum. Dikey
lere uygun sanatsal faaliyetlerin üretilmesi ve geçifl ile Mimarl›k Fakültesi’ne geçifl yapan ö¤renci-
mevcut sanatsal eserlerin korunmas› amaçl› nite- lerimiz 28-30 dersten muaf say›l›yor” diyor.
likli bir e¤itim program› gelifltiriyoruz.”
K›z ö¤renciler yo¤un ilgi gösteriyor
GSMYO giriflimci yetifltiriyor FSM GSMYO’daki 140 ö¤rencinin yüzde 60’›n› k›z
Kandilli yerleflkesinde ö¤rencilerle buluflan FSM ö¤renciler oluflturuyor. Mezunlar›n yüzde 80’inin ifli-
GSMYO’nun en önemli farkl›l›klar›ndan birini prati- nin haz›r oldu¤una dikkat çeken Yaz›c›o¤lu, flu bilgi-
¤e dayal› e¤itim sistemi oluflturuyor. Bunun için leri veriyor: “Bugüne kadar 320 mezun verdik. Önü-
atölye ve laboratuvarlara a¤›rl›k verdiklerinin alt›n› müzdeki dönem hem öz hem de tafl›y›c› ‘Ambalaj’ bö-
çizen Yaz›c›o¤lu, “Bünyemizde; Ahflap Uygulama lümünü açmak istiyoruz. Türkiye’de bu alan yok. Oy-
Atölye ve Laboratuvar›, Alç› Uygulama Atölye ve La- sa her fleyin bir ambalaj› var. Ve bu ambalaj ayn› za-
boratuvar›, Boya Uygulama Atölye ve Laboratuvar›, manda markalaflman›n da önemli bir bölümünü
Maket Uygulama Atölye ve Laboratuvar›, Sedef Uy- oluflturuyor. ‹kinci açmak istedi¤imiz bölüm ise ‘Ta-
gulama Atölye ve Laboratuvar›, Mimari Animasyon fl›nabilir Kültür Varl›klar›n›n Restorasyonu.”
Atölye ve Laboratuvar›, Konservasyon Atölye ve La- FSM GSMYO’da ö¤rencinin farkl›laflmas› için saha
boratuvar›, Tafl Atölye ve Uygulama Laboratuvar› uygulamalar› a¤›rl›k kazan›yor. 30 saate varan staj-
bulunuyor. Altyap›da herhangi bir eksikli¤imiz bu- larda özellikle Milli Saraylar, müzeler ve vak›flar me-
lunmuyor. ‹lgili tüm gençleri okulumuzu ziyarete zunlar›n saha alanlar›n› oluflturuyor.
78 KobiEfor Haziran 2018