Page 89 - KobiEfor_Mayis_2018
P. 89
ken; ayn› zamanda sürekli yenilenen genç zihinler-
le gücümüze güç kat›yoruz. Bünyemize katt›¤›m›z
motion video ekibi ve Google Adwords uzmanlar›
bunlara örnek gösterilebilir.”
2020 hedefi; dünyaya Avrupa’dan aç›lmak: Geçen
y›l yüzde 50 büyüdüklerini, bu y›l ve 2019 y›l›nda da
yüzde 50 büyümeyi hedeflediklerini paylaflan Yüzer,
2020 hedeflerini aç›kl›yor: “Sektörümüzde faaliyet
gösteren uluslararas› bir grupla iflbirli¤i yapmak ve-
ya onlardan yat›r›m alarak önce Avrupa’ya sonra da
tüm dünyaya aç›lmak istiyoruz. Portföyümüzdeki
müflteri say›m›z› da 50’ye ç›karmay› hedefliyoruz.”
Dijital h›zla yükseliflte: ‹letiflim sektöründe dijita- man da bir bütünün parças› ol-
lin önemini vurgulayan Ça¤›l Yüzer, sosyal medya ile maktan mutluluk duyuyoruz. K›-
yaflanan h›zl› dönüflüme dikkat çekiyor: “Sosyal med- sacas›; kampanya sahibi marka-
yan›n da etkisiyle art›k geçmiflteki reklamc›l›k biçim- n›n talebine ve ihtiyaçlar›na özel
leri yavafl yavafl rafa kalk›yor. ‘Rafa kalk›yor’ tabiri olarak de¤iflkenlik gösterebiliyor
belki biraz iddial› olacak ancak gerek maliyetler, ge- bütün bu hususlar.”
rek reklamc›l›¤a yap›lan yat›r›m›n geri dönüflünün “Baflar›l› kampanya, kitleyi 12’den vuracak
kuruflu kurufluna hesaplanabiliyor olmas›, gerekse kampanyad›r”: Ça¤›l Yüzer, baflar›l› bir kampanya-
de hitap etti¤i kitlenin 7’den 70’e sürekli takipte ol- n›n baflar› ölçülerini ise flöyle özetliyor: “Baflar›l›
mas› sebebiyle dijital reklamc›l›¤›n art›k klasik rek- kampanya öncelikle hedef kitlesini tüm hatlar›yla
lamc›l›¤›n çok çok önüne geçti¤ini görebiliyoruz. belirlemifl ve bu kitleye her yönden hitap edecek,
Sektör müthifl bir h›zla büyüyor. Her geçen gün bir tabiri caizse kitleyi 12’den vuracak bir kampanya-
yenilikle karfl› karfl›ya kal›yor ve ö¤renip ayak uydur- d›r. Kampanyan›n medyaya lanse edilmeden önce
maya çal›fl›yoruz. Sürekli yenilenen ve de¤iflen bir or- tüm boyutlar›yla incelenmifl olmas› önceliklidir.
ganizman›n hücreleri olarak dijital ajanslar, global Lanse edildikten sonra ise amaçlar›na ulaflt›ktan
de¤iflimlere ayak uydururken ayn› zamanda da glo- sonra kendini de aflan; hedef kitleye kendini duyur-
bale flekil veren bir konumda duruyor. 2018’de bu maktan öteye geçmifl kampanya, bize göre baflar›l›
h›zl› büyümenin sürece¤ini düflünüyoruz.” kampanyad›r. Dijital sektör özelinde konuflacak
Ça¤›l Yüzer, sektörde bütün dijital hizmetleri bün- olursak; hedefine ulaflt›ktan sonra bambaflka kitle-
yesinde toplam›fl ajanslar ve her bir hizmette özel- ler taraf›ndan da benimsenen, hatta kimi zaman
leflmifl Boomerang gibi butik ajanslar da bulundu¤u- günlük dile yans›yan, dilden dile dolaflan birçok
na dikkat çekiyor: “Boomerang olarak inand›¤›m›z kampanyaya tan›k olabiliyoruz.”
çal›flma modeli, her ajans›n kendi spesifik alan›nda KOB‹’ler’e öneriler: ”Marka bizim için kimlik de-
uzmanlaflmas›. SEO ajans›n›n SEO alan›nda, sosyal mek. Markam›za göre, markam›zla birlikte flekille-
medya ajans›n›n ise sosyal medya öncelikli çal›flmas› niyor; onlarla birlikte büyüyor ve renkleniyoruz” di-
gerekti¤ini düflünüyoruz. Ancak sektörün son 3-4 y›l- yen Ça¤›l Yüzer, bir ajansla çal›flmak isteyen KO-
l›k geliflimi do¤rultusunda dijital pazarlama faaliyet- B‹’ler ve markalaflma sürecindekilere flunlar› öne-
lerini güçlü çözüm ortaklar›yla birlikte 360 derece riyor: “Özellikle yeni yap›lanmakta olan firmalar ve
yürütülmesi gereklili¤i do¤du. Biz de birçok ajans gi- KOB‹’ler için, dijital reklamc›l›¤›n konvansiyonel
bi sektörün taleplerine uyum sa¤lad›k. reklamc›l›ktan çok daha efektif oldu¤unu net bir
Çözüm orta¤› ajanslarla çal›flma yürütürken kimi flekilde söyleyebiliriz. Pazarlama bütçelerini ve
zaman kampanyalara biz liderlik ediyoruz, kimi za- kampanyalar›n› flekillendirirken kesinlikle dijitalin
rüzgar›n› arkalar›na almalar›n› tavsiye ediyoruz.
Sektördeki h›zl› yükselifle ba¤l› olarak, günümüz-
de dijital ajanslar say›ca çok artt›, ancak nitelik bak›-
m›ndan ayn› h›zla geliflim gösterdiklerini maalesef
söyleyemiyoruz. KOB‹’lere önerim, çal›flacaklar›
ajans› seçerken son derece ince eleyip s›k dokuma-
lar›. Ajans›n daha önce yapt›¤› tüm iflleri ayr›nt›l›ca
incelemelerini; hatta mümkünse ofislerini, çal›flma
koflullar›n› görmelerini; çal›flanlar›n yetkinliklerini
test etmelerini ve markay› temsil edecek kiflilerle
özel olarak görüflme talep etmelerini öneririm.”
May›s 2018 KobiEfor 89