Page 89 - KobiEfor_Mayis_2018
P. 89

ken; ayn› zamanda sürekli yenilenen genç zihinler-
           le gücümüze güç kat›yoruz. Bünyemize katt›¤›m›z
           motion video ekibi ve Google Adwords uzmanlar›
           bunlara örnek gösterilebilir.”
              2020 hedefi; dünyaya Avrupa’dan aç›lmak: Geçen
           y›l yüzde 50 büyüdüklerini, bu y›l ve 2019 y›l›nda da
           yüzde 50 büyümeyi hedeflediklerini paylaflan Yüzer,
           2020 hedeflerini aç›kl›yor: “Sektörümüzde faaliyet
           gösteren uluslararas› bir grupla iflbirli¤i yapmak ve-
           ya onlardan yat›r›m alarak önce Avrupa’ya sonra da
           tüm dünyaya aç›lmak istiyoruz. Portföyümüzdeki
           müflteri say›m›z› da 50’ye ç›karmay› hedefliyoruz.”
              Dijital h›zla yükseliflte: ‹letiflim sektöründe dijita-  man da bir bütünün parças› ol-
           lin önemini vurgulayan Ça¤›l Yüzer, sosyal medya ile  maktan mutluluk duyuyoruz. K›-
           yaflanan h›zl› dönüflüme dikkat çekiyor: “Sosyal med-  sacas›; kampanya sahibi marka-
           yan›n da etkisiyle art›k geçmiflteki reklamc›l›k biçim-  n›n talebine ve ihtiyaçlar›na özel
           leri yavafl yavafl rafa kalk›yor. ‘Rafa kalk›yor’ tabiri  olarak de¤iflkenlik gösterebiliyor
           belki biraz iddial› olacak ancak gerek maliyetler, ge-  bütün bu hususlar.”
           rek reklamc›l›¤a yap›lan yat›r›m›n geri dönüflünün  “Baflar›l› kampanya, kitleyi 12’den vuracak
           kuruflu kurufluna hesaplanabiliyor olmas›, gerekse  kampanyad›r”: Ça¤›l Yüzer, baflar›l› bir kampanya-
           de hitap etti¤i kitlenin 7’den 70’e sürekli takipte ol-  n›n baflar› ölçülerini ise flöyle özetliyor: “Baflar›l›
           mas› sebebiyle dijital reklamc›l›¤›n art›k klasik rek-  kampanya öncelikle hedef kitlesini tüm hatlar›yla
           lamc›l›¤›n çok çok önüne geçti¤ini görebiliyoruz.  belirlemifl ve bu kitleye her yönden hitap edecek,
              Sektör müthifl bir h›zla büyüyor. Her geçen gün bir  tabiri caizse kitleyi 12’den vuracak bir kampanya-
           yenilikle karfl› karfl›ya kal›yor ve ö¤renip ayak uydur-  d›r. Kampanyan›n medyaya lanse edilmeden önce
           maya çal›fl›yoruz. Sürekli yenilenen ve de¤iflen bir or-  tüm boyutlar›yla incelenmifl olmas› önceliklidir.
           ganizman›n hücreleri olarak dijital ajanslar, global  Lanse edildikten sonra ise amaçlar›na ulaflt›ktan
           de¤iflimlere ayak uydururken ayn› zamanda da glo-  sonra kendini de aflan; hedef kitleye kendini duyur-
           bale flekil veren bir konumda duruyor. 2018’de bu  maktan öteye geçmifl kampanya, bize göre baflar›l›
           h›zl› büyümenin sürece¤ini düflünüyoruz.”        kampanyad›r. Dijital sektör özelinde konuflacak
              Ça¤›l Yüzer, sektörde bütün dijital hizmetleri bün-  olursak; hedefine ulaflt›ktan sonra bambaflka kitle-
           yesinde toplam›fl ajanslar ve her bir hizmette özel-  ler taraf›ndan da benimsenen, hatta kimi zaman
           leflmifl Boomerang gibi butik ajanslar da bulundu¤u-  günlük dile yans›yan, dilden dile dolaflan birçok
           na dikkat çekiyor: “Boomerang olarak inand›¤›m›z  kampanyaya tan›k olabiliyoruz.”
           çal›flma modeli, her ajans›n kendi spesifik alan›nda  KOB‹’ler’e öneriler: ”Marka bizim için kimlik de-
           uzmanlaflmas›. SEO ajans›n›n SEO alan›nda, sosyal  mek. Markam›za göre, markam›zla birlikte flekille-
           medya ajans›n›n ise sosyal medya öncelikli çal›flmas›  niyor; onlarla birlikte büyüyor ve renkleniyoruz” di-
           gerekti¤ini düflünüyoruz. Ancak sektörün son 3-4 y›l-  yen Ça¤›l Yüzer, bir ajansla çal›flmak isteyen KO-
           l›k geliflimi do¤rultusunda dijital pazarlama faaliyet-  B‹’ler ve markalaflma sürecindekilere flunlar› öne-
           lerini güçlü çözüm ortaklar›yla birlikte 360 derece  riyor: “Özellikle yeni yap›lanmakta olan firmalar ve
           yürütülmesi gereklili¤i do¤du. Biz de birçok ajans gi-  KOB‹’ler için, dijital reklamc›l›¤›n konvansiyonel
           bi sektörün taleplerine uyum sa¤lad›k.          reklamc›l›ktan çok daha efektif oldu¤unu net bir
              Çözüm orta¤› ajanslarla çal›flma yürütürken kimi  flekilde söyleyebiliriz. Pazarlama bütçelerini ve
           zaman kampanyalara biz liderlik ediyoruz, kimi za-  kampanyalar›n› flekillendirirken kesinlikle dijitalin
                                                           rüzgar›n› arkalar›na almalar›n› tavsiye ediyoruz.
                                                              Sektördeki h›zl› yükselifle ba¤l› olarak, günümüz-
                                                           de dijital ajanslar say›ca çok artt›, ancak nitelik bak›-
                                                           m›ndan ayn› h›zla geliflim gösterdiklerini maalesef
                                                           söyleyemiyoruz. KOB‹’lere önerim, çal›flacaklar›
                                                           ajans› seçerken son derece ince eleyip s›k dokuma-
                                                           lar›. Ajans›n daha önce yapt›¤› tüm iflleri ayr›nt›l›ca
                                                           incelemelerini; hatta mümkünse ofislerini, çal›flma
                                                           koflullar›n› görmelerini; çal›flanlar›n yetkinliklerini
                                                           test etmelerini ve markay› temsil edecek kiflilerle
                                                           özel olarak görüflme talep etmelerini öneririm.”
                                                                                       May›s 2018 KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94