Page 44 - KobiEfor_Subat_2018
P. 44

HABER



          IFS’ten otomotiv sektörünü de¤ifltirecek 3 trend



          Dünyan›n lider global yaz›l›m                   etkileyece¤i bekleniyor. Issing, veriye
          firmalar›ndan IFS’in Global Otomotiv            dayal› yeni servisler, daha güçlü hafif
          Sektörü Direktörü Stefan Issing, 2018           malzemeler ve elektrikli tafl›tlar (EV)
          y›l› için otomotiv sektörü öngörülerini         için h›zla gelifltirilebilen altyap›lar
          paylaflt›. Bu y›l sektörü üç yeni trendin        olarak üç trendin detaylar›n› aç›kl›yor.
         T       rend #1: 2018’de otomotiv sektöründeki


                 servis gelirleri yüzde 30 artacak: Otomotiv
                 sektörü kimi zaman tutucu görünse de as-
                 l›nda de¤iflim, bu sektörün geneti¤inde var.
                 Bugünün otomotiv liderlerinin de rakipleri
          yeni dijital servislere yat›r›m yaparken geride kalma-
          mak için ayn› esnekli¤i, çevikli¤i ve uyum kabiliyetini
          göstermeleri gerekiyor.
            Büyük bir otomotiv tedarikçisi olan bir IFS müflte-
          risi, yak›n zamanda önemli ve yeni bir anlaflma yapt›.
          Bu anlaflma uyar›nca müflteri, yaln›zca orijinal ekip-
          man üreticisi (OEM) için parça üretmekle ve tedarik
          etmekle kalmayacak, ayn› zamanda bayilere sat›fl
          sonras› servisler sunmak üzere, bu yedek parçalar-
          dan veri de toplayacak. Bu hizmet, ürün geri ça¤›rma  emisyonu) ve daha güvenli tafl›tlar (çeliflkili bir flekil-
          süreçlerinde ihtiyaç duyulabilecek yedek parçalar  de, daha a¤›r parçalar).
          için veri sa¤lamay› ve yedek parça belgelerini do¤ru-  2018’de daha hafif ve daha güvenli yeni-nesil mal-
          dan bayilerde tamamlamay› da kaps›yor. E¤er bu si-  zemelerin giderek artaca¤›n› görece¤iz. Bu malze-
          ze fütüristik geliyorsa tekrar düflünün. Tedarikçi, bir  meler bir yandan daha düflük CO sal›m›na yol açar-
                                                                                      2
          ay içinde bu servisleri vermeye bafllayacak. Fakat bu  ken di¤er yandan da daha güvenli araçlara yönelik
          yepyeni bir senaryo.                            kat› kurallar›n gere¤ini yerine getirecek. Alüminyum
            Zaman geçiyor, bugünden bafllay›n. Yar›n çok   ve yumuflak çelik gibi malzemeler standart hale ge-
          geç olacak. Günümüzün benzinli otomobillerinde  lecek. ‹stisnai ölçüde sa¤lam, güvenli bir mühendis-
          yaklafl›k 30.000 parça, elektrikli araçlarda ise  likle üretilmifl bir plastik türü olan karbon fiber tak-
          10.000-20.000 kadar kullan›l›yor. Britanya ve Fran-  viyeli plastik (CFRP), baflka araçlarda da daha çok
          sa’da benzinli otomobiller 2040 y›l›ndan itibaren  kullan›lmaya bafllayacak. Karbon fiber laminat ola-
          aflamal› olarak kullan›mdan kald›r›lmaya bafllana-  rak da bilinen CFRP, epoksi reçinesi gibi sertlefltiril-
          cak. Paris 2030 y›l›nda benzinli araçlar› yasaklaya-  mifl bir plastik yap›flt›r›c›yla birbirine ba¤lanm›fl, sert
          ca¤›n› duyurdu, Hindistan 2030 y›l›nda tamamen  ve neredeyse saf karbon liflerinden katmanlar halin-
          elektrikli tafl›tlara geçmifl olmay› planl›yor. Egzoz  de dokunuyor. CFRP alan›nda Ar-Ge’nin artmas›,
          gibi (elektrikli araçlarda mevcut dahi olmayan) ye-  maliyetleri düflürecek.
          dek parçalar›n üreticileri için, servis adeta bir can-  Trend #3: 2022’de her 4 yeni otomobilden biri
          kurtaran halat›. Fakat bugünden 2020’ye, 2030’a ve  elektrikli olacak ve 2027’de elektrifikasyon tamam-
          2040’a do¤ru geri say›ma bafllamalar› ve haz›rlan-  lanabilecek: Elektrikli araçlar›n yayg›nlaflmas›na
          malar› gerekli. Bu de¤iflimin gerektirdi¤i çevikli¤i  iliflkin genel trend hâlâ geçerli. Fakat güçlü, merkezi
          ve kapasiteyi garanti edebilecek bir kurumsal yaz›-  hükümetin elektrikli araçlar› destekleyen net bir ya-
          l›m›n entegrasyonu zaman al›r. Bu nedenle bekle-  sa ç›kard›¤› Çin’de bile iki büyük engel söz konusu:
          mek gibi bir seçene¤iniz yok.                   standartlaflt›r›lm›fl flarj istasyonlar›n›n olmay›fl› ve
            Trend #2: Karbon fiber takviyeli plastik gibi daha  batarya gücü.
          hafif, daha güçlü malzemeler sihirli de¤nek etkisi  Araç üreticilerinin ve orijinal ekipman üreticileri-
          yaratacak: Hangisi daha önemli-hafiflik mi, güvenlik  nin, gözlerini büyük resimden ay›rmamalar› gereki-
          mi? Neden ikisi bir arada olmas›n? Asl›nda pekâlâ da  yor. Zaman, elektrikli araç zaman›. Fakat bataryalar
          olabilirler. Uzun y›llar boyunca otomotiv üreticileri,  ve standartlaflt›r›lm›fl flarj istasyonlar›n›n olmamas›,
          birbiriyle çeliflen iki talebi karfl›lama gayreti içinde  yol üzerinde ciddi birer engel teflkil ederek sektörün
          ikilem yaflad›lar: Daha hafif tafl›tlar (daha düflük CO 2  öngördü¤ü geliflim h›z›n› engelliyor.

          44 KobiEfor fiubat 2018
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49