Page 61 - KobiEfor_Ocak_2018
P. 61

m›z ve ‘storytelling’ dedikleri hi-                          den geçiyor”: “‹nsan her fleyin ölçü-
          kayeyi en iyi flekilde anlatabilme-                           süyse iletiflim de markalar›n ölçü-
          miz…”                                                        südür” diyen Kahraman, markalafl-
            Tülin Çeneli Dönmez, feveran                               man›n yolunun belli bir strateji do¤-
          sözcü¤ünün; f›flk›rma, kaynama                                rultusunda sürdürülebilir iletiflim-
          anlamlar›n› tafl›d›¤›n› anlat›yor:                            den geçti¤ini ifade ediyor: “Marka
          “Bu bizim yeni nesil iletiflim ajan-                          var olmak, görünür olmak demektir.
          s› olarak dinamik yap›m›z› temsil                            Baflar›l› bir marka olmak, bunun da
          ediyor. Bir de Türkçe’ye sonra-                              ötesinde tüketiciler nezdince ‘love-
          dan girmifl ve dilimize pe-                                         mark’ olmak için markan›n
          lesenk olmufl ikincil bir an-                                       bir hikayesinin olmas› çok
          lam› daha var; o da birden-                                        k›ymetli. Kuruluflundan bu
          bire öfkelenme, köpürme,                                           yana bir hikayesinin olmas›,
          parlama… Bu da sektörü iyi-                                        sürdürülebilir  hedeflerle
          lefltirebilmek, daha ileri tafl›-                                    ilerlemesi, iletiflim çal›flma-
          yabilmek ve markalar›n ihti-                                       lar›na inanmas› ve bunun için
          yaçlar›na çözüm üretebilmek                                        en az ajans› kadar iflin içinde
          için sektörün önünde duran                                         olmas› markan›n baflar›s›
          sorunsallara karfl› duruflumuzu sergiliyor. Bize                  için büyük önem tafl›yor. Biz ajans
          göre ise Feveran: markalar›n; elindeki tüm done-               olarak kuruluflundan bafllayarak
          leri paydafllar›na, tüketicisine, ifl ortaklar›na sun-           markalaflmaya giden bu yolda
          mak üzere biriktirdi¤i bir iletiflim kazan›! Nas›l ki           hem hikayenin yarat›lmas›na des-
          lezzetli bir yemek piflirmek için kulland›¤›n›z                tek olma hem de sürdürülebilir ile-
          ürünlerin büyük bir önemi varsa eldeki ürünlerin              tiflim kurma konusunda her zaman
          ne kadar ‘kaynayaca¤›n›n’ da bir o kadar önemi               ifl ortaklar›m›z›n yan›nday›z.”
          oldu¤una inan›yoruz. Feveran; iflte bu iletiflim kaza-           Markalar›n baflar›s›n›n sürdürü-
          n›nda tüm bileflenlerin, 360 derece entegre bak›fl  lebilirli¤i için sürekli yeni fikirlerle beslemek ve fi-
          aç›s›yla ne kadar kaynayaca¤›n› analiz ediyor ve za-  kirlerin t›pk› üretim, Ar-Ge, inovasyon alanlar›nda
          man› geldi¤inde tüm paydafllar›n ve hedef kitlenin  da oldu¤u gibi “uygulanabilir” olmas› gerekti¤ine
          duyabilece¤i flekilde kamuoyunun bilgisine sunacak  de¤inen Kahraman, “Marka vaadine hizmet edecek
          bir ifl modeliyle çal›flmalar›n› yürütüyor.”      ve tüketicisiyle ba¤›n› güçlendirecek fikirlerin; diji-
            “Feveran, 2018’de daha da büyüyecek”: Feve-   talde, bas›nda ve sahada da bir karfl›l›¤› olmal›” di-
          ran ‹letiflim Kurucu Orta¤› Ali Kahraman, “2018’de  ye konufluyor.
          hedeflerimiz çok büyük. Hem hizmet verdi¤imiz     ‹nsan› odak noktas›na koyduklar›, “esnek çal›fl-
          sektörleri geniflletmek hem de ekibimizi büyütmeye  ma, insan odakl› yaklafl›m ve bolca özgürlük” anla-
          devam etmek istiyoruz. Bizim için kaliteli hizmet  y›fl›yla hizmet verdiklerini vurgulayan Kahraman,
          çok önemli, bunun için de ekibin verimlili¤i çok de-  “Markalar›m›z için stratejik iletiflim orta¤›n›n öte-
          ¤erli. Markalar›m›z ad›na gerçeklefltirmek istedi¤i-  sinde ekiplerinin birer ayr›lmaz parças›y›z” aç›kla-
          miz güzel ve keyifli projeler var. Bu projelerle ad›-  mas›n› yap›yor.
          m›zdan s›k s›k söz ettirece¤imize inan›yoruz” diyor.  Markalaflman›n ve hedeflere giden yolda büyü-
            KOB‹’lere müjde: Ali Kahraman, markas›n› çok  menin do¤ru iletiflimden geçti¤ine inand›klar›n›
          daha fazla insana ulaflt›rmak isteyen KOB‹’lere de  söyleyen Kahraman, iflletmelere flunlar› öneriyor:
          müjde veriyor: “Feveran’›n dijital ekibi bugünlerde  “‹letiflim çal›flmalar›na inans›nlar ve her daim onla-
          har›l har›l yeni projemiz için çal›fl›yor. Dijital dünya-  r›n yan›nda olacak, beraber kol kola yürüyebilecek-
          da hayata geçirece¤imiz proje sayesinde, art›k KO-  leri stratejik iletiflim orta¤›yla ilerlesinler. Ayn› dili
          B‹’ler uygun bütçelerle; marka iletifliminin ve genifl  konufltu¤umuz zaman ayn› hedefe odaklanmak ve
          kitlelere ulaflabilmenin en önemli araçlar›ndan olan  koflmak çok daha kolay oluyor. Faaliyet gösterdikle-
          içerik gelifltirme, sosyal medya ve bas›n iletiflimi gi-  ri sektörün dinamiklerine hakim ve bu alanda tec-
          bi hizmetlere çok daha kolay ulaflabilecekler.” Ça-  rübeli ajanslarla yol almalar›n› öneriyoruz. Ayr›ca
          l›flt›klar› birçok KOB‹ ve Türk markas›n›n yurtd›fl›na  Anadolu markalar›, ‹stanbul’daki ajanslarla çal›fl-
          aç›ld›¤›n› veya aç›lma/ geniflleme plan› bulundu¤u-  maktan korkmas›nlar. Anadolu’da büyüyen, ülke-
          nu belirten Kahraman, bu nedenle yurtd›fl› iflbirlik-  mize de¤er katan ve çok de¤erli ifller yapan pek çok
          lerinin de gündemlerinde oldu¤unu, 2018 y›l›nda  iflletme var. Keflfedilmemifl cevherler diyoruz biz
          bunu da hayata geçirmek istediklerini söylüyor.  onlara. Onlarla çal›flmak, onlar›n hikayesini anlat-
            “Markalaşmanın yolu, sürdürülebilir iletişim-  mak bizler için çok keyifli.”
                                                                                      Ocak 2018 KobiEfor 61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66