Page 58 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 58

Atlas Copco Türkiye’ye inan›yor
                           5 y›lda 3 flirket sat›n ald›




          Atlas Copco Kompresör Tekni¤i ifl                Son olarak Orcan Bas›nçl› Hava
          alan›, Türkiye’de büyüme stratejisini           Makinalar› Sanayi’yi bünyesine katan
          sürdürüyor. Cumhuriyetten bu yana               Atlas Copco, müflterilerinin
          Türkiye’de faaliyet yürüten flirket 5 y›l        verimlili¤ini ve pazar pay›n› art›rmay›
          içinde 3. flirketi sat›n ald›.                   hedefliyor.
         S       ürdürülebilir verimlilik çö-                          flekilde geniflleyebilecek. Enerji ve-

                 zümlerinin lider sa¤lay›c›la-
                                                                       rimlili¤i sa¤layan çözümlerimiz, yeni
                                                                       ürünlerimiz ve servis seçenekleri-
                 r›ndan Atlas Copco, Orcan
                 Bas›nçl› Hava Makinalar›
                                                                       ratmay› hedefliyoruz.”
                 San. ve Tic. Ltd. flirketini sa-                       mizle müflterilerimize art› de¤er ya-
          t›n ald›. Orcan’›n 35 y›ld›r kendileriy-
          le çal›flt›¤›n› belirten Atlas Copco                            Müflteriye fark yarat›yor
          Kompresör Tekni¤i ‹fl Alan› Genel                               Bas›nçl› hava; su, gaz ve elektrik-
          Müdürü Jan Kougl, “Gelifltirdi¤i ilifl-                        ten sonra endüstrinin dördüncü
          kilerle alan›nda sa¤lam ve güçlü bir                         vazgeçilmezi olarak adland›r›l›yor.
          pozisyonu olan bir flirketi bünyemize                         Türkiye’de endüstriyel sektör yel-
          katt›k. Bu sat›n alma ile ‹stanbul-Av-             Jan Kougl  pazesi oldukça genifl, ayn› zamanda
          rupa ve Trakya Bölgesi’nde önemli                            k›sa ve uzun vadede umut veren f›r-
          bir pazar› do¤rudan yönetme olana-                           satlar bar›nd›r›yor. Jan Kougl, firma
          ¤›na sahip olaca¤›z. Atlas Copco stratejisini esas  olarak her zaman müflterilerinin verimliliklerini
          alan, sad›k bir müflteri taban›na hizmet veren iyi  nas›l art›rabilece¤ini düflünerek hareket ettikleri-
          e¤itimli ekibiyle bölgede kapsad›¤›m›z alan› da ge-  ni belirterek, “Müflterilerimize ve pazara yak›n›z
          niflletme olana¤› elde edece¤iz. ‹stanbul Avrupa  ve ihtiyaçlar›n› do¤ru analiz etmek için çal›fl›yoruz.
          yakas›nda faaliyet verdi¤imiz bir binam›z yoktu  Sahip oldu¤umuz teknik bilgi birikimi ile müflteri-
          ama art›k distribütörümüzün binas›n› Avrupa ya-  lerimizin ihtiyaçlar›na yönelik özel çözümler üre-
          kas›ndaki flubemiz olarak kullanabilece¤iz” dedi.   tebiliyoruz. Farkl› teknolojileri bir araya getirip
            Atlas Copco’nun yenilikçi ve enerji tasarruflu çö-  kontrol ederek, müflterilerimiz için en enerji ve-
          zümlerle büyüdü¤ünü ve zaman zaman sat›n alma   rimli çözümünü nas›l sa¤layaca¤›m›z› biliyoruz”
          gerçeklefltirdi¤ini hat›rlatan Kougl, “Orcan, Türki-  bilgisini verdi. Atlas Copco’nun müflterilerine
          ye pazar›nda son 5 y›lda sat›n ald›¤›m›z üçüncü flir-  ‘fark’ yaratabilecek bir flirket oldu¤unun alt›n› çi-
          ket. Atlas Copco bir yerel kompresör üreticisine  zen Kougl, sadece ürün satmak için de¤il, uzun
          sahip olman›n yan› s›ra 2013 y›l›nda da bir servis  dönemli iflbirli¤i gelifltirmek için çal›flt›klar›n›, pa-
          flirketi sat›n ald› ve böylelikle servis çözümlerini  zar ve müflteri pay›n› art›rman›n yolunun da bura-
          geniflletme olana¤›na sahip oldu. Direkt ve dolayl›  dan geçti¤ini kaydetti.
          sat›fl kanallar›m›z› gelifltirme f›rsatlar›na karfl› her  Atlas Copco’nun 2016 y›l› performans›n› farkl›
          zaman tetikteyiz. Türkiye’de müflterilerimize farkl›  flekillerde ölçtüklerini kaydeden Jan Kougl, “Pa-
          markalar ve de¤er önermeleri sunuyoruz. Türkiye  zardaki varl›¤›m›z› ve ayn› zamanda müflterileri-
          pazar›na inan›yor ve güveniyoruz. Bu nedenle de  mizin verimlili¤ini artt›rd›k ve müflterimize enerji
          yat›r›mlar›m›z devam ediyor” diye konufltu.      verimlili¤ini iyilefltirmeleri aç›s›ndan katk›da bu-
            Müflterilerinin verimlili¤ini ve pazar pay›n› art›r-  lunduk. Rekabetin en üst düzeyde oldu¤u vidal›
          may› hedeflediklerini söyleyen Kougl, flu bilgileri  kompresörler segmentinde pazar pay›m›z› yüzde 3
          verdi: “‹stanbul-Avrupa ve Trakya sanayi bölgesinin  artt›rman›n gururunu yafl›yoruz, çünkü 2016 y›l›n-
          potansiyeli çok yüksek ve birçok küçük ve orta öl-  da Türkiye ekonomisi bizi desteklememifl olsa da
          çekli iflletme bu bölgede faaliyet gösteriyor. Atlas  müflterilerimizin deste¤ini hep hissettik” dedi.
          Copco’nun bölgede güçlü bir varl›k göstermesi ve  2017 için hedeflerinin ise pazar pay›n› artt›rmak ve
          yeni bir sat›fl-servis flubesine sahip olmas› sayesin-  müflterilerinin ihtiyaçlar›n› karfl›layan en iyi çö-
          de, mevcut ve yeni müflterilere daha yak›n bir nok-  zümleri sunmak oldu¤unu aç›klayan Kougl, “Müfl-
          tadan daha h›zl› ve esnek hizmet verme olana¤› do-  terilerimizin memnuniyetini artt›rmak da öncelik-
          ¤acak. Bu da büyüme f›rsat›n› beraberinde getire-  lerimizden biri. Organizasyonumuzu daha da ge-
          cek. Bu durum, Atlas Copco Kompresör Tekni¤i ifl  lifltirmeyi planl›yoruz. 3 y›l önce 120 çal›flan›m›zla
          alan›n›n daha da büyümesi ve bu genifl bölgenin pa-  faaliyet gösterirken, yapt›¤›m›z flirket al›mlar› ve
          zar lideri konumuna ulaflabilmesi için çok önemli  ifle al›mlarla bugün bu say›y› Türkiye genelinde
          bir f›rsatt›r. Atlas Copco ve Orcan, müflterilerin be-  180 kifliye ç›kard›k. Türkiye’de çok yetenekli yeni
          ¤endi¤i kaliteli ürün ve hizmetleri sunarak h›zl› bir  bir nesil var” diye konufltu.
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63