Page 58 - KobiEfor_Nisan_2017
P. 58
Atlas Copco Türkiye’ye inan›yor
5 y›lda 3 flirket sat›n ald›
Atlas Copco Kompresör Tekni¤i ifl Son olarak Orcan Bas›nçl› Hava
alan›, Türkiye’de büyüme stratejisini Makinalar› Sanayi’yi bünyesine katan
sürdürüyor. Cumhuriyetten bu yana Atlas Copco, müflterilerinin
Türkiye’de faaliyet yürüten flirket 5 y›l verimlili¤ini ve pazar pay›n› art›rmay›
içinde 3. flirketi sat›n ald›. hedefliyor.
S ürdürülebilir verimlilik çö- flekilde geniflleyebilecek. Enerji ve-
zümlerinin lider sa¤lay›c›la-
rimlili¤i sa¤layan çözümlerimiz, yeni
ürünlerimiz ve servis seçenekleri-
r›ndan Atlas Copco, Orcan
Bas›nçl› Hava Makinalar›
ratmay› hedefliyoruz.”
San. ve Tic. Ltd. flirketini sa- mizle müflterilerimize art› de¤er ya-
t›n ald›. Orcan’›n 35 y›ld›r kendileriy-
le çal›flt›¤›n› belirten Atlas Copco Müflteriye fark yarat›yor
Kompresör Tekni¤i ‹fl Alan› Genel Bas›nçl› hava; su, gaz ve elektrik-
Müdürü Jan Kougl, “Gelifltirdi¤i ilifl- ten sonra endüstrinin dördüncü
kilerle alan›nda sa¤lam ve güçlü bir vazgeçilmezi olarak adland›r›l›yor.
pozisyonu olan bir flirketi bünyemize Türkiye’de endüstriyel sektör yel-
katt›k. Bu sat›n alma ile ‹stanbul-Av- Jan Kougl pazesi oldukça genifl, ayn› zamanda
rupa ve Trakya Bölgesi’nde önemli k›sa ve uzun vadede umut veren f›r-
bir pazar› do¤rudan yönetme olana- satlar bar›nd›r›yor. Jan Kougl, firma
¤›na sahip olaca¤›z. Atlas Copco stratejisini esas olarak her zaman müflterilerinin verimliliklerini
alan, sad›k bir müflteri taban›na hizmet veren iyi nas›l art›rabilece¤ini düflünerek hareket ettikleri-
e¤itimli ekibiyle bölgede kapsad›¤›m›z alan› da ge- ni belirterek, “Müflterilerimize ve pazara yak›n›z
niflletme olana¤› elde edece¤iz. ‹stanbul Avrupa ve ihtiyaçlar›n› do¤ru analiz etmek için çal›fl›yoruz.
yakas›nda faaliyet verdi¤imiz bir binam›z yoktu Sahip oldu¤umuz teknik bilgi birikimi ile müflteri-
ama art›k distribütörümüzün binas›n› Avrupa ya- lerimizin ihtiyaçlar›na yönelik özel çözümler üre-
kas›ndaki flubemiz olarak kullanabilece¤iz” dedi. tebiliyoruz. Farkl› teknolojileri bir araya getirip
Atlas Copco’nun yenilikçi ve enerji tasarruflu çö- kontrol ederek, müflterilerimiz için en enerji ve-
zümlerle büyüdü¤ünü ve zaman zaman sat›n alma rimli çözümünü nas›l sa¤layaca¤›m›z› biliyoruz”
gerçeklefltirdi¤ini hat›rlatan Kougl, “Orcan, Türki- bilgisini verdi. Atlas Copco’nun müflterilerine
ye pazar›nda son 5 y›lda sat›n ald›¤›m›z üçüncü flir- ‘fark’ yaratabilecek bir flirket oldu¤unun alt›n› çi-
ket. Atlas Copco bir yerel kompresör üreticisine zen Kougl, sadece ürün satmak için de¤il, uzun
sahip olman›n yan› s›ra 2013 y›l›nda da bir servis dönemli iflbirli¤i gelifltirmek için çal›flt›klar›n›, pa-
flirketi sat›n ald› ve böylelikle servis çözümlerini zar ve müflteri pay›n› art›rman›n yolunun da bura-
geniflletme olana¤›na sahip oldu. Direkt ve dolayl› dan geçti¤ini kaydetti.
sat›fl kanallar›m›z› gelifltirme f›rsatlar›na karfl› her Atlas Copco’nun 2016 y›l› performans›n› farkl›
zaman tetikteyiz. Türkiye’de müflterilerimize farkl› flekillerde ölçtüklerini kaydeden Jan Kougl, “Pa-
markalar ve de¤er önermeleri sunuyoruz. Türkiye zardaki varl›¤›m›z› ve ayn› zamanda müflterileri-
pazar›na inan›yor ve güveniyoruz. Bu nedenle de mizin verimlili¤ini artt›rd›k ve müflterimize enerji
yat›r›mlar›m›z devam ediyor” diye konufltu. verimlili¤ini iyilefltirmeleri aç›s›ndan katk›da bu-
Müflterilerinin verimlili¤ini ve pazar pay›n› art›r- lunduk. Rekabetin en üst düzeyde oldu¤u vidal›
may› hedeflediklerini söyleyen Kougl, flu bilgileri kompresörler segmentinde pazar pay›m›z› yüzde 3
verdi: “‹stanbul-Avrupa ve Trakya sanayi bölgesinin artt›rman›n gururunu yafl›yoruz, çünkü 2016 y›l›n-
potansiyeli çok yüksek ve birçok küçük ve orta öl- da Türkiye ekonomisi bizi desteklememifl olsa da
çekli iflletme bu bölgede faaliyet gösteriyor. Atlas müflterilerimizin deste¤ini hep hissettik” dedi.
Copco’nun bölgede güçlü bir varl›k göstermesi ve 2017 için hedeflerinin ise pazar pay›n› artt›rmak ve
yeni bir sat›fl-servis flubesine sahip olmas› sayesin- müflterilerinin ihtiyaçlar›n› karfl›layan en iyi çö-
de, mevcut ve yeni müflterilere daha yak›n bir nok- zümleri sunmak oldu¤unu aç›klayan Kougl, “Müfl-
tadan daha h›zl› ve esnek hizmet verme olana¤› do- terilerimizin memnuniyetini artt›rmak da öncelik-
¤acak. Bu da büyüme f›rsat›n› beraberinde getire- lerimizden biri. Organizasyonumuzu daha da ge-
cek. Bu durum, Atlas Copco Kompresör Tekni¤i ifl lifltirmeyi planl›yoruz. 3 y›l önce 120 çal›flan›m›zla
alan›n›n daha da büyümesi ve bu genifl bölgenin pa- faaliyet gösterirken, yapt›¤›m›z flirket al›mlar› ve
zar lideri konumuna ulaflabilmesi için çok önemli ifle al›mlarla bugün bu say›y› Türkiye genelinde
bir f›rsatt›r. Atlas Copco ve Orcan, müflterilerin be- 180 kifliye ç›kard›k. Türkiye’de çok yetenekli yeni
¤endi¤i kaliteli ürün ve hizmetleri sunarak h›zl› bir bir nesil var” diye konufltu.