Page 85 - KobiEfor_Subat_2017
P. 85

Seramiksan’›n tercihi
             Ekolojik Borusanl›’n›n                       Volt Motor oldu
                              Ev Halleri
                                                            Sanayi geçmifli
                                Borusan Holding, yedin-   1910 y›l›na dayanan
                              ci Sürdürülebilirlik Rapo-  Demirdöver Ailesi
                              ru’nu yay›nlad›. 2009 y›l›n-  (Bloksan A.fi. ortak-
                              dan bu yana düzenli olarak  lar›) taraf›ndan 1990
                              haz›rlanan raporun bu y›lki  y›l›nda Manisa-Tur-
                              temas› “Ekolojik Borusan-   gutlu’da  kurulan      fievki fiengün, Ruhi Gülaçt›,
                                                                                  Gökhan Çetin birarada.
                              l›” oldu ve Borusan çal›flan-  Seramiksan, y›ll›k
                                                                     2
             lar›n›n bireysel olarak gerçeklefltirdikleri sür-  33 milyon m seramik karo ve 1 milyon adet vitrifiye
             dürülebilirlik uygulamalar›n›n alt› çizildi. Evde  üretim kapasitesiyle Türk seramik sektörünün ilk 3 fir-
             deterjan yap›m› ve at›k ya¤lar›n toplanmas›n-  mas› aras›nda yer al›yor. Yer karosu, duvar karosu, s›r-
             dan, art›k yiyeceklerin hayvanlara verilmesine;  l› granit, teknik granit, d›fl cephe kaplamas›, yap› kim-
             evde, flehir ortam›nda damla sulama yöntemiy-  yasallar› ve vitrifiye ürünleri ile say›l› üreticiler aras›n-
             le bahçecilik yapmaktan, kefir, yo¤urt ve tarha-  da yerini alan Seramiksan; teknoloji, ürün çeflitlili¤i ve
             na yap›m›na kadar Borusanl›lar’›n benimsedik-  üretim kapasitesi aç›s›ndan sektörün fark yaratan fir-
             leri sürdürülebilir yaflam tarz›, raporda yer ald›.   malar› aras›nda bulunuyor.
               Borusan Holding CEO’su Agah U¤ur flunlar›     Seramiksan Elektrik Bak›m Müdürü fievki fiengün,
             söyledi: “Faaliyetlerini sürdürülebilirlik do¤-  üretim sürecinde en önemli yap› tafllar›n›n enerji oldu-
             rultusunda gerçeklefltirmek Borusan’›n her    ¤unu, Seramiksan’›n mevcut motorlar›n› Volt Motor’un
             zaman önceli¤i oldu. Sürdürülebilir olmak,   IE4 verimlilik s›n›f›ndaki motorlarla de¤ifltirme projesi-
             çevresel etkimizi azaltman›n yan›nda, yöneti-  nin önemli oldu¤unu belirtti. fiengün, “Fabrikam›zda
             mimizi kurumsal yönetim ilkelerine uygun ya-  kulland›¤›m›z 27 adet 110 kw elektrik motorunu verim-
             p›land›rmaktan fleffaf ve hesap verebilir olma-  li motorlar ile de¤ifltirmeye karar verdik. Volt Motor’u
             ya, paydafllar›m›zla de¤er yaratan iliflkiler  tercih etmemizin nedeni; di¤er Avrupa menfleli motor
             kurmaktan sosyal sorumluluklar›m›z› yerine   ile aras›nda verimlilik aç›s›ndan bir fark olmamas›d›r.
             getirmeye kadar uzanan genifl bir yelpazede   Piyasadaki rekabet flartlar›ndan dolay› Seramiksan
             ele al›n›r. Borusan, bütün flirketlerinde iyi ku-  olarak bizim de maliyetlerimizi düflürmemiz gerekiyor.
             rumsal vatandafl kavram›n› hayata geçiren bir  Bu maliyetlerin bafl›nda da enerji maliyetleri geliyor.
             gruptur.”                                    Biz de bu ifle fabrikam›zdaki en büyük ve güçlü olan de-
                                                          ¤irmen motorlar›ndan bafllad›k” bilgisini verdi.


             Ça¤r› merkezi sektöründe büyük birleflme

               2016 y›l›nda 4.45 milyar TL pa-                              mente özel yeteneklerimizi de
             zar büyüklü¤üne ulaflan ça¤r›                                   birlefltirmifl olaca¤›z” dedi.
             merkezi sektörü, yeni y›la önemli                                2016 y›l›n›n zorlu geçmesine
             bir birleflme haberiyle bafllad›.                                ra¤men iki firman›n da hizmet
             Sektörün iki önemli firmas› EKO                                verdi¤i markalar›n say›s›n› ar-
             Contact Center ve Vodasoft CCS                                 t›rd›¤›n› belirten Süzer, sözle-
             güçlerini birlefltirme karar› ald›.                             rini flöyle sürdürdü: “Zor dö-
               EKO Contact Center Services                                  nemlerde yat›r›ma inanan yüz-
             (EkoCCS) ad› alt›nda birleflen fir-                             de 100 yerel sermayeli iki grup
             ma, en fazla markaya hizmet veren d›fl kaynak   olarak, bu birleflmeyle birlikte projelerimize de
             ça¤r› merkezi haline geldi. Birleflmelerinin en  h›z kazand›rd›k ve ‹stanbul Çekmeköy’deki yeni
             önemli gerekçesinin sektördeki konumlar›n› güç-  yerleflkemizin inflaat›na bafllad›k. 2017 ortas› iti-
             lendirmek oldu¤unu söyleyen EkoCCS Yönetim     bar›yla faaliyetlerimizi sürdürece¤imiz yerleflke-
             Kurulu Baflkan› H. Serhan Süzer, “Her iki firma  miz, 8.500 metrekarelik kapal› alan›yla ‹stan-
             da sektörün ortalamas›n›n üzerinde büyümektey-  bul’daki en büyük ça¤r› merkezi lokasyonu ola-
             di. Birleflmeyle birlikte bu büyüme oran›n› art›r-  cak. Bununla bafllayan süreçte, önümüzdeki dö-
             makla kalmayacak, verimlili¤imizi ve birçok seg-  nemde sekiz milyon TL’lik yat›r›m öngörüyoruz.”


                                                                                       fiubat 2017 KobiEfor 85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90