Page 80 - KobiEfor_Subat_2017
P. 80

PAZAR ÜLKE





                                Stratejik pazarlama ve yat›r›m raporu


                        D‹KKAT, ‹RAN!


































           ‹ran’a küresel ambargo  37 y›l sonra            ayn› yerdedir. Türkiye ‹ran’›n yan›nda
           son buldu. Bütün dünya ticaret ve               ve hatta içindedir; ‹ran bizim
           yat›r›m için ‹ran’a kofluyor.                    içimizdedir. Türkiye ‹ran’a, ‹ran
           ‹ran dünya aç›s›ndan flurda burda                Türkiye’ye büyük f›rsatlar
           olabilir, Türkiye aç›s›ndan hep                 sunmaktad›r.
           G         enel ekonomik durum: ‹ran, kalk›nmas›  levha ve elektrik motorlar› baflta olmak üzere çok


                     k›rk y›l bask›lanm›fl bir komflumuzdur.
                                                           çeflitli sanayi ürünleridir. Önümüzdeki süreçte
                     Çok büyük olan ekonomik kapasitesi s›-
                                                           Türk ihraç ürünlerinin tamam› iki ülke ticaretinin
                                                           kapsam›na girebilecektir.
                     k›flt›r›lm›flt›r. Bakarsak 2015 y›l›nda
                                                              Pazar özelli¤i: Hiç tereddüt yok, Türk sanayinin
                     GSY‹H’s› 393 milyar 495 milyon dolar
            gerçekleflmifltir. Kifli bafl› milli geliri  yaklafl›k 5 bin  bütün ürün standartlar› ‹ran pazar›nda da geçerli-
            dolar seviyesindedir. Büyüme oran› 2015’te yüzde  dir. ‹ran’a ihraç edilecek her nevi ambalajl› mamul-
            0.50 düzeyindeydi. ‹ran ekonomisi art›k özgürleflti,  lerin üzerinde kolay okunabilir ve anlafl›labilir
            y›ld›z gibi yükselmesi beklenmektedir. Ülke nüfusu  Farsça kullan›m bilgilerinin bulunmas› yeterli sa-
            80 milyon civar›ndad›r.                        y›lmaktad›r. ‹ran Merkez Bankas› onayl› akreditif
              Türkiye-‹ran ticareti: ‹ki ülke ticareti ilginç bir  sistemi ifllemektedir. Yürürlükte olan ihracat kar-
            yap›dad›r, politikaya paralel alçal›p yükselmekte-  fl›l›¤› ithalat uygulamas›  Türkiye için neredeyse hiç
            dir. Ticaretimiz 2012 y›l›nda 22 milyar dolara yak-  uygulanmamaktad›r.
            laflm›fl, 2016 y›l›nda ise dibe vurmufltur. Ancak son  Da¤›t›m kanallar›:  ‹ran’da ticari acenta ve dis-
            bir y›lda  gerçekleflen karfl›l›kl› giriflimlerden sonra  tribütörlük arac›l›¤› ile ifl yapma biçimi yayg›nd›r.
            2017 ve sonras›nda ticaretimizin patlama yapaca¤›  Nakliye ucuz oldu¤u için firmalar kendi distribütör-
            ve iki y›l içinde 30 milyar dolara ç›kaca¤› (DE‹K ve-  lük a¤›n› kurmak yerine, kargo ve nakliye flirketleri
            rilerine göre) öngörülmektedir.Türkiye’nin ‹ran’a  ile çal›flmaktad›r. Ülke çap›nda süpermarket zin-
            ihracat›nda önem arz eden bafll›ca ürün gruplar›;  cirlerinin ve al›flverifl merkezlerinin say›s› h›zla art-
            alt›n, çelik profil, otomotiv yan sanayi ürünleri, tü-  makta olup; Tahran'da bakkal ve butik gibi küçük
            tün ürünleri, sentetik iplik, inflaat aksam›, plastik  ölçekli flirketler de oldukça yayg›nd›r.

           80 KobiEfor fiubat 2017
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85