Page 83 - KobiEfor_Subat_2017
P. 83

bütçesi gerekti¤i bilinmeli ve bu  memelidir,
           kaynak sa¤lanmadan giriflimde    4 Sektörel pazar analizi deste¤i-
           bulunulmaktan kaç›n›lmal›d›r,   nin ‘Milli’ kaynaklardan al›nmas›
           4 Sektörel ihracat lideri ülkele-  konusunda afl›r› bir hassasiyet
           rin yüksek hakimiyet kurduklar›  gösterilmelidir,
           pazarlar belirlenerek, bu pazar-  4  Sektörel pazar analizleri
           lara girme konusunda çok istekli  mümkün olan en yeni küresel ti-
           olunmamal›d›r. Örne¤in; bir     caret verileri üzerinden yap›lma-
           üründe ABD pazar› hedefleniyor  l›, ‘Bayat’ verinin stratejik hata-
           ise pazar›n›n çok yüksek bir yüz-  lara neden olaca¤› bilinmelidir,
           desini tutan Çin gerçe¤i dikkate  4 fiirketlerimiz bir an önce ‘Üre-
           al›nmal›, bu duruma uygun ‘Yan-  tim odakl›’ anlay›fltan, ‘Pazar
           dan kuflatma (Flanking attack)’  odakl›’ anlay›fla geçmeli, büyük
           pazarlama stratejisinin de¤iflik  gayretlerle ürettikleri ürünleri
           versiyonlar› benimsenmelidir,   satabilmek üzere ihtiyaç duyduk-
           4  Ülke olarak ihracat yo¤unlu-  lar› pazar bilgilerine ulaflma ko-  lümleri varl›k nedenlerinden bir
           ¤umuzun 0.03 ile en zay›f ülkeler  nusunda ba¤l› olduklar› dernek  tanesinin de ihracatç›lar›m›z›
           aras›nda oldu¤umuz gerçe¤in-    ve birliklerden talepkar olmal›-  desteklemek oldu¤unu kabul et-
           den hareketle özellikle rekabet  d›r,                           meli, ‘sahaya inmeli’ ve ihracata
           avantaj›   yakalayabilece¤imiz  4  Devlet kurumlar› Ar-Ge’ye    yönelik etkin programlar uygula-
           sektörler için devlet destekli ‘ih-  verdikleri deste¤in bir benzerini  mal›d›r,
           racat yo¤unlu¤u (Export Concen-  ‘Küresel Pazar Analizi’ için de  4 Sektörel dernek ve birliklerin
           tration)’ yükseltilme stratejileri  vermeli ancak bu destek do¤ru-  her birinde sektörel küresel ha-
           belirlenmeli ve ›srarla uygulan-  dan sektörel dernek ve birliklere  reketlerin bir dünya haritas› üze-
           mal›d›r,                        yönelik olmal›d›r,              rinde güncel olarak takip edildi¤i
           4  Hedef pazarlara yönelik ürün  4 Yabanc› ülkelerde görev yapan  bir ‘Operasyon Merkezi’ bulun-
           özellikleri pazar›n karakteristi¤i-  ticaret ataflelerimiz ticari haber  mal›d›r.
           ne uygun olarak belirlenmeli ve  alma teflkilat›m›z›n ‘Sinir uçlar›’  Ülkemizin yüksek ölçekli bir ih-
           bu bilgiler sektörün ihracat po-  kabul edilmeli, özel olarak e¤itil-  racat art›fl trendi yakalamas› an-
           tansiyeline sahip flirketleri ile  meli ve etkin olarak kullan›lmal›-  cak ve ancak, baflta sektörel der-
           sürekli paylafl›lmal›d›r. Örne¤in;  d›r,                         nek ve birlik yönetim kurullar›
           Çin ürünlerinin hakim oldu¤u bir  4 ‹lgili dernek üyelerinin kat›la-  olmak üzere bütün ilgili tarafla-
           pazarda ‘Makul kalite, düflük fi-  ca¤› 1-2 günlük bir SWOT analizi  r›n ‘Zihinsel bir devrim’ gerçek-
           yat’ politikas›n›n rekabet avanta-  veya arama konferans› gibi ‘Kli-  lefltirmesine ba¤l›d›r.
           j› kazand›rmayaca¤› kabul edil-  fle’ çal›flmalar ile bu küresel sa-  Kiflisel düflüncem; anlaml› bir ih-
           melidir,                        vafl›n    kazan›lamayaca¤›ndan   racat art›fl›n›n ön koflulu olan bu
           4 Sektörel pazar analizleri ‘Mut-  emin olunmal›d›r,            zihinsel devrimin zor oldu¤u ama
           laka’ uzman bir kurulufl taraf›n-  4 Sektörel dernek ve birliklerin  imkans›z olmad›¤›d›r. Ancak bu
           dan yap›lmal›, ayn› uzman kuru-  kurum kültürlerinin ‘Topluluksal  zihinsel devrimi gerçeklefltire-
           lufl ihracat stratejilerinin olufltu-  (Networked)’ oldu¤unun kabulü  mez isek 2023 y›l›ndaki ihracat›-
           rulmas› ve uygulanmas›nda da    sonras›nda ‘Kar amaçl›’ kurum   m›z korkar›m 200 milyar dolar›
           aktif görev almal›, baflar›ya so-  kültürüne geçifl için mücadele  bile zor bulur ve ülke olarak
           mut katk› sa¤lamayan dan›fl-     edilmelidir,                    Cumhuriyetimiz’in 100. y›l›na
           manl›k flirketlerinde ›srar edil-  4  Üniversitelerimizin ilgili bö-  ‘Orta Gelir Tuza¤›’ içinde gireriz.
                                                                                       fiubat 2017 KobiEfor 83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88