Page 83 - KobiEfor_Subat_2017
P. 83
bütçesi gerekti¤i bilinmeli ve bu memelidir,
kaynak sa¤lanmadan giriflimde 4 Sektörel pazar analizi deste¤i-
bulunulmaktan kaç›n›lmal›d›r, nin ‘Milli’ kaynaklardan al›nmas›
4 Sektörel ihracat lideri ülkele- konusunda afl›r› bir hassasiyet
rin yüksek hakimiyet kurduklar› gösterilmelidir,
pazarlar belirlenerek, bu pazar- 4 Sektörel pazar analizleri
lara girme konusunda çok istekli mümkün olan en yeni küresel ti-
olunmamal›d›r. Örne¤in; bir caret verileri üzerinden yap›lma-
üründe ABD pazar› hedefleniyor l›, ‘Bayat’ verinin stratejik hata-
ise pazar›n›n çok yüksek bir yüz- lara neden olaca¤› bilinmelidir,
desini tutan Çin gerçe¤i dikkate 4 fiirketlerimiz bir an önce ‘Üre-
al›nmal›, bu duruma uygun ‘Yan- tim odakl›’ anlay›fltan, ‘Pazar
dan kuflatma (Flanking attack)’ odakl›’ anlay›fla geçmeli, büyük
pazarlama stratejisinin de¤iflik gayretlerle ürettikleri ürünleri
versiyonlar› benimsenmelidir, satabilmek üzere ihtiyaç duyduk-
4 Ülke olarak ihracat yo¤unlu- lar› pazar bilgilerine ulaflma ko- lümleri varl›k nedenlerinden bir
¤umuzun 0.03 ile en zay›f ülkeler nusunda ba¤l› olduklar› dernek tanesinin de ihracatç›lar›m›z›
aras›nda oldu¤umuz gerçe¤in- ve birliklerden talepkar olmal›- desteklemek oldu¤unu kabul et-
den hareketle özellikle rekabet d›r, meli, ‘sahaya inmeli’ ve ihracata
avantaj› yakalayabilece¤imiz 4 Devlet kurumlar› Ar-Ge’ye yönelik etkin programlar uygula-
sektörler için devlet destekli ‘ih- verdikleri deste¤in bir benzerini mal›d›r,
racat yo¤unlu¤u (Export Concen- ‘Küresel Pazar Analizi’ için de 4 Sektörel dernek ve birliklerin
tration)’ yükseltilme stratejileri vermeli ancak bu destek do¤ru- her birinde sektörel küresel ha-
belirlenmeli ve ›srarla uygulan- dan sektörel dernek ve birliklere reketlerin bir dünya haritas› üze-
mal›d›r, yönelik olmal›d›r, rinde güncel olarak takip edildi¤i
4 Hedef pazarlara yönelik ürün 4 Yabanc› ülkelerde görev yapan bir ‘Operasyon Merkezi’ bulun-
özellikleri pazar›n karakteristi¤i- ticaret ataflelerimiz ticari haber mal›d›r.
ne uygun olarak belirlenmeli ve alma teflkilat›m›z›n ‘Sinir uçlar›’ Ülkemizin yüksek ölçekli bir ih-
bu bilgiler sektörün ihracat po- kabul edilmeli, özel olarak e¤itil- racat art›fl trendi yakalamas› an-
tansiyeline sahip flirketleri ile meli ve etkin olarak kullan›lmal›- cak ve ancak, baflta sektörel der-
sürekli paylafl›lmal›d›r. Örne¤in; d›r, nek ve birlik yönetim kurullar›
Çin ürünlerinin hakim oldu¤u bir 4 ‹lgili dernek üyelerinin kat›la- olmak üzere bütün ilgili tarafla-
pazarda ‘Makul kalite, düflük fi- ca¤› 1-2 günlük bir SWOT analizi r›n ‘Zihinsel bir devrim’ gerçek-
yat’ politikas›n›n rekabet avanta- veya arama konferans› gibi ‘Kli- lefltirmesine ba¤l›d›r.
j› kazand›rmayaca¤› kabul edil- fle’ çal›flmalar ile bu küresel sa- Kiflisel düflüncem; anlaml› bir ih-
melidir, vafl›n kazan›lamayaca¤›ndan racat art›fl›n›n ön koflulu olan bu
4 Sektörel pazar analizleri ‘Mut- emin olunmal›d›r, zihinsel devrimin zor oldu¤u ama
laka’ uzman bir kurulufl taraf›n- 4 Sektörel dernek ve birliklerin imkans›z olmad›¤›d›r. Ancak bu
dan yap›lmal›, ayn› uzman kuru- kurum kültürlerinin ‘Topluluksal zihinsel devrimi gerçeklefltire-
lufl ihracat stratejilerinin olufltu- (Networked)’ oldu¤unun kabulü mez isek 2023 y›l›ndaki ihracat›-
rulmas› ve uygulanmas›nda da sonras›nda ‘Kar amaçl›’ kurum m›z korkar›m 200 milyar dolar›
aktif görev almal›, baflar›ya so- kültürüne geçifl için mücadele bile zor bulur ve ülke olarak
mut katk› sa¤lamayan dan›fl- edilmelidir, Cumhuriyetimiz’in 100. y›l›na
manl›k flirketlerinde ›srar edil- 4 Üniversitelerimizin ilgili bö- ‘Orta Gelir Tuza¤›’ içinde gireriz.
fiubat 2017 KobiEfor 83