Page 45 - KobiEfor_Subat_2017
P. 45
UZMAN
‹novasyon sektörün
belirleyicisi olacak
ürk imalat sanayinin lo- g›nlaflmas›nda Türk otomotiv sektö-
T komotif sektörlerinden rü her zaman aktif rol oynam›flt›r.
biri olan otomotiv, sizle-
Ülkemizdeki otomotiv ana sanayinin
rin de yak›ndan takip et- uluslararas› standartlarda ve kalite-
ti¤i gibi y›l› 2008 y›l›ndan sonraki en de bir üretim sürecini sindirerek ya-
Buket Emino¤lu
yüksek ihracat rakam›yla kapatarak flam›flt›r. fiüphesiz yan sanayi de bu
Pilavc› 11. sektörel flampiyonlu¤unu ilan et- sürecin içinde yer alabilmek ve stra-
KalDer Yönetim Kurulu ti. Bütünsel kalite yaklafl›m› çerçe- tejik iflbirlikleri ile geliflme ve büyü-
Baflkan› vesinde geliflme kaydeden sektör, bu mesini sa¤lamak durumundad›r. Yan
sevindirici geliflmeye ra¤men Avru- sanayiyi bir marka haline getirmek
pa’n›n kendi içinde yaflad›¤› sorunlar zaman alacak zorlu bir sürecin so-
ve ülkemiz iliflkilerindeki gerginlik nunda olacakt›r. Fiyat, kalite, zama-
nedeniyle ne yaz›k ki bu baflar›s›n›n n›nda teslim, sürdürülebilirlik, küre-
sevincini biraz buruk kutlad›. sel anlay›fl kavramlar›n› bar›nd›ran
Özellikle de flu anda gündemimizde bir yönetim anlay›fl› ile bütünleflti¤i
olan Endüstri 4.0 yani 4. Sanayi Dev- oranda yay›l›m ve gerçekleflme arta-
rimi’ne uyumu etkin ve h›zl› gerçek- cakt›r.
lefltirebilece¤imiz birkaç sektörden KalDer olarak Türkiye’de kalite kav-
Hedefimiz biri iken yaflanan terör eylemlerinin ram›n›n içsellefltirilmesinde 25 y›ld›r
do¤urdu¤u güvenlik sorunu ana sa- önemli çabalar gösteriyoruz. Kuflku-
mükemmelli¤i
nayilerin 2020 ve 2023 sonras› proje- suz; KalDer’in misyonu kalite çal›fl-
yakalam›fl,
lerini Türkiye’ye verip vermeyece¤i malar›yla s›n›rl› de¤ildir özelikle ino-
Ar-Ge pay› sorusunu akla getirdi. Oysa ülkemiz- vasyon, sürdürülebilirlik, rekabet
yüksek bir otomotiv deki otomotiv yan sanayinin ve teda- gücü kavramlar› günümüzde son de-
sektörüdür. rikçi zincirinin bugüne dek baflka rece önemli hale gelmifltir; altyap›-
KalDer sektörler aç›s›ndan da örnek olabile- n›n, gerekli niteli¤e yükseltilmesi
cek pek çok de¤er yaratt›¤›n› biliyo- halinde ancak karfl›lanabilen bu kav-
bu do¤rultuda
ruz. ramlar için yapt›¤›m›z çal›flmalar ve
sektördeki
2016 y›l›nda 23.8 milyar dolarl›k ih- kurumlara sa¤lad›¤›m›z model des-
geliflmenin racat gerçeklefltiren Türk otomotiv te¤i bu kurulufllar›n önemli baflar›la-
belirleyicisi olarak endüstrisi bu rakam›n 18.7 milyar ra imza atmalar›nda etkin rol oyna-
ise inovasyonu dolar›n› AB ülkelerine yapt›. AB ile m›flt›r. Otomotiv sektörü bu sürecin
görmektedir. olan iliflkilerin bir an önce düzelme- her safhas›nda birebir iliflkide oldu-
si sektörün gelece¤ine yön vermeye, ¤umuz önemli paydafllar›m›zdan ol-
Kuflkusuz bu
›fl›k tutmaya devam edecektir. ‹nan›- mufltur. Birçok sektörel standard›n
ülkemizin rekabet
yoruz ki tüm bu flartlar olgunlaflt›- yan›s›ra yönetim anlam›nda kalitenin
gücüne önemli bir ¤›nda üretim kabiliyetleri, nitelikli gelifltirilmesi gereklili¤ini gören ku-
katk› unsurudur. iflgücü, sanayi altyap›s› Endüstri rulufllarla beraber hareket ediyoruz.
4.0’›n gerektirdi¤i teknolojik gelifl- Sektörün bu tür kavramlara yaklafl›-
melere uyum h›z›yla Türk otomotiv m›, verimlili¤i ve rekabet gücünü
endüstrisi, Avrupal› OEM’lerin yak›n sa¤lamak için önemli bir etken ol-
takibinde olmay› sürdürülebilecek- maktad›r.
tir. Hedefimiz mükemmelli¤i yakalam›fl,
Çünkü otomotiv her zaman ‘Toplam Ar-Ge pay› yüksek bir otomotiv sek-
Kalite Yönetimi’ni kucaklayan bir yö- törüdür. KalDer bu do¤rultuda sek-
netim anlay›fl›na sahip olmufltur. Li- tördeki geliflmenin belirleyicisi ola-
derlik, insan kaynaklar›, iflbirlikleri rak ise inovasyonu görmektedir.
ve kaynak yaratma, stratejik planla- Kuflkusuz bu ülkemizin rekabet gü-
ma, süreç yönetimi gibi baflar›ya gö- cüne önemli bir katk› unsurudur.
türen kriterlerin olgunlaflt›r›l›p yay- Sayg›lar›mla.
fiubat 2017 KobiEfor 45