Page 45 - KobiEfor_Subat_2017
P. 45

UZMAN



                                                     ‹novasyon sektörün

                                                      belirleyicisi olacak

                                                ürk imalat sanayinin lo-  g›nlaflmas›nda Türk otomotiv sektö-
                                     T          komotif sektörlerinden  rü her zaman aktif rol oynam›flt›r.
                                                biri olan otomotiv, sizle-
                                                                        Ülkemizdeki otomotiv ana sanayinin
                                                rin de yak›ndan takip et-  uluslararas› standartlarda ve kalite-
                                     ti¤i gibi y›l› 2008 y›l›ndan sonraki en  de bir üretim sürecini sindirerek ya-
           Buket Emino¤lu
                                     yüksek ihracat rakam›yla kapatarak  flam›flt›r. fiüphesiz yan sanayi de bu
           Pilavc›                   11. sektörel flampiyonlu¤unu ilan et-  sürecin içinde yer alabilmek ve stra-
           KalDer Yönetim Kurulu     ti. Bütünsel kalite yaklafl›m› çerçe-  tejik iflbirlikleri ile geliflme ve büyü-
           Baflkan›                   vesinde geliflme kaydeden sektör, bu  mesini sa¤lamak durumundad›r. Yan
                                     sevindirici geliflmeye ra¤men Avru-  sanayiyi bir marka haline getirmek
                                     pa’n›n kendi içinde yaflad›¤› sorunlar  zaman alacak zorlu bir sürecin so-
                                     ve ülkemiz iliflkilerindeki gerginlik  nunda olacakt›r. Fiyat, kalite, zama-
                                     nedeniyle ne yaz›k ki bu baflar›s›n›n  n›nda teslim, sürdürülebilirlik, küre-
                                     sevincini biraz buruk kutlad›.     sel anlay›fl kavramlar›n› bar›nd›ran
                                     Özellikle de flu anda gündemimizde  bir yönetim anlay›fl› ile bütünleflti¤i
                                     olan Endüstri 4.0 yani 4. Sanayi Dev-  oranda yay›l›m ve gerçekleflme arta-
                                     rimi’ne uyumu etkin ve h›zl› gerçek-  cakt›r.
                                     lefltirebilece¤imiz birkaç sektörden  KalDer olarak Türkiye’de kalite kav-
           Hedefimiz                 biri iken yaflanan terör eylemlerinin  ram›n›n içsellefltirilmesinde 25 y›ld›r
                                     do¤urdu¤u güvenlik sorunu ana sa-  önemli çabalar gösteriyoruz. Kuflku-
           mükemmelli¤i
                                     nayilerin 2020 ve 2023 sonras› proje-  suz; KalDer’in misyonu kalite çal›fl-
           yakalam›fl,
                                     lerini Türkiye’ye verip vermeyece¤i  malar›yla s›n›rl› de¤ildir özelikle ino-
           Ar-Ge pay›                sorusunu akla getirdi. Oysa ülkemiz-  vasyon, sürdürülebilirlik, rekabet
           yüksek bir otomotiv       deki otomotiv yan sanayinin ve teda-  gücü kavramlar› günümüzde son de-
           sektörüdür.               rikçi zincirinin bugüne dek baflka  rece önemli hale gelmifltir; altyap›-
           KalDer                    sektörler aç›s›ndan da örnek olabile-  n›n, gerekli niteli¤e yükseltilmesi
                                     cek pek çok de¤er yaratt›¤›n› biliyo-  halinde ancak karfl›lanabilen bu kav-
           bu do¤rultuda
                                     ruz.                               ramlar için yapt›¤›m›z çal›flmalar ve
           sektördeki
                                     2016 y›l›nda 23.8 milyar dolarl›k ih-  kurumlara sa¤lad›¤›m›z model des-
           geliflmenin                racat gerçeklefltiren Türk otomotiv  te¤i bu kurulufllar›n önemli baflar›la-
           belirleyicisi olarak      endüstrisi bu rakam›n 18.7 milyar  ra imza atmalar›nda etkin rol oyna-
           ise inovasyonu            dolar›n› AB ülkelerine yapt›. AB ile  m›flt›r. Otomotiv sektörü bu sürecin
           görmektedir.              olan iliflkilerin bir an önce düzelme-  her safhas›nda birebir iliflkide oldu-
                                     si sektörün gelece¤ine yön vermeye,  ¤umuz önemli paydafllar›m›zdan ol-
           Kuflkusuz bu
                                     ›fl›k tutmaya devam edecektir. ‹nan›-  mufltur. Birçok sektörel standard›n
           ülkemizin rekabet
                                     yoruz ki tüm bu flartlar olgunlaflt›-  yan›s›ra yönetim anlam›nda kalitenin
           gücüne önemli bir         ¤›nda üretim kabiliyetleri, nitelikli  gelifltirilmesi gereklili¤ini gören ku-
           katk› unsurudur.          iflgücü, sanayi altyap›s› Endüstri  rulufllarla beraber hareket ediyoruz.
                                     4.0’›n gerektirdi¤i teknolojik gelifl-  Sektörün bu tür kavramlara yaklafl›-
                                     melere uyum h›z›yla Türk otomotiv  m›, verimlili¤i ve rekabet gücünü
                                     endüstrisi, Avrupal› OEM’lerin yak›n  sa¤lamak için önemli bir etken ol-
                                     takibinde olmay› sürdürülebilecek-  maktad›r.
                                     tir.                               Hedefimiz mükemmelli¤i yakalam›fl,
                                     Çünkü otomotiv her zaman ‘Toplam   Ar-Ge pay› yüksek bir otomotiv sek-
                                     Kalite Yönetimi’ni kucaklayan bir yö-  törüdür. KalDer bu do¤rultuda sek-
                                     netim anlay›fl›na sahip olmufltur. Li-  tördeki geliflmenin belirleyicisi ola-
                                     derlik, insan kaynaklar›, iflbirlikleri  rak ise inovasyonu görmektedir.
                                     ve kaynak yaratma, stratejik planla-  Kuflkusuz bu ülkemizin rekabet gü-
                                     ma, süreç yönetimi gibi baflar›ya gö-  cüne önemli bir katk› unsurudur.
                                     türen kriterlerin olgunlaflt›r›l›p yay-  Sayg›lar›mla.
                                                                                       fiubat 2017 KobiEfor 45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50