Page 40 - KobiEfor_Subat_2017
P. 40
AYIN KONU⁄U
Mu¤la Valisi Amir Çiçek’in kent özetlemesi:
Turizm ve yat›r›m cenneti
Mu¤la Valisi Amir Çiçek, “Lojistik
aç›dan güçlü Mu¤la birçok sanayi
faaliyeti için kaynaklara ve alana
sahip. Çiçek, bal, su ürünleri, tar›msal
üretim, ormanc›l›k gibi alanlarda
üretimde üst s›ralarda yer alan
Mu¤la’n›n jeotermal potansiyeli de
yat›r›mc›lara sunabilece¤i bir baflka
alan olarak öne ç›k›yor” diyor.
n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
M u¤la Valisi Amir Çiçek; sosyo-ekonomik
geliflmifllik bak›m›ndan Türkiye’de 8. s›-
rada olan Mu¤la’n›n birçok ekonomik
faaliyet alan›yla bölgesinde öne ç›kt›¤›n›
belirtiyor. “Ekonomimizin temelini 3T, Amir Çiçek
yani; tar›m, ticaret ve turizm ekseninde flekillendir- turizm gibi turizm faaliyetlerinin yayg›nlaflt›r›lmas›n›
mekteyiz” diyen Çiçek, “Üniversitemiz kaynakl› e¤i- hedefliyoruz ve bu hedef için birçok çal›flma gerçek-
tim, ormanc›l›k, madencilik ve su ürünleri alanla- lefltirmekteyiz. Milas, Datça ve Dalaman Yat Liman›
r›ndaki baflar›m›z Mu¤la’y› bir cazibe merkezi hali- projelerinin hayata geçti¤i, markalaflma sürecinin
ne getirmekte, Mu¤la’ya nitelikli iflgücü göçünü tamamland›¤›, ihtisas Organize Sanayi Bölgeleri’nin
çekmektedir” diye ekliyor. faaliyete geçti¤i Ayd›n-Çine-Güllük Demiryolu Proje-
Vali Amir Çiçek, Mu¤la’n›n gelecek vizyonunu si’nin tamamland›¤› ve yenilenebilir enerji üretimi-
flöyle çiziyor: “Tarih boyunca denizi, do¤as›, kaynak- nin art›r›ld›¤› bir Mu¤la tabii ki hayalimdir.”
lar› ve en önemlisi de insanlar›yla hep ön planda ol- K›y› turizmi lideri: Vali Amir Çiçek, Mu¤la eko-
mufl bir flehrimizdir. Turizm, orman ürünleri, ma- nomisinin sac ayaklar›n› flöyle detayland›r›yor:
dencilik, enerji ve tar›m gibi ifl kollar›yla parlayan bir “Mu¤la’n›n lokomotif sektörleri; turizm, tar›msal
ilimizdir. Gelecekte Mu¤la’y› yapt›¤›m›z çal›flmalar›n üretim, su ürünleri, madencilik ve enerji sektörle-
meyvesini verdi¤i köklü bir a¤aç olarak görmeyi is- ridir. Toplam k›y› uzunlu¤umuz 1480 km’dir, bu da
terim. Mu¤la’y› katmade¤eri yüksek ürünlerin üre- bizi Türkiye’nin en önemli k›y› turizm merkezlerin-
tildi¤i, sürdürülebilir ve çevreye duyarl› bir üretim den biri haline getiriyor.
anlay›fl›n›n yayg›nlaflt›¤›, 12 aya yay›lm›fl turizm se- Eko turizm: Tabi ilimiz sadece k›y› turizmiyle boy
zonuna sahip bir il olarak görmek istiyorum. Yaln›z- göstermiyor. Yayla turizmi, spor turizmi, sa¤l›k tu-
ca deniz, kum, günefl üçgenini kapsayan turizm rizmi, kongre turizmi gibi turizm alanlar›nda da
faaliyetleriyle de¤il yayla, fuar, spor, sa¤l›k ve eko- varl›k gösteriyoruz. Örne¤in; Kavakl›dere ve Seydi-
Dalyan
Fethiye/ Ölüdeniz Marmaris
40 KobiEfor fiubat 2017