Page 40 - KobiEfor_Subat_2017
P. 40

AYIN KONU⁄U



                            Mu¤la Valisi Amir Çiçek’in kent özetlemesi:


               Turizm ve yat›r›m cenneti





            Mu¤la Valisi Amir Çiçek, “Lojistik
            aç›dan güçlü Mu¤la birçok sanayi
            faaliyeti için kaynaklara ve alana
            sahip. Çiçek, bal, su ürünleri, tar›msal
            üretim, ormanc›l›k gibi alanlarda
            üretimde üst s›ralarda yer alan
            Mu¤la’n›n jeotermal potansiyeli de
            yat›r›mc›lara sunabilece¤i bir baflka
            alan olarak öne ç›k›yor” diyor.

           n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
          M          u¤la Valisi Amir Çiçek; sosyo-ekonomik


                     geliflmifllik bak›m›ndan Türkiye’de 8. s›-
                     rada olan Mu¤la’n›n birçok ekonomik
                     faaliyet alan›yla bölgesinde öne ç›kt›¤›n›
                     belirtiyor. “Ekonomimizin temelini 3T,                                     Amir Çiçek
           yani; tar›m, ticaret ve turizm ekseninde flekillendir-  turizm gibi turizm faaliyetlerinin yayg›nlaflt›r›lmas›n›
           mekteyiz” diyen Çiçek, “Üniversitemiz kaynakl› e¤i-  hedefliyoruz ve bu hedef için birçok çal›flma gerçek-
           tim, ormanc›l›k, madencilik ve su ürünleri alanla-  lefltirmekteyiz. Milas, Datça ve Dalaman Yat Liman›
           r›ndaki baflar›m›z Mu¤la’y› bir cazibe merkezi hali-  projelerinin hayata geçti¤i, markalaflma sürecinin
           ne getirmekte, Mu¤la’ya nitelikli iflgücü göçünü  tamamland›¤›, ihtisas Organize Sanayi Bölgeleri’nin
           çekmektedir” diye ekliyor.                      faaliyete geçti¤i Ayd›n-Çine-Güllük Demiryolu Proje-
              Vali Amir Çiçek, Mu¤la’n›n gelecek vizyonunu  si’nin tamamland›¤› ve yenilenebilir enerji üretimi-
           flöyle çiziyor: “Tarih boyunca denizi, do¤as›, kaynak-  nin art›r›ld›¤› bir Mu¤la tabii ki hayalimdir.”
           lar› ve en önemlisi de insanlar›yla hep ön planda ol-  K›y› turizmi lideri: Vali Amir Çiçek, Mu¤la eko-
           mufl bir flehrimizdir. Turizm, orman ürünleri, ma-  nomisinin sac ayaklar›n› flöyle detayland›r›yor:
           dencilik, enerji ve tar›m gibi ifl kollar›yla parlayan bir  “Mu¤la’n›n lokomotif sektörleri; turizm, tar›msal
           ilimizdir. Gelecekte Mu¤la’y› yapt›¤›m›z çal›flmalar›n  üretim, su ürünleri, madencilik ve enerji sektörle-
           meyvesini verdi¤i köklü bir a¤aç olarak görmeyi is-  ridir. Toplam k›y› uzunlu¤umuz 1480 km’dir, bu da
           terim. Mu¤la’y› katmade¤eri yüksek ürünlerin üre-  bizi Türkiye’nin en önemli k›y› turizm merkezlerin-
           tildi¤i, sürdürülebilir ve çevreye duyarl› bir üretim  den biri haline getiriyor.
           anlay›fl›n›n yayg›nlaflt›¤›, 12 aya yay›lm›fl turizm se-  Eko turizm: Tabi ilimiz sadece k›y› turizmiyle boy
           zonuna sahip bir il olarak görmek istiyorum. Yaln›z-  göstermiyor. Yayla turizmi, spor turizmi, sa¤l›k tu-
           ca deniz, kum, günefl üçgenini kapsayan turizm   rizmi, kongre turizmi gibi turizm alanlar›nda da
           faaliyetleriyle de¤il yayla, fuar, spor, sa¤l›k ve eko-  varl›k gösteriyoruz. Örne¤in; Kavakl›dere ve Seydi-


             Dalyan








                                           Fethiye/ Ölüdeniz                Marmaris


           40 KobiEfor fiubat 2017
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45