Page 73 - KobiEfor_Kasim_2017
P. 73
sek performansl› NATIVE yay›n yap›yoruz.”
Onur Dedeli, öne ç›kan reklam modelleri hakk›n-
da flu bilgileri paylafl›yor: “Interstitial: Sayfa geçifl-
lerinde data hedeflemeli reklam gösterimi. Görün-
tülenebilirlik, sayfalar aras› geçifllerde kullan›c›la-
ra direkt olarak reklam›n›z›n gösterimi sa¤lan›r.
Bilinçli t›klama, reklam gösterimi, mevcut site ya-
p›s› içerisindeki sayfalar üzerinde gerçeklefltirilir
ve bannerlar›n›z içeri¤i maskelemez. Do¤ru Kulla-
n›c›, sisteme entegre edilmifl DMP’ler (Data Mana-
gement Platform) üzerinden kampanyan›za uygun
kullan›c›lar› segmente edebilir, kitlenizi diledi¤iniz Onur Dedeli, göreceli bir kavram oldu¤una
dikkat çekerek, “Marka; benzerlerinden ay›rt etmeye
mecra ve kategoride hedefleyebilirsiniz.
yarayan bir simgedir” diyor.
Inslider: Mouse duyarl› reklam modelidir. ‹çerik
hedeflemesi kullan›larak hedef kitleye uygun kulla- yal medya ansiklopedisi oldu¤unu, ifl ortaklar›na
n›c›lara arka mesaj› ulaflt›r›l›r. Mouse-over hareket- kaliteli ve zengin içerik sa¤lan›rken kullan›c› dostu
lenen model sayesinde marka reklam› ile gerçekten Native Reklam Modelleri ile marka mesaj› iletildi-
ilgilenen kullan›c› yakalanm›fl olur. Maximum yay›n ¤ini anlat›yor. Dedeli, yay›n hayat›na Eylül 2016’da
performans› hedeflenir. Yay›n, premium yay›nc› liste- bafllam›fl Vikilist’in ayl›k 3.000.000 site trafi¤i bu-
sinde Web+Mobil olarak gerçeklefltirilir. lundu¤unu kaydediyor.
Scroll: Detay sayfas› içerisinde yüzde 100 görü- Müflteriyle ayn› dili konuflmak, baflar›y› artt›r›r:
nürlükle sunulan reklam modelidir. ‹çerik hedefle- Dedeli, öncelikle yap›lacak kampanyan›n hedef kitle-
mesi kullan›larak hedef kitleye uygun kullan›c›lara sine uygun olmas›n›n baflar› için çok önemli bir etken
marka mesaj› ulaflt›r›l›r. Detay metni içerisinde oldu¤una dikkat çekiyor: “Kampanyan›n hedefleri
scroll modeli sayesinde marka reklam› ile yüzde do¤rultusunda ölçümlenerek yap›lan ifller de¤erlen-
100 görünürlükle gösterilmifl olur. Maximum yay›n dirilebilir. Marka bilinilirlili¤i veya sat›fl için yap›lan
performans› hedeflenir. Yay›n, premium yay›nc› lis- her kampanya birbirini tetikleyecektir. Müflteri ile
tesinde Web+Mobil olarak gerçeklefltirilir. ayn› dili konuflmam›z da baflar›y› artt›r›c› bir etken-
Flipboard: Detay görsel haber içerisinde yüzde dir. Müflteri taraf›ndaki eksiklikleri, bizi do¤ru yön-
100 görünürlükle sunulan reklam modelidir. ‹çerik lendirmesi ve bunu tüm samimiyeti ile bizimle pay-
hedeflemesi kullan›larak hedef kitleye uygun kul- lafl›yor olabilmesi baflar›l› ifller ç›karabilmemiz ad›-
lan›c›lara marka mesaj› ulaflt›r›l›r. Detaydaki gör- na çok önemli. Öncelikle buna önem vermekteyiz.
sel haber içerisinde flipboard modeli sayesinde Bizim için önemli olan baflar›l› ifller ç›karabilmek.”
marka reklam› ile yüzde 100 görünürlükle gösteril- ‹letiflimi bir bütün olarak gören Dedeli, global ve
mifl olur. Maximum yay›n performans› hedeflenir. yerel tüm ajanslar ile uyum içinde çal›flt›klar›n› ve
Yay›n, premium yay›nc› listesinde Web+Mobil ola- entegre iletiflim için ajans hizmetlerinin bir çat› al-
rak gerçeklefltirilir.” t›nda olmas›n›n iflin operasyonu aç›s›ndan çok bü-
Onur Dedeli, Western Kentucy University-VR yük bir avantaj sa¤lad›¤›n› söylüyor.
Projesi’nden de sözediyor: “Sanal gerçeklik proje- Sektörün gidecek daha çok yolu var: Onur Dedeli,
leri ile markan›z›n pazarlama stratejisine yeni bir sektöre iliflkin ise flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Glo-
soluk getirin. 360° videolar ile kullan›c›lara inovatif bal pazarlara bakt›¤›m›zda sektörün gidecek daha
yollarla ulafl›n. VR film çekimleri ve çekim sonras› çok yolu var. Tüm dünya flirketleri markalaflmaya ve
proje deste¤i veriyoruz.” Dedeli, yeni nesil sosyal iletiflime daha çok önem vererek bu ba¤lamdaki yat›-
içerik platformu Vikilist’in ise genifl tabanl› bir sos- r›mlar›n› artt›rmaktalar. Biz de özellikle müflteri fay-
das›n› göz önünde bulundurarak verdi¤imiz hizmet-
lerle markan›n bilinirlili¤i ve sat›fl hedeflerine ulafl-
mas›nda en büyük deste¤i sa¤lamak için çal›fl›yoruz.”
Onur Dedeli, KOB‹’lere, markalaflmak ve büyü-
mek isteyen iflletmelere ise flunlar› öneriyor: “KO-
B‹’ler aç›s›ndan mutlaka markalaflmaya ve iletifli-
me önem verilmelidir. Art›k günümüzde ürünü na-
s›l üretti¤inden çok, nas›l satt›¤›n ve bunu sürdürü-
lebilir hale getirme rekabeti var. Müflteri odakl› ve
marka için do¤ru stratejileri üretebilecek bilgi ve
deneyime sahip ajanslar› tercih etmelidirler.”
Kas›m 2017 KobiEfor 73