Page 68 - KobiEfor_Kasim_2017
P. 68

HABER



                  Logo ekosistemini yaratt›, Logosphere 2017 gerçeklefltirildi

                       “Biliflim olmadan flirketler




                             varl›¤›n› sürdüremez”



            Logo Yaz›l›m taraf›ndan bu y›l 6.’s›           Bu¤ra Koyuncu, “Art›k her fley
            düzenlenen Logosphere 2017,                    yaz›l›m olacak, her fleyin içinde
            “Gelece¤i Birlikte Yaz›yoruz” temas›yla        yaz›l›m olacak…
            1.000’den fazla kat›l›mc›y› bir araya          Ayr›ca yaz›l›m sadece yaz›l›mc›lara
            getirdi. Logo Yaz›l›m CEO’su                   b›rak›lmayacak kadar önemli” dedi.
           Y       az›l›m sektörünün lider                                 Kotler’in pazarlama için yapt›¤›


                                                                           ‘pazarlama sadece pazarlamac›-
                   firmalar›ndan Logo Yaz›-
                                                                           lara b›rak›lmayacak kadar önem-
                   l›m taraf›ndan bu y›l 6.’s›
                   düzenlenen Bilgi ve Tek-
                   noloji Platformu  Lo-                                   lidir’ yorumundan yola ç›karak
                                                                           yaz›l›m›n da sadece yaz›l›mc›lara
           gosphere 2017, biliflim ve ifl dün-                               b›rak›lmayacak kadar önemli ol-
           yas›ndan profesyonelleri bulufl-                                 du¤unun alt›n› çizdi.
           turdu. “Gelece¤i Birlikte Yaz›yo-                                  Koyuncu, “‹nternetten tarhana
           ruz” temal› etkinlikte Logo Yaz›-                               ald›¤›m›z günleri yafl›yoruz. Yük-
           l›m’›n çal›flanlar›, çözüm ortakla-           Bu¤ra              sek teknolojiyi sadece ürünün
           r›, BT alan›nda uzman akademis-             Koyuncu             içinde düflünmemeliyiz, evdeki su
           yenler, ö¤renciler ve farkl› mes-                               ›s›t›c›m›z bile üzerinde yaz›l›m›n
           leklerden 1.000’in üzerinde izle-  Endüstri 4.0 kavram› yerine dijital  oldu¤u bir donan›m halini alacak.
           yici bir araya geldi. Alan›nda uz-  sanayi kavram› üzerinde durul-  Tüm bu de¤iflim ve dönüflümü
           man 76 konuflmac›n›n, 34 otu-    mas› gerekti¤inin alt›n› çizen Ça-  do¤ru anlamak ve yönetmek flir-
           rum ve 15 panelde dinleyicilerle  pa, biliflim olmadan flirketlerin  ketlerin öncelikli gündemini
           bulufltu¤u etkinlikte; dijital dö-  varl›¤›n› sürdürmesinin imkans›z  oluflturuyor. Yaflanan de¤iflimin
           nüflüm, kurumsal kaynak planla-  oldu¤unu belirterek, tüm bu ge-  felsefi, ahlaki, siyasi boyutlar›
           mas› (ERP), müflteri iliflkileri yö-  liflmeleri takip etmeyen, ça¤a  tart›fl›l›yor; toplum yap›s›, suç ta-
           netimi (CRM), perakende, insan  ayak uydurmayan flirketlerin     n›m›, hukuki sistemler hatta sa-
           kaynaklar›, tedarik zinciri yöneti-  oyun d›fl›na itilece¤ini ve yok ola-  vafl ve siyaset biçimleri de¤ifliyor.
           mi, siber güvenlik, mobil sat›fl, ifl  ca¤›n› belirterek sözü Logo Yaz›-  Buna paralel, flirketler de bir de-
           ak›fl yönetimi ve ifl analiti¤i çö-  l›m CEO’su Bu¤ra Koyuncu’ya  ¤iflim sürecinden geçiyor. Yapay
           zümleri konular› ele al›nd›.    devretti. Koyuncu, Logo’nun 33  zekân›n geliflmesiyle birlikte top-
              Moderatörlü¤ünü    Gazeteci  y›ld›r bir yaz›l›m üreticisi olarak  lanan veriler devasa boyutlara
           Emin Çapa’n›n yapt›¤› “Türki-   dijital dönüflümde öncü rol üst-  ulaflt› ancak buna ra¤men karar
           ye’nin Gelece¤ini Birlikte Yaz-  lendi¤ini ve flirketlere yol göster-  alanlar yapay olmayanlar. Topla-
           mak” konulu ilk oturumda, bilim  di¤ini, onlar› gelece¤e haz›rlad›-  nan verilerin analiz edilmesi, ra-
           ve teknoloji aç›s›ndan yeni bir ça¤  ¤›n› belirterek, etkileflime verdik-  porlanmas› ve karar alma meka-
           yafland›¤› ve her anlamda bir k›-  leri önemi vurgulad›. Koyuncu,  nizmalar›na dahil edilmesi büyük
           r›lma dönemi oldu¤u vurguland›.  “Etkileflim bizim inand›¤›m›z, çok  önem tafl›yor” aç›klamas›n› yapt›.
                                           önemsedi¤imiz bir de¤er ve eko-    Ekonomide, sa¤l›kta, üretim-
                                           sistem olabilmenin temel kural›.  de, günlük hayatta yaflanacak
                                           Ekosistemi oluflturan tüm bile-  de¤iflimleri dile getiren Alphan
                                           flenler; gelifltiriciler, kullan›c›lar,  Manas da “fiuan gözümüzde
                                           servis sa¤lay›c›lar ve ifl ortaklar›-  canland›rmam›z zor ancak önü-
                                           m›zla birlikte, gelece¤i birlikte  müzdeki 5 y›l içerisinde flekil de-
                                           yazmaktan söz ediyoruz” diye ko-  ¤ifltiren malzemeler ortaya ç›ka-
                                           nufltu. Koyuncu, konuflmas›nda    cak” dedi.

           68 KobiEfor Kas›m 2017
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73