Page 69 - KobiEfor_Kasim_2017
P. 69

e-Logo Genel Müdürü Baflak Kural:

             “Dönüflüm tehdit olarak de¤il f›rsat olarak görülmeli”


               Günümüzün en önemli trendi;  flümde pazar›n aç›k ara lider
             dönüflüm. Dijital dönüflüm ola-  oyuncusu. Baflak Kural, KO-
             rak da adland›r›lan bu yap›y› bir-  B‹’lere dijitalleflmeyi f›rsata dö-
             çok iflletme f›rsata dönüfltürme-  nüfltürme ça¤›r›s›nda bulunur-
             ye çal›fl›yor. Dönüflümün içinde  ken Gelir ‹daresi Baflkanl›¤›’n›n
             yer alamayan firmalar›n ve ül-  e-dönüflüm çal›flmalar›n› zama-
             kelerin yok olaca¤› öngörülüyor.  n›nda ve yerinde hayata geçiril-
             Türkiye’de 33 y›ll›k bir geçmifli  mifl bir uygulama olarak de¤er-
             bulunan Logo ise bu dönüflümde  lendiriyor: “Gelir ‹daresi Bafl-
             bir kald›raç görevi üstleniyor. e-  kanl›¤›, süreci iyi yönetti. Dijital
             Logo Genel Müdürü Baflak Ku-    dönüflümün bir yerden baflla-
             ral, flirketleri gelece¤e haz›rla-  mas› gerekiyordu. Gerek e-fatu-
             ma misyonu üstlendiklerini be-  ra, gerek e-defter ve e-arfliv uy-
             lirterek, “2007 y›l›nda sektör li-  gulamalar› yüzde 60’lara varan
             deri olan firmalar bugün hayat›-  oranda maliyetleri düflürüyor.
             m›zda yok. ‹fl yap›fl flekillerinde-  Art›k belgelerin 10 y›l saklanma  ürünlerimiz bulunuyor. Her tür-
             ki de¤iflim flirketleri de de¤ifltir-  zorunlulu¤u da online’a dönüflü-  lü ölçekteki iflletmeye uygun çö-
             di, de¤ifltirmeye devam edecek.  yor. Ve e-dönüflümün çevreci bir  zümler sunuyoruz. Çünkü fir-
             Bu de¤iflimi yakalamak için bi-  uygulama oldu¤unun alt›n› çiz-  malar›n dijital dönüflüm orta¤›
             zim öncü olmak, gelecekte biz-  meliyiz. Hepimiz dünyan›n gele-  olmay› istiyoruz. Dijital dönüflü-
             leri nelerin bekledi¤ini öngöre-  ce¤ini düflünmeli, flirketlerimizi  me e-devlet çözümleriyle baflla-
             rek firmalar› desteklemek ve   sürdürülebilir hale getirmeliyiz.  d›k ve bununla s›n›rl› kalmaya-
             birlikte hareket etmek; misyo-  Bu uygulamalar da buna iyi bir  ca¤›z. Sektörlere göre farkl›la-
             numuz oldu. Bu y›l gerçeklefltir-  örnek olarak hayata geçiyor.”   flan ürünlere de yönelece¤iz.
             di¤imiz Logosphere’in temas›-    Hizmetlerini Logo’nun güven-  Önümüzdeki sene her çeyrekte
             n›n ‘Gelece¤i Birlikte Yaz›yoruz’  cesinde yürüttüklerini söyleyen  yeni bir servis sunmay› dolay›-
             olmas›n›n temel nedeni de bu.  Kural, hatta e-dönüflüm süre-   s›yla bir servis flirketi olmay› he-
             e-Logo olarak gelecekte firma-  cinde zorunlulu¤a ba¤l› olma-  defliyoruz. Bunun için müflteri
             lar›n ihtiyaçlar›n› önceden gö-  dan tercih edilirlikte ciddi bir  ile direkt temasa geçiyoruz. 13
             rüp, tespit edip ona göre ürünle-  müflteri kitlesine ulaflt›klar›n›  bin e-Logo’lu müflterimiz içeri-
             rimizi haz›rl›yor ve kendilerine  aç›kl›yor. E-dönüflümün Türki-  sinde, Logo Yaz›l›m ERP ve di¤er
             sunuyoruz. Çünkü birlikte kaza-  ye’de zorunluluktan ortaya ç›kt›-  yaz›l›m ürünlerini kullanmayan
             naca¤›m›za inan›yoruz” diyor.   ¤›n› ve esas faydas›n›n tam ola-  ciddi bir müflteri kitlesi de bu-
               Baflak Kural’a göre dönüflü-   rak alg›lanmad›¤›n› belirten Ku-  lunmakta. Bu önemli bir art›. Bu
             mü bir tehdit olarak de¤il bir f›r-  ral, sa¤lad›¤› avantajlar›n daha  alanda büyümeye odaklanaca-
             sat olarak görmek gerekiyor.   fazla anlat›lmas› gerekti¤ini  ¤›z. 2018 y›l›nda yüzde 50 büyü-
             Dijital dönüflümde temel strate-  söylüyor.                    me sa¤lamak için çal›flmalar›-
             ji; dijital dönüflümde de¤il ‘diji-                            m›z› sürdürüyoruz. ”
             tali’ bir katman olarak kullan-  e-Logo’nun saha                Ürünlerde ‘terzi usulü’ne yö-
             maktan geçiyor. Logo’nun dijita-  ziyaretleri bafll›yor        neldiklerini kaydeden Baflak
             le aç›lan yüzünün de e-Logo ol-  e-Logo olarak 13 bin iflletme-  Kural, müflteri deneyimini çal›fl-
             du¤unu kaydeden Kural, büyü-   ye hizmet sunduklar›n› kayde-  ma anlay›fllar›n›n merkezine
             meyi de a¤›rl›kl› e-Logo kanal›n-  den Kural, ürünlerin a¤›rl›kl› bu-  yerlefltireceklerini duyuruyor:
             da beklediklerine dikkat çeki-  lutta çal›flmas› ve gelifltirilmeye  “Dijital servis flirketi olaca¤›z,
             yor: “e-Logo olarak e-dönüflüm  aç›k olmas›n›n tercih edilmele-  h›z ve dinamizme çok önem ve-
             ile s›n›rl› kalm›yor, katma de-  rinde önemli bir etken oldu¤unu  riyoruz. Müflterimizi oda¤›m›za
             ¤erli bir dünya sunuyoruz.”    paylafl›yor. Kural, flunlar› anlat›-  al›yor, terzi usulü yani ihtiyaca
               e-Logo, Gelir ‹daresi Baflkan-  yor: “800 ifl orta¤›m›zla üzerinde  uygun çözümleri s›f›r hata ile
             l›¤›’n›n devreye ald›¤› e-dönü-  de¤iflim ve gelifltirme yapt›¤›m›z  sunmay› amaçl›yoruz.”

                                                                                       Kas›m 2017 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74