Page 69 - KobiEfor_Kasim_2017
P. 69
e-Logo Genel Müdürü Baflak Kural:
“Dönüflüm tehdit olarak de¤il f›rsat olarak görülmeli”
Günümüzün en önemli trendi; flümde pazar›n aç›k ara lider
dönüflüm. Dijital dönüflüm ola- oyuncusu. Baflak Kural, KO-
rak da adland›r›lan bu yap›y› bir- B‹’lere dijitalleflmeyi f›rsata dö-
çok iflletme f›rsata dönüfltürme- nüfltürme ça¤›r›s›nda bulunur-
ye çal›fl›yor. Dönüflümün içinde ken Gelir ‹daresi Baflkanl›¤›’n›n
yer alamayan firmalar›n ve ül- e-dönüflüm çal›flmalar›n› zama-
kelerin yok olaca¤› öngörülüyor. n›nda ve yerinde hayata geçiril-
Türkiye’de 33 y›ll›k bir geçmifli mifl bir uygulama olarak de¤er-
bulunan Logo ise bu dönüflümde lendiriyor: “Gelir ‹daresi Bafl-
bir kald›raç görevi üstleniyor. e- kanl›¤›, süreci iyi yönetti. Dijital
Logo Genel Müdürü Baflak Ku- dönüflümün bir yerden baflla-
ral, flirketleri gelece¤e haz›rla- mas› gerekiyordu. Gerek e-fatu-
ma misyonu üstlendiklerini be- ra, gerek e-defter ve e-arfliv uy-
lirterek, “2007 y›l›nda sektör li- gulamalar› yüzde 60’lara varan
deri olan firmalar bugün hayat›- oranda maliyetleri düflürüyor.
m›zda yok. ‹fl yap›fl flekillerinde- Art›k belgelerin 10 y›l saklanma ürünlerimiz bulunuyor. Her tür-
ki de¤iflim flirketleri de de¤ifltir- zorunlulu¤u da online’a dönüflü- lü ölçekteki iflletmeye uygun çö-
di, de¤ifltirmeye devam edecek. yor. Ve e-dönüflümün çevreci bir zümler sunuyoruz. Çünkü fir-
Bu de¤iflimi yakalamak için bi- uygulama oldu¤unun alt›n› çiz- malar›n dijital dönüflüm orta¤›
zim öncü olmak, gelecekte biz- meliyiz. Hepimiz dünyan›n gele- olmay› istiyoruz. Dijital dönüflü-
leri nelerin bekledi¤ini öngöre- ce¤ini düflünmeli, flirketlerimizi me e-devlet çözümleriyle baflla-
rek firmalar› desteklemek ve sürdürülebilir hale getirmeliyiz. d›k ve bununla s›n›rl› kalmaya-
birlikte hareket etmek; misyo- Bu uygulamalar da buna iyi bir ca¤›z. Sektörlere göre farkl›la-
numuz oldu. Bu y›l gerçeklefltir- örnek olarak hayata geçiyor.” flan ürünlere de yönelece¤iz.
di¤imiz Logosphere’in temas›- Hizmetlerini Logo’nun güven- Önümüzdeki sene her çeyrekte
n›n ‘Gelece¤i Birlikte Yaz›yoruz’ cesinde yürüttüklerini söyleyen yeni bir servis sunmay› dolay›-
olmas›n›n temel nedeni de bu. Kural, hatta e-dönüflüm süre- s›yla bir servis flirketi olmay› he-
e-Logo olarak gelecekte firma- cinde zorunlulu¤a ba¤l› olma- defliyoruz. Bunun için müflteri
lar›n ihtiyaçlar›n› önceden gö- dan tercih edilirlikte ciddi bir ile direkt temasa geçiyoruz. 13
rüp, tespit edip ona göre ürünle- müflteri kitlesine ulaflt›klar›n› bin e-Logo’lu müflterimiz içeri-
rimizi haz›rl›yor ve kendilerine aç›kl›yor. E-dönüflümün Türki- sinde, Logo Yaz›l›m ERP ve di¤er
sunuyoruz. Çünkü birlikte kaza- ye’de zorunluluktan ortaya ç›kt›- yaz›l›m ürünlerini kullanmayan
naca¤›m›za inan›yoruz” diyor. ¤›n› ve esas faydas›n›n tam ola- ciddi bir müflteri kitlesi de bu-
Baflak Kural’a göre dönüflü- rak alg›lanmad›¤›n› belirten Ku- lunmakta. Bu önemli bir art›. Bu
mü bir tehdit olarak de¤il bir f›r- ral, sa¤lad›¤› avantajlar›n daha alanda büyümeye odaklanaca-
sat olarak görmek gerekiyor. fazla anlat›lmas› gerekti¤ini ¤›z. 2018 y›l›nda yüzde 50 büyü-
Dijital dönüflümde temel strate- söylüyor. me sa¤lamak için çal›flmalar›-
ji; dijital dönüflümde de¤il ‘diji- m›z› sürdürüyoruz. ”
tali’ bir katman olarak kullan- e-Logo’nun saha Ürünlerde ‘terzi usulü’ne yö-
maktan geçiyor. Logo’nun dijita- ziyaretleri bafll›yor neldiklerini kaydeden Baflak
le aç›lan yüzünün de e-Logo ol- e-Logo olarak 13 bin iflletme- Kural, müflteri deneyimini çal›fl-
du¤unu kaydeden Kural, büyü- ye hizmet sunduklar›n› kayde- ma anlay›fllar›n›n merkezine
meyi de a¤›rl›kl› e-Logo kanal›n- den Kural, ürünlerin a¤›rl›kl› bu- yerlefltireceklerini duyuruyor:
da beklediklerine dikkat çeki- lutta çal›flmas› ve gelifltirilmeye “Dijital servis flirketi olaca¤›z,
yor: “e-Logo olarak e-dönüflüm aç›k olmas›n›n tercih edilmele- h›z ve dinamizme çok önem ve-
ile s›n›rl› kalm›yor, katma de- rinde önemli bir etken oldu¤unu riyoruz. Müflterimizi oda¤›m›za
¤erli bir dünya sunuyoruz.” paylafl›yor. Kural, flunlar› anlat›- al›yor, terzi usulü yani ihtiyaca
e-Logo, Gelir ‹daresi Baflkan- yor: “800 ifl orta¤›m›zla üzerinde uygun çözümleri s›f›r hata ile
l›¤›’n›n devreye ald›¤› e-dönü- de¤iflim ve gelifltirme yapt›¤›m›z sunmay› amaçl›yoruz.”
Kas›m 2017 KobiEfor 69