Page 82 - KobiEfor_Agustos_2016
P. 82
DOSYA/‹NfiAAT
‹stanbul Ticaret
Odas› (‹TO), ‹nflaat
ve Gayrimenkul
Sektörü 2023
Vizyonu Stratejik
Eylem Plan›’n›
haz›rlad›.
Planda; milli gelir
içinde yüzde 15
paya ulaflan inflaat
ve gayrimenkul
sektöründe 2023
y›l›na kadar
10 dünya markas›
ç›karmak da var,
devlet destekli
ihtisas bankas›
kurulmas› da.
‹TO’nun stratejik eylem plan hedefi:
‹nflaatta10 dünya devi
‹ nflaat sektörünün küresel büyüklü¤ü 7.2 trilyon ni inflaat flirketlerimizin önünde yeni baflar› hikaye-
dolara ulafl›yor. Önümüzdeki 10 y›lda sektörün
leri yazmalar› için çok uygun bir çal›flma alan› bu-
lunuyor."
y›lda ortalama yüzde 5.2 büyümesi öngörülüyor.
Sektörün 10 y›l sonra tüm dünyada 12 trilyon do-
Ça¤lar, “Sektörün küresel ba¤lant›lar› da her
larl›k bir hacme ulaflmas› bekleniyor. Özellikle
ahhitlerinin yurtd›fl›ndaki ifl hacmi; 108 ül-
geliflen ülkelerdeki nüfus art›fl›, ekonomik büyü- geçen y›l daha da büyüyor. Günümüzde Türk müte-
me, kentleflme dinamikleri, az gelifl- kede 8 bin 600’ün üzerinde projede, 325
mifl ülkelerdeki altyap› ihtiyac› dün- milyar dolarl›k ciroya ulaflt›. Dünyan›n en
yan›n önde gelen inflaat ve gayrimen- büyük müteahhitleri aras›nda 43 müteah-
kul projelerini gerçeklefltiren Türk hidimiz var. Bu aç›dan dünya ikincisiyiz.
ifladamlar› için büyük bir f›rsat alan›n› Ciro olarak da 29.2 milyar dolarla Türk
oluflturuyor. müteahhitleri ‹talya’dan sonra dünyada
‹stanbul Ticaret Odas› (‹TO) Baflkan› 8’inci s›rada” dedi.
‹brahim Ça¤lar, haz›rlad›klar› ‘‹nflaat ‹ki y›l› aflan bir çal›flma sonucu haz›r-
ve Gayrimenkul 2023 Vizyonu Stratejik lanan Stratejik Eylem Plan› ile ilgili aç›k-
Eylem Plan›’nda sektörün makro ve lama yapan ‹brahim Ça¤lar, flunlar› söy-
mikro verilerini paylaflarak sektörün ledi: “2023'e kadar ‘Gayrimenkul Gelifl-
ekonomilerin gelifliminde stratejik bir öneme sahip tirme, Proje Tasar›m Yaz›l›m ve Dan›flmanl›k, ‹nfla-
oldu¤unu söyledi. at Taahhüt, ‹nflaat Malzemesi Üretimi ile Proje Yö-
Ça¤lar, Türk firmalar› için uluslararas› arenada netimi’ olmak üzere befl temel alanda en az ikifler
çok ciddi f›rsatlar bulundu¤unun alt›n› çizdi: "Dün- Türk firmas›n›n global markam›z olmas› için hare-
yada 2030 y›l›na kadar 57 trilyon dolar altyap› yat›- kete geçtik.” Sektörün GSYH içindeki pay›n›n yüzde
r›m› yap›lmas› bekleniyor. Avrupa’da 2020'ye kadar 15’e ulaflt›¤›n› hat›rlatan Ça¤lar, flunlar› aç›klad›:
2.2 trilyon dolarl›k altyap› yat›r›m› öngörülüyor. Ya- “Türkiye'deki toplam istihdam›n da yüzde 7.2'sini
80 KobiEfor A€ustos 2016