Page 84 - KobiEfor_Haziran_2016
P. 84
ENERJ‹
Akenerji’nin 2016 y›l› ilk
çeyrek kar› 53 milyon TL oldu
Türkiye’nin en büyük özel sektör elektrik üretim
flirketlerinden biri olan Akenerji’nin, 1 Ocak–31 Mart
2016 dönemi konsolide faaliyet sonuçlar› aç›kland›.
Ahmet
Akenerji’nin, faiz, amortisman ve vergi öncesi kar› Ümit
(FAVÖK) 2016 birinci çeyrekte, flirket beklentileri da- Dan›flman
hilinde 120 milyon TL oldu. FAVÖK marj› ise dönem
sonu itibariyle yüzde 35 olarak gerçekleflti. Akocak
Hidroelektrik Santrali’nin devir ifllemlerinin tamamland›¤› ilk çeyrek sonu
itibariyle kurulu gücü 1.211 MW olan Akenerji’nin, bu dönemde net sat›fl
Renault ve geliri 342 milyon TL’ye ulafl›rken flirketin esas faaliyet kar› ise bir önceki
Shell’den y›la göre yaklafl›k yüzde 60 artarak 78 milyon TL’ye ç›kt›. Akenerji’nin, ya-
t›r›mlar› dolay›s›yla sahip oldu¤u finansal yükümlülüklerinden oluflan kur
iflbirli¤i fark› ve faiz giderlerinin etkisiyle vergi sonras› net kar› 53 milyon TL oldu.
Akenerji Genel Müdürü Ahmet Ümit Dan›flman, 2016’da 2015’te oldu¤u
Türkiye’nin en çok tercih
gibi benzer flekilde bir pozitif getiri sa¤layacaklar›na inand›klar›n› söyledi.
edilen binek otomobil mar-
kas› Renault, Türkiye’nin ön-
de gelen enerji flirketlerin- GE Yenilenebilir Enerji’den yeni yat›r›m
den Shell & Turcas ile ilk do-
lum motor ya¤› alan›nda GE Yenilenebilir Enerji (NYSE: GE), yeni 3 MW
rüzgar türbini grubunu ‹stanbul’da tan›tt›.
2012 y›l›ndan bu yana devam
GE’nin bugüne kadarki en güçlü rüzgar türbini
eden iflbirli¤ini, ilk dolum
olan yeni model 3.4-130 teknolojisi hakk›nda
akaryak›t ve Shell Tafl›t Tan›-
bilgi veren GE Yenilenebilir Enerji, Ortado¤u,
ma Sistemi-TTS hizmetlerini
kapsayacak flekilde geniflle- Kuzey Afrika ve Türkiye Bölge Lideri Ruhan Te-
meltafl, Türkiye’nin enerji hedeflerine ulaflma-
tiyor. ‹ki flirket aras›ndaki
s›nda geliflmifl teknolojilerin sunaca¤› verimlili-
mevcut iflbirli¤ini geniflleten
¤in önemine dikkat çekti. Temeltafl, flunlar› söyledi: “Rüzgar enerjisi ül-
ve 2018 y›l› Haziran ay›na ka-
kemizin yenilenebilir enerji hedeflerine ulaflmas›nda önemli bir role sa-
dar geçerli olacak anlaflma-
ya göre, Oyak Renault Fabri- hip. Bu yüzden yeni ve en yüksek verimlili¤i sa¤layan teknolojilerin kulla-
n›lmas› bu süreçte büyük önem tafl›yor. Türkiye’nin rüzgar koflullar›na
kalar›’nda üretilen tüm yeni
uygun olan ve y›ll›k yüksek enerji üretimini hedefleyen türbinin ülkemizin
araçlar›n ilk yak›t dolumun-
bu alandaki hedeflerine ulaflmas›n› h›zland›rmas›n› diliyoruz.”
da Shell FuelSave Tasarruf
Yak›tlar› (benzin ve dizel)
kullan›lacak. Aksa Jeneratör, hibrit teknolojisi ile
Ayr›ca Oyak Renault Fab- pazara girdi
rikalar› ve Renault Mais flir-
ket filosunda yeralan Aksa Jeneratör, tamamen kendi Ar-Ge çal›flmalar›yla üretti¤i, gelece-
350’den fazla binek araç, ¤in teknolojisi olarak gösterilen hibrit jeneratörü ürün portföyüne ekledi.
önümüzdeki iki y›l boyunca Aksa Jeneratör, enerjisini rüzgar ve güneflten
Türkiye’nin dört bir yan›nda Alper alan hibrit jeneratör ile yüzde 70’lere kadar yak›t
bulunan ve say›s› 1000’i aflan Peker tasarrufu sa¤layacak. Aksa Jeneratör CEO’su
Shell istasyonundan Shell Alper Peker, flunlar› söyledi: “Sürdürülebilirlik
Tafl›t Tan›ma Sistemi-TTS art›k dünya endüstrisinin yüzünü çevirdi¤i önce-
sistemi kapsam›nda yak›t likli konu olarak gündemimizde yeral›yor. Biz de
alacak. Anlaflman›n imza tö- dünyan›n 7 k›tas›na hizmet veren, dünyaya ve
renine kat›lan Shell & Tur- çevreye uyumlu üretim yapan bir firma olarak,
cas CEO’su Felix Faber ve yenilenebilir enerji kaynaklar›n›n entegrasyo-
Renault Mais Genel Müdürü nuyla ortaya ç›kard›¤›m›z hibrit projemizi sun-
‹brahim Aybar ise geniflle- maktan büyük mutluluk duyuyoruz. Aksa hibrit
yen iflbirli¤inin iki markaya jeneratör sistemi yak›t tüketimini ve bak›m mas-
da hay›rl› olmas›n› diledi. raflar›n› azaltmak üzerine tasarlanm›flt›r.”
84 KobiEfor Haziran 2016