Page 82 - KobiEfor_Haziran_2016
P. 82
SEKTÖR/‹KL‹MLEND‹RME
‹klimlendirme endüstrisi, ISK-SODEX 2016'da bulufltu
‹klimlendirme sektörü tem-
silcilerini buluflturan ISK-SO-
DEX ‹stanbul, Bilim, Sanayi ve
Teknoloji Bakan› Fikri Ifl›k, De-
utsche Messe Yönetim Kurulu
Üyesi Andreas Gruchow, DOS‹-
DER Baflkan› Ömer Cihad Var-
Fikri Ifl›k
dan, Türkiye HVAC&R Baflkan›
Zeki Poyraz’›n kat›l›m›yla ‹stan-
bul’da gerçeklefltirildi. Bu y›l fuara 46 ülkeden 1293 s›ndaki ihtiyaç bu sektördeki Ar-Ge çal›flmalar›na
firma Orta Do¤u, Avrupa, Eski Sovyetler Birli¤i ül- da ayr› bir önem atfediyor” dedi. Türkiye’de en h›z-
keleri ve Kuzey Afrika'dan birçok al›c› ile biraraya l› büyüyen ve geliflen sektörlerin bafl›nda inflaat
geldi. Fuar› dört gün boyunca 83.764 profesyonel sektörünün gelmesine ra¤men iklimlendirme sek-
ziyaret etti. Bu y›lki ISK-SODEX ‹stanbul Fuar› ayn› törünün 24. s›rada yeralmas›n›n Türkiye’ye yak›fl-
zamanda Sürdürülebilir ‹ç ‹klimlendirme Konfe- mad›¤›n› da söyleyen Ifl›k, 2014 y›l›nda iklimlendir-
rans›'na da evsahipli¤i yapt›. me sektöründeki net sat›fllar›n 6 y›lda 7 milyar Türk
Fuarda konuflan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Baka- liras›na ulaflt›¤›n› ekledi. Ifl›k, tüm sektörlerde ol-
n› Fikri Ifl›k, “‹klimlendirme sektörü çok önem ka- du¤u gibi iklimlendirme sektöründe de katmade-
zanan ve geliflen bir sektör olarak dikkat çekiyor. ¤erli ekonomi seviyesini artt›racak çal›flmalara
Özellikle enerji kaynaklar›n›n verimli kullan›lma- odaklan›lmas› gerekti¤ini aç›klad›.
Daikin Türkiye iddial› lendirme sektörünün Türkiye’deki geliflimine
Hasan
hedeflerle büyüyor Önder katk›da bulunan çal›flmalar›m›z› da devam et-
tirece¤iz.” Bu 5 y›ldaki büyümenin rakamlara
Daikin, Türkiye çap›nda faali- da yans›d›¤›n› söyleyen Önder, sözlerine flöy-
yet gösteren bayileri ile Çek le devam etti: “2011 y›l›nda 339 milyon ciro-
Cumhuriyeti’nin baflkenti Prag’da muz ve 550 çal›flan›m›z varken 2015 y›l›n› 760
biraraya geldi. Daikin Europe milyon ciro ve 888 çal›flanla tamamlad›k. Bu
Baflkan› Masatsugu Minaka’n›n sayede ilk 5 y›l›m›zda ciro ve istihdamda yüz-
da bayiler ile biraraya geldi¤i ge- de 100’leri aflan oranlarda büyüme kaydettik.
zide, yeni dönem hedef ve stratejilerinin paylafl›l- Yeni döneme iliflkin hedeflerimiz de ayn› perfor-
d›¤› bir de toplant› düzenlendi. mans› sürdürmek üzerine kurulu. Bu y›l, ciromuzu
“Kararl› ve sa¤lam ad›mlarla yürüyoruz” bafll›- 1 milyar lira seviyesine ç›kar›rken çal›flan say›m›z›
¤›yla gerçekleflen toplant›n›n aç›l›fl konuflmas›n› da 1.000 kifliye ulaflt›rmay› hedefliyoruz. fiu an
yapan Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, yafla- sektörün en genifl ürün gam›na sahip markas›y›z;
nan geliflmeleri flu sözlerle anlatt›: “Temmuz bireysel split klimalardan mucidi oldu¤umuz VRV
2011’den bu yana Daikin çat›s› alt›nda faaliyet gös- denilen ticari sistemlere kadar farkl› mekanlara
teriyoruz, alan›nda dünya lideri olan Daikin gibi bir farkl› çözümler sunan bir flirketiz. Hedefimiz, tüm
markan›n gücü ile son 5 y›lda çok önemli ifllere dünyada oldu¤u gibi Türkiye’de de iklimlendirme
imza att›k. Daikin Türkiye olarak büyürken, iklim- sektörüne öncülük etmek.”
82 KobiEfor Haziran 2016