Page 90 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 90
SEKTÖR/LOJ‹ST‹K
Bunlar lojistik firmalar›m›z›n yapt›klar› iflin nite- sit ticareti mevzuatlar›nda da eksiklikler olmamas›
li¤i gere¤i yüzy›llarca birikmifl bir tecrübenin, kül- ve transiti kolaylaflt›r›c› olmas›. Türkiye 3. havali-
türün dam›t›lmas›yla oluflmufl, devletler taraf›ndan man›n›n aç›lmas›yla bir aktarma merkezi olabilir
kabul edilmifl, hukuk sistemlerine dahil edilmifl li- ancak dünyan›n çok uluslu firmalar› Türkiye’yi Or-
mitlemeler. Sektör firmalar›n›n bu limitlerden hiç- tado¤u’ya, Kafkaslara ve Kuzey Afrika’ya bir da¤›-
bir zaman, hiçbir flart alt›nda taviz vermemeleri ge- t›m üssü olarak kullanmak istedi¤inde sadece fizi-
rekiyor. Yine mevzuat›m›z›n tan›d›¤› 30 günde nav- ki kapasitesine de¤il, altyap› ve mevzuata da baka-
lun bedelini tahsil etme hakk› var. Herkesin finan- ca¤› için konu bir bütün olarak düflünülmeli. Kara-
sal kaynaklar›n›n limitli oldu¤u, paran›n alternatif yolu ve demiryolu ba¤lant›lar› mutlaka sa¤lanmal›,
maliyetinin yüksek oldu¤u bir ortamda bu haklar›n› gümrüklerdeki ifllemleri h›zland›r›c› ve kolaylaflt›-
gözetsinler. Aksi takdirde gelece¤i s›k›nt›l› bir Türk r›c› ad›mlar mutlaka at›lmal›.”
lojistik sektörü ile karfl› karfl›yay›z.”
Serbest Ticaret Anlaflmas›
Dev projeler ve lojistik sektörü TTIP’a avantaj sa¤lar
Yeni Havaliman›, 3. Köprü, Marmaray, duble ka- Konuflmas›nda AB ve ABD aras›nda imzalanma-
rayollar›, liman yat›r›mlar›, demiryollar›n›n yeni- s› beklenen Transatlantik Ticaret ve Yat›r›m Anlafl-
lenmesi, lojistik merkezler ve intermodal aktarma mas›’n›n (TTIP) yaratacak oldu¤u de¤iflime de de-
terminalleri gibi önemli altyap› projelerimiz var. 3. ¤inen Erkeskin, “Bu anlaflman›n bizim aç›m›zdan
Havaliman› Türkiye’yi hava kargoda önemli bir ak- en önemli sonucu Gümrük Birli¤i üyesi olmas›na
tarma merkezi olmaya götürecek potansiyele sa- ra¤men Avrupa Birli¤i üyesi olmayan Türkiye’nin ti-
hip. Turgut Erkeskin, Türkiye olarak hiçbir konuda caret dengesinde bir de¤iflime sebep olmas› ola-
uluslararas› aktarma merkezi olamad›¤›m›z› belir- cakt›r. Bu anlaflman›n etkisini lehimize çevirmek
terek, Singapur’u örnek veriyor. Erkeskin, at›lmas› için Türkiye’nin ABD ile ayr› bir serbest ticaret an-
gereken ad›mlar› flöyle anlat›yor: “Neredeyse bü- laflmas› (STA) imzalamas› gerekmektedir. E¤er bu-
tün havayollar› Singapur’u kullan›yor ve aktarma- nu baflar›rsak k›talararas› küresel ticarete hareket
lar›n› baflar›l› bir flekilde yapabiliyor. Singapur’un kazand›rmas› beklenen bu anlaflmalardan Türk lo-
baflar›l› olmas›n›n nedeni kargo tesislerindeki fiziki jistik sektörünün de olumlu etkilenmesi muhte-
altyap›s›n›n geliflmifl olmas›, bununla beraber tran- meldir” diye konufluyor.
Anko Tafl›mac›l›k filosunu
Mercedes-Benz Sprinter ile
güçlendirdi
Güneydo¤u
Anadolu Bölge-
si’nde okul ser-
visleri ve perso-
nel tafl›mac›l›¤›
Demiryolunda ASELSAN ve alanlar›nda
INDRA iflbirli¤i faaliyet göste-
ren Gaziantep
ASELSAN ve INDRA, yurtiçi ve yurtd›fl›nda merkezli Anko
demiryolu alan›nda ‘Planlama, Trafik Yönetimi, Tafl›mac›l›k,
Sinyalizasyon ve Kontrol Sistemleri’ Projele- tercihini yine Mercedes-Benz’den yana kulland›.
ri’nde iflbirli¤i anlaflmas›na imza att›. Törende Mercedes-Benz Türk Yetkili Bayii Koluman Oto-
ASELSAN taraf›n› Sektör Baflkan› ve Genel Mü- motiv arac›l›¤› ile Anko Tafl›mac›l›k filosuna 30
dür Yard›mc›s› Y. Suat Bengür ve Ulafl›m Sis- adet Sprinter arac›n› ekledi.
temleri Grup Baflkan› Seyit Y›ld›r›m, INDRA ta- Teslimat törenine Mercedes-Benz Türk Yetki-
raf›n› ise Türkiye, Orta Asya ve Asya- Pasifik lii Bayii Koluman Otomotiv’den Koluman Gazian-
Baflkan› Luis Antonio Permuy Munoz-Rivero ve tep Hafif Ticari Araç Sat›fl Müdürü Burak Akkar,
Ulafl›m Çözümleri Direktörü Jose Miguel Rubio Anko Tafl›mac›l›k’tan fiirket Ortaklar›; Erdem
Sanchez temsil etti. Kasapo¤lu ve Aykut Kömürcügil kat›ld›.
90 KobiEfor Nisan 2016