Page 90 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 90

SEKTÖR/LOJ‹ST‹K



             Bunlar lojistik firmalar›m›z›n yapt›klar› iflin nite-  sit ticareti mevzuatlar›nda da eksiklikler olmamas›
           li¤i gere¤i yüzy›llarca birikmifl bir tecrübenin, kül-  ve transiti kolaylaflt›r›c› olmas›. Türkiye 3. havali-
           türün dam›t›lmas›yla oluflmufl, devletler taraf›ndan  man›n›n aç›lmas›yla bir aktarma merkezi olabilir
           kabul edilmifl, hukuk sistemlerine dahil edilmifl li-  ancak  dünyan›n çok uluslu firmalar› Türkiye’yi Or-
           mitlemeler. Sektör firmalar›n›n bu limitlerden hiç-  tado¤u’ya, Kafkaslara ve Kuzey Afrika’ya bir da¤›-
           bir zaman, hiçbir flart alt›nda taviz vermemeleri ge-  t›m üssü olarak kullanmak istedi¤inde sadece fizi-
           rekiyor. Yine mevzuat›m›z›n tan›d›¤› 30 günde nav-  ki kapasitesine de¤il, altyap› ve mevzuata da baka-
           lun bedelini tahsil etme hakk› var. Herkesin finan-  ca¤› için konu bir bütün olarak düflünülmeli. Kara-
           sal kaynaklar›n›n limitli oldu¤u, paran›n alternatif  yolu ve demiryolu ba¤lant›lar› mutlaka sa¤lanmal›,
           maliyetinin yüksek oldu¤u bir ortamda bu haklar›n›  gümrüklerdeki ifllemleri h›zland›r›c› ve kolaylaflt›-
           gözetsinler. Aksi takdirde gelece¤i s›k›nt›l› bir Türk  r›c› ad›mlar mutlaka at›lmal›.”
           lojistik sektörü ile karfl› karfl›yay›z.”
                                                             Serbest Ticaret Anlaflmas›
             Dev projeler ve lojistik sektörü                TTIP’a avantaj sa¤lar
             Yeni Havaliman›, 3. Köprü, Marmaray, duble ka-  Konuflmas›nda AB ve ABD aras›nda imzalanma-
           rayollar›, liman yat›r›mlar›, demiryollar›n›n yeni-  s› beklenen Transatlantik Ticaret ve Yat›r›m Anlafl-
           lenmesi, lojistik merkezler ve intermodal aktarma  mas›’n›n (TTIP)  yaratacak oldu¤u de¤iflime de de-
           terminalleri gibi önemli altyap› projelerimiz var. 3.  ¤inen Erkeskin, “Bu anlaflman›n bizim aç›m›zdan
           Havaliman› Türkiye’yi hava kargoda önemli bir ak-  en önemli sonucu Gümrük Birli¤i üyesi olmas›na
           tarma merkezi olmaya götürecek potansiyele sa-  ra¤men Avrupa Birli¤i üyesi olmayan Türkiye’nin ti-
           hip. Turgut Erkeskin, Türkiye olarak hiçbir konuda  caret dengesinde bir de¤iflime sebep olmas› ola-
           uluslararas› aktarma merkezi olamad›¤›m›z› belir-  cakt›r. Bu anlaflman›n etkisini lehimize çevirmek
           terek, Singapur’u örnek veriyor. Erkeskin, at›lmas›  için Türkiye’nin ABD ile ayr› bir serbest ticaret an-
           gereken ad›mlar› flöyle anlat›yor: “Neredeyse bü-  laflmas› (STA) imzalamas› gerekmektedir. E¤er bu-
           tün havayollar› Singapur’u kullan›yor ve aktarma-  nu baflar›rsak k›talararas› küresel ticarete hareket
           lar›n› baflar›l› bir flekilde yapabiliyor. Singapur’un  kazand›rmas› beklenen bu anlaflmalardan Türk lo-
           baflar›l› olmas›n›n nedeni kargo tesislerindeki fiziki  jistik sektörünün de olumlu etkilenmesi muhte-
           altyap›s›n›n geliflmifl olmas›, bununla beraber tran-  meldir” diye konufluyor.



                                                             Anko Tafl›mac›l›k filosunu
                                                             Mercedes-Benz Sprinter ile
                                                             güçlendirdi

                                                               Güneydo¤u
                                                            Anadolu Bölge-
                                                            si’nde okul ser-
                                                            visleri ve perso-
                                                            nel tafl›mac›l›¤›
             Demiryolunda ASELSAN ve                        alanlar›nda
             INDRA iflbirli¤i                                faaliyet göste-
                                                            ren Gaziantep
                ASELSAN ve INDRA, yurtiçi ve yurtd›fl›nda    merkezli Anko
              demiryolu alan›nda ‘Planlama, Trafik Yönetimi,  Tafl›mac›l›k,
              Sinyalizasyon ve Kontrol Sistemleri’ Projele-  tercihini yine Mercedes-Benz’den yana kulland›.
              ri’nde iflbirli¤i anlaflmas›na imza att›. Törende  Mercedes-Benz Türk Yetkili Bayii Koluman Oto-
              ASELSAN taraf›n› Sektör Baflkan› ve Genel Mü-  motiv arac›l›¤› ile Anko Tafl›mac›l›k filosuna 30
              dür Yard›mc›s› Y. Suat Bengür ve Ulafl›m Sis-  adet Sprinter arac›n› ekledi.
              temleri Grup Baflkan› Seyit Y›ld›r›m, INDRA ta-   Teslimat törenine Mercedes-Benz Türk Yetki-
              raf›n› ise Türkiye, Orta Asya ve Asya- Pasifik  lii Bayii Koluman Otomotiv’den Koluman Gazian-
              Baflkan› Luis Antonio Permuy Munoz-Rivero ve   tep Hafif Ticari Araç Sat›fl Müdürü Burak Akkar,
              Ulafl›m Çözümleri Direktörü Jose Miguel Rubio  Anko Tafl›mac›l›k’tan fiirket Ortaklar›; Erdem
              Sanchez temsil etti.                          Kasapo¤lu ve Aykut Kömürcügil kat›ld›.


           90 KobiEfor Nisan 2016
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95