Page 88 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 88

SEKTÖR/LOJ‹ST‹K



                         Konjonktür lojisti¤i vursa da krizler f›rsat yarat›r


             Ekonomik büyüme=Lojistik büyüme


































                                                                  n Haz›rlayan: Kader Karaçay YILMAZ


            Konjonktürün en fazla etkiledi¤i               2015’in zor bir y›l oldu¤unu belirtse de
            sektörlerin bafl›nda gelen lojistik,            iç piyasada demiryolu tafl›mac›l›¤› ve
            krizi f›rsata çevirme amac›nda.                e-ticarette f›rsatlar oldu¤unu
            UT‹KAD Baflkan› Turgut Erkeskin,                duyuruyor.
           T       üm dünyan›n ticareti düflüyor.                   daha büyük bir problem olarak karfl›m›za


                   D›fl ticaretin artmad›¤› bir or-
                                                                   ç›kmaya bafllad›.  Demiryolunda ana hatt›-
                   tamda ne yaz›k ki lojistik faali-
                                                                   m›z›n Avrupa olmas› ve bu hat üzerindeki
                   yetlerin geliflmesini beklemek
                                                                   tamamlanmam›fl olmas›, tamamland›ktan
                   de mümkün de¤il. Uluslararas›                   inflaat çal›flmalar›n›n 2015 sonuna kadar
            Tafl›mac›l›k ve Lojistik Hizmet Üretenleri              sonra da rand›manl› çal›flmamas›, Çerkez-
            Derne¤i (UT‹KAD) Baflkan› Turgut Erkes-                 köy Terminali’nin yetersizli¤i bu tafl›ma tü-
            kin, “Genel olarak dünyada yaflanan eko-                ründe belki en büyük problemdi. Hava ta-
            nomik yavafllamaya bir de bölgemizin    Turgut Erkeskin  fl›mac›l›¤›m›zda nispeten hareketlilik de-
            özel durumu eklenince 2015 lojistik sek-               vam etmekte ve birtak›m büyüme rakam-
            törü için zor bir y›l oldu. K›sa vadede mev-           lar› görmekteyiz. Ancak bunun da önemli
            cut koflullarda düzelme öngörülmedi¤inden 2016  k›sm› üçüncü ülkeler aras› yap›lan tafl›malarda ‹s-
            için de beklentiler iyi de¤il” diyor.          tanbul’un hub olarak kullan›lmas›ndan kaynaklan›-
              Bu olumsuz yap› teker teker tüm tafl›ma modla-  yor. Dolay›s›yla havayolu faaliyetlerinin faydas› lo-
            r›na yans›yor. ‹fl hacimlerinin beklendi¤i seviyede  jistik sektörünün tamam›na de¤il, belirli havayolu
            olmad›¤›n› bir de üstüne yeni zorluklar eklendi¤ini  tafl›y›c›s› firmalara yans›yor. Deniz tafl›mac›l›¤›m›z-
            aktaran Erkeskin, hava, kara, demir ve deniz yolla-  da konteyner tafl›mac›l›¤› belki en zor zamanlar›n›
            r› ulafl›m›na iliflkin flu de¤erlendirmeyi yap›yor:  yafl›yor. Her ne kadar yeni limanlar›m›z devreye
            “Karayolunda mülteci krizinden dolay› s›n›r geçifl-  girmifl olsa da hem tafl›ma miktarlar›nda azalma
            lerinin zorlaflmas›, kota problemlerinin yan›nda  hem de navlun ücretlerinde büyük düflüfller var.”

           88 KobiEfor Nisan 2016
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93