Page 88 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 88
SEKTÖR/LOJ‹ST‹K
Konjonktür lojisti¤i vursa da krizler f›rsat yarat›r
Ekonomik büyüme=Lojistik büyüme
n Haz›rlayan: Kader Karaçay YILMAZ
Konjonktürün en fazla etkiledi¤i 2015’in zor bir y›l oldu¤unu belirtse de
sektörlerin bafl›nda gelen lojistik, iç piyasada demiryolu tafl›mac›l›¤› ve
krizi f›rsata çevirme amac›nda. e-ticarette f›rsatlar oldu¤unu
UT‹KAD Baflkan› Turgut Erkeskin, duyuruyor.
T üm dünyan›n ticareti düflüyor. daha büyük bir problem olarak karfl›m›za
D›fl ticaretin artmad›¤› bir or-
ç›kmaya bafllad›. Demiryolunda ana hatt›-
tamda ne yaz›k ki lojistik faali-
m›z›n Avrupa olmas› ve bu hat üzerindeki
yetlerin geliflmesini beklemek
tamamlanmam›fl olmas›, tamamland›ktan
de mümkün de¤il. Uluslararas› inflaat çal›flmalar›n›n 2015 sonuna kadar
Tafl›mac›l›k ve Lojistik Hizmet Üretenleri sonra da rand›manl› çal›flmamas›, Çerkez-
Derne¤i (UT‹KAD) Baflkan› Turgut Erkes- köy Terminali’nin yetersizli¤i bu tafl›ma tü-
kin, “Genel olarak dünyada yaflanan eko- ründe belki en büyük problemdi. Hava ta-
nomik yavafllamaya bir de bölgemizin Turgut Erkeskin fl›mac›l›¤›m›zda nispeten hareketlilik de-
özel durumu eklenince 2015 lojistik sek- vam etmekte ve birtak›m büyüme rakam-
törü için zor bir y›l oldu. K›sa vadede mev- lar› görmekteyiz. Ancak bunun da önemli
cut koflullarda düzelme öngörülmedi¤inden 2016 k›sm› üçüncü ülkeler aras› yap›lan tafl›malarda ‹s-
için de beklentiler iyi de¤il” diyor. tanbul’un hub olarak kullan›lmas›ndan kaynaklan›-
Bu olumsuz yap› teker teker tüm tafl›ma modla- yor. Dolay›s›yla havayolu faaliyetlerinin faydas› lo-
r›na yans›yor. ‹fl hacimlerinin beklendi¤i seviyede jistik sektörünün tamam›na de¤il, belirli havayolu
olmad›¤›n› bir de üstüne yeni zorluklar eklendi¤ini tafl›y›c›s› firmalara yans›yor. Deniz tafl›mac›l›¤›m›z-
aktaran Erkeskin, hava, kara, demir ve deniz yolla- da konteyner tafl›mac›l›¤› belki en zor zamanlar›n›
r› ulafl›m›na iliflkin flu de¤erlendirmeyi yap›yor: yafl›yor. Her ne kadar yeni limanlar›m›z devreye
“Karayolunda mülteci krizinden dolay› s›n›r geçifl- girmifl olsa da hem tafl›ma miktarlar›nda azalma
lerinin zorlaflmas›, kota problemlerinin yan›nda hem de navlun ücretlerinde büyük düflüfller var.”
88 KobiEfor Nisan 2016