Page 79 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 79
“Biz dijital ekosistem ajans›y›z. n› sa¤l›yor, servis al›m sat›m›n› yazarl›k, eriflilebilir geniflbant,
Dijital alanda ticaret, piyasadaki teflvik etti¤i için mikro iflyerleri sektörü düzenleyen mevzuatlar,
gelir da¤›l›m›ndaki adaletsizli¤in ve freelance pazar yerleri olufl- finansal altyap›lar yeterli olmak-
önüne geçiyor. Dijitalleflme nede- turarak öncesinde büyük yap›lar- tan çok uzakta. Benim gibi dijital
niyle çok büyük firmalar, bizim dan al›nan hizmetlerin daha eko- pazarlama ve reklam sektöründe
arac›l›¤›m›zla çok mikro iflletme- nomik fiyatlarla al›m›na imkan olan ço¤u insan y›llard›r devam
lerden ya da freelancer çal›flan- tan›yor. KOB‹’ler ayn› zamanda eden bu sorunlar› biliyor ancak
lardan hizmet alabiliyor. Büyük e-ticaret ile dünyan›n her yerine e-ticaret sektörünün devlet tara-
markalar hem rekabetçi fiyatlara ürün satarak ülkenin ihracat ge- f›nda tek bir muhatab› olmamas›
ulaflabiliyor, hem de küçük firma- lirlerini de artt›r›yor. Ve tamam› kaynakl› ilgili mevkilere sistemli
lara para kazand›rabiliyorlar. kay›t alt›nda olan bir ekonomiden flekilde ulaflt›ram›yor. Sektörle iç
Böylece gelir da¤›l›m›nda da den- bahsediyoruz. Bunlar›n tamam› içe olacak yüksek yetkilerle do-
ge sa¤lan›yor” diye konufluyor. asl›nda Türkiye’nin kalk›nma nat›lan bir birim tüm düzenleme-
plan› hedefleri aras›nda.” leri koordineli bir flekilde yapabi-
E-ticaret ile Tam da bu nedenle Arslano¤- lir ise bu flekilde e-ticaret ala-
KOB‹’ler koflacak lu, e-ticaretin gelifltirilmesinin n›nda sürdürülebilir ilerlemenin
Ayr›ca melek yat›r›mc› olarak sorumlulu¤unun daha çok dev- sa¤lanabilece¤ini düflünüyorum.
genç giriflimcilere ve onlar›n gi- lette oldu¤unu söylüyor. Baflar›
riflimlerine yat›r›m yapan Murat için ulusal ve topyekün kararl› bir “E-ticaret Türkiye’nin
Arslano¤lu, e-ticaret kavram›n›n iradenin gereklili¤ine iflaret eden yükselmesinde kald›raç
bilgi ve iletiflim teknolojilerinin Arslano¤lu, devletin bir konuda gibi kullan›labilmelidir”
(BT) ekonomiye girifliyle tüm kararl› olup ad›m atmas›na Çin Bir ülkede e-ticaret destekle-
dünyada gündeme geldi¤ini an- örne¤ini veriyor: “Çin Baflkan› Xi nirse vergi gelirleri ve istihdam
lat›yor. (BT + EKONOM‹ = E-T‹- Jingping ç›kt› ve ‘Dünyada futbo- artar ve gelir da¤›l›mdaki denge-
CARET) E-ticaret’in h›zla yeni gi- lu domine eden ülkelerden biri sizlik azal›r. Ayn› zamanda e-tica-
riflimleri ortaya ç›kard›¤›n› vur- olaca¤›z’ diyerek ülkesine hedef ret geliflmekte olan ülkelerin
gulayan Murat Arslano¤lu, “E-ti- koydu. Futbolu merkezi hükü- uluslararas› ticarette rekabet gü-
caret ile nispeten düflük bir yat›- metten ay›r›p özerk bir yap›ya cünü artt›rabilecek çok önemli bir
r›mla pazara giriflin önündeki devretti, bunun ard›ndan sadece f›rsatt›r, bu f›rsat›n yakalanabil-
engelleri kald›rabiliyor ve kafan- Çin’in dünya kupas›na evsahipli¤i mesi, devletin, internetin gücünü
daki fikri çok k›sa sürede hayata yapmas›n› de¤il ayn› zamanda harmanlayacak bir ortam yarat-
geçirip performans›n› ölçebili- kazanmas›n› da hedefleyen 50 mas› ile mümkün olur. Yani dev-
yorsun” diye konufluyor. maddelik bir yol haritas› aç›kla- let, ‘e-ticaret’i ülkenin yükselme-
Bu yeni giriflimlerin asl›nda is- d›.Tüm bunlarla futbolda baflar›- sini sa¤layacak bir kald›raç gibi
tihdam›n yüzde 78’ini oluflturan y› ülkenin hedefleri aras›nda kullanabilmelidir. fiu anda yapt›-
Türkiye ekonomisinin lokomotifi meflrulaflt›rd›.” ¤›m›zdan daha h›zl› ilerleyerek bu
olan KOB‹’ler anlam›na geldi¤ini
de belirten Arslano¤lu, e-tica- MURAT ARSLANO⁄LU: “E-T‹CARET YEN‹ KOB‹’LER‹
ret’in yeni KOB‹’leri, yeni KO- YEN‹ KOB‹’LERDE YEN‹ ‹fiKOLLARI YARATARAK
B‹’lerin de yeni iflkollar› yarata- ‹ST‹HDAMI ARTIRACAK.”
rak istihdam› artt›rd›¤›na de¤ini-
yor. ‹stihdam› art›rman›n devle- Türkiye’de 40 milyon’a yak›n amaca ulaflabilirsek, e-ticaret f›r-
tin, güvenlik, sa¤l›k ve e¤itim gi- internet kullan›c›s› var. Bu rakam sat›n› Türkiye için de¤erlendirebi-
bi en önemli sorumluluklar›ndan ço¤u Avrupa ülkesinin nüfusun- lirsek önümüzdeki 10 y›l için eko-
birisi oldu¤unu vurgulayan Ars- dan yüksek ancak internet kulla- nomi ad›na ülkemize ciddi bir kat-
lano¤lu, buna ek olarak “E-tica- n›c›lar›n›n nüfusa oran› ve olufl- k› sa¤l›yor oluruz. Aksi halde e-ti-
ret devletin bu görevini destekli- turdu¤u ticaret hacmine bak›ld›- caret, ihracat ve ekonomik büyü-
yor. Artan say›da KOB‹ dezavan- ¤›nda bu rakamlara ra¤men e-ti- me ad›na sadece kaçm›fl bir f›rsat
tajl› kesimlerin ekonomiye kat›l- caret hacminin yeterince geliflme- olacak.”
mas›n› sa¤layarak gelir da¤›l›m- di¤ine de¤inen Arslano¤lu, “Po- Arslano¤lu, Türkiye ekonomi-
daki adaleti artt›r›yor” diyor. tansiyelimizin alt›nday›z” diyor. sinde giriflimcili¤in ve KOB‹’lerin
Arslano¤lu, e-ticaret’in Türki- Murat Arslano¤lu, Türkiye’de önünü açacak, ihracat› art›racak
ye ekonomisine katk›lar›n› flöyle e-ticaretin durumunu flöyle de- ve ülkenin dünyada rekabet gücü-
özetliyor: “Düflük sermayeyle ifl- ¤erlendiriyor: “Özet olarak e-ti- nü art›racak e-ticaretin destek-
letmelerin ekonomiye kat›lmas›- caret büyüyor ancak dijital okur- lenmesi gerekti¤inin alt›n› çiziyor.
Nisan 2016 KobiEfor 79