Page 79 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 79

“Biz dijital ekosistem ajans›y›z.  n› sa¤l›yor, servis al›m sat›m›n›  yazarl›k, eriflilebilir geniflbant,
           Dijital alanda ticaret, piyasadaki  teflvik etti¤i için mikro iflyerleri  sektörü düzenleyen mevzuatlar,
           gelir da¤›l›m›ndaki adaletsizli¤in  ve freelance pazar yerleri olufl-  finansal altyap›lar yeterli olmak-
           önüne geçiyor. Dijitalleflme nede-  turarak öncesinde büyük yap›lar-  tan çok uzakta. Benim gibi dijital
           niyle çok büyük firmalar, bizim  dan al›nan hizmetlerin daha eko-  pazarlama ve reklam sektöründe
           arac›l›¤›m›zla çok mikro iflletme-  nomik fiyatlarla al›m›na imkan  olan ço¤u insan y›llard›r devam
           lerden ya da freelancer çal›flan-  tan›yor. KOB‹’ler ayn› zamanda  eden bu sorunlar› biliyor ancak
           lardan hizmet alabiliyor. Büyük  e-ticaret ile dünyan›n her yerine  e-ticaret sektörünün devlet tara-
           markalar hem rekabetçi fiyatlara  ürün satarak ülkenin ihracat ge-  f›nda tek bir muhatab› olmamas›
           ulaflabiliyor, hem de küçük firma-  lirlerini de artt›r›yor. Ve tamam›  kaynakl› ilgili mevkilere sistemli
           lara para kazand›rabiliyorlar.  kay›t alt›nda olan bir ekonomiden  flekilde ulaflt›ram›yor. Sektörle iç
           Böylece gelir da¤›l›m›nda da den-  bahsediyoruz. Bunlar›n tamam›  içe olacak yüksek yetkilerle do-
           ge sa¤lan›yor” diye konufluyor.   asl›nda Türkiye’nin kalk›nma   nat›lan bir birim tüm düzenleme-
                                           plan› hedefleri aras›nda.”      leri koordineli bir flekilde yapabi-
              E-ticaret ile                   Tam da bu nedenle Arslano¤-  lir ise bu flekilde e-ticaret ala-
              KOB‹’ler koflacak             lu, e-ticaretin gelifltirilmesinin  n›nda sürdürülebilir ilerlemenin
              Ayr›ca melek yat›r›mc› olarak  sorumlulu¤unun daha çok dev-  sa¤lanabilece¤ini düflünüyorum.
           genç giriflimcilere ve onlar›n gi-  lette oldu¤unu söylüyor. Baflar›
           riflimlerine yat›r›m yapan Murat  için ulusal ve topyekün kararl› bir  “E-ticaret Türkiye’nin
           Arslano¤lu, e-ticaret kavram›n›n  iradenin gereklili¤ine iflaret eden  yükselmesinde kald›raç
           bilgi ve iletiflim teknolojilerinin  Arslano¤lu, devletin bir konuda  gibi kullan›labilmelidir”
           (BT) ekonomiye girifliyle tüm    kararl› olup ad›m atmas›na Çin     Bir ülkede e-ticaret destekle-
           dünyada gündeme geldi¤ini an-   örne¤ini veriyor: “Çin Baflkan› Xi  nirse vergi gelirleri ve istihdam
           lat›yor. (BT + EKONOM‹ = E-T‹-  Jingping ç›kt› ve ‘Dünyada futbo-  artar ve gelir da¤›l›mdaki denge-
           CARET) E-ticaret’in h›zla yeni gi-  lu domine eden ülkelerden biri  sizlik azal›r. Ayn› zamanda e-tica-
           riflimleri ortaya ç›kard›¤›n› vur-  olaca¤›z’ diyerek ülkesine hedef  ret geliflmekte olan ülkelerin
           gulayan Murat Arslano¤lu, “E-ti-  koydu. Futbolu merkezi hükü-  uluslararas› ticarette rekabet gü-
           caret ile nispeten düflük bir yat›-  metten ay›r›p özerk bir yap›ya  cünü artt›rabilecek çok önemli bir
           r›mla pazara giriflin önündeki   devretti, bunun ard›ndan sadece  f›rsatt›r, bu f›rsat›n yakalanabil-
           engelleri kald›rabiliyor ve kafan-  Çin’in dünya kupas›na evsahipli¤i  mesi, devletin, internetin gücünü
           daki fikri çok k›sa sürede hayata  yapmas›n› de¤il ayn› zamanda  harmanlayacak bir ortam yarat-
           geçirip performans›n› ölçebili-  kazanmas›n› da hedefleyen 50   mas› ile mümkün olur.  Yani dev-
           yorsun” diye konufluyor.         maddelik bir yol haritas› aç›kla-  let, ‘e-ticaret’i ülkenin yükselme-
              Bu yeni giriflimlerin asl›nda is-  d›.Tüm bunlarla futbolda baflar›-  sini sa¤layacak bir kald›raç gibi
           tihdam›n yüzde 78’ini oluflturan  y› ülkenin hedefleri aras›nda  kullanabilmelidir. fiu anda yapt›-
           Türkiye ekonomisinin lokomotifi  meflrulaflt›rd›.”                ¤›m›zdan daha h›zl› ilerleyerek bu
           olan KOB‹’ler anlam›na geldi¤ini
           de belirten Arslano¤lu, e-tica-  MURAT ARSLANO⁄LU: “E-T‹CARET YEN‹ KOB‹’LER‹
           ret’in yeni KOB‹’leri, yeni KO-  YEN‹ KOB‹’LERDE YEN‹ ‹fiKOLLARI YARATARAK
           B‹’lerin de yeni iflkollar› yarata-  ‹ST‹HDAMI ARTIRACAK.”
           rak istihdam› artt›rd›¤›na de¤ini-
           yor.  ‹stihdam› art›rman›n devle-   Türkiye’de 40 milyon’a yak›n  amaca ulaflabilirsek, e-ticaret f›r-
           tin, güvenlik, sa¤l›k ve e¤itim gi-  internet kullan›c›s› var. Bu rakam  sat›n› Türkiye için de¤erlendirebi-
           bi en önemli sorumluluklar›ndan  ço¤u Avrupa ülkesinin nüfusun-  lirsek önümüzdeki 10 y›l için eko-
           birisi oldu¤unu vurgulayan Ars-  dan yüksek ancak internet kulla-  nomi ad›na ülkemize ciddi bir kat-
           lano¤lu, buna ek olarak “E-tica-  n›c›lar›n›n nüfusa oran› ve olufl-  k› sa¤l›yor oluruz. Aksi halde e-ti-
           ret devletin bu görevini destekli-  turdu¤u ticaret hacmine bak›ld›-  caret, ihracat ve ekonomik büyü-
           yor. Artan say›da KOB‹ dezavan-  ¤›nda bu rakamlara ra¤men e-ti-  me ad›na sadece kaçm›fl bir f›rsat
           tajl› kesimlerin ekonomiye kat›l-  caret hacminin yeterince geliflme-  olacak.”
           mas›n› sa¤layarak gelir da¤›l›m-  di¤ine de¤inen Arslano¤lu, “Po-  Arslano¤lu, Türkiye ekonomi-
           daki adaleti artt›r›yor” diyor.  tansiyelimizin alt›nday›z” diyor.   sinde giriflimcili¤in ve KOB‹’lerin
              Arslano¤lu, e-ticaret’in Türki-  Murat Arslano¤lu, Türkiye’de  önünü açacak, ihracat› art›racak
           ye ekonomisine katk›lar›n› flöyle  e-ticaretin durumunu flöyle de-  ve ülkenin dünyada rekabet gücü-
           özetliyor: “Düflük sermayeyle ifl-  ¤erlendiriyor: “Özet olarak e-ti-  nü art›racak e-ticaretin destek-
           letmelerin ekonomiye kat›lmas›-  caret büyüyor ancak dijital okur-  lenmesi gerekti¤inin alt›n› çiziyor.
                                                                                       Nisan 2016 KobiEfor 79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84