Page 128 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 128
UZMAN
E¤itim, Sorun Çözebilmektir…
orunsuzluk, bir sorundur ve dönemde savaflacak
S yaflamda sorunsuzluk diye veya yok edecek bir
neden veya bahaneler
bir fley yoktur; sorun göre-
celi bir kavram olsa da… bulmufllard›r. ‹nsanla-
Ö¤retimden farkl› olarak e¤itimin r›n savaflma nedenle-
amac›, bireylere yaflamlar›nda kar- rinin alt›nda, en önem-
Prof.Dr. fl›laflacaklar› her türlü sorunu çöz- lileri, inanç, milliyet, cinsiyet ve eko-
meyi ö¤retebilme yetisi kazand›r- nomik nedenler gelmektedir. Oysa
Turgay Biçer
makt›r. Bu yetiyi kazanmak için oku- “insan olma” erdemini hayata geçir-
turgay@marmara.edu.tr
la gerek yoktur; insan düflünerek, seydi insano¤lu birbirine hayat› zin-
okuyarak, gözlemleyerek, yaflaya- dan edecek savafllar yerine; “daha
rak, kurs veya seminerlere giderek yaflanabilir bir dünya ve çevre ülküsü
çeflitli yollarla sorun çözme beceri- ” savafl› verseydi “yok etmek” yerine
sini kazanabilir; kazanmal›d›r. “var etmek” erdemini geçerli k›la-
As›l soru, insan›n bu kadar sorun cakt›…
çözme konusunda yetisi ve seçenek- ‹nsan›n geldi¤i nokta az›msanama-
Her insan›n leri olmas›na ra¤men neden hala so- yacak bir noktadad›r asl›nda. ‹nsan
varoluflunda run çözmek bir kenarda dursun, so- ve insanl›k muhteflem bir medeniyet
“daha iyi ve runun parças› haline gelmifltir bunca yaratabilir ve baz› ülkeler buna yak-
yaflanabilir bir ve onca geliflmelere ve teknolojiye laflm›flt›r da. Buna ra¤men fakir ve
dünya”n›n ra¤men? Neden hala insanlar›n ço- her fleyden yoksun olmalar›na karfl›n
¤u çeflitli ac›lar çekmektedir? Ve ne- baz› ülkelerin insanlar›n›n sürekli
oluflmas›na katk›
den hala insanlar iyilik, güzellik ve “savafl›r durumda” olmalar› ayr› bir
sa¤lama görevi
bar›fl istemelerine ra¤men kavga, çeliflkidir…
vard›r, yafl›, kargafla, ezme, yok etme ve savafl ç›- Her insan›n varoluflunda “daha iyi ve
cinsiyeti, milliyeti, ¤›rtkanl›klar› yapmaktad›r? yaflanabilir bir dünya”n›n oluflmas›-
inanc› veya Sorun; insan›n dünyay› ve yaflam› na- na katk› sa¤lama görevi vard›r, yafl›,
ekonomik durumu s›l alg›lad›¤› veya alg›lat›ld›¤› ile ilgi- cinsiyeti, milliyeti, inanc› veya eko-
ne olursa olsun. lidir. Say›s› az›msanmayacak insan- nomik durumu ne olursa olsun. Her
lar bilgi, erdem, bar›fl, dostluk, kar- ö¤reti, e¤itim ve ö¤retim mutlaka in-
fiiddet asla çözüm
defllik ve yaflanabilir bir dünya kur- san ve insanl›¤› yüceltmelidir. Aksi
de¤ildir ve insan
man›n hayali ve mücadelesi içindey- takdirde yaflam›n ve yaflaman›n de-
sald›rganl›k ken ne yaz›k ki say›s› daha fazla olan ¤eri anlams›zlaflmaya bafllar ki kim-
e¤ilimlerini daha insan bundan farkl› olarak; belki de se bunu istemez san›r›m…
yarat›c› bir flekle ç›karlar› gere¤i karmaflay›, ötekilefl- Özetle; fliddet asla çözüm de¤ildir ve
dönüfltürmek tirmeyi ve düflmanl›¤› körüklemeyi insan sald›rganl›k e¤ilimlerini daha
zorundad›r; bunun tercih etmektedir bilerek veya bil- yarat›c› bir flekle dönüfltürmek zo-
meyerek… rundad›r; bunun da en pratik yolu
da en pratik yolu
‹nsano¤lu varoluflundan bu yana sa- “sevgiyi ve sayg›y›” yaflam›n merke-
“sevgiyi ve sayg›y›”
dece 250 y›l savaflmam›fl, geri kalan zine koymakt›r.
yaflam›n
merkezine
koymakt›r.
128 KobiEfor Nisan 2016