Page 128 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 128

UZMAN



                                     E¤itim, Sorun Çözebilmektir…


                                              orunsuzluk, bir sorundur ve  dönemde savaflacak
                                     S        yaflamda sorunsuzluk diye  veya yok edecek bir
                                                                        neden veya bahaneler
                                              bir fley yoktur; sorun göre-
                                              celi bir kavram olsa da…   bulmufllard›r. ‹nsanla-
                                     Ö¤retimden farkl› olarak e¤itimin  r›n savaflma nedenle-
                                     amac›,  bireylere yaflamlar›nda kar-  rinin alt›nda, en önem-
           Prof.Dr.                  fl›laflacaklar› her türlü sorunu çöz-  lileri, inanç, milliyet, cinsiyet ve eko-
                                     meyi ö¤retebilme yetisi kazand›r-  nomik nedenler gelmektedir. Oysa
           Turgay Biçer
                                     makt›r. Bu yetiyi kazanmak için oku-  “insan olma” erdemini hayata geçir-
           turgay@marmara.edu.tr
                                     la gerek yoktur; insan düflünerek,  seydi insano¤lu birbirine hayat› zin-
                                     okuyarak,  gözlemleyerek, yaflaya-  dan edecek savafllar yerine; “daha
                                     rak, kurs veya seminerlere giderek  yaflanabilir bir dünya ve çevre ülküsü
                                     çeflitli yollarla sorun çözme beceri-  ” savafl› verseydi “yok etmek” yerine
                                     sini kazanabilir; kazanmal›d›r.    “var etmek” erdemini geçerli k›la-
                                     As›l soru, insan›n bu kadar sorun  cakt›…
                                     çözme konusunda yetisi ve seçenek-  ‹nsan›n geldi¤i nokta az›msanama-
           Her insan›n               leri olmas›na ra¤men neden hala so-  yacak bir noktadad›r asl›nda. ‹nsan
           varoluflunda               run çözmek bir kenarda dursun, so-  ve insanl›k muhteflem bir medeniyet
           “daha iyi ve              runun parças› haline gelmifltir bunca  yaratabilir ve baz› ülkeler buna yak-
           yaflanabilir bir           ve onca geliflmelere ve teknolojiye  laflm›flt›r da. Buna ra¤men fakir ve
           dünya”n›n                 ra¤men?  Neden hala insanlar›n ço-  her fleyden yoksun olmalar›na karfl›n
                                     ¤u çeflitli ac›lar çekmektedir? Ve ne-  baz› ülkelerin insanlar›n›n sürekli
           oluflmas›na katk›
                                     den hala insanlar iyilik, güzellik ve  “savafl›r durumda” olmalar› ayr› bir
           sa¤lama görevi
                                     bar›fl istemelerine ra¤men kavga,   çeliflkidir…
           vard›r, yafl›,             kargafla, ezme, yok etme ve savafl ç›-  Her insan›n varoluflunda “daha iyi ve
           cinsiyeti, milliyeti,     ¤›rtkanl›klar› yapmaktad›r?        yaflanabilir bir dünya”n›n oluflmas›-
           inanc› veya               Sorun; insan›n dünyay› ve yaflam› na-  na katk› sa¤lama görevi vard›r, yafl›,
           ekonomik durumu           s›l alg›lad›¤› veya alg›lat›ld›¤› ile ilgi-  cinsiyeti, milliyeti, inanc› veya eko-
           ne olursa olsun.          lidir. Say›s› az›msanmayacak insan-  nomik durumu ne olursa olsun. Her
                                     lar bilgi, erdem, bar›fl, dostluk, kar-  ö¤reti, e¤itim ve ö¤retim mutlaka in-
           fiiddet asla çözüm
                                     defllik ve yaflanabilir bir dünya kur-  san ve insanl›¤› yüceltmelidir. Aksi
           de¤ildir ve insan
                                     man›n hayali ve mücadelesi içindey-  takdirde yaflam›n ve yaflaman›n de-
           sald›rganl›k              ken ne yaz›k ki say›s› daha fazla olan  ¤eri anlams›zlaflmaya bafllar ki kim-
           e¤ilimlerini daha         insan bundan farkl› olarak; belki de  se bunu istemez san›r›m…
           yarat›c› bir flekle        ç›karlar› gere¤i karmaflay›, ötekilefl-  Özetle; fliddet asla çözüm de¤ildir ve
           dönüfltürmek               tirmeyi ve düflmanl›¤› körüklemeyi  insan sald›rganl›k e¤ilimlerini daha
           zorundad›r; bunun         tercih etmektedir bilerek veya bil-  yarat›c› bir flekle dönüfltürmek zo-
                                     meyerek…                           rundad›r; bunun da en pratik yolu
           da en pratik yolu
                                     ‹nsano¤lu varoluflundan bu yana sa-  “sevgiyi ve sayg›y›” yaflam›n merke-
           “sevgiyi ve sayg›y›”
                                     dece 250 y›l savaflmam›fl, geri kalan  zine koymakt›r.
           yaflam›n
           merkezine
           koymakt›r.













           128 KobiEfor Nisan 2016
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133