Page 62 - KobiEfor_Mart_2016
P. 62
CEO
‹flinin özünde Anadolu kültürü var;
Fuzul markas› güvenle büyüyor
Anadolu insan›n›n ve flehirli Anadolu’dan ald›¤› kültürü metropolde
evhan›mlar›n›n ‘alt›n günü’ modeli, ‘kazan kazana’ dönüfltürerek baflar›
Türkiye’de Fuzul markas›n› do¤urdu. hikayesini yazd›. Fuzul Grup’u FuzulEv
1992 y›l›nda bafllayan ve bugün Yönetim Kurulu Baflkan› Eyüp Akbal’›n
otomotiv, konut, sigorta, AVM ve anlat›m›yla ö¤reniyor ve Akbal’›
yat›r›m flirketiyle Grup olan Fuzul, yak›ndan tan›yoruz.
n Röportaj: Kader Karaçay YILMAZ
Eyüp Akbal
E v han›m› anne ile tüccar baban›n 7 çocu¤un-
dan biri olan Eyüp Akbal, 1966 Konya Kulu
do¤umlu. Sakin, çal›flkan ve saman alevi gi-
bi parlayan mizac›n›n yan›nda varl›kl› bir ai-
lede büyüyen bir Anadolu insan›. Ailesinin
varl›kl› olmas› -tezat gibi görünse de- co¤rafyan›n
imkans›zl›klar›yla yak›ndan ilintili. Zira Konya’n›n
Kulu ilçesi sakinleri tar›m arazilerinin a¤›rl›kl› susuz
ve küçük olmas›ndan kaynakl› olarak yurtd›fl›na göç-
müfltür ve orada ifl sahibi olmufltur. Yurtd›fl›nda ilk
Almanya, ard›ndan ‹sveç ve ‹sviçre’ye yerleflen Kulu
sakinleri, kazançlar›n› memleketlerinde de¤erlendi-
rerek ilçelerinin zenginleflmesine de katk› sa¤lam›fl.
1927 do¤umlu olan Eyüp Akbal’›n babas› ise nere-
deyse sülalesinin yar›s›n›n yurtd›fl›nda olmas›ndan
kaynakl› olarak toprak yerine ticaretle u¤raflmay›
seçmifl. MAN marka araçlar›n al›m sat›m›yla u¤rafl-
m›fl. Hali vakti yerinde olan Baba Akbal’›n en önemli
hedefi ise çocuklar›n›n okuyarak bir yerlere gelmesi
olmufl. Bunun için hiçbir fedakarl›ktan kaç›nmayan
Baba Akbal, henüz 14-16 yafllar›nda olan o¤ullar›n›
‹stanbul’a okumaya yollam›fl. ‹ki genç için Fatih’te 5
katl› bir binan›n en üst kat› ö¤renci evi olarak tutulur
ve sadece okumalar› istenir.
Baflar›s›z olma lüksü yoktur
‹ki kardeflin zihninde yafl›tlar›ndan beklenilme-
yen bilinç vard›r: Okumak ve baflar›l› olmak. Kendi- vard›. Yemek ve temizli¤i kendimiz yapard›k. An-
ni zeki ve ak›ll› diye tan›mlayan Eyüp Akbal’›n okul nem 2 ayda bir gelir yard›mda bulunurdu. Evde her-
hayat› ayn› zamanda dünya görüflünün de pekiflti¤i kesin bir görevi vard›. fiimdi geriye bak›p düflünün-
y›llar olur. ‹stanbul’da a¤abey Mahmut Akbal, Fatih ce yafl›m›zdan daha olgun oldu¤umuzu ve bize veri-
Koleji’nde kendisi ise Vefa Lisesi’nde ö¤renci olur. len ö¤renci olma görevini hakk›yla yerine getirdi¤i-
Vefa Lisesi sol görüfllü ö¤rencilerin a¤›rl›kta oldu- mizi düflünüyorum. Çünkü babam bizi ‹stanbul’a
¤u, Fatih Koleji ise a¤›rl›kl› muhafazakar kesimin gönderece¤i zaman ciddi aile içi muhalefet ile kar-
tercih etti¤i bir okuldur. Hem okula hem de metro- fl›laflm›flt›. Baflar›s›z olur dönersek ailenin itibar›-
pole adaptasyon sorununu en çok Eyüp Akbal his- n›n sars›laca¤›n› düflünüyorduk. Ve daha fazla ça-
seder. Sakin ve duygusal yap›da olan Eyüp Akbal, o l›flt›k. Yaflad›¤›m›z en büyük zorluk ise multikülte-
günleri flöyle anlat›yor: “Tipik bir ö¤renci evimiz rel bir ortama girmifl olmam›zd›.”
62 KobiEfor Mart 2016