Page 65 - KobiEfor_Mart_2016
P. 65

bir süre sonra da ihtiyaç hisset-  tercih eden Moni ‹letiflim’in bir  planlay›p, hayata geçirecek de-
          meye bafll›yor. O yüzden frekans,  firmayla çal›flma ölçütü; karfl› ta-  neyimli çözüm ortaklar› gerekti-
          süreklilik ve çeflitlilik önemli.”   raf›n aç›k fikirli olmas› ve onlar›  rir.  Krizler döneminde 3 Türkiye
            “Marka, aflkt›r, amaçt›r, he-  partner olarak görmesi.         devinin ortaya ç›k›fl›nda katk›s›
          deftir”: “Ben kendi iflimi çok iyi                               bulunan bir iletiflimci olarak
          biliyorum karfl› taraf›nda kendi   ‹letiflimi kesmeyin            hep söyledi¤im gibi ‘deneyim çok
          iflini çok iyi bildi¤ini varsay›yo-  Erdo¤an, de¤erli gördü¤ü Ta-  fleydir.’ Tecrübem diyor ki kafa-
          rum” düflüncesiyle çal›flt›klar›n›  zeDirekt  girifliminin  sorunlar  n›z› kabu¤unuzdan ç›kar›n ve yol
          ifade eden Soner Erdo¤an’›n     yaflad›¤›ndan ve iki y›l gibi k›sa  al›n, pazarlama iletifliminizi bize
          marka tan›m› flöyle: “Marka      sürede organizasyonel sorunlar  b›rak›n.”
          amaçt›r. Baz› insanlar almay›   ve ekonomik krizlerin de etkisiyle
          amaçlar, hedef gibi görür, onun-  kapanma noktas›na geldi¤inden   Moni; marketing of
          la kendini iyi hisseder. Marka,  sözediyor. Geliflme sonras› ilginç  nonstop innovation
          aflkt›r, amaçt›r, hedeftir.”     paylafl›mlar okudu¤unu belirten    Soner Erdo¤an, Moni ‹leti-
            Erdo¤an, marka olmak için en  Soner Erdo¤an, yaflanan geliflme-  flim’in ad›n›n öyküsünü paylafl›-
          büyük ihtiyac›n ne oldu¤unu in-  lerin pazarlama iletiflimi aç›s›n-  yor: “‹nsanlar›n ihtiyaçlar› sürekli
          sanlar›n gözden kaç›rd›¤›na dik-  dan baflar›s›zl›k örne¤i olarak  de¤ifliyor. O ihtiyaçlar karfl›lan-
          kat çekiyor: “Marka olmak bir   gündemde bu ölçekte yeralmas›-  d›kça yenilikler geliyor, ürettikçe
          süreç gerektiriyor. Bence sat›n  n›n önemli oldu¤unu vurguluyor:   bunlar›n pazarlanmas› gerekiyor.
          al›namayan tek gerçek var o da    “Her büyüklükten giriflimlerin  Biz de o zaman dedik ki durmayan
          zaman. Marka olmak için zama-   iflbirli¤ine girdikleri iletiflimcile-  yeniliklerin pazarlamas› olsun
          na, bu zaman dilimi içinde kesin-  ri, tedarikçileri kadar önemlidir.  ajans›n ad›. ‹ngilizcesi; marketing
          tisiz sürekli iletiflime, kaliteye,  Stratejilerin oluflturulmas› ve  of nonstop innovation, bu sözcük-
          vaat edilenlerin tamam›n›n ve   kullan›lan ortak dil bütünleflik  lerin k›saltmas›: Moni.”
          hatta fazlas›n›n yerine getirilme-  pazarlama iletifliminin disiplini  1992’de 3-4 müflteri ile yola ç›-
          sine ihtiyaç var. Bunlar tamam-  olarak görülmelidir. Disiplinsiz  kan Moni ‹letiflim, müflterilerinin
          lan›nca marka olunuyor. Art›k   at›lan ad›mlar, do¤ru harcanma-  kreatif, foto¤raf, film, prodüksi-
          global bir ortamda yafl›yoruz, s›-  yan, kesilen bütçeler sonuçlar›  yon ihtiyaçlar›yla büyümeye bafl-
          n›r kalmad›, markan›n globale   etkiler. Unutmayal›m biz ne an-  lar. Erdo¤an, 1995’te Türkiye’nin
          sat›fl yapmas› gerekiyor.” Erdo-  lat›rsak anlatal›m, hedef kiflinin  ilk animasyonlar›ndan birisine,
          ¤an’a göre Vestel, Beko ve Mavi  ne anlad›¤› önemlidir! Ekonomik  Rusya ve Türk Cumhuriyetle-
          Jeans, Ülker birer marka.       krizler s›ras›nda kendimizi, ürü-  ri’nde yay›nlanan bir reklam fil-
            Çal›flt›klar› firmayla uzun so-  nümüzü, hizmetimizi do¤ru anla-  mine imza att›klar›n› anlat›yor: “O
          luklu güvene dayal› bir çal›flmay›  tabilmek, hedef kitleye her nok-  dönem yurtd›fl›na ciddi bir üretim
                                             tadan ulaflmak için iletiflimi  yapmaya bafllad›k. Bu geliflme
                                             artt›rmak yerine kesmek bir  Moni’nin prodüksiyon alan›nda
                                             çeflit intihard›r. Sorununuzu  uzmanlaflmas›n› sa¤lad›. ‹lk web
                                             çözmez, büyütür. Ülkemizde   sitemizi 1998’de yapt›k. O dönem
                                             koflullar ne kadar zor olsa da  çok uluslu bir networkün Türki-
                                             giriflimlerin artmas›, baflar›y-  ye’deki ajans›yla çal›flan Alcatel
                                             la yollar›na devam etmeleri-  firmas›n› müflteri olarak yaln›zca
                                             nin yolu bütünleflik pazarla-  mail adresimizin bulunmas› ne-
                                             ma iletiflimleri için stratejile-  deniyle kazand›k, o ajans›n yoktu.
                                             rini oluflturacak, aksiyonu   Bu da ilginç bir durumdu.”
                                                                                      Mart 2016 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70