Page 65 - KobiEfor_Mart_2016
P. 65
bir süre sonra da ihtiyaç hisset- tercih eden Moni ‹letiflim’in bir planlay›p, hayata geçirecek de-
meye bafll›yor. O yüzden frekans, firmayla çal›flma ölçütü; karfl› ta- neyimli çözüm ortaklar› gerekti-
süreklilik ve çeflitlilik önemli.” raf›n aç›k fikirli olmas› ve onlar› rir. Krizler döneminde 3 Türkiye
“Marka, aflkt›r, amaçt›r, he- partner olarak görmesi. devinin ortaya ç›k›fl›nda katk›s›
deftir”: “Ben kendi iflimi çok iyi bulunan bir iletiflimci olarak
biliyorum karfl› taraf›nda kendi ‹letiflimi kesmeyin hep söyledi¤im gibi ‘deneyim çok
iflini çok iyi bildi¤ini varsay›yo- Erdo¤an, de¤erli gördü¤ü Ta- fleydir.’ Tecrübem diyor ki kafa-
rum” düflüncesiyle çal›flt›klar›n› zeDirekt girifliminin sorunlar n›z› kabu¤unuzdan ç›kar›n ve yol
ifade eden Soner Erdo¤an’›n yaflad›¤›ndan ve iki y›l gibi k›sa al›n, pazarlama iletifliminizi bize
marka tan›m› flöyle: “Marka sürede organizasyonel sorunlar b›rak›n.”
amaçt›r. Baz› insanlar almay› ve ekonomik krizlerin de etkisiyle
amaçlar, hedef gibi görür, onun- kapanma noktas›na geldi¤inden Moni; marketing of
la kendini iyi hisseder. Marka, sözediyor. Geliflme sonras› ilginç nonstop innovation
aflkt›r, amaçt›r, hedeftir.” paylafl›mlar okudu¤unu belirten Soner Erdo¤an, Moni ‹leti-
Erdo¤an, marka olmak için en Soner Erdo¤an, yaflanan geliflme- flim’in ad›n›n öyküsünü paylafl›-
büyük ihtiyac›n ne oldu¤unu in- lerin pazarlama iletiflimi aç›s›n- yor: “‹nsanlar›n ihtiyaçlar› sürekli
sanlar›n gözden kaç›rd›¤›na dik- dan baflar›s›zl›k örne¤i olarak de¤ifliyor. O ihtiyaçlar karfl›lan-
kat çekiyor: “Marka olmak bir gündemde bu ölçekte yeralmas›- d›kça yenilikler geliyor, ürettikçe
süreç gerektiriyor. Bence sat›n n›n önemli oldu¤unu vurguluyor: bunlar›n pazarlanmas› gerekiyor.
al›namayan tek gerçek var o da “Her büyüklükten giriflimlerin Biz de o zaman dedik ki durmayan
zaman. Marka olmak için zama- iflbirli¤ine girdikleri iletiflimcile- yeniliklerin pazarlamas› olsun
na, bu zaman dilimi içinde kesin- ri, tedarikçileri kadar önemlidir. ajans›n ad›. ‹ngilizcesi; marketing
tisiz sürekli iletiflime, kaliteye, Stratejilerin oluflturulmas› ve of nonstop innovation, bu sözcük-
vaat edilenlerin tamam›n›n ve kullan›lan ortak dil bütünleflik lerin k›saltmas›: Moni.”
hatta fazlas›n›n yerine getirilme- pazarlama iletifliminin disiplini 1992’de 3-4 müflteri ile yola ç›-
sine ihtiyaç var. Bunlar tamam- olarak görülmelidir. Disiplinsiz kan Moni ‹letiflim, müflterilerinin
lan›nca marka olunuyor. Art›k at›lan ad›mlar, do¤ru harcanma- kreatif, foto¤raf, film, prodüksi-
global bir ortamda yafl›yoruz, s›- yan, kesilen bütçeler sonuçlar› yon ihtiyaçlar›yla büyümeye bafl-
n›r kalmad›, markan›n globale etkiler. Unutmayal›m biz ne an- lar. Erdo¤an, 1995’te Türkiye’nin
sat›fl yapmas› gerekiyor.” Erdo- lat›rsak anlatal›m, hedef kiflinin ilk animasyonlar›ndan birisine,
¤an’a göre Vestel, Beko ve Mavi ne anlad›¤› önemlidir! Ekonomik Rusya ve Türk Cumhuriyetle-
Jeans, Ülker birer marka. krizler s›ras›nda kendimizi, ürü- ri’nde yay›nlanan bir reklam fil-
Çal›flt›klar› firmayla uzun so- nümüzü, hizmetimizi do¤ru anla- mine imza att›klar›n› anlat›yor: “O
luklu güvene dayal› bir çal›flmay› tabilmek, hedef kitleye her nok- dönem yurtd›fl›na ciddi bir üretim
tadan ulaflmak için iletiflimi yapmaya bafllad›k. Bu geliflme
artt›rmak yerine kesmek bir Moni’nin prodüksiyon alan›nda
çeflit intihard›r. Sorununuzu uzmanlaflmas›n› sa¤lad›. ‹lk web
çözmez, büyütür. Ülkemizde sitemizi 1998’de yapt›k. O dönem
koflullar ne kadar zor olsa da çok uluslu bir networkün Türki-
giriflimlerin artmas›, baflar›y- ye’deki ajans›yla çal›flan Alcatel
la yollar›na devam etmeleri- firmas›n› müflteri olarak yaln›zca
nin yolu bütünleflik pazarla- mail adresimizin bulunmas› ne-
ma iletiflimleri için stratejile- deniyle kazand›k, o ajans›n yoktu.
rini oluflturacak, aksiyonu Bu da ilginç bir durumdu.”
Mart 2016 KobiEfor 65