Page 59 - KobiEfor_Mart_2016
P. 59

HABER



            EMITT 2016 Fuar›’nda Karada¤ stand›na



                            kat›l›mc›lardan yo¤un ilgi



          Dünyan›n en büyük befl turizm fuar›              bir sinerjinin oluflumunu sa¤lad›.
          aras›nda yeralan EMITT, ‹stanbul’daki           Fuar sonras›, Dr. Akkan Suver ile
          fuarda turizm sektörünü ayn›                    EMITT 2016 Turizm Fuar› üzerine bir
          platformda yan yana getirerek güçlü             söylefli yapt›k.
         E       MITT 2016 Turizm Fua-                                     sözetti: “Bütün standlar elle-


                 r›’n›n beklenenin üze-
                                                                           rinden gelen özeni göstermifl-
                 rinde bir ilgiyle gerçek-
                                                                           lerdi. Her bir stand, daha çok
                 leflti¤ini belirten Mar-
          mara Grubu Vakf› Genel Baflkan›                                   ilgi çekmenin telafl› içindeydi.
                                                                           Türkiye’den kat›lanlar bölgele-
          Dr. Akkan Suver, “Türkiye’nin ta-                                rinin yöresel özelliklerini orta-
          n›t›m›ndan ziyade flehirlerimizin,                                ya koyman›n heyecan›n› yaflar-
          ören yerlerimizin sunumlar›yla                                   larken yabanc› kat›l›mc›lar uy-
          flekillenen fuarda turizmde id-                                   gun fiyatlarla ziyaretçileri ül-
          dial› ülkelerde yeralm›fllard›. Fu-                               kelerine davet etmenin planla-
          ar; turizm sektörünün profesyo-                                  r›n› sundu. Türkiye’den Van, Si-
          nellerinin biraraya geldikleri ti-                               nop ve Tahta Ev standlar› dik-
          cari bir platform olmas›n›n yan›-                                katleri üzerinde toplarken mi-
          s›ra tatil tutkunlar› içinde bir bu-                             safir ülkelerden sade fakat et-
          luflma adresiydi. Tatil tüketicileri                              kileyici tasar›m›yla Karada¤
          keflfetmek istedikleri destinas-                                  stand› kat›l›mc›lar›n be¤eni
          yonlar hakk›nda misafir ülke                                     noktas› oldu.”
          standlar›nda, uygun fiyatlarla ta-                                  Ayn› zamanda Karada¤ Fah-
          tillerini planlaman›n heyecan›n›  Dr. Akkan Suver, Karada¤ stand›nda.  ri Baflkonsolosu olan Akkan
          yaflad›lar. Ayr›ca fuar süresince                                 Suver, flunlar› dile getirdi: “Ka-
          turizmde markalaflma, sa¤l›k turizmi ve turizmde  rada¤ ‹stanbul’a THY ile Erzurum’dan daha yak›n.
          yeni aray›fllar bafll›klar›yla özel panel ve oturumlar  Bir saat on befl dakikada ulaflaca¤›n›z Karada¤; gü-
          da tertiplendi. Kat›l›mc›lar›n ilgi noktas› misafir ül-  neflin, kumsal›n, denizin, do¤an›n, e¤lencenin ve
          kelerin standlar›yd›” diye konufltu.             tarihin keyfinin birarada yaflanabilece¤i bir ülke. Bu
            Suver, Fuar’›n konseptiyle ilgili tespitlerini de  y›l ba¤›ms›zl›¤›n›n onuncu y›l›n› yaflayan Karada¤,
          paylaflt›: “Turizm fuar› güzel bir düflünce. Ne var ki  Adriyatik’in en eski ve en renkli yerleflim yerlerin-
          fuar alan› ‹stanbul’un d›fl›nda. Ulafl›m pek kolay de-  den biri olarak tarih ve denizle iç içe geçmifl güzel-
          ¤il. Ulaflt›n›z, araban›z› park etti¤iniz alan gayet ba-  li¤iyle insanlar›m›z› davette ›srarc›l›¤›n›, Fuar’daki
          k›ms›z. Park alan›ndan fuar alan›na gelmeniz ça-  mütevazi köflesinde güleryüzlü temsilcileriyle bir
          murlu ve çirkin bir arsadan geçmenizle mümkün   kez daha kan›tlad›.”
          olabiliyor. Fuar alan›n›n içindeyse tuvaletler girile-  Suver, ‹stanbul’da fuar›n daha merkezi bir alan-
          mez bir manzara arz ediyor. Yerlerde gelifli güzel  da gerçeklefltirilirse daha iyi olaca¤›na inand›¤›n›
          döflenmifl kablolar hiç de fl›k de¤il. Karn›n›z ac›k›n-  söyledi. Suver, “Kat›l›mc›lar›n gösterdikleri özeni,
          ca bir sandviç alabilmek hiç de kolay de¤il. Bu tes-  fuar düzenleyicilerinden de beklemek gerekir. Her
          pitlerim, bir flikayet olarak de¤erlendirilmemeli.  fleye ra¤men Türk seyahat acenteleri bu fuarda
          Zira insanlara hizmet vermek için var›n› yo¤unu or-  yüksek bir performans sergilediler. Kat›l›mc› vila-
          taya koyan turizmcilerin bunu hak etmediklerine  yetlerimiz büyük bir özveri ve özenle sunumlar›n›
          inan›yorum. Ayr›ca d›flar›dan gelen yabanc› konuk-  yapt›lar. Yabanc› ülkelere gelince onlar da varl›kla-
          lara, böylesine çapl› ve iddial› bir ortam› çirkinlik-  r›n› güzelliklerle temsil ettiler. Eksik olan Fran-
          lerle sunman›n yanl›fll›¤› da ayr› bir paradoks. ‹yi  sa’n›n, ‹spanya’n›n, ‹talya’n›n ve kuzey ülkelerinin
          niyetli turizmcilerin ve istekli ziyaretçilerin bunlar›  yoklu¤uydu. Gelecek y›l, bu y›l düzenlenen fuardan
          hak etmediklerine inan›yorum.”                  daha verimli, daha çok kat›l›ml› bir fuar›n tertiplen-
            Suver, Fuar’da dikkatini çeken standlardan da  mesi dile¤iyle…” dedi.
                                                                                      Mart 2016 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64