Page 59 - KobiEfor_Mart_2016
P. 59
HABER
EMITT 2016 Fuar›’nda Karada¤ stand›na
kat›l›mc›lardan yo¤un ilgi
Dünyan›n en büyük befl turizm fuar› bir sinerjinin oluflumunu sa¤lad›.
aras›nda yeralan EMITT, ‹stanbul’daki Fuar sonras›, Dr. Akkan Suver ile
fuarda turizm sektörünü ayn› EMITT 2016 Turizm Fuar› üzerine bir
platformda yan yana getirerek güçlü söylefli yapt›k.
E MITT 2016 Turizm Fua- sözetti: “Bütün standlar elle-
r›’n›n beklenenin üze-
rinden gelen özeni göstermifl-
rinde bir ilgiyle gerçek-
lerdi. Her bir stand, daha çok
leflti¤ini belirten Mar-
mara Grubu Vakf› Genel Baflkan› ilgi çekmenin telafl› içindeydi.
Türkiye’den kat›lanlar bölgele-
Dr. Akkan Suver, “Türkiye’nin ta- rinin yöresel özelliklerini orta-
n›t›m›ndan ziyade flehirlerimizin, ya koyman›n heyecan›n› yaflar-
ören yerlerimizin sunumlar›yla larken yabanc› kat›l›mc›lar uy-
flekillenen fuarda turizmde id- gun fiyatlarla ziyaretçileri ül-
dial› ülkelerde yeralm›fllard›. Fu- kelerine davet etmenin planla-
ar; turizm sektörünün profesyo- r›n› sundu. Türkiye’den Van, Si-
nellerinin biraraya geldikleri ti- nop ve Tahta Ev standlar› dik-
cari bir platform olmas›n›n yan›- katleri üzerinde toplarken mi-
s›ra tatil tutkunlar› içinde bir bu- safir ülkelerden sade fakat et-
luflma adresiydi. Tatil tüketicileri kileyici tasar›m›yla Karada¤
keflfetmek istedikleri destinas- stand› kat›l›mc›lar›n be¤eni
yonlar hakk›nda misafir ülke noktas› oldu.”
standlar›nda, uygun fiyatlarla ta- Ayn› zamanda Karada¤ Fah-
tillerini planlaman›n heyecan›n› Dr. Akkan Suver, Karada¤ stand›nda. ri Baflkonsolosu olan Akkan
yaflad›lar. Ayr›ca fuar süresince Suver, flunlar› dile getirdi: “Ka-
turizmde markalaflma, sa¤l›k turizmi ve turizmde rada¤ ‹stanbul’a THY ile Erzurum’dan daha yak›n.
yeni aray›fllar bafll›klar›yla özel panel ve oturumlar Bir saat on befl dakikada ulaflaca¤›n›z Karada¤; gü-
da tertiplendi. Kat›l›mc›lar›n ilgi noktas› misafir ül- neflin, kumsal›n, denizin, do¤an›n, e¤lencenin ve
kelerin standlar›yd›” diye konufltu. tarihin keyfinin birarada yaflanabilece¤i bir ülke. Bu
Suver, Fuar’›n konseptiyle ilgili tespitlerini de y›l ba¤›ms›zl›¤›n›n onuncu y›l›n› yaflayan Karada¤,
paylaflt›: “Turizm fuar› güzel bir düflünce. Ne var ki Adriyatik’in en eski ve en renkli yerleflim yerlerin-
fuar alan› ‹stanbul’un d›fl›nda. Ulafl›m pek kolay de- den biri olarak tarih ve denizle iç içe geçmifl güzel-
¤il. Ulaflt›n›z, araban›z› park etti¤iniz alan gayet ba- li¤iyle insanlar›m›z› davette ›srarc›l›¤›n›, Fuar’daki
k›ms›z. Park alan›ndan fuar alan›na gelmeniz ça- mütevazi köflesinde güleryüzlü temsilcileriyle bir
murlu ve çirkin bir arsadan geçmenizle mümkün kez daha kan›tlad›.”
olabiliyor. Fuar alan›n›n içindeyse tuvaletler girile- Suver, ‹stanbul’da fuar›n daha merkezi bir alan-
mez bir manzara arz ediyor. Yerlerde gelifli güzel da gerçeklefltirilirse daha iyi olaca¤›na inand›¤›n›
döflenmifl kablolar hiç de fl›k de¤il. Karn›n›z ac›k›n- söyledi. Suver, “Kat›l›mc›lar›n gösterdikleri özeni,
ca bir sandviç alabilmek hiç de kolay de¤il. Bu tes- fuar düzenleyicilerinden de beklemek gerekir. Her
pitlerim, bir flikayet olarak de¤erlendirilmemeli. fleye ra¤men Türk seyahat acenteleri bu fuarda
Zira insanlara hizmet vermek için var›n› yo¤unu or- yüksek bir performans sergilediler. Kat›l›mc› vila-
taya koyan turizmcilerin bunu hak etmediklerine yetlerimiz büyük bir özveri ve özenle sunumlar›n›
inan›yorum. Ayr›ca d›flar›dan gelen yabanc› konuk- yapt›lar. Yabanc› ülkelere gelince onlar da varl›kla-
lara, böylesine çapl› ve iddial› bir ortam› çirkinlik- r›n› güzelliklerle temsil ettiler. Eksik olan Fran-
lerle sunman›n yanl›fll›¤› da ayr› bir paradoks. ‹yi sa’n›n, ‹spanya’n›n, ‹talya’n›n ve kuzey ülkelerinin
niyetli turizmcilerin ve istekli ziyaretçilerin bunlar› yoklu¤uydu. Gelecek y›l, bu y›l düzenlenen fuardan
hak etmediklerine inan›yorum.” daha verimli, daha çok kat›l›ml› bir fuar›n tertiplen-
Suver, Fuar’da dikkatini çeken standlardan da mesi dile¤iyle…” dedi.
Mart 2016 KobiEfor 59