Page 127 - KobiEfor_Kasım_2016
P. 127

UZMAN



                                   Yeni Jenerasyonu ‹flgücüne Katacak
                                   KOB‹’lere Öneriler


                                   K        ariyer.net taraf›ndan dü-  tirdi¤ini yak›ndan görüyoruz. Kuflak-
                                            zenlenen ve yaklafl›k 300
                                                                      lar›n bu de¤ifliminin sonucu olarak
                                                                      tüm alanlarda kullan›c›lar›n ve tüke-
                                            bin kifli taraf›ndan online
                                            olarak   gerçeklefltirilen  ticilerin ya da sunulan hizmetlerin
                                   “Meslekler” anketinden ç›kan so-   kapsam›n›n da de¤iflti¤ini biliyoruz.
          Yusuf Azoz               nuçlara göre, çal›flanlar›n yüzde 91’i  Bu nedenle flirketler sundu¤u hiz-
          Kariyer.net Genel Müdürü  kariyerinde hedefledi¤i yerde olma-  met kalitesinin yükselmesi için gele-
                                   d›¤›n› düflünüyor. Geliflen ve büyüme  cek dönemde yeteneklere önemli bir
                                   yolculu¤unda olan KOB‹’lerin birçok  yat›r›m yapmay› hedefliyor.
                                   deneyimli aday için kariyerine yeni-  Türkiye ifl dünyas› son dönemde KO-
                                   den bafllayabilece¤i bir yer oldu¤unu  B‹’lerin gelifliminin ekonomiye olan
          Kariyer.net              onlara anlatmak yeni jenerasyonu   katk›lar›n›n çok fark›nda. KOB‹’lerin
                                   çekmek için ilk ad›m.              geliflirken çal›flanlar›n› da bu geliflim
          taraf›ndan
                                   Birçok kifli genç yaflta yapt›¤› kariyer  içerisine dahil etmesi sürdürülebi-
          düzenlenen ve
                                   seçimlerini gelecek y›llarda yeniden  lirlikleri ad›na çok önemli. Özellikle
          yaklafl›k 300 bin         de¤erlendiriyor ve “Bugün yeniden  baflta bahsetti¤imiz kariyerini de¤ifl-
          kifli taraf›ndan          bir flans›n olsa baflka bir mesle¤i se-  tirmeye haz›r iflgücü KOB‹’ler için
          online olarak            çer miydin?” sorusuyla karfl› karfl›ya  önemli bir yetenek yakalama f›rsat›.
          gerçeklefltirilen         kal›yor. Çal›flanlar›n öncelikle neden  Çünkü KOB‹’ler çal›flanlar için farkl›
          “Meslekler”              kariyer de¤iflikli¤i yapmak istedikle-  kariyer imkanlar› sunuyor ve çal›-
                                   rinin cevab›n› arayan anketimize ka-  flanlar›n kendini gelifltirebilmesi için
          anketinden ç›kan
                                   t›lanlara, “Hangisi sizin için flu an en  çok daha fazla alana sahip.
          sonuçlara göre,          önemli kariyer de¤ifltirme nedeni   Bu anlamda KOB‹’lerin genç kuflak-
          çal›flanlar›n yüzde       olur?” sorusunu sorduk. Buna göre  lara ve kariyerini de¤ifltirmek iste-
          91’i kariyerinde         çal›flanlar›n yüzde 58’i “Hedefledi-  yenlere yak›n durmas›, onlarla sü-
          hedefledi¤i yerde        ¤im gibi ilerleyememek” yan›t›n›   rekli iletiflim halinde olmas› ve onla-
          olmad›¤›n›               verdi. Soruyu yan›tlayanlar›n yüzde  r›n kulland›¤› teknolojiyi yak›ndan
                                   25’i “Yeterli ücret alamamak”, yüzde  takip etmesi gerekiyor. Örne¤in;
          düflünüyor.
                                   6’s› “Ulafl›m zorlu¤u”, yine yüzde 6’s›  sosyal medyada daha çok var olarak,
          Geliflen ve büyüme
                                   “Çal›flma saatlerinin uzunlu¤u” ve  kurum içi iletiflim çal›flmalar› yapa-
          yolculu¤unda olan        yüzde 5’i “‹fl arkadafllar›yla anlafl-  rak veya daha ifle al›m aflamas›nda
          KOB‹’lerin birçok        mazl›kla” dedi.                    yeni teknolojileri kullanarak KO-
          deneyimli aday için      “Elinizde olsa hangi alanda çal›flmak  B‹’lerin kariyerleri için bir f›rsat ala-
          kariyerine yeniden       istersiniz?” sorusuna çal›flanlar›n  n› oldu¤unu adaylara ve çal›flanlara
          bafllayabilece¤i          yüzde 40’› “Medya, iletiflim ve tekno-  aktarabilmek gerekiyor.
                                   loji” derken yüzde 20’si “Tasa-
          bir yer oldu¤unu
                                   r›m”, yüzde 17’si “Turizm”,
          onlara anlatmak
                                   yüzde 14’ü “Yaz›l›m, yüzde
          yeni jenerasyonu         9’u ise “Yazarl›k” cevab›n›
          çekmek için ilk          verdi.
          ad›m.                    Anket sonuçlar›na para-
                                   lel olarak yeni kufla¤›n
                                   çal›flma ortam›na ge-
                                   tirdi¤i yeniliklerden
                                   de söz etmek gere-
                                   kiyor. Teknolojinin
                                   önlenemez h›z›yla birlikte
                                   flu anda ifl hayat›n›n içeri-
                                   sinde olan Y kufla¤›n›n ifl
                                   yap›fl biçimlerini de de¤ifl-
                                                                                    Kas›m 2016 KobiEfor 127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132