Page 127 - KobiEfor_Kasım_2016
P. 127
UZMAN
Yeni Jenerasyonu ‹flgücüne Katacak
KOB‹’lere Öneriler
K ariyer.net taraf›ndan dü- tirdi¤ini yak›ndan görüyoruz. Kuflak-
zenlenen ve yaklafl›k 300
lar›n bu de¤ifliminin sonucu olarak
tüm alanlarda kullan›c›lar›n ve tüke-
bin kifli taraf›ndan online
olarak gerçeklefltirilen ticilerin ya da sunulan hizmetlerin
“Meslekler” anketinden ç›kan so- kapsam›n›n da de¤iflti¤ini biliyoruz.
Yusuf Azoz nuçlara göre, çal›flanlar›n yüzde 91’i Bu nedenle flirketler sundu¤u hiz-
Kariyer.net Genel Müdürü kariyerinde hedefledi¤i yerde olma- met kalitesinin yükselmesi için gele-
d›¤›n› düflünüyor. Geliflen ve büyüme cek dönemde yeteneklere önemli bir
yolculu¤unda olan KOB‹’lerin birçok yat›r›m yapmay› hedefliyor.
deneyimli aday için kariyerine yeni- Türkiye ifl dünyas› son dönemde KO-
den bafllayabilece¤i bir yer oldu¤unu B‹’lerin gelifliminin ekonomiye olan
Kariyer.net onlara anlatmak yeni jenerasyonu katk›lar›n›n çok fark›nda. KOB‹’lerin
çekmek için ilk ad›m. geliflirken çal›flanlar›n› da bu geliflim
taraf›ndan
Birçok kifli genç yaflta yapt›¤› kariyer içerisine dahil etmesi sürdürülebi-
düzenlenen ve
seçimlerini gelecek y›llarda yeniden lirlikleri ad›na çok önemli. Özellikle
yaklafl›k 300 bin de¤erlendiriyor ve “Bugün yeniden baflta bahsetti¤imiz kariyerini de¤ifl-
kifli taraf›ndan bir flans›n olsa baflka bir mesle¤i se- tirmeye haz›r iflgücü KOB‹’ler için
online olarak çer miydin?” sorusuyla karfl› karfl›ya önemli bir yetenek yakalama f›rsat›.
gerçeklefltirilen kal›yor. Çal›flanlar›n öncelikle neden Çünkü KOB‹’ler çal›flanlar için farkl›
“Meslekler” kariyer de¤iflikli¤i yapmak istedikle- kariyer imkanlar› sunuyor ve çal›-
rinin cevab›n› arayan anketimize ka- flanlar›n kendini gelifltirebilmesi için
anketinden ç›kan
t›lanlara, “Hangisi sizin için flu an en çok daha fazla alana sahip.
sonuçlara göre, önemli kariyer de¤ifltirme nedeni Bu anlamda KOB‹’lerin genç kuflak-
çal›flanlar›n yüzde olur?” sorusunu sorduk. Buna göre lara ve kariyerini de¤ifltirmek iste-
91’i kariyerinde çal›flanlar›n yüzde 58’i “Hedefledi- yenlere yak›n durmas›, onlarla sü-
hedefledi¤i yerde ¤im gibi ilerleyememek” yan›t›n› rekli iletiflim halinde olmas› ve onla-
olmad›¤›n› verdi. Soruyu yan›tlayanlar›n yüzde r›n kulland›¤› teknolojiyi yak›ndan
25’i “Yeterli ücret alamamak”, yüzde takip etmesi gerekiyor. Örne¤in;
düflünüyor.
6’s› “Ulafl›m zorlu¤u”, yine yüzde 6’s› sosyal medyada daha çok var olarak,
Geliflen ve büyüme
“Çal›flma saatlerinin uzunlu¤u” ve kurum içi iletiflim çal›flmalar› yapa-
yolculu¤unda olan yüzde 5’i “‹fl arkadafllar›yla anlafl- rak veya daha ifle al›m aflamas›nda
KOB‹’lerin birçok mazl›kla” dedi. yeni teknolojileri kullanarak KO-
deneyimli aday için “Elinizde olsa hangi alanda çal›flmak B‹’lerin kariyerleri için bir f›rsat ala-
kariyerine yeniden istersiniz?” sorusuna çal›flanlar›n n› oldu¤unu adaylara ve çal›flanlara
bafllayabilece¤i yüzde 40’› “Medya, iletiflim ve tekno- aktarabilmek gerekiyor.
loji” derken yüzde 20’si “Tasa-
bir yer oldu¤unu
r›m”, yüzde 17’si “Turizm”,
onlara anlatmak
yüzde 14’ü “Yaz›l›m, yüzde
yeni jenerasyonu 9’u ise “Yazarl›k” cevab›n›
çekmek için ilk verdi.
ad›m. Anket sonuçlar›na para-
lel olarak yeni kufla¤›n
çal›flma ortam›na ge-
tirdi¤i yeniliklerden
de söz etmek gere-
kiyor. Teknolojinin
önlenemez h›z›yla birlikte
flu anda ifl hayat›n›n içeri-
sinde olan Y kufla¤›n›n ifl
yap›fl biçimlerini de de¤ifl-
Kas›m 2016 KobiEfor 127