Page 38 - KobiEfor_Eylul_2015
P. 38

KAPAK



                    ELEKTR‹K
                    ELEKTRON‹K SEKTÖRÜ


          MEHMET KAVAKLIO⁄LU
          Elektrik Elektronik ve Hizmet ‹hracatç›lar› Birli¤i
          (TET) Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›s›
                                                                           HAZIR G‹Y‹M
              ABD pazar›na ihracat için                                    SEKTÖRÜ
               UL Sertifikasyonu flart!
                                                           H‹KMET TANRIVERD‹
                                 Elektrik Elektronik ve    ‹HK‹B Yönetim Kurulu Baflkan›
                               Hizmet ‹hracatç›lar› Birli¤i
                               (TET) olarak hedef pazarla-      Haz›r giyimde Avrasya
                               ra ihracat›n önündeki en
                               temel tarife d›fl› engel olan             potansiyeli
                               sertifikasyon problemlerini
                               çözmek için harekete geç-                          Biz sektörümüzün ih-
                               tik. Özellikle ABD, Güney                        raç ürünlerini örme kon-
                               Amerika ve Kanada pazar-                         feksiyon, dokuma kon-
                               lar›na giriflte zorunluluk                        feksiyon ve haz›r eflya ol-
                               olan UL (Underwriters La-                        mak üzere üç ana bafl-
                               boratories) Sertifikas› ile                      l›kta topluyoruz.  ‹hra-
          ilgili sektöre dönük faaliyetlerimizi yo¤unlaflt›raca-                 catta geleneksel olarak
          ¤›z. Çünkü; Elektrik-elektronik sektörünün en güç-                    örme konfeksiyon –örme
          lü potansiyel pazarlar› olan ABD, Güney Amerika ve                    tiflört atlet vb.- mamul-
          Kanada’ya giriflinde UL Sertifikasyonu, ihracatç›la-                   leri a¤›rl›kl› ürün grubu
          r›n önünde önemli bir engel oluflturuyor. Tüm alt                      olarak yerini koruyor.
          sektörleri yak›ndan ilgilendiren UL Sertifikas›, ih-                  2015 y›l›n›n Ocak-Hazi-
          racatç›lar›n pazara giriflinde zaman ve maliyet kay-  ran döneminde örme konfeksiyon mamullerinin
          b›na yol aç›yor.                                 toplam haz›r giyim ve konfeksiyon ihracat›ndaki
            UL Sertifikas›, nihai ürün üreticileri kadar yan  pay› yüzde 52.5 olarak gerçekleflti. ‹hracatta do-
          sanayi üreticileri aç›s›ndan da önem tafl›yor.    kuma konfeksiyon ürünlerinin pay› yüzde 36.2,
            Sektörün ABD’ye yapt›¤› ihracat› yeterli bulma-  haz›r eflyan›n pay› ise yüzde 11.3 oldu.
          d›¤›m›z ve TET olarak ihracat› art›rmay› hedefledi-  Sektörümüz, Türkiye’nin ihracat gelirinde oto-
          ¤imizden, elektrikli ev aletleri, ayd›nlatma ürünle-  motivden sonra ikinci s›rada yeral›yor. 2014 y›l›n›
          ri, kablo gibi elektrik-elektronik sektöründen ihra-  18.7 milyar dolarl›k ihracatla kapatt›k. Bu y›l ge-
          catç› firmalar› yak›ndan ilgilendiren UL Sertifikas-  nel ihracat›m›zda bir gerileme var.  Tonaj baz›n-
          yonu bilgilendirme çal›flmalar›na önümüzdeki dö-  da art›fla ra¤men Dolar/Avro paritesindeki hare-
          nemde de devam edece¤iz.                         ket nedeniyle haz›r giyim ve konfeksiyon ihraca-
                                                           t›nda da düflüfl gözlemliyoruz.  Sektörümüzün ilk
                                                           yedi aydaki ihracat› geçen y›la göre yüzde 13.3
                                                           düflüflle 9.7 milyar dolarda kald›.  Bu rakam ge-
                                                           nel ihracat›n yüzde 11.4’üne denk düflüyor. Sek-
                                                           törümüzün yedi aydaki 9.7 milyar dolarl›k ihraca-
                                                           t›n›n 7.1 milyar dolar›n›, bir baflka deyiflle yüzde
                                                           75’ini ‹HK‹B üyeleri taraf›ndan gerçeklefltirildi¤i-
                                                           ni de eklemeliyim.
                                                             Ambargolar›n kalkmas›ndan sonra ‹ran’›n ha-
                                                           z›rgiyim ve konfeksiyon sektörü için çok önemli
                                                           bir pazar olaca¤›na inan›yorum. ‹ran’›n yan›s›ra
                                                           Ortado¤u’da ve BDT ülkelerindeki mevcut pazar
                                                           pay›m›z› artt›rma potansiyelini görüyorum. Sek-
                                                           törümüz için gelecekte büyük f›rsatlar vaat eden
                                                           Afrika’ya ihracat›m›z› üç y›lda ikiye katlayarak 1.5
                                                           milyar dolara ç›karmay› hedefliyoruz.
                                                             Katmade¤erde mücevher ve savunma sanayii
                                                           ürünlerinden sonra üçüncü s›raday›z.


          38 KobiEfor Eylül 2015
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43