Page 33 - KobiEfor_Eylul_2015
P. 33

kaynaklanm›yor. ‹çeride seçim-  Asya-Pasifik ve Latin Amerika.  11’den 39’a ç›km›fl durumda. DE-
          lerden sonra hükümetin kurula-  Her bölgenin kendine göre dina-  ‹K olarak büyükelçili¤imizin ol-
          mam›fl olmas› da piyasada belir-  mikleri oldu¤unun alt›n› çizen  du¤u her yerde ifl konseyi açma-
          sizlik yarat›yor. Vardan, ifldünya-  Vardan, flu noktalara dikkat çeki-  y› düflünüyoruz. 24 olan ifl konse-
          s› için siyasette ve ekonomide is-  yor: “AB stratejik partnerimiz.  yi say›m›z› yak›n zamanda 39’a
          tikrar›n önemli oldu¤unu, biran  ‹hracat›m›z›n yüzde 43’ünü AB’ye  ç›karaca¤›z.”
          önce istikrar›n yakalanmas› ge-  yap›yoruz. AB’ye satt›¤›m›z ürün-
          rekti¤ini söylüyor. ‹ran’daki ge-  ler sanayi mamulleri ve ifllenmifl  DE‹K’in önceli¤i
          liflmeleri hat›rlatt›¤›m›z Vardan,  ürünler. AB’nin krizden sonra to-  KOB‹’ler
          flu noktalara dikkat çekiyor:    parlanmaya bafllamas› zaman        Nicelik ve nitelikteki de¤iflikli-
          “‹ran ile Türkiye’nin iliflkisi ‘hadi  ald›. Ancak yavafl yavafl iyi bir dö-  ¤i ile DE‹K’e üye say›s›n›n artt›¤›-
          ambargo kalk›yor yürüyelim’     neme girdi¤imizi görüyoruz. Gü-  n› aktaran Vardan, Türkiye’deki
          fleklinde olmayacakt›r. Çünkü    ney Amerika, fazla gitmedi¤imiz  hemen hemen her iflletmenin
          ‹ran s›k›nt› yaflad›¤› dönemde   ve hemen hemen hiç tan›mad›¤›-  dolayl› olarak DE‹K’in üyesi oldu-
          Türkiye tek yard›mc› ülkeydi.   m›z bir pazar. Brezilya, Meksika  ¤unu hat›rlat›yor. DE‹K’e para
          Türkiye-‹ran iliflkilerini kim am-  veya Küba potansiyeli yüksek ül-  ödeyerek üye olan iflletmelerin
          bargonun kalkmas›na indirgiyor-  keler.  Asya-Pasifik ise dünyan›n  say›s› ise 1000’i buluyor. Türki-
          sa yanl›fl düflünüyor. ‹ran’›n f›r-  üretim ekseninin kayd›¤› bölgeyi  ye’nin ilk ve ikinci 500 flirketleri-
          satlar ülkesi oldu¤unu bilmeyen  iflaret ediyor. Hindistan, Çin, En-  nin kendilerine üye oldu¤unu ak-
          yok. Çünkü y›llar›n bekledi¤i po-  donezya’y› veya Güney Kore’yi  taran Vardan, “Üye yap›m›zda
          tansiyel var.”                  görmemek mümkün mü? Her bir     KOB‹’lere a¤›rl›k verece¤iz. Yurt-
                                          ülke için farkl› stratejiler düflü-  d›fl›n› hedefleyen KOB‹’ler hangi
            DE‹K 5 bölgeye                nüyoruz. Afrika pazar› ise yak›n  ülkeyi hedefliyorsa o ifl konsey-
            yo¤unlafl›yor                  zamanda çal›flmaya bafllad›¤›m›z  lerine girerek aktif hale gelebi-
            DE‹K, önümüzdeki dönemde      ve potansiyeli halen daha kulla-  lir” diyor. Ayr›ca DE‹K’e üye ol-
          çal›flmalar›n› 5 bölgede yo¤un-  namad›¤›m›z bir bölge. fiu anda  mak isteyen KOB‹’leri KOSGEB
          laflt›r›yor: AB, Ortado¤u, Afrika,  Afrika’da büyükelçilik say›m›z  belli bir oranda destekliyor.


                                          ‹NfiAAT SEKTÖRÜ


                                         43 müteahhit ile dünya ikincili¤ine devam

                                          pazarlar›nda neredeyse hiç yer  lar›ndan 37 tanesi Türkiye Mü-
                                          almazken rekabetin en çetin ol-  teahhitler Birli¤i üyesi olan,
                                          du¤u Avrupa, Asya, Ortado¤u ve  toplam 43 firma ile damga vur-
                                          Afrika pazarlar›nda pay›n› art›r›-  mak ve firma say›s›yla tam 8 y›l-
              Dünyan›n en bü-                   yor. Çin 65 firma ve top-  d›r dünyada Çin'den sonra ikinci
           yük 250 uluslara-                    lam pazardan ald›¤› yüz-  konumda bulunmak bizim için
           ras› inflaat firmas›-                 de 17.2’lik pay ile en bü-  büyük övünç kayna¤›d›r. Ayr›ca
           n›n pazar büyüklü-                   yük pazar pay›na sahip    firmalar›m›z›n toplam gelirden
           ¤ü 2014 y›l›nda bir                  olurken, ‹spanya’n›n pa-  ald›¤› pay› büyük oranda yük-
           önceki y›la göre                     zar pay› 2014 y›l›nda     seltmifl olmalar› memnuniyet
           yüzde 4.1 azalarak                   2013’e k›yasla dünya ge-  vericidir. Ortakl›k kültürü ve
           521.6 milyar dola-                   nelinde yüzde 14.7’den    güçbirli¤i, uluslararas› rekabet-
           ra geriledi.                         yüzde 13.1’e gerilemifl    te firmalar›m›z›n önünü daha da
              ENR listesinde-  M‹THAT YEN‹GÜN   durumda, ABD’nin 32 fir-  açacakt›r.
           ki 43 Türk firmas›-  Türkiye Müteahhitler  mas›n›n pazar pay› ise  Yurtd›fl›nda gösterilen perfor-
           n›n 2014 y›l› gelir-  Birli¤i Baflkan›  dünya genelinde yüzde   mans, küresel belirsizlikle bir-
           leri toplam› geçen                   13’ten yüzde 11.4’e geri-  likte keskinleflen uluslararas›
           y›la göre yüzde 43.4 art›flla 29.3  lemifl bulunuyor.            rekabete; mevcut konjonktürün
           milyar dolar olarak gerçekleflti.  Türkiye Müteahhitler Birli¤i  Türk müteahhitlerin ana pazar-
           Bu rakamlarla Türk firmalar›n›n  Baflkan› Mithat Yenigün, ENR   lar› Libya ve Irak’ta yaratm›fl ol-
           toplam gelirde 2013 y›l› rakam-  listesinin aç›klanmas›n›n ard›n-  du¤u sorunlara ve petrol fiyatla-
           lar› ile yüzde 3.8 olan pay›   dan yapt›¤› de¤erlendirmede     r›ndaki gerileme ile Rusya paza-
           2014’de yüzde 5.6 olarak ger-  flunlar› söyledi: “Tüm dünyada   r›nda son dönemde yaflanan ya-
           çekleflti. Türk müteahhitlik fir-  takip edilip bir kalite güvencesi  vafllamaya ra¤men kazan›lm›fl
           malar› Kuzey ve Latin Amerika  olarak alg›lanan bu listeye; ara-  kayda de¤er bir baflar›d›r.”
                                                                                      Eylül 2015 KobiEfor 33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38