Page 36 - KobiEfor_Eylul_2015
P. 36

KAPAK



                            PLAST‹K
                            SEKTÖRÜ


          YAVUZ ERO⁄LU
          PAGEV Yönetim Kurulu Baflkan›
                6 ayl›k plastik üretimi
                    16.4 milyar dolar

            14 bin firman›n faaliyet
          gösterdi¤i ve yaklafl›k 250
          bin kifliye istihdam sa¤la-
          yan plastik sektörü, 2015
          y›l›n›n ilk 6 ayl›k dönemin-
          de 4.3 milyon tonluk top-
          lam plastik mamul üretimi                                         EV TEKST‹L‹
          içinde 1.7 milyon ton ile                                         SEKTÖRÜ
          plastik ambalaj malzeme-
          ler ilk s›rada yeral›rken bu
          ürünü 945 bin tonla plastik                      YAfiAR KÜÇÜKÇALIK
                                                           Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve ‹fladamlar›
          inflaat malzemeleri izledi.
                                                           Derne¤i  (TETS‹AD) Yönetim Kurulu Baflkan›
          Plastik sektörü sözkonusu üretimle kapasitesini
          yüzde 72 oran›nda kulland›.                              Büyüme oranlar›n›
                               Türk plastik sektörünün
                             mamul ihracat› 2015 y›l›n›n                yükseltelim
                             ilk alt› ay›nda geçti¤imiz y›l›n
                             ayn› dönemine k›yasla miktar    Dünyan›n tüm güçlü eko-
                             ve de¤er baz›nda geriledi.    nomilerine bak›ld›¤›nda sa-
                             Miktar baz›nda ihracat yüzde  nayinin önplanda oldu¤unu
                              2.4 gerileme ile 779 bin ton,  görmek mümkün. Ülkemiz
                              de¤er baz›nda ihracat yüzde  ekonomisi aç›s›ndan bak›ld›-
                             13 düflüflle 2.17 milyar dolar  ¤›nda da varolan üretim gü-
                         olarak gerçekleflti. Ocak-Haziran  cünü artt›rarak koruyabil-
          döneminde plastik sektörünün en çok plastik ma-  mek büyük önem tafl›yor.
          mul ihracat› yapt›¤› ülkeler ise Irak, Almanya ve ‹n-  Yerli sanayimizi gelifltirmek
          giltere olarak s›raland›.                        ad›na at›lacak olumlu ad›m-
            Genel plastik sektörü ihracat›nda yüzde 2.4 geri-  lar büyük önem arz etmekte.
          leme olsa dahi plastikten kapaklar, plastik mutfak  Geçti¤imiz hafta aç›klanan
          eflyalar›, plastik esnek filmler ve levhalar alt sek-  verilerde, Çin ihracat›n›n, talebin düflmesiyle be-
          törleri ortalama yüzde 7 ihracat art›fl› ile ilk 6 ay›  raber oldukça geriledi¤i görülmüfltü. Dünyan›n
          geri b›rakt›. ‹hracat flampiyonu ise yüzde 17.2’lik  en büyük ikinci ekonomisi, bu y›l gözle görülür
          art›flla plastik kapaklar oldu.                   bir yavafllama yaflarken, baz› ekonomistler Çin'in
            Daha h›zl› büyümemiz gerekiyor.                2015 y›l› hedefi olan yüzde 7'nin oldukça alt›nda
                                                           büyüyebilece¤ini tahmin ediyor. Çin Hükümeti de
                                                           bu noktada büyüme hedeflerini tutturabilmek
                                                           ad›na devalüasyon da dahil olmak üzere pek çok
                                                           giriflimde bulunuyor.
                                                             Ülkemizde de yerli sanayinin korunmas› ve ge-
                                                           liflmesi ad›na her türlü önlem al›nmal›d›r. Ülke-
                                                           mizin ekonomik anlamda sürdürülebilir ve güçlü
                                                           bir yap›ya kavuflmas› için sanayinin ve ihracat›n
                                                           desteklenmesi gerekmektedir. Çin’in, ekonomisi
                                                           için belirlemifl oldu¤u, yüzde 7’lik büyüme h›z›na
                                                           ulaflmak için ald›¤› önlemlere bakarak, ülkemiz-
                                                           de de yeni ve güçlü bir büyüme oran› belirlene-
                                                           rek, bu hedeflerin tutturulmas› için gereken tüm
                                                           önlemler al›nmal›d›r.


          36 KobiEfor Eylül 2015
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41