Page 52 - KobiEfor_Aralik_2015
P. 52

HABER






















            DAIKIN CEO’su Hasan Önder     Kurulu Baflkan› Enis Turan Er-   oldu¤unu ifade etti: “Kayna¤› se-
          ise yürüttükleri SAKURA projesi  do¤an, yurtd›fl›nda büyük kuru-  çerken biz bu kayna¤a de¤er ka-
          hakk›nda bilgi verdi. SAKURA Ka-  lufllar›n 40-50 bin mühendis ça-  tabilir miyiz diye bak›yoruz.”
          d›n Giriflimci Destek Projesi’nin  l›flt›rd›¤›ndan sözederek Türki-  TeknoSA Genel Müdürü Bü-
          KOSGEB, KalDer ve DAIKIN’›n ifl-  ye’de ise 100 tane yaz›l›m mü-  lent Gürcan, 2.5 milyon çal›flan›
          birli¤iyle hayata geçti¤ini ve s›f›r  hendisi bulman›n bile zor oldu-  bulunan Türkiye perakende sek-
          sermaye ile kad›na ifl imkan› sa¤-  ¤unu söyledi. Vestel’e 40 yaz›l›m  törünün sahada çal›flacak gençler
          land›¤›n› duyurdu. Önder, “6 ay yo-  mühendisi gelmesi halinde hep-  bulmakta zorland›¤›n› dile getirdi.
          ¤un e¤itimin oldu¤u bir sistem uy-  sini çal›flt›rabilece¤ini ifade eden  Ma¤azalar›nda 3 bin çal›flan› bu-
          guluyoruz. Bu projede 3 y›lda ›s›t-  Erdo¤an, ak›ll› televizyonlar ve  lunan TeknoSA ürünlerinin 10 bin
          ma ve so¤utma sektöründe hede-  tüm beyaz eflya ürünlerini 152   noktada sat›ld›¤› bilgisini veren
          fimiz baflar›l› 100 kad›n giriflimciyi  ülkeye ihracat yapan Vestel’in  Gürcan, yeni çal›flanlar bulmada
          oluflturmakt›r” dedi. Ankara SA-  “Neden cep telefonu yapmaya-   s›k›nt› yaflad›klar›n› anlatt›. Türki-
          KURA DAIKIN Bayii Sahibi Müzey-  l›m?” diye yola ç›kt›¤›n› Venus  ye’nin katmade¤eri yüksek ürün-
          yen Karagöz ise projede yeralan  V3’ü gelifltirdiklerini anlatt›.   ler üretmesi gerekti¤ini vurgula-
          ilk 8 giriflimciden biri oldu¤unu bu  Netafl ÇEO’su C. Müjdat Altay,  yan Gürcan, devlet teflviklerinin
          alanda faaliyet yürüterek baflar›  Türkiye’nin en köklü teknoloji  önemine dikkat çekti.
          hikayesi yazmak istedi¤ini aktard›.   flirketi olduklar›n› belirterek, 900
                                          elektronik ve bilgisayar mühen-   Dijitalden kaç›n›lmaz
            Sanayi Devriminden            disi istihdam ettiklerini ve dün-  “Çal›flma Hayat›nda Yeni
            Dijital Devrime Geçifl         yada 180 ülkede yaz›l›m ürünle-  Trendler” Oturumu’nun mode-
            Oturum baflkanl›¤›n›  Hürriyet  rinin kofltu¤unu söyledi. Tekno-  ratörlü¤ünü 24 TV Ekonomi Mü-
          Gazetesi Yazar› ‹smet Berkan’›n  loji aflklar›n›n sonsuza dek de-  dürü Zeliha Saraç  yürüttü.  Kal-
          yürüttü¤ü  “Sanayi Devriminden  vam edece¤ini kaydeden Altay,   Der Yönetim Kurulu Üyesi ve
          Dijital Devrime Geçifl” Oturu-   günümüzde sürdürülebilirli¤in   Vodafone Türkiye ‹K ‹cra Kurulu
          mu’nda dijitalleflmenin etkileri  çok önemli oldu¤una de¤indi.   Baflkan Yard›mc›s› P›nar Kalay,
          ele al›nd›. ‹smet Berkan, bilgiyi  “Ar-Ge ad›m ad›m ›zd›rapt›r” di-  her fleyin dijitalleflmeye bafllad›-
          iflleyen sektör; biliflimin bile çal›-  yen Altay, Ar-Ge’nin 5 dakikada  ¤›n›, insanlar›n fiziksel ihtiyaç-
          flan bulmakta zorland›¤›na de-   Befliktafl bir ifl olmad›¤›n› dile  lardan daha fazla dijital ürünlere
          ¤indi. Berkan, sürdürülebilir ol-  getirdi. ‹nsan kayna¤› ve parasal  para vermeye bafllad›¤›n› hat›r-
          man›n yolunun bir ad›m sonray›  kayna¤›n iflletmeler için önemin-  latt›. Kalay, dijitalleflmenin arac›-
          düflünmekten geçti¤ini söyledi.    den sözederek, Netafl’›n insan  lar› ortadan kald›rd›¤›n› hat›rlat-
            Vestel fiirketler Grubu ‹cra   kayna¤› aç›s›ndan oldukça çekici  t›: “Mikroçipi olan her fley inter-
                                                                          nete ba¤lan›yor. Mikroçipler o
                                                                          kadar küçüldü ki insana, hayvana
                                                                          ve nesnelere tak›labiliyor. Önü-
                                                                          müzdeki dönem nesnelerin in-
                                                                          terneti dönemi olacak. Örne¤in
                                                                          sürücüsüz araçlar art›k a¤›rl›k
                                                                          kazanacak. Robotlar trendi bafl-
                                                                          layacak.” ‹nsanlar›n daha duygu-
                                                                          sal daha yarat›c› ifllerde baflar›l›
                                                                          olaca¤›n› ve robotlar›n servis ve
                                                                          üretimde daha a¤›rl›k kazanaca-
                                                                          ¤›n› dile getiren Kalay, flirketle-

          52 KobiEfor Aral›k 2015
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57