Page 53 - KobiEfor_Aralik_2015
P. 53
Son 5 y›ld›r en çok giriflimcilik
konusunun her platformda dile
getirildi¤ini hat›rlatan Sönmez,
kamunun bir yol haritas› ortaya
koydu¤unu ancak giriflimcili¤e
yat›r›m›n en stratejik alan›n›n
e¤itim oldu¤unu savundu. Sön-
mez, flunlar› söyledi: “E¤itime
rin bu dönem daha fazla bireysel Giriflimci risk al›r,
ihtiyaçlara önem vermesi gerek- f›rsatlar› görür yat›r›m giriflimcilik konusunda
ti¤ini anlatt›. en verimli ve kestirme aland›r.
Kariyer.net Genel Müdürü Yu- Bu nedenle özel kesimde ve ka-
suf Azoz ise flunlar› söyledi: “Kü- Yalç›n muda giriflimci e¤itimi katmade-
Sönmez
reselleflme 3. evresinde. ‹lk küre- ¤eri en yüksek yat›r›m konusu
selleflmede ülkeler aras›nda re- olarak ele al›nmal›d›r. Misal ve-
kabet vard›. ‹kinci aflamada ulus- recek olursam; Türkiye’de üni-
lararas› flirketlerin rekabeti a¤›r- versite mezunu giriflimci oran›
l›k kazand›. Üçüncü evrede ise bi- 2006 y›l›nda yüzde 15.30’du. Bu
reylerin birbiriyle rekabet etti¤i oran 2013'te yüzde 44'e yükseldi.
bir döneme girdik. ‹nternet s›n›r- Bu bize, e¤itilmifl gençlerin art›k
lar› ortadan kald›rd›. Bu geliflim giriflimcili¤i alternatif bir kariyer
insanlar›n hayat tarzlar›n› da etki- olarak seçmeye bafllad›¤›n› gös-
ledi. Dijital dönüflüm ve h›z var. 20 teriyor. E¤itimle birlikte ihtiyaç-
y›l önce e-posta yoktu. Kurye sis- Giriflimcilik Oturumu’nun mo- tan dolay› giriflimcilik faaliyeti
temiyle çal›fl›rd›k.” Dijital dönü- deratörlü¤ünü TOSYÖV Yönetim azal›yor, f›rsata dayal› giriflimci-
flümün firmalar› yok etti¤ini dile Kurulu Baflkan› ve KobiEfor Der- lik faaliyeti art›yor.”
getiren Azoz, içinde bulundu¤u- gisi Sahibi Yalç›n Sönmez yürüt- Giriflimci e¤itiminde model it-
muz dönemde yap›lmas› gere- tü. Sönmez, giriflimci tan›m›yla halinin do¤ru olmad›¤›n› vurgu-
kenleri ise flöyle s›ralad›: “Çal›- bafllad›¤› konuflmas›nda giriflim- layan Yalç›n Sönmez, her ülkenin
flanlar esnek ve de¤iflime aç›k ol- cili¤in bir iflletmecilik felsefesi- giriflimcilik kültürünü kendi kül-
mal›. Sorgulanmal›. Yoksa baflka- nin ötesinde bir yaflam felsefesi türel miras› içinde gelifltirmek
s› sorguluyor. Tak›m çal›flmas› oldu¤unu söyledi. Türkiye’de giri- zorunda oldu¤unu çünkü top-
a¤›rl›k kazanmal›. ‹letiflimde yüz- flimci potansiyelinin yüzde 30’un lumlar›n tarihsel süreç içinde
yüze iletiflimi tercih etmeliyiz.” üzerinde fakat giriflimci say›s›n›n oluflan, genetik kültürel kodlar›-
KalDer Yönetim Kurulu Üyesi az oldu¤unu belirten Sönmez, n›n bulundu¤unu savundu. Sön-
ve LC Waikiki Yönetim Kurulu “Bu yüksek giriflimci potansiyeli- mez, flu noktalara de¤indi: “De-
Üyesi Necip Özçer ise bireylerin ni de¤erlendirdi¤imiz zaman sür- mek ki; Türkiye’de oluflturaca¤›-
rekabetinin önplana ç›kt›¤› bir dürülebilir kalk›nma ve ekonomi- m›z giriflimcilik e¤itimi modeli,
dünyada yafland›¤›n› belirterek, de reel yüksek büyümeyi yakala- kültürel miras›m›z›n engel un-
“Bireylerin sorumluluklar› art›- m›fl olaca¤›z. Bunu nas›l yapar›z surlar›n›n ay›klanmas›, fakat
yor. Çal›flt›¤› yerde memnuniyet sorusuna gelindi¤inde verilecek modernleflmeye güç sa¤layan
için d›fl motivasyondan iç moti- tek bir yan›t›m var: Düflünüfl tar- unsurlar›n›n korunmas› yoluyla
vasyona dönülüyor. ‹nsanlar, ifl, z›m›z›, ifl yapma fleklimizi, e¤itim yarat›lacakt›r. fiu da çok önemli-
efl ve afl d›fl›nda kendilerinin ye- yap›m›z› ve engelleyici al›flkanl›k- dir ve deneylerle sabittir. ‹stan-
rald›¤› yeni bir olgunun peflinde lar›m›z› derin bir restorasyona bul’da uygulad›¤›n›z giriflimci
kofluyor. Motivasyon ve çal›flan tabi tutmam›z kaç›n›lmazd›r” diye e¤itimi ile ald›¤›n›z sonuçlar› A¤-
mutlulu¤u böyle sa¤lan›yor” dedi. konufltu. r›’da alamazs›n›z. Bu nedenle
Türkiye’de makro düzeyde giri-
Aral›k 2015 KobiEfor 53