Page 84 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 84
SEKTÖR/B‹L‹fi‹M
‘Y Kufla¤›’n› cezbetmek kolay-elde tutmak zor
Hakk›nda çok fley duydu¤u-
muz bu Y Kufla¤› kimlerden olu-
flur? Bilgi ald›¤›n›z kayna¤a ba¤-
l› olarak – bu konu hakk›nda ol-
dukça fazla say›da makale, kitap iflletmelerin kullan›c› deneyimi-
ve çal›flma bulunuyor –1980’lerin nin pozitif olmas›n› nas›l sa¤la-
bafl› ile 2000 aras› dönemde do- yaca¤›na örnek teflkil ediyor. IFS
¤anlara Y Kufla¤› ad› veriliyor. Yi- Lobby her bir ayr› kullan›c› ile il-
ne bu kaynaklarda, Y Kufla¤›’n›n gili tamamen özellefltirilebilir ve
karakteri genel olarak talepkar, ifllemeye uygun bilgi sa¤layarak,
itibar peflinde koflan, bencil ve Martin bir göreve ya da sürece dair iflin
unvan sahibi olarak belirtiliyor. Gunnarsson veya durumun aç›k ve ›smarlama
Bu bir dedi¤i iki edilmeyen sel- görünümünü sunuyor.
fie ba¤›ml›s› hükümdarlar› pek ERP sistemiyle aktif ba¤lant›:
çok kifli taraf›ndan “The Greatest çal›flma saatleri, ak›ll› telefonlar, Y Kufla¤› kendi iletiflim ve bilgi tü-
Generation” (En Büyük Kuflak) tabletler, ak›ll› saatler ve yapt›k- ketimi yolunu gelifltirmifl durum-
nam›yla an›lan büyükanne ve bü- lar› yaz›l›m seçimi oluyor. Günü- da. Bu yetene¤i ifl sisteminin s›-
yükbabalar ile k›yaslad›¤›m›zda, Y müz iflverenleri çal›flanlar›n›n n›rlar› içinde dizginlemek varken
Kufla¤› “En Kötü Nesil” tabirinin yaz›l›m beklentilerini karfl›laya- neden onunla savaflal›m? Örne-
kibar söylenifli mi oluyor? cak güçte donan›m› da sa¤lamak ¤in; IFS’te, bu tür kullan›c›lar için
IFS Ürün Stratejileri ve IFS zorundalar. Yetenekli, ak›ll› ve IFS Streams’i lanse ettik. Bu, ki-
Labs Direktörü Martin Gunnars- pratik bir donan›m sunmak, genç fliyi kendi ifliyle ilgili bir ö¤ede ya
son’a göre kesinlikle de¤il. Y Ku- yetenekleri cezbetmek konusun- da süreçte de¤ifliklik oldu¤unda
fla¤› çok çal›flkan, teknoloji me- da etkili oluyor. Ancak çal›flanla- aktif olarak uyaran bir bildirim
rakl›s›, hedefe dönük, esnek ve r› uzun vadede elde tutmaya yar- özelli¤i. Bu uyar›lar kullan›c›n›n
de¤iflime aç›k. S›kl›kla medeni d›mc› olmuyor. Di¤er bir deyiflle tercih etti¤i ekranda – ak›ll› tele-
görüfllü, faydal› olmaya ve fark p›r›lt›l› nesneler, özellikle de bu fon, tablet veya ak›ll› saat - beliri-
yaratmaya gerçekten istekli ola- nesneleri çal›flt›ran yaz›l›m, kul- yor (ilk olarak IFS’in ERP sektö-
rak tarif ediliyor. ‹fl-hayat denge- lan›c›n›n beklentilerini karfl›la- rüne kazand›rd›¤› bir yenilik). Bu
sini k›ran k›rana kariyer müca- m›yorsa Y Kufla¤› sadakatini kay- uyar›larla ifllem yaparken, Y Ku-
delesinin üstünde tutuyor ve bediyor.” fla¤› sakinleri t›klama veya sis-
iflyerini önceki nesillerin hayal Gunnarsson, flirketin karar temde gezinme konusunda k›s›t-
bile edemeyece¤i yollarla can- mercilerinin dikkate almas› ge- lamalara maruz kalmak istemi-
land›rmak ve harekete geçirmek reken baz› noktalar› flöyle özetli- yor. ‹flte bu nedenle IFS Uygula-
için yöneticiler ve çal›flanlarla s›- yor: malar›, IFS Ak›ll› Kiflisel Asistan
k› ba¤lar kuruyor. “Donan›m genç yetene¤i flir- (AKA) ad› verilen ve kullan›c›lar›n
Gunnarsson, “Bir fley daha: kette tutmaya yetmiyor: Y Kufla- yaln›zca seslerini kullanarak IFS
‘onlar’ say›ca çok fazla. Oranlar- ¤›’n› cezbetmek istiyorsan›z, Uygulamalar› içerisinde veri ara-
la konuflmak gerekirse, Y Kufla¤› ak›ll› telefon ve tablet gibi dona- mas›n› ve güncellemesini müm-
Amerika Birleflik Devletleri’nin n›m yat›r›mlar›n›z› benzer yaz›- kün k›lan bir sesle aktifleflen
toplam nüfusunun yaklafl›k üçte l›m yat›r›mlar›yla tamamlamay› kontrol özelli¤i bulunuyor.
birini oluflturuyor” diyor. unutmay›n. Sosyalli¤in potansiyelinden
Peki, bu yeni çal›- Kullan›labilirlik taht›n sahibi: faydalan›n: Y Kufla¤› sakinleri
flan grubunun bir ifl- Y Kufla¤›’n›n çal›flma araçlar›n- ba¤›ms›z sorun çözücü olmaktan
verenden beklenti- dan beklentileri hakk›nda konu- ziyade tak›m çal›flmas›n›n parça-
leri nedir? Gunnars- flurken bu noktay› es geçmek s› olmaya meyilliler. Bunun en
son, flunlar› anlat›- mümkün de¤il. fiirket uygulama- belirgin gözlem yeri, hayat›n tüm
yor: “Medyada yera- lar› sa¤lay›c›s› deneyimimizden yönlerinin iletildi¤i, foto¤raflan-
lan popüler tan›m- yararlan›rken kullan›m› kolay, d›¤›, etiketlendi¤i ve paylafl›ld›¤›
lar okundu¤unda, Y cazip ve çok iyi yap›land›r›labilir sosyal medya. Biz IFS’te bu ko-
Kufla¤›’n›n maksi- çal›flma ortam›n›n kullan›c› nuyu çok düflündük ve sonunda
mum esneklik sa¤- memnuniyetinde ve uzun vadede IFS Talk’› ç›kard›k. IFS Talk, ERP
layan araçlar istedi- çal›flan› flirkette tutma konusun- sisteminin güvenli duvarlar› içe-
¤i anlafl›l›yor. Bu ta- da önemli rol oynad›¤›n› çok aç›k risinde ifl arkadafllar›n›zla Twit-
leplerin tercümesi flekilde gördük. IFS Applications ter’daki gibi konuflabilece¤iniz
ço¤unlukla esnek 9 ile piyasaya sürülen IFS Lobby, bir platform sunuyor.”
84 KobiEfor Kas›m 2015