Page 80 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 80

SEKTÖR/B‹L‹fi‹M



             “Tüm Türkiye teknopark olmal›”

               Biliflim sektörünün 2015 y›l›n-  ren Tabak, flu noktalara dikkat
            da yüzde 12 büyüme ile 78 milyar  çekiyor: “Yerli yaz›l›m›n ve hizmet  ‹. ‹lker
                                                                            Tabak
            TL’ye ulaflmas› öngörülüyor.     sektörünün güçlendirilmesi ge-
               Tahminlerin gerçekleflmesi    rekmektedir. 2016’da devreye
            için Türkiye’deki seçim atmosfe-  al›nacak 4.5G ile bu konuda at›lan  tör iflbirli¤i yayg›nlaflt›r›lmal›d›r.
            rinden ç›km›fl olmas› gerekti¤ini  ad›mlar›n süreklili¤i sa¤lanmal›-  Kendi üretip kullanmad›¤›n›z bir
            belirten, Türkiye Biliflim Derne¤i  d›r. Yerli biliflim teknolojilerinin  çözümü baflkas›na satman›z
            (TBD) Baflkan› ‹. ‹lker Tabak,   üretilmesinin ve yaln›zca yurti-  mümkün de¤ildir” diyor.
            flunlar› söylüyor: “2015 y›l› büyü-  çinde kullan›lmas›n›n yan›s›ra  KOB‹’lerde ‘Biliflimsizlik Mali-
            mesinin beklenen düzeyde olma-  birbirinden de¤erli birçok biliflim  yeti’ kavram›n›n KOB‹’lerin gün-
            yaca¤›n› varsayabiliriz. Seçime  çözümünün uluslararas› pazar-  demine gelmesini sa¤lamak ge-
            endeksli yaflamaktan kurtulma-   larda da yeralmas›n› sa¤lamak  rekti¤inin alt›n› çizen Tabak, “KO-
            m›z gerekir. Siyasetin ekonomi  gerekmektedir. Üretti¤imizi yurt-  B‹’lerin yapaca¤› yat›r›mlarda,
            üzerinde bu kadar etkili olmas›  d›fl›na da satmal›y›z. Bunun için  yaln›zca harcamalara göre de-
            do¤al olarak etkisini gösteriyor.  verilen teflviklerin artarak sür-  ¤erlendirme yapmay›p özellikle
            Projeler seçimden sonraya erte-  mesi gereklidir. Tüm Türkiye ge-  biliflim alan›ndaki yat›r›mlar› ile
            leniyor. Kamu kurumlar›n›n liya-  nel amaçl› teknopark olarak gö-  elde edecekleri kazançlar› da
            kata dayal› yönetilmesi ile bu so-  rülüp desteklerin ve vergi muafi-  göstermek gerekir. Biliflimsizlik
            runlar›n afl›laca¤›n› umuyoruz.  yetlerinin teknoparklarla s›n›rl›  maliyetinin, bir biliflim sistemini
            Biliflim alan›ndaki proje ve yat›-  olmas› uygulamas›ndan vazgeçil-  kullanmamaktan, eksik ya da
            r›mlar ile bu konudaki her türlü  melidir.”                    yanl›fl kullanmaktan dolay› katla-
            e¤itim stratejileri devlet politika-  Biliflimde yerli üretimde dev-  n›lmak zorunda kal›nan maliyet
            s› olarak belirlenmelidir. “Biliflim  let deste¤inin olmas› gerekti¤ini  oldu¤u unutulmamal›d›r. KO-
            Stratejisi’nin ülkemizin büyüme  aktaran Tabak, “Üretimi ihraca-  B‹’lerin uygun maliyetli uygula-
            stratejisinin ayr›lmaz bir parças›  ta çevirecek yat›r›mlara kayd›r-  malar için bulut biliflimden yarar-
            oldu¤unu ve 2023 hedeflerine    mal› ve  bölgesel avantajlar›  lanmalar› gerekti¤i de unutulma-
            ulaflman›n ancak biliflim teknolo-  kullanarak KOB‹’lere a¤›rl›k  mal›. Bu konu 3-5 Aral›k 2015
            jilerinin katk›s›yla gerçekleflebi-  vermelidir. Yerli üretim olarak  günlerinde Ankara’da gerçeklefl-
            lece¤ini unutmamal›y›z.”        yaln›zca kamunun kendi kay-    tirece¤imiz TBD 32. Ulusal Bili-
               Yürütülmesi gereken program  naklar› ile yapt›¤› üretim alg›s›  flim Kurultay› kapsam›nda ele
            ve projeler hakk›nda görüfl bildi-  terkedilmelidir. Kamu özel sek-  al›nacakt›r” bilgisini veriyor.


           Türkiye’nin biliflim sektörü hareketli                           sinde dijital ekonomi 4.2 trilyon
                                                                           dolarl›k bir paya sahip olacak. S›-
              Microsoft Türkiye’nin Yeni Ge-  yar olacak. Bu yükselifl 4.5 trilyon  n›rl› zamanda s›n›rs›z verinin
           nel Müdürü Murat Kansu, sektö-  dolar katmade¤er yaratacak. Bu-  oluflturdu¤u yeni bir dünya yafl›-
           rün gelece¤ini bugün 5 ana tren-  gün 3 milyar insan›n internete  yoruz.
           din belirledi¤ini söylüyor: “Büyük  ba¤l› cihaz› var. Kifli bafl› cihaz  Murat Kansu, Türkiye biliflim
           Veri”, “Kurumsal Sosyal A¤lar”,  adedi 4’e ç›kacak. IoT’nin farkl›  sektörünün hareketli bir dönem
           “Mobil Çözümler”, “Güvenlik” ve  sektörlerde 4-11 trilyon dolar ara-  geçirdi¤ini belirterek, “Türki-
           “Bulut”.  Dijital dünya, IoT ile her 2  s›nda pazar yaratmas› bekleniyor.   ye’de yeni yat›r›mlar kadar mev-
           senede bir 2 kat büyüyor. ‹nterne-  Mobilite yayg›nlafl›yor: Dün-  cut yat›r›mlar›n modernizasyonu
           te ba¤l› cihaz adedi art›yor.   yada bugün 1 milyar ak›ll› telefon  ve verimlili¤ine yönelik çal›flma-
              2009: 900 milyon, 2020: 24 mil-  var. Türkiye’de her 10 telefondan  lar, dolay›s›yla mobilite ve bulut
                                           9’u ak›ll›.                     biliflim sistemleri de büyük bir
            Murat                             Bulut teknolojileri pazar› bü-  önem tafl›yor” diye konufluyor.
            Kansu                          yüyor: 2012’de 111 milyar dola-   Microsoft’a iliflkin de bilgi akta-
                                           ra, 2013’te 131 milyar dolara   ran Kansu, flu noktalara dikkat
                                           ulaflt›. (IDC). 2015’te bulut biliflim  çekiyor: “Microsoft Türkiye olarak
                                           dünyada 14 milyon yeni ifl f›rsat›  her sene pazar›n 2 kat› üzerinde
                                           yaratacak, 1.1 trilyon dolar yak›n  bir büyüme sergiledik. Bu sene
                                           bir gelir sa¤layacak.           yüzde 3.5 büyüme hedefliyoruz.
                                              Kurumsal flirketler büyük bir  KOB‹’ler ve kamuya odakl› bulut
                                           dijital transformasyon yafl›yor:  çözümlerimiz Türkiye’ye yat›r›m
                                           2016'da G20 ülkelerinin GSMH'-  anlam›nda önceliklerimiz olacak.”

           80 KobiEfor Kas›m 2015
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85