Page 80 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 80
SEKTÖR/B‹L‹fi‹M
“Tüm Türkiye teknopark olmal›”
Biliflim sektörünün 2015 y›l›n- ren Tabak, flu noktalara dikkat
da yüzde 12 büyüme ile 78 milyar çekiyor: “Yerli yaz›l›m›n ve hizmet ‹. ‹lker
Tabak
TL’ye ulaflmas› öngörülüyor. sektörünün güçlendirilmesi ge-
Tahminlerin gerçekleflmesi rekmektedir. 2016’da devreye
için Türkiye’deki seçim atmosfe- al›nacak 4.5G ile bu konuda at›lan tör iflbirli¤i yayg›nlaflt›r›lmal›d›r.
rinden ç›km›fl olmas› gerekti¤ini ad›mlar›n süreklili¤i sa¤lanmal›- Kendi üretip kullanmad›¤›n›z bir
belirten, Türkiye Biliflim Derne¤i d›r. Yerli biliflim teknolojilerinin çözümü baflkas›na satman›z
(TBD) Baflkan› ‹. ‹lker Tabak, üretilmesinin ve yaln›zca yurti- mümkün de¤ildir” diyor.
flunlar› söylüyor: “2015 y›l› büyü- çinde kullan›lmas›n›n yan›s›ra KOB‹’lerde ‘Biliflimsizlik Mali-
mesinin beklenen düzeyde olma- birbirinden de¤erli birçok biliflim yeti’ kavram›n›n KOB‹’lerin gün-
yaca¤›n› varsayabiliriz. Seçime çözümünün uluslararas› pazar- demine gelmesini sa¤lamak ge-
endeksli yaflamaktan kurtulma- larda da yeralmas›n› sa¤lamak rekti¤inin alt›n› çizen Tabak, “KO-
m›z gerekir. Siyasetin ekonomi gerekmektedir. Üretti¤imizi yurt- B‹’lerin yapaca¤› yat›r›mlarda,
üzerinde bu kadar etkili olmas› d›fl›na da satmal›y›z. Bunun için yaln›zca harcamalara göre de-
do¤al olarak etkisini gösteriyor. verilen teflviklerin artarak sür- ¤erlendirme yapmay›p özellikle
Projeler seçimden sonraya erte- mesi gereklidir. Tüm Türkiye ge- biliflim alan›ndaki yat›r›mlar› ile
leniyor. Kamu kurumlar›n›n liya- nel amaçl› teknopark olarak gö- elde edecekleri kazançlar› da
kata dayal› yönetilmesi ile bu so- rülüp desteklerin ve vergi muafi- göstermek gerekir. Biliflimsizlik
runlar›n afl›laca¤›n› umuyoruz. yetlerinin teknoparklarla s›n›rl› maliyetinin, bir biliflim sistemini
Biliflim alan›ndaki proje ve yat›- olmas› uygulamas›ndan vazgeçil- kullanmamaktan, eksik ya da
r›mlar ile bu konudaki her türlü melidir.” yanl›fl kullanmaktan dolay› katla-
e¤itim stratejileri devlet politika- Biliflimde yerli üretimde dev- n›lmak zorunda kal›nan maliyet
s› olarak belirlenmelidir. “Biliflim let deste¤inin olmas› gerekti¤ini oldu¤u unutulmamal›d›r. KO-
Stratejisi’nin ülkemizin büyüme aktaran Tabak, “Üretimi ihraca- B‹’lerin uygun maliyetli uygula-
stratejisinin ayr›lmaz bir parças› ta çevirecek yat›r›mlara kayd›r- malar için bulut biliflimden yarar-
oldu¤unu ve 2023 hedeflerine mal› ve bölgesel avantajlar› lanmalar› gerekti¤i de unutulma-
ulaflman›n ancak biliflim teknolo- kullanarak KOB‹’lere a¤›rl›k mal›. Bu konu 3-5 Aral›k 2015
jilerinin katk›s›yla gerçekleflebi- vermelidir. Yerli üretim olarak günlerinde Ankara’da gerçeklefl-
lece¤ini unutmamal›y›z.” yaln›zca kamunun kendi kay- tirece¤imiz TBD 32. Ulusal Bili-
Yürütülmesi gereken program naklar› ile yapt›¤› üretim alg›s› flim Kurultay› kapsam›nda ele
ve projeler hakk›nda görüfl bildi- terkedilmelidir. Kamu özel sek- al›nacakt›r” bilgisini veriyor.
Türkiye’nin biliflim sektörü hareketli sinde dijital ekonomi 4.2 trilyon
dolarl›k bir paya sahip olacak. S›-
Microsoft Türkiye’nin Yeni Ge- yar olacak. Bu yükselifl 4.5 trilyon n›rl› zamanda s›n›rs›z verinin
nel Müdürü Murat Kansu, sektö- dolar katmade¤er yaratacak. Bu- oluflturdu¤u yeni bir dünya yafl›-
rün gelece¤ini bugün 5 ana tren- gün 3 milyar insan›n internete yoruz.
din belirledi¤ini söylüyor: “Büyük ba¤l› cihaz› var. Kifli bafl› cihaz Murat Kansu, Türkiye biliflim
Veri”, “Kurumsal Sosyal A¤lar”, adedi 4’e ç›kacak. IoT’nin farkl› sektörünün hareketli bir dönem
“Mobil Çözümler”, “Güvenlik” ve sektörlerde 4-11 trilyon dolar ara- geçirdi¤ini belirterek, “Türki-
“Bulut”. Dijital dünya, IoT ile her 2 s›nda pazar yaratmas› bekleniyor. ye’de yeni yat›r›mlar kadar mev-
senede bir 2 kat büyüyor. ‹nterne- Mobilite yayg›nlafl›yor: Dün- cut yat›r›mlar›n modernizasyonu
te ba¤l› cihaz adedi art›yor. yada bugün 1 milyar ak›ll› telefon ve verimlili¤ine yönelik çal›flma-
2009: 900 milyon, 2020: 24 mil- var. Türkiye’de her 10 telefondan lar, dolay›s›yla mobilite ve bulut
9’u ak›ll›. biliflim sistemleri de büyük bir
Murat Bulut teknolojileri pazar› bü- önem tafl›yor” diye konufluyor.
Kansu yüyor: 2012’de 111 milyar dola- Microsoft’a iliflkin de bilgi akta-
ra, 2013’te 131 milyar dolara ran Kansu, flu noktalara dikkat
ulaflt›. (IDC). 2015’te bulut biliflim çekiyor: “Microsoft Türkiye olarak
dünyada 14 milyon yeni ifl f›rsat› her sene pazar›n 2 kat› üzerinde
yaratacak, 1.1 trilyon dolar yak›n bir büyüme sergiledik. Bu sene
bir gelir sa¤layacak. yüzde 3.5 büyüme hedefliyoruz.
Kurumsal flirketler büyük bir KOB‹’ler ve kamuya odakl› bulut
dijital transformasyon yafl›yor: çözümlerimiz Türkiye’ye yat›r›m
2016'da G20 ülkelerinin GSMH'- anlam›nda önceliklerimiz olacak.”
80 KobiEfor Kas›m 2015