Page 87 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 87
Gökhan Mendi
mobil uygulama sahiplik oran›
Vodafone ve ‹SO bankac›l›k, sigorta ve ulaflt›rma
sanayicileri yar›na sektörlerinde bulunuyor.
haz›rl›yor ‹flletmelerin dijital haritas›n›
ç›kararak ihtiyaçlar›n› belirle-
mek ve büyüme hedeflerine kat-
Gökhan Ö¤üt k› sa¤layacak çözümler gelifltir- TEB ve SAS’tan
mek üzere ‘Yar›na Haz›r›m Plat-
formu'nu gelifltiren Vodafone Uçtan Uca CRM
Türkiye, sanayicileri dijital gele- Süreci Yönetimi
ce¤e haz›rlamak amac›yla ‹stan-
bul Sanayi Odas› (‹SO) ile strate- Rekabetin ve müflteri bek-
jik bir iflbirli¤ine imza att›. lentilerinin her geçen gün artt›-
‹SO üyesi 17 bin firman›n bu ¤› bir pazarda müflteri ile olan
f›rsatlardan yararlanmas› ve ya- tüm etkileflimleri içeren CRM
r›na bugünden haz›rlanmalar›, operasyonlar›n›n önemi flüphe-
Vodafone’un sundu¤u dijital çö- siz çok büyük. Bu gerçekten yo-
zümler ile sa¤lanacak. ‹flbirli¤i la ç›kan Türk Ekonomi Bankas›
süresince Vodafone, ‹SO üyeleri- (TEB), CRM döngüsü içindeki
nin dijital koçluk sürecini üstle- tüm süreçleri entegre etmek ve
necek ve y›l içinde gösterilen ge- optimize etmek için kapsaml›
liflim, üye firmalara ara de¤er- bir çal›flma bafllatt›.
lendirme raporlar› ile sunulacak. Kampanyalar›n etkinli¤ini an›
‹SO ile yap›lan iflbirli¤ini de- an›na takip edip gerekti¤inde
¤erlendiren Vodafone Türkiye h›zla aksiyon alman›n baflar›
CEO’su Gökhan Ö¤üt, flunlar› için kaç›n›lmaz oldu¤unun bilin-
‹SO üyesi firmalarla yap›lan söyledi: “fiirketlerin Dijital Dönü- cinde olan TEB, tüm CRM dön-
araflt›rmalar, flirketlerin büyük flümü’ne liderlik eden marka ol- güsünün bir bütün olarak ele
ço¤unlu¤unun verimliliklerini ma vizyonumuzla, ihtiyaçlara uy- al›nmas› gerekti¤i vizyonuyla
art›racak dijital çözümler kullan- gun inovatif teknolojiler geliflti- SAS ile birlikte “Uçtan Uca CRM
mad›¤›n› gösteriyor. Buna göre, rerek, keskin rekabet ortam›nda Süreci” ad›n› verdi¤i projeyi ha-
her 10 iflletmeden 8'inin müflteri iflletmelerin ellerindeki kaynak- yata geçirdi. Projede SAS, SnA
yönetimini ve ba¤l›l›¤›n› art›racak lar› daha iyi ve verimli kullanma- Dan›flmanl›k’la ifl ortakl›¤› yapt›.
çözüme ihtiyac› var ve sadece lar›na öncülük ediyoruz. ‹lk etap- TEB “Uçtan Uca CRM Süreci”
yüzde 40'› bu yaz›l›mlar› kullana- ta iflletmelerin dijital haritas›n› projesi kampanya geri dönüflle-
rak yüzde 35’e varan oranda da- ç›karmak ve ihtiyaçlar›n› belirle- rinde ve dolay›s›yla gelirlerinde
ha fazla müflteri aday›na eriflebi- mek için gerçeklefltirdi¤imiz önemli art›fl elde edilmesini
liyor. Her 10 iflletmeden 6’s› sa- araflt›rmada, ‹SO üyesi firmala- sa¤lad›. Sonuçlar›n günlük ola-
hada araç kullan›yor, ancak yüz- r›n ortalama dijitalleflme endek- rak SAS Datamart’lar›nda top-
de 15’e varan yak›t tasarrufu sini yüzde 56 olarak hesaplad›k. lanmas› sayesinde kampanya
yapmalar›n› sa¤layan Araç Takip Vodafone ‹fl Orta¤›m kapsam›nda süreç iyilefltirmeleri ve kam-
Çözümü’nü bu iflletmelerin yüz- sundu¤umuz çözümlerle bu ora- panyalarda an›nda aksiyon al-
de 52'si kullanm›yor. Her 10 ifl- n› yükseltmeyi hedefliyoruz. ‹fl- mak çok kolay hale geldi.
letmeden 7'sinin ürün yönetimini letmelerin yar›na bugünden ha- TEB Bireysel ve Özel Banka-
art›racak çözüme ihtiyac› var, z›r olmalar› ve Dijital Dönü- c›l›k K›demli Genel Müdür Yar-
ancak yüzde 51'i bu yaz›l›mlar› flüm’lerini tamamlamalar› için d›mc›s› Gökhan Mendi, iflbirli¤i
kullanmayarak yüzde 28’e varan en büyük destekçileri olmay› hakk›nda flunlar› söyledi: “SAS
oranda sat›fllar›n› art›rma f›rsat›- sürdürece¤iz.” çözümlerinin farkl› ortamlarda
n› kullanm›yor. ‹stanbul Sanayi Odas› Baflka- bulunan büyük ve farkl› verile-
Özellikle 100 ve üzeri çal›flan› n› Erdal Bahç›van ise flunlar› ri h›zl› iflleyebilme yetisini
olan büyük iflletmelerde ise sa- belirtti: “Dijitalleflmenin özel- SAS’›n modelleme yetenekle-
hada çal›flan› olan her 4 iflletme- likle ifl yap›fl biçimlerini de¤iflti- riyle birlefltirerek CRM süreci-
den 3’ü saha çal›flanlar›na ak›ll› rerek sanayide de dönüflümün ni ayn› çat› alt›nda toplad›k ve
cihaz sa¤l›yor. Ancak, bu ifllet- öncüsü olaca¤›na inan›yoruz. bir döngü haline getirmeyi ba-
melerden 3’te 2’si flirket cihazla- Bu inançla, üyelerimizin yar›n›n flard›k. Bu, gerek gelirlerde
r›ndaki verilerin güvenli¤ini çal›- dijital dünyas›na haz›rlanabil- sa¤lad›¤› art›flla, gerek çal›-
flanlara b›rak›yor. Her 5 flirketten mesi için gereken deste¤i ver- flanlar›n ifl yükünü azaltmas›y-
biri müflterilerine yönelik mobil mek üzere Vodafone ile iflbirli¤i la bankam›z için pozitif etki ya-
uygulama sahibiyken en yüksek yap›yoruz.” ratan bir proje oldu.”
Kas›m 2015 KobiEfor 87