Page 87 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 87

Gökhan Mendi




                                           mobil uygulama sahiplik oran›
            Vodafone ve ‹SO                bankac›l›k, sigorta ve ulaflt›rma
            sanayicileri yar›na            sektörlerinde bulunuyor.
            haz›rl›yor                        ‹flletmelerin dijital haritas›n›
                                           ç›kararak ihtiyaçlar›n› belirle-
                                           mek ve büyüme hedeflerine kat-
                               Gökhan Ö¤üt  k› sa¤layacak çözümler gelifltir-  TEB ve SAS’tan
                                           mek üzere ‘Yar›na Haz›r›m Plat-
                                           formu'nu gelifltiren Vodafone      Uçtan Uca CRM
                                           Türkiye, sanayicileri dijital gele-  Süreci Yönetimi
                                           ce¤e haz›rlamak amac›yla ‹stan-
                                           bul Sanayi Odas› (‹SO) ile strate-  Rekabetin ve müflteri bek-
                                           jik bir iflbirli¤ine imza att›.   lentilerinin her geçen gün artt›-
                                              ‹SO üyesi 17 bin firman›n bu  ¤› bir pazarda müflteri ile olan
                                           f›rsatlardan yararlanmas› ve ya-  tüm etkileflimleri içeren CRM
                                           r›na bugünden haz›rlanmalar›,    operasyonlar›n›n önemi flüphe-
                                           Vodafone’un sundu¤u dijital çö-  siz çok büyük. Bu gerçekten yo-
                                           zümler ile sa¤lanacak. ‹flbirli¤i  la ç›kan Türk Ekonomi Bankas›
                                           süresince Vodafone, ‹SO üyeleri-  (TEB), CRM döngüsü içindeki
                                           nin dijital koçluk sürecini üstle-  tüm süreçleri entegre etmek ve
                                           necek ve y›l içinde gösterilen ge-  optimize etmek için kapsaml›
                                           liflim, üye firmalara ara de¤er-  bir çal›flma bafllatt›.
                                           lendirme raporlar› ile sunulacak.   Kampanyalar›n etkinli¤ini an›
                                              ‹SO ile yap›lan iflbirli¤ini de-  an›na takip edip gerekti¤inde
                                           ¤erlendiren Vodafone Türkiye     h›zla aksiyon alman›n baflar›
                                           CEO’su Gökhan Ö¤üt, flunlar›      için kaç›n›lmaz oldu¤unun bilin-
              ‹SO üyesi firmalarla yap›lan  söyledi: “fiirketlerin Dijital Dönü-  cinde olan TEB, tüm CRM dön-
           araflt›rmalar, flirketlerin büyük  flümü’ne liderlik eden marka ol-  güsünün bir bütün olarak ele
           ço¤unlu¤unun verimliliklerini   ma vizyonumuzla, ihtiyaçlara uy-  al›nmas› gerekti¤i vizyonuyla
           art›racak dijital çözümler kullan-  gun inovatif teknolojiler geliflti-  SAS ile birlikte “Uçtan Uca CRM
           mad›¤›n› gösteriyor. Buna göre,  rerek, keskin rekabet ortam›nda  Süreci” ad›n› verdi¤i projeyi ha-
           her 10 iflletmeden 8'inin müflteri  iflletmelerin ellerindeki kaynak-  yata geçirdi. Projede SAS, SnA
           yönetimini ve ba¤l›l›¤›n› art›racak  lar› daha iyi ve verimli kullanma-  Dan›flmanl›k’la ifl ortakl›¤› yapt›.
           çözüme ihtiyac› var ve sadece   lar›na öncülük ediyoruz. ‹lk etap-  TEB “Uçtan Uca CRM Süreci”
           yüzde 40'› bu yaz›l›mlar› kullana-  ta iflletmelerin dijital haritas›n›  projesi kampanya geri dönüflle-
           rak yüzde 35’e varan oranda da-  ç›karmak ve ihtiyaçlar›n› belirle-  rinde ve dolay›s›yla gelirlerinde
           ha fazla müflteri aday›na eriflebi-  mek için gerçeklefltirdi¤imiz  önemli art›fl elde edilmesini
           liyor. Her 10 iflletmeden 6’s› sa-  araflt›rmada, ‹SO üyesi firmala-  sa¤lad›. Sonuçlar›n günlük ola-
           hada araç kullan›yor, ancak yüz-  r›n ortalama dijitalleflme endek-  rak SAS Datamart’lar›nda top-
           de 15’e varan yak›t tasarrufu   sini yüzde 56 olarak hesaplad›k.  lanmas› sayesinde kampanya
           yapmalar›n› sa¤layan Araç Takip  Vodafone ‹fl Orta¤›m kapsam›nda  süreç iyilefltirmeleri ve kam-
           Çözümü’nü bu iflletmelerin yüz-  sundu¤umuz çözümlerle bu ora-    panyalarda an›nda aksiyon al-
           de 52'si kullanm›yor. Her 10 ifl-  n› yükseltmeyi hedefliyoruz. ‹fl-  mak çok kolay hale geldi.
           letmeden 7'sinin ürün yönetimini  letmelerin yar›na bugünden ha-    TEB Bireysel ve Özel Banka-
           art›racak çözüme ihtiyac› var,  z›r olmalar› ve Dijital Dönü-    c›l›k K›demli Genel Müdür Yar-
           ancak yüzde 51'i bu yaz›l›mlar›  flüm’lerini tamamlamalar› için   d›mc›s› Gökhan Mendi, iflbirli¤i
           kullanmayarak yüzde 28’e varan  en büyük destekçileri olmay›     hakk›nda flunlar› söyledi: “SAS
           oranda sat›fllar›n› art›rma f›rsat›-  sürdürece¤iz.”              çözümlerinin farkl› ortamlarda
           n› kullanm›yor.                    ‹stanbul Sanayi Odas› Baflka-  bulunan büyük ve farkl› verile-
              Özellikle 100 ve üzeri çal›flan›  n› Erdal Bahç›van ise flunlar›  ri h›zl› iflleyebilme yetisini
           olan büyük iflletmelerde ise sa-  belirtti: “Dijitalleflmenin özel-  SAS’›n modelleme yetenekle-
           hada çal›flan› olan her 4 iflletme-  likle ifl yap›fl biçimlerini de¤iflti-  riyle birlefltirerek CRM süreci-
           den 3’ü saha çal›flanlar›na ak›ll›  rerek sanayide de dönüflümün   ni ayn› çat› alt›nda toplad›k ve
           cihaz sa¤l›yor. Ancak, bu ifllet-  öncüsü olaca¤›na inan›yoruz.   bir döngü haline getirmeyi ba-
           melerden 3’te 2’si flirket cihazla-  Bu inançla, üyelerimizin yar›n›n  flard›k. Bu, gerek gelirlerde
           r›ndaki verilerin güvenli¤ini çal›-  dijital dünyas›na haz›rlanabil-  sa¤lad›¤› art›flla, gerek çal›-
           flanlara b›rak›yor. Her 5 flirketten  mesi için gereken deste¤i ver-  flanlar›n ifl yükünü azaltmas›y-
           biri müflterilerine yönelik mobil  mek üzere Vodafone ile iflbirli¤i  la bankam›z için pozitif etki ya-
           uygulama sahibiyken en yüksek   yap›yoruz.”                      ratan bir proje oldu.”
                                                                                       Kas›m 2015 KobiEfor 87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92