Page 61 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 61

müflteri, referans getirecektir.  ajanslar toplulu¤u olarak alg›lan-
          Kendi sektörünün lider ve önemli  mas›n› en h›zl› flekilde sa¤lamak
          firmalar›yla çal›flmaya özen gös-  istiyoruz.”
          teriyoruz” diye konufluyor.        Simit Saray›, SunExpress gibi
            Geçen y›l Krombera’n›n yüzde  hizmet verdikleri markalar›n ta-
          100 büyüdü¤ünü, bu y›l da yüzde  lebi do¤rultusunda onlar›n yurt-
          100’e yak›n büyüme hedefledi¤ini  d›fl›ndaki medya hesaplar›n› yö-
          aç›klayan Özdemir, Krombera h›z-  nettiklerini ve o kitleye yönelik di-
          l› ve sa¤l›kl› büyüdükçe, marka-  jital çal›flmalar›n› yürüttüklerini
          lardan gelen özellikle video pro-  ifade eden Özdemir, “Yurtd›fl›n-
          düksiyon, animasyon ve iletiflim  daki operasyonlar›m›z do¤rultu-
          dan›flmanl›¤› alan›ndaki talepleri  sunda Almanca ve ‹ngilizce hiz-
          karfl›lamak için yeni ad›mlar att›k-  met veriyoruz. Marka nerelerde
          lar›n› anlat›yor: “Probera Prodük-  bizim sorumluluk almam›z› isti-
          siyon Ajans›, Berabera PR&Etkin-  yorsa ona uygun bir hizmet pake-
          lik Ajans›, Anibera Animasyon   ti oluflturuyoruz” diye konufluyor.
          Ajans› böyle kuruldu. Video pro-  Yapt›klar› iflin müflteriye dokun-
          düksiyon hizmeti veren Probera,  may›, birebir iletiflimi ve telefo-
          reklam ve viral prodüksiyonlar,  nun ucunda olmay› gerektirdi¤ini
          tan›t›m filmlerinin yan›s›ra tele-  vurgulayan Özdemir, gerekti¤in-
          vizyon kanallar›na da içerik sa¤l›-  de Anadolu’daki müflterilerinin
          yor. ‹lk projemiz ‘Bak Hele Bak’  aya¤›na gittiklerini aktar›yor:
          TRT1 ekranlar›nda gösterildi. Ani-  “Örne¤in; Türkiye genelinde 15
          bera Türkiye’de çok nifl bir sektör  Forum Al›flverifl Merkezi var. On-
          olan animasyon üretimine odak-  lara gidip birebir görüflerek onla-
          lanm›fl bir yap›. Türkiye’nin ilk ani-  ra çözümler üretiyoruz.”
          masyon sinema filmi Evliya Çelebi  ‹letiflim çal›flmalar›nda sürek-
          ve Ölümsüzlük Suyu’nu 2014 so-  lilikten yana olan Özdemir, mar-
          nunda vizyona soktuk. Anibera da  kalarla uzun süreli iflbirliklerinin
          Probera gibi hem reklamverenle-  gereklili¤ine inan›yor: “Krombera
          rin animasyon süreçlerinin so-  kurulal› 4.5 y›l oldu. Yaklafl›k 4 y›l
          rumlulu¤unu yürütüyor, hem de   4 ayd›r Do¤a Kolejleri, 4 y›l 2 ayd›r
          TV animasyon serileri ve animas-  da Forum Al›flverifl Merkezleri
          yon sinema filmleri üretiyor. Ani-  Krombera’n›n müflterisi. Biz bu
          bera taraf›nda hedefimiz; Türki-  yap›lara katmade¤er sa¤lamaya
          ye’nin de¤il bölgenin en önemli  devam ediyor ki bu markalar bi-
          animasyon stüdyosu olmak. Bera-  zimle çal›flmaya devam ediyor. Bu
          bera taraf›nda ise markalara ileti-  markalar dijital dünyaya, sosyal  da farkl›laflmal›. Dijital
          flim dan›flmanl›¤› hizmeti ve etkin-  medyaya bizimle ad›m att›lar. Da-  medya ve halkla iliflkiler çal›fl-
          lik hizmeti veriyoruz. Bera Medya  ha do¤ru, onlara fayda sa¤laya-  malar›, markan›n büyümesinde
          Grubu olarak çat› yap›y› isimlen-  cak projelerle yola devam etti¤i-  kald›raç etkisi yarat›r.”
          dirdik. Avantaj›m›z; Bera Medya  mizi düflünüyorum.”               Markay› “bilinirlik” olarak ta-
          Grubu olarak masaya müflterileri-  “Esas olan fikir ve fikir her  n›mlayan Alper Afflin Özdemir,
          mizin karfl›s›na 4 farkl› yap› olarak  ajanstan ç›kabilir” diyen Özde-  Krombera’n›n markalara özel
          oturabiliyoruz ve birlikte daha bü-  mir, “lider ajans” kavram›n›n git-  sundu¤u hizmetlerinden de söze-
          tünleflik bir hizmet verebiliyoruz.”    gide köreldi¤ini düflünüyor:  diyor: “‹çinde 20 uygulama bar›n-
            Alper Afflin Özdemir, yüzde 100  “Marka için daha eflit paydalar  d›ran Toolbera adl› platformu-
          yerli olarak, Türkiye’nin ba¤›ms›z,  halinde ajanslar›n bir masa etra-  muz, markalar›m›za kiralad›¤›m›z
          en büyük medya gruplar›ndan biri  f›nda oturdu¤u bir dünyaya do¤ru  uygulamalar.  Marka, belli özel
          olmay› hedeflediklerini aç›kl›yor:  gidiyoruz. Her ajans iflini iyi yap-  bir günde veya süreçte kampanya
          “Bera Medya Grubu’ndaki ajans-  mal› ki o ifl gerçekten baflar›l› ol-  yapmak istedi¤inde; Toolbera,
          lar› kendi alanlar›n›n lideri önem-  sun.”  ‹letiflimi bilen ve önemine  maliyet ve zaman avantaj› sa¤l›-
          li ajanslar haline dönüfltürmeyi  inanan markalarla çal›flmaya    yor. Toolbera’y› gelifltirmeye de-
          hedefliyoruz. Krombera rüfltünü  özen gösterdiklerini belirten Öz-  vam ediyoruz. Ar-Ge ürünümüz;
          ispatlam›fl bir ajans. Bera Medya  demir, KOB‹’lere markalaflma   Krombera Suite, sosyal medya
          Grubu’ndaki di¤er kardefl ajans-  yolunda flunlar› öneriyor: “Mar-  paylafl›mlar›n› ve içeriklerini yük-
          lar›, h›zl› bir flekilde elbirli¤iyle  kalaflma yolunda iletiflim çal›fl-  ledi¤imiz bir arayüz. Krombera
          yukar›ya tafl›yaca¤›z. Bera Medya  malar›, bugünün dünyas›nda    Stats, istatistik raporlar›n› çekti-
          Grubu’nu iyi hizmet veren bir   lüks de¤il. KOB‹’ler kendi alan›n-  ¤imiz bir uygulama.”
                                                                                      Ekim 2015 KobiEfor 61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66