Page 61 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 61
müflteri, referans getirecektir. ajanslar toplulu¤u olarak alg›lan-
Kendi sektörünün lider ve önemli mas›n› en h›zl› flekilde sa¤lamak
firmalar›yla çal›flmaya özen gös- istiyoruz.”
teriyoruz” diye konufluyor. Simit Saray›, SunExpress gibi
Geçen y›l Krombera’n›n yüzde hizmet verdikleri markalar›n ta-
100 büyüdü¤ünü, bu y›l da yüzde lebi do¤rultusunda onlar›n yurt-
100’e yak›n büyüme hedefledi¤ini d›fl›ndaki medya hesaplar›n› yö-
aç›klayan Özdemir, Krombera h›z- nettiklerini ve o kitleye yönelik di-
l› ve sa¤l›kl› büyüdükçe, marka- jital çal›flmalar›n› yürüttüklerini
lardan gelen özellikle video pro- ifade eden Özdemir, “Yurtd›fl›n-
düksiyon, animasyon ve iletiflim daki operasyonlar›m›z do¤rultu-
dan›flmanl›¤› alan›ndaki talepleri sunda Almanca ve ‹ngilizce hiz-
karfl›lamak için yeni ad›mlar att›k- met veriyoruz. Marka nerelerde
lar›n› anlat›yor: “Probera Prodük- bizim sorumluluk almam›z› isti-
siyon Ajans›, Berabera PR&Etkin- yorsa ona uygun bir hizmet pake-
lik Ajans›, Anibera Animasyon ti oluflturuyoruz” diye konufluyor.
Ajans› böyle kuruldu. Video pro- Yapt›klar› iflin müflteriye dokun-
düksiyon hizmeti veren Probera, may›, birebir iletiflimi ve telefo-
reklam ve viral prodüksiyonlar, nun ucunda olmay› gerektirdi¤ini
tan›t›m filmlerinin yan›s›ra tele- vurgulayan Özdemir, gerekti¤in-
vizyon kanallar›na da içerik sa¤l›- de Anadolu’daki müflterilerinin
yor. ‹lk projemiz ‘Bak Hele Bak’ aya¤›na gittiklerini aktar›yor:
TRT1 ekranlar›nda gösterildi. Ani- “Örne¤in; Türkiye genelinde 15
bera Türkiye’de çok nifl bir sektör Forum Al›flverifl Merkezi var. On-
olan animasyon üretimine odak- lara gidip birebir görüflerek onla-
lanm›fl bir yap›. Türkiye’nin ilk ani- ra çözümler üretiyoruz.”
masyon sinema filmi Evliya Çelebi ‹letiflim çal›flmalar›nda sürek-
ve Ölümsüzlük Suyu’nu 2014 so- lilikten yana olan Özdemir, mar-
nunda vizyona soktuk. Anibera da kalarla uzun süreli iflbirliklerinin
Probera gibi hem reklamverenle- gereklili¤ine inan›yor: “Krombera
rin animasyon süreçlerinin so- kurulal› 4.5 y›l oldu. Yaklafl›k 4 y›l
rumlulu¤unu yürütüyor, hem de 4 ayd›r Do¤a Kolejleri, 4 y›l 2 ayd›r
TV animasyon serileri ve animas- da Forum Al›flverifl Merkezleri
yon sinema filmleri üretiyor. Ani- Krombera’n›n müflterisi. Biz bu
bera taraf›nda hedefimiz; Türki- yap›lara katmade¤er sa¤lamaya
ye’nin de¤il bölgenin en önemli devam ediyor ki bu markalar bi-
animasyon stüdyosu olmak. Bera- zimle çal›flmaya devam ediyor. Bu
bera taraf›nda ise markalara ileti- markalar dijital dünyaya, sosyal da farkl›laflmal›. Dijital
flim dan›flmanl›¤› hizmeti ve etkin- medyaya bizimle ad›m att›lar. Da- medya ve halkla iliflkiler çal›fl-
lik hizmeti veriyoruz. Bera Medya ha do¤ru, onlara fayda sa¤laya- malar›, markan›n büyümesinde
Grubu olarak çat› yap›y› isimlen- cak projelerle yola devam etti¤i- kald›raç etkisi yarat›r.”
dirdik. Avantaj›m›z; Bera Medya mizi düflünüyorum.” Markay› “bilinirlik” olarak ta-
Grubu olarak masaya müflterileri- “Esas olan fikir ve fikir her n›mlayan Alper Afflin Özdemir,
mizin karfl›s›na 4 farkl› yap› olarak ajanstan ç›kabilir” diyen Özde- Krombera’n›n markalara özel
oturabiliyoruz ve birlikte daha bü- mir, “lider ajans” kavram›n›n git- sundu¤u hizmetlerinden de söze-
tünleflik bir hizmet verebiliyoruz.” gide köreldi¤ini düflünüyor: diyor: “‹çinde 20 uygulama bar›n-
Alper Afflin Özdemir, yüzde 100 “Marka için daha eflit paydalar d›ran Toolbera adl› platformu-
yerli olarak, Türkiye’nin ba¤›ms›z, halinde ajanslar›n bir masa etra- muz, markalar›m›za kiralad›¤›m›z
en büyük medya gruplar›ndan biri f›nda oturdu¤u bir dünyaya do¤ru uygulamalar. Marka, belli özel
olmay› hedeflediklerini aç›kl›yor: gidiyoruz. Her ajans iflini iyi yap- bir günde veya süreçte kampanya
“Bera Medya Grubu’ndaki ajans- mal› ki o ifl gerçekten baflar›l› ol- yapmak istedi¤inde; Toolbera,
lar› kendi alanlar›n›n lideri önem- sun.” ‹letiflimi bilen ve önemine maliyet ve zaman avantaj› sa¤l›-
li ajanslar haline dönüfltürmeyi inanan markalarla çal›flmaya yor. Toolbera’y› gelifltirmeye de-
hedefliyoruz. Krombera rüfltünü özen gösterdiklerini belirten Öz- vam ediyoruz. Ar-Ge ürünümüz;
ispatlam›fl bir ajans. Bera Medya demir, KOB‹’lere markalaflma Krombera Suite, sosyal medya
Grubu’ndaki di¤er kardefl ajans- yolunda flunlar› öneriyor: “Mar- paylafl›mlar›n› ve içeriklerini yük-
lar›, h›zl› bir flekilde elbirli¤iyle kalaflma yolunda iletiflim çal›fl- ledi¤imiz bir arayüz. Krombera
yukar›ya tafl›yaca¤›z. Bera Medya malar›, bugünün dünyas›nda Stats, istatistik raporlar›n› çekti-
Grubu’nu iyi hizmet veren bir lüks de¤il. KOB‹’ler kendi alan›n- ¤imiz bir uygulama.”
Ekim 2015 KobiEfor 61