Page 60 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 60

AJANS


                                                                     Markalar›n dijital gücü;

                                                    Krombera





















           Alper Afflin Özdemir


                               Probera, Berabera ve Anibera’y› da bünyesinde bar›nd›ran
                           Bera Medya Grubu’nun amiral gemisi Krombera, dijital iletiflimde
                               uzmanlaflm›fl tam hizmet reklam ajans›. Bera Medya Grubu
                              CEO’su Alper Afflin Özdemir, Türkiye’nin ba¤›ms›z, yüzde 100
                 yerli; en büyük medya gruplar›ndan biri olmay› hedeflediklerini söylüyor.
         G       eleneksel pazarlama an-  ve büyümeye devam edece¤ini ifa-  dükçe dijital iletiflim konusunda

                                                                          uzmanlaflm›fl 360 derece hizmet
                                          de eden Özdemir, Krombera’n›n
                 lay›fl›n› yenilikçi mecraya
                                                                          veren bir dijital ajansa dönüflür.
                                          kuruluflundan sonra 10 ay gibi k›-
                 entegre eden Krombera,
                                          sa bir sürede “Facebook Önerilen
                                                                          Koç Üniversitesi Ekonomi bölümü
                 dijital iletiflim konusunda
                 uzmanlaflm›fl; tam hiz-
                                                                          tasaray Üniversitesi’nde siyaset
                                          PMD) girdi¤ini, dünyaca ünlü Wi-
          met reklam ajans›. Probera, Be-  Ajanslar” listesine (Facebook  mezunu ve yüksek lisans›n› Gala-
          rabera ve Anibera’y› da bünyesin-  red UK dergisinin Ekim 2013 say›-  bilimi alan›nda tamamlam›fl Al-
          de bulunduran Bera Medya Gru-   s›nda “Avrupa’n›n en çok dikkat  per Afflin Özdemir, önemli olan›n
          bu’nun amiral gemisi; Krombera,  çeken 100 giriflimi” listesinde tek  do¤ru ekip ve delegasyon oldu¤u-
          Türkiye’den ve dünyadan her biri  ajans olarak yerald›¤›n› ve listeye  nu vurguluyor: “Biz Krombera’da
          alan›nda lider birçok marka için  Türkiye’den ikinci s›rada girdi¤ini  do¤ru bir ekip kurduk. Kaliteli
          mecra ba¤›ms›z yarat›c› içerik ve  anlat›yor: “‹stikrarl› büyüme ve  hizmet verdik. ‹flimizi geciktirme-
          deneyim üretiyor. Sektöründeki  geliflimini sürdürerek 2015 y›l›nda  dik. Büyüdükçe iflimizi yap› içeri-
          iddias› ve büyümesini ald›¤› ödül-  Türkiye Odalar ve Borsalar Birli¤i  sinde do¤ru delege ettik. Snob bir
          lerle perçinleyen Krombera, bu-  (TOBB), merkezi Amerika’da bu-  ajans hiç olmad›k. ‹htiyaçlar›na
          gün 60 kiflilik bir ekiple aralar›nda  lunan AllWorld Network ve Türki-  yap›c› çözümler gelifltirdi¤imiz
          Akbank, Do¤a Kolejleri, SunEx-  ye Ekonomi Politikalar› Araflt›rma  markalar›m›za problem çözücü
          press, Digitürk, Burger King, Fo-  Vakf› (TEPAV) iflbirli¤inde düzen-  ve arkadafl olduk.”
          rum Al›flverifl Merkezleri, Colins,  lenen ‘Türkiye 100’ yar›flmas›nda,  Marka-ajans iliflkisinin tama-
          Simit Saray› gibi markalar›n yeral-  Türkiye’nin en h›zl› büyüyen 100  men güvene dayal› yürüyen bir
          d›¤› 40’a yak›n müflterisine hizmet  flirketi aras›nda 34. s›rada yeralan  iliflki oldu¤unu vurgulayan Özde-
          veriyor.                        Krombera, yurtiçi ve yurtd›fl›nda  mir, “‹fl hayat›nda güven bence
            Bera Medya Grubu CEO’su Al-   ald›¤› ödüllerle baflar›s›n› perçin-  her fleyden önce geliyor. Efl za-
          per Afflin Özdemir, Krombera’n›n  lemeye devam ediyor.”          manl› olarak iyi ifl üretmek, za-
          stratejiye, hikaye anlat›m›na, içe-  Y›l 2011; dijital pazarlama tara-  man›nda ifli teslim etmek, bütçe,
          ri¤in gücüne, eflsiz deneyime ve  f›nda f›rsat gören genç giriflimci-  üslup ve geri dönüfl h›z› marka ile
          inovasyona inand›¤›n› belirterek;  ler taraf›ndan kurulan Krombera  ajans aras›ndaki güveni ve ba¤›
          bilerek ve özünde hissederek “iyi  ad›n› 90’l› y›llarda varolan ‘krom-  kuvvetlendiriyor. Krombera ku-
          ifl” üretti¤ini söylüyor. Krombe-  ber.a’ virüsünden al›r. Sosyal  ruldu kurulal›, bu unsurlar bizim
          ra’n›n kendi sektörünün lider fir-  medya ajans› olarak dijital dünya-  için hep öncelik teflkil etti. Önem-
          malar›ndan birine dönüfltü¤ünü   ya ad›m atan Krombera, büyü-    li olan iyi ifl üretmek.  Bu, bize iyi

          60 KobiEfor Ekim 2015
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65