Page 60 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 60
AJANS
Markalar›n dijital gücü;
Krombera
Alper Afflin Özdemir
Probera, Berabera ve Anibera’y› da bünyesinde bar›nd›ran
Bera Medya Grubu’nun amiral gemisi Krombera, dijital iletiflimde
uzmanlaflm›fl tam hizmet reklam ajans›. Bera Medya Grubu
CEO’su Alper Afflin Özdemir, Türkiye’nin ba¤›ms›z, yüzde 100
yerli; en büyük medya gruplar›ndan biri olmay› hedeflediklerini söylüyor.
G eleneksel pazarlama an- ve büyümeye devam edece¤ini ifa- dükçe dijital iletiflim konusunda
uzmanlaflm›fl 360 derece hizmet
de eden Özdemir, Krombera’n›n
lay›fl›n› yenilikçi mecraya
veren bir dijital ajansa dönüflür.
kuruluflundan sonra 10 ay gibi k›-
entegre eden Krombera,
sa bir sürede “Facebook Önerilen
Koç Üniversitesi Ekonomi bölümü
dijital iletiflim konusunda
uzmanlaflm›fl; tam hiz-
tasaray Üniversitesi’nde siyaset
PMD) girdi¤ini, dünyaca ünlü Wi-
met reklam ajans›. Probera, Be- Ajanslar” listesine (Facebook mezunu ve yüksek lisans›n› Gala-
rabera ve Anibera’y› da bünyesin- red UK dergisinin Ekim 2013 say›- bilimi alan›nda tamamlam›fl Al-
de bulunduran Bera Medya Gru- s›nda “Avrupa’n›n en çok dikkat per Afflin Özdemir, önemli olan›n
bu’nun amiral gemisi; Krombera, çeken 100 giriflimi” listesinde tek do¤ru ekip ve delegasyon oldu¤u-
Türkiye’den ve dünyadan her biri ajans olarak yerald›¤›n› ve listeye nu vurguluyor: “Biz Krombera’da
alan›nda lider birçok marka için Türkiye’den ikinci s›rada girdi¤ini do¤ru bir ekip kurduk. Kaliteli
mecra ba¤›ms›z yarat›c› içerik ve anlat›yor: “‹stikrarl› büyüme ve hizmet verdik. ‹flimizi geciktirme-
deneyim üretiyor. Sektöründeki geliflimini sürdürerek 2015 y›l›nda dik. Büyüdükçe iflimizi yap› içeri-
iddias› ve büyümesini ald›¤› ödül- Türkiye Odalar ve Borsalar Birli¤i sinde do¤ru delege ettik. Snob bir
lerle perçinleyen Krombera, bu- (TOBB), merkezi Amerika’da bu- ajans hiç olmad›k. ‹htiyaçlar›na
gün 60 kiflilik bir ekiple aralar›nda lunan AllWorld Network ve Türki- yap›c› çözümler gelifltirdi¤imiz
Akbank, Do¤a Kolejleri, SunEx- ye Ekonomi Politikalar› Araflt›rma markalar›m›za problem çözücü
press, Digitürk, Burger King, Fo- Vakf› (TEPAV) iflbirli¤inde düzen- ve arkadafl olduk.”
rum Al›flverifl Merkezleri, Colins, lenen ‘Türkiye 100’ yar›flmas›nda, Marka-ajans iliflkisinin tama-
Simit Saray› gibi markalar›n yeral- Türkiye’nin en h›zl› büyüyen 100 men güvene dayal› yürüyen bir
d›¤› 40’a yak›n müflterisine hizmet flirketi aras›nda 34. s›rada yeralan iliflki oldu¤unu vurgulayan Özde-
veriyor. Krombera, yurtiçi ve yurtd›fl›nda mir, “‹fl hayat›nda güven bence
Bera Medya Grubu CEO’su Al- ald›¤› ödüllerle baflar›s›n› perçin- her fleyden önce geliyor. Efl za-
per Afflin Özdemir, Krombera’n›n lemeye devam ediyor.” manl› olarak iyi ifl üretmek, za-
stratejiye, hikaye anlat›m›na, içe- Y›l 2011; dijital pazarlama tara- man›nda ifli teslim etmek, bütçe,
ri¤in gücüne, eflsiz deneyime ve f›nda f›rsat gören genç giriflimci- üslup ve geri dönüfl h›z› marka ile
inovasyona inand›¤›n› belirterek; ler taraf›ndan kurulan Krombera ajans aras›ndaki güveni ve ba¤›
bilerek ve özünde hissederek “iyi ad›n› 90’l› y›llarda varolan ‘krom- kuvvetlendiriyor. Krombera ku-
ifl” üretti¤ini söylüyor. Krombe- ber.a’ virüsünden al›r. Sosyal ruldu kurulal›, bu unsurlar bizim
ra’n›n kendi sektörünün lider fir- medya ajans› olarak dijital dünya- için hep öncelik teflkil etti. Önem-
malar›ndan birine dönüfltü¤ünü ya ad›m atan Krombera, büyü- li olan iyi ifl üretmek. Bu, bize iyi
60 KobiEfor Ekim 2015