Page 50 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 50
F‹NANS
Akbank’›n stratejisi:
KOB‹’ye destek Türkiye’ye destek
‹flletmelerin
Bülent O¤uz
sadece kredi ve
mevduat ihtiyac›
olmad›¤›n›n fark›nda
olan Akbank,
sürdürülebilir
büyümeye katk›
sa¤lamak amac›yla
“KOB‹’ler Türkiye’nin,
Akbank KOB‹’lerin
Gücü” felsefesiyle
hareket ediyor.
Banka, hem KOB‹’yi
hem de esnaf› büyütecek
A’dan Z’ye ürün ve
hizmetlerle gelifltirmeye
odaklan›yor.
A verilen her türlü des- dendi¤inde akla kredi ve mev- ediyor. Akbank, KOB‹’lere yapt›k-
kbank, KOB‹’lere
duat gibi temel ürünlerin geldi¤i-
lar› bankac›l›k ifllemlerine uygun
te¤in Türkiye ekono-
nin alt›n› çizen O¤uz, flu bilgileri
tarifeyi seçerek sadece tek bir
misine verilen destek
demek oldu¤una ina- veriyor: “Oysa KOB‹’lerin gerçek sabit ücret ödemelerine imkan
sa¤layan “Kuruflun De¤erini Bi-
anlamda “ifl orta¤›” olabilmek
n›yor. “KOB‹’ler Türkiye’nin, Ak- için tüm faaliyet döngülerindeki len Tarifeler”i sunuyor. Böylelik-
bank KOB‹’lerin Gücü” felsefe- ihtiyaçlar›na cevap vermek gere- le KOB‹’ler bankac›l›k ifllemleri
siyle hareket eden Akbank, tüm kiyor. Di¤er taraftan da KOB‹’le- için ne ödeyece¤ini bafltan bile-
çal›flmalar›n› uzun vadeli hedef- rin hayat›nda rekabet art›yor, kar rek hesab›n› yapabiliyor, bir
lerle de¤er yaratmak ve sürdü- marjlar› daral›yor. KOB‹’ler bu sürprizle karfl›laflm›yor. Esnaf ve
rülebilir büyümeye katk› sa¤la- ortamda yeni pazarlar bulma, ifl- KOB‹’lerin en çok yapt›klar› ban-
mak amac›yla hayata geçiriyor. lerini gelifltirme gibi as›l odak- kac›l›k ifllemleri göz önünde bu-
Akbank KOB‹ Bankac›l›¤›’ndan lanmalar› gereken konular›n ya- lundurularak oluflturulan bu tari-
Sorumlu Genel Müdür Yard›mc›- n›s›ra birçok detay ile u¤raflmak felerle KOTA Direkt, KOTA 10,
s› Bülent O¤uz, “Akbank KOB‹ durumunda. Tahsilatlar›/ Öde- KOTA 20, KOTA 30, KOTA Y›ll›k,
Bankac›l›¤› olarak KOB‹’lerin bü- meleri gününde gerçekleflti mi? KOTA POS, KOTA POS Y›ll›k, KO-
yümesine ve geliflmesine katk›da Do¤ru tutarlarda yap›ld› m›? TA Esnaf, KOTA 1000, KOTA 2500
bulunmak için varolan kredi Bunlar› takip etmek hem zaman ve KOTA S›n›rs›z olarak farkl› se-
ürünlerimize yenilerini kataca¤›z hem de insan kayna¤› gerektiri- çenekler sunuluyor. Bu tarifeler-
ve uygun koflullarla sunaca¤›m›z yor. ‹flte bu noktada nakit ak›flla- le KOB‹’ler havale, EFT, çek/se-
fonlarla deste¤imizi art›rarak r›n›n takibini sistematik hale ge- net tahsilat›, çek karnesi, hesap
devam ettirece¤iz. Di¤er taraftan tirerek ihtiyaçlar›na uygun nakit cüzdan›/hareketi yazd›rma gibi
KOB‹’lerimize finansman deste¤i yönetimi ürünlerini hayata geçi- bankac›l›k ifllemlerinin her biri
sa¤laman›n yan›s›ra bankac›l›k riyoruz. Böylelikle onlara zaman için ayr› ayr› ücret ödemiyorlar.
ifllemlerini kolaylaflt›racak, bü- kazand›r›p maliyetlerini azalt- Türkiye'de esnafl›¤›n temel ola-
yümesine katk›s› olacak, ifllerin- malar›n› sa¤l›yoruz.” rak bir meslekten çok, bir "kül-
de uygulayabilecekleri yenilikçi KOB‹’lere özel gelifltirdi¤i çö- tür" oldu¤unu vurgulayan Bülent
uygulamalarla onlar› destekle- zümler ile verdi¤i deste¤i sürdü- O¤uz, "Akbank olarak biz de
yecek yeni çözümler de üretmeyi ren Akbank, müflterilerinin ha- ürünlerimizi yaln›zca esnaf ve
sürdürece¤iz” diyor. Bankac›l›k yatlar›n› kolaylaflt›rmaya devam KOB‹’lerimizin ihtiyaçlar›n› karfl›-
50 KobiEfor Ekim 2015