Page 58 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 58
F‹NANS
Bankac›l›k sektörünün
önemli oyuncular›ndan
Yap› Kredi, tar›m› da
KOB‹ tan›m› içerisine
alarak stratejisini
belirledi.
Bu y›l ‘KOB‹ ve Tar›m’
bankac›l›¤›nda
sektörün üzerinde
büyüme hedefleyen
banka, bunun için
kanal yap›lanmas›
ve lokal a¤›rl›¤›na
güveniyor.
Asl› Düzenli, Yap› Kredi’nin yeni bir stratejik büyüme alan›na iflaret etti;
KOB‹ ve tar›m
‘E snaf›n Babas›’ tan›m›yla an›lan Yap› de¤erlendirmesi yaparken, günümüzde haftada 15
bin rakam›na ulaflt›k. 2008’de KOB‹ müflteri say›-
Kredi, günümüzde de bu iddias›n›
sürdürecek proje ve stratejilerle bü-
m›z 365 bin iken flimdi 735 bin aktif KOBi müflteri-
yüyor. KOB‹ ve Tar›m Bankac›l›¤› al-
miz bulunuyor. Hedefimiz her zaman oldu¤u gibi
t›nda müflterilerine 2013 y›l›nda 13
milyar TL kredi kulland›ran Yap› Kredi, bu y›l ise yine bankac›l›k sektör ortalamas›n›n üzerinde bü-
yüme rakamlar›na ulaflmakt›r.”
‘KOB‹ ve Tar›m’ müflterilerinde sektörün üzerinde Asl› Düzenli, 2014 y›l› için de ana hedeflerinin;
büyüme rakamlar›na ulaflmay› hedefliyor. KOB‹’lere sa¤lad›klar› finansal deste¤i art›rarak
Yap› Kredi KOB‹ ve Tar›m Bankac›l›¤› Grup Di- hem firmalar›, hem de faaliyet gösterdikleri sek-
rektörü Asl› Düzenli anlat›yor: “Yap› Kredi olarak törleri en iyi flekilde desteklemek oldu¤unu belir-
KOB‹’lerin ülke ekonomisinin itici gücü oldu¤unun terek, “Bu do¤rultuda perakendeden tar›ma kadar
bilinciyle hareket ediyoruz. Bankalar da KOB‹’lere pek çok farkl› sektörde faaliyet gösteren KOB‹
finansal anlamda destek olarak, ekonominin büyü- müflterilerimizin talep ve ihtiyaçlar›n› gözönünde
mesine ve geliflmesine destek oluyor. Yap› Kredi bulundurarak onlara yeni ürün ve hizmetler sun-
olarak, 70 y›ll›k geçmiflimizde çal›flt›¤›m›z KOB‹ may› sürdürece¤iz. Genifl flube ve ATM a¤›m›z ve
müflteri say›s› 1 milyonu aflt›. Toplamda ülkemizde güçlü KOB‹ portföy yönetimi ailemiz ile h›zl›, güler-
3.2 milyon KOB‹ oldu¤unu gözönünde bulundurur- yüzlü ve kaliteli hizmet anlay›fl›m›zla farkl›laflaca-
sak bu oldukça ciddi bir rakam. Ancak halen çal›fl- ¤›m›za inan›yorum” diye konufluyor.
ma flans› bulamad›¤›m›z KOB‹’lerimize ulaflmak ve
onlar› da Yap› Kredi’nin ayr›cal›kl› dünyas› ile ta- KOB‹’ye ulaflmada
n›flt›rmak en önemli önceliklerimizden biri duru- yayg›n kanal avantaj›
munda ve her gün bu amaçla çal›flmalar›m›z› sür- Yap› Kredi, hedeflerine ulaflmada ilk olarak
dürüyoruz.” müflterilerini tan›maya odaklan›yor. Düzenli; “Bu
kapsamda genifl KOB‹ müflteri kitlemizin birbirin-
KOB‹’de sektör ortalamas›n›n üzerinde den farkl› ihtiyaçlar›na göre flekillendirdi¤imiz
Yap› Kredi y›ll›k cirosu 20 milyon TL’ye kadar ürünlerimiz, hizmetlerimiz ve segment bazl› servis
olan firmalar› KOB‹ olarak de¤erlendiriyor. Son 5 modelimiz sayesinde KOB‹ bankac›l›¤›ndaki sek-
y›lda KOB‹ bankac›l›¤›nda önemli bir mesafe kat tördeki öncü rolümüzü sürdürüyoruz” diyor.
ettiklerini aktaran Asl› Düzenli flu bilgileri paylafl›- Yap› Kredi, 2012 y›l›nda yeniden yap›land›rd›¤›
yor: “Ekim 2009’da haftada 2 bin 200 KOB‹ kredi servis modelini 3 farkl› kanaldan müflterilerinin
58 KobiEfor Eylül 2014