Page 58 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 58

F‹NANS




                                                                           Bankac›l›k sektörünün
                                                                           önemli oyuncular›ndan
                                                                           Yap› Kredi, tar›m› da
                                                                           KOB‹ tan›m› içerisine
                                                                           alarak stratejisini
                                                                           belirledi.
                                                                           Bu y›l ‘KOB‹ ve Tar›m’
                                                                           bankac›l›¤›nda
                                                                           sektörün üzerinde
                                                                           büyüme hedefleyen
                                                                           banka, bunun için
                                                                           kanal yap›lanmas›
                                                                           ve lokal a¤›rl›¤›na
                                                                           güveniyor.


          Asl› Düzenli, Yap› Kredi’nin yeni bir stratejik büyüme alan›na iflaret etti;


                        KOB‹ ve tar›m








         ‘E          snaf›n Babas›’ tan›m›yla an›lan Yap›  de¤erlendirmesi yaparken, günümüzde haftada 15
                                                          bin rakam›na ulaflt›k. 2008’de KOB‹ müflteri say›-
                     Kredi, günümüzde de bu iddias›n›
                     sürdürecek proje ve stratejilerle bü-
                                                          m›z 365 bin iken flimdi 735 bin aktif KOBi müflteri-
                     yüyor. KOB‹ ve Tar›m Bankac›l›¤› al-
                                                          miz bulunuyor. Hedefimiz her zaman oldu¤u gibi
                     t›nda müflterilerine 2013 y›l›nda 13
          milyar TL kredi kulland›ran Yap› Kredi, bu y›l ise  yine bankac›l›k sektör ortalamas›n›n üzerinde bü-
                                                          yüme rakamlar›na ulaflmakt›r.”
          ‘KOB‹ ve Tar›m’ müflterilerinde sektörün üzerinde   Asl› Düzenli, 2014 y›l› için de ana hedeflerinin;
          büyüme rakamlar›na ulaflmay› hedefliyor.         KOB‹’lere sa¤lad›klar› finansal deste¤i art›rarak
             Yap› Kredi KOB‹ ve Tar›m Bankac›l›¤› Grup Di-  hem firmalar›, hem de faaliyet gösterdikleri sek-
          rektörü Asl› Düzenli anlat›yor: “Yap› Kredi olarak  törleri en iyi flekilde desteklemek oldu¤unu belir-
          KOB‹’lerin ülke ekonomisinin itici gücü oldu¤unun  terek, “Bu do¤rultuda perakendeden tar›ma kadar
          bilinciyle hareket ediyoruz. Bankalar da KOB‹’lere  pek çok farkl› sektörde faaliyet gösteren KOB‹
          finansal anlamda destek olarak, ekonominin büyü-  müflterilerimizin talep ve ihtiyaçlar›n› gözönünde
          mesine ve geliflmesine destek oluyor. Yap› Kredi  bulundurarak onlara yeni ürün ve hizmetler sun-
          olarak, 70 y›ll›k geçmiflimizde çal›flt›¤›m›z KOB‹  may› sürdürece¤iz. Genifl flube ve ATM a¤›m›z ve
          müflteri say›s› 1 milyonu aflt›. Toplamda ülkemizde  güçlü KOB‹ portföy yönetimi ailemiz ile h›zl›, güler-
          3.2 milyon KOB‹ oldu¤unu gözönünde bulundurur-  yüzlü ve kaliteli hizmet anlay›fl›m›zla farkl›laflaca-
          sak bu oldukça ciddi bir rakam. Ancak halen çal›fl-  ¤›m›za inan›yorum” diye konufluyor.
          ma flans› bulamad›¤›m›z KOB‹’lerimize ulaflmak ve
          onlar› da Yap› Kredi’nin ayr›cal›kl› dünyas› ile ta-  KOB‹’ye ulaflmada
          n›flt›rmak en önemli önceliklerimizden biri duru-   yayg›n kanal avantaj›
          munda ve her gün bu amaçla çal›flmalar›m›z› sür-    Yap› Kredi, hedeflerine ulaflmada ilk olarak
          dürüyoruz.”                                     müflterilerini tan›maya odaklan›yor. Düzenli; “Bu
                                                          kapsamda genifl KOB‹ müflteri kitlemizin birbirin-
            KOB‹’de sektör ortalamas›n›n üzerinde         den farkl› ihtiyaçlar›na göre flekillendirdi¤imiz
            Yap› Kredi y›ll›k cirosu 20 milyon TL’ye kadar  ürünlerimiz, hizmetlerimiz ve segment bazl› servis
          olan firmalar› KOB‹ olarak de¤erlendiriyor. Son 5  modelimiz sayesinde KOB‹ bankac›l›¤›ndaki sek-
          y›lda KOB‹ bankac›l›¤›nda önemli bir mesafe kat  tördeki öncü rolümüzü sürdürüyoruz” diyor.
          ettiklerini aktaran Asl› Düzenli flu bilgileri paylafl›-  Yap› Kredi, 2012 y›l›nda yeniden yap›land›rd›¤›
          yor: “Ekim 2009’da haftada 2 bin 200 KOB‹ kredi  servis modelini 3 farkl› kanaldan müflterilerinin

          58 KobiEfor Eylül 2014
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63