Page 56 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 56
CEO
‹stikrara, odaklanmaya
inan›yorum, sab›r çok önemlidir.
Bir ifle hemen gireyim,
olmazsa hemen b›rakay›m olmaz.
Konstrasyon, hedefe odaklanmak,
inanmak ve istikrar.”
¤› her ürünü mutlaka kulland›¤›n› da ifade ediyor.
‹nsan iflinin ürünüdür
H›rsl› ve h›z› önemseyen bir lider olarak Aytaç Bi-
ter’in mottosu; “‹nan, konsantre ol, odaklan, sab›rl›
ol, severek çal›fl. ‹stikrara, odaklanmaya inan›yo-
rum, sab›r çok önemlidir. Bir ifle hemen gireyim, ol-
mazsa hemen b›rakay›m olmaz. Konstrasyon,
hedefe odaklanmak, inanmak ve istikrar.”
Yeniliklere aç›k Biter, sat›fl ekibine de esnek ça-
l›flma olana¤› tan›m›fl. Böylece ifl veriminin artt›¤›n›
belirten Biter, kurumsal tarafa ayr› bir önem ver-
diklerini de aç›kl›yor: “Kurumsal müflterilerimize
beklediklerinin üstünde bir hizmet vermek için B2
Toshiba diye bir kanal oluflturduk. Yöneticilerin bil-
gisayarlar›na 3 saat içinde müdahale garantisi veri-
yoruz, flirketin saha kullan›c›lar›, bilgisiyarlar›n› k›r-
sa da üstüne su da dökse, çal›nsa dahi garanti hiz-
meti sunuyoruz. Kurumsal kullan›c›n›n toplam sa-
hip olma maliyetini düflürecek sadece kurumsala
özel ürünler oluflturduk. KOB‹’lerin ve kurumsal
müflterilerimizin toplam faydas›n›n daha yüksek ol-
mas›n› sa¤layacak bir birim gelifltirdik.”
Ça¤r› merkezi, servis noktalar›, bayiler, web si-
tesi, lojistik aya¤›yla Toshiba Türkiye büyük bir or-
ganizasyon. Tüm bu sistemi entegre edecek bir ya-
z›l›m gelifltirildi¤ini de aktaran Biter, yaz›l›m›n
sporcu olmaya götürür. Toshiba’n›n di¤er ülkelerdeki flirketlerine ihraç
Bu spora 30’lu yafllar›nda bafllayan biri olarak edildi¤ini ifade ediyor: “Türkiye’nin bir yerindeki
aray› h›zla kapatan Biter, flimdi Avrupa fiampiyo- müflterimiz bize ulaflt›¤›nda ona en yak›n servisi
nas›’nda Türkiye’yi temsil ediyor. ‹lk yar›fl›n› 2001 ulaflt›rabiliyoruz. Ürününü adresinden ücretsiz al-
y›l›nda yapan Biter, Türkiye flampiyonluklar›n›n ar- d›r›yor, tamir ediyor ücretsiz teslim ediyoruz. Sü-
d›ndan Fransa, Avusturya ve Belçika’da 3. olur. Av- reci ça¤r› merkezinden veya SMS ile istedi¤i yol-
rupa fiampiyonas›’nda 4. s›rada olan Biter, Ey- dan takip edebiliyor. Bu yaz›l›m› kendi bünyemizde
lül’de ‹talya’daki son yar›fltan sonra Avrupa 3.’lü- gelifltirdik. Stok sat›fl takibi ve bütçe takip modülü-
¤ünü hedefliyor. nü Toshiba Avrupa’ya satt›k. Toshiba’n›n orijinal
Türkiye’de ilk kez Avrupa’da bu dereceyi yaka- yaz›l›m› Türkiye’deki ileri tüketici kanunlar›n› kap-
layan kifli olan Biter, Toshiba’dan da Samuray sam›yordu, yaz›l›m› bu nedenle gelifltirdik ve çok
ödülü al›r. Bu ödülün dünyada Japon olmayan sa- baflar›l› oldu.”
dece 3 kiflide mevcut oldu¤unu belirten Biter, bu- Bahçe ile u¤raflmak, uzun süreli çiçek açma
gün dünyada 210 bin kifli istihdam eden 72 milyar özellikli orkideler yetifltirmek, efli ve k›z› ile ailecek
dolar ciroya sahip dünya devi teknoloji firmas› emprisyonist tarzda resim çal›flmalar›, 10-13 yafl-
Toshiba ile yollar›n›n 1992 y›l›nda kesiflti¤ini söy- lar›nda yüzme flampiyonas›nda ‹stanbul 2.’li¤i ge-
lüyor. Toshiba’n›n daha az enerji tüketen, çevre tirmifl yüzmenin türevi deniz ve teknelere sevgi...
dostu ve daha küçük ürün üretme stratejisini be- K›z›yla tenis...
¤enen Biter, Japon teknolojisi ve kültüründen de Gezdi¤i flehirler aras›nda en çok New York, Lon-
oldukça etkilenmifl. Teknolojiye merak› ciddi bo- dra ve Katmandu’yu seven Biter, ‹ngilizce’nin yan›-
yutlarda olan kendisi için Toshiba dünyas›n›n ol- s›ra Almanca biliyor. Biter, Avrupa ve dünya flam-
dukça ilgi çekici oldu¤unu vurgulayan Biter, satt›- piyonalar› için seyahat etmeyi sürdürüyor.
56 KobiEfor Eylül 2014