Page 106 - KobiEfor_Eylul_2014
P. 106
DOSYA/F‹LO K‹RALAMA
Operasyonel kiralama endüstrisi birçok sektör- y›n›n artmas›n› desteklerken di¤er yandan da fir-
deki teflebbüse sermayelerini etkin kullanma im- malar için müflterilere karfl› kurum imaj›n›n yük-
kan› da sunmaktad›r. Zira çok daha düflük serma- sek tutulmas›na da destek olmaktad›r. Bu fayda-
ye yat›r›mlar› ile müflteriler faaliyetleri dahilinde lar, teflebbüslerin daha iyi rekabet etmelerini ve
kullanacaklar› araç filolar›na eriflim sa¤lamakta- yat›r›mlar›n› daha sa¤l›kl› yapmalar›n› sa¤lamak-
d›r. Ayr›ca arac›n bak›m/servis giderleri, sigorta ve tad›r. Özellikle faaliyetlerine yeni bafllayan küçük
vergilerinin operasyonel kiralama flirketleri tara- ve orta ölçekli flirketler için bu faydalar›n önemi
f›ndan ödenmesi sayesinde müflteriler arac›n ope- daha da büyüktür.”
rasyonel giderlerine katlanmamakta, böylece ma- ‹lkay Ersoy, bu tespitler ›fl›¤›nda, gerekli mevzu-
liyet tasarrufu da elde edilmektedir. at de¤ifliklikleriyle hafif ticari araçlar›n kiralana-
Operasyonel kiralama, yeni araçlara eriflimi ko- bilmesinin mümkün k›l›nmas›n›n hem ekonomiye
laylaflt›rarak bir yandan ülkemizde trafik ortam›n- hem de çevreye çok say›da olumlu sonuçlar do¤u-
da daha güvenli yeni teknoloji ürünü araçlar›n pa- raca¤›n›n düflünüldü¤ünü kaydediyor.
D‹LEK SULTAN AYAN
Filo Otomotiv Kullan›c› ve Yöneticileri Derne¤i Baflkan›
“‹yi bir filo yöneticisi flirkete maliyet avantaj› sa¤lar”
F‹LODER (Filo Otomotiv törünün Türkiye’nin en h›zl› geliflen ve geliflmeye
Kullan›c› ve Yöneticileri devam eden sektörlerinden biri olmas›na ra¤-
Derne¤i), araç kullan›c›s› men filo yöneticilerinin vizyonlar›n› gelifltirecek,
flirketlerin filo yöneticileri- filo sorunlar›na kal›c› çözümler sa¤layabilecek
ni ve filodan sorumlu yö- do¤ru ve güncel bilgiye ulafl›lamad›¤›n›, hatta bu
neticilerini tek bir çat› al- tarz bir bilgi kayna¤›n›n olmad›¤›n› söylüyor.
t›nda toplayarak, firmala- Ayan, “Oysa tedarikçiler d›fl›nda; hizmet veya mal
r›n araç filosuna yönelik alan müflteri kitlesi flirketlerin hakl› beklentileri-
operasyonel ve kanuni tüm sorunlar›na, kamusal ni, iyilefltirilmesini talep ettikleri hizmet noktala-
alanda ve özel sektör nezdinde etkili çözümler r›n›, neyi, neden tercih edeceklerini kendi a¤›zla-
üretebilmek ad›na 31 May›s 2013 tarihinde ‹stan- r›ndan dile getirmeleri ve bu bilgileri anketlerle
bul’da faaliyetlerine resmi olarak bafllad›. Ku- kamuoyu ile paylaflmak, böylece belirli standart-
rumsal de¤il, bireysel üyelik kabul eden derne¤in lar› oluflturmaya düzenli flekilde katk› sa¤lamak
kurucular› ve üyeleri aras›nda birçok uluslarara- Filoder’in hedefleri içindedir” diyor.
s› ve yerel filo kullanan flirketlerin, üst düzey filo Türkiye’de 10 adet ve üzeri araç kullanan her
yöneticileri ve uzmanlar› yeral›yor. flirketin fark›nda olmadan filo yönetimi iflini ger-
F‹LODER, çok önemli bir meslek olan ve he- çeklefltirdi¤ine de¤inen Ayan, Türkiye’de “Filo
nüz tam olarak gereklili¤i ve önemi anlafl›lmam›fl Yöneticisi-Filo Uzman›” yetifltiren bir akademi,
bulunan “Filo Yöneticili¤i” mesle¤inin, belirli kurum veya kurulufl bulunmad›¤›na, profesyonel
standartlarla yap›lmas›n› sa¤lamak, sektöre ha- bir filo ekibi ve hatta bünyelerinde tamir kademe-
z›r uzmanlar yetifltirmek, mevcut filo yöneticileri- leri bulunan “Lojistik ve kiralama sektörü” d›fl›n-
ne mesleki e¤itimler verilmesini temin etmek da nihai müflteri sahas›nda görev üstlenen filo
amac›nda. yöneticilerine yönelik destek sa¤layan hiç bir ku-
F‹LODER Baflkan› Dilek Sultan Ayan, filo sek- rumun bulunmad›¤›na dikkat çekiyor.
106 KobiEfor Eylül 2014